Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol onder de 16

Alcohol onder de 16

29 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
w
wouterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat gebeurt er als je (onder de 16) word opgepakt omdat je alcohol hebt gebruikt? Worden er wel eens jongeren onder de 16 opgepakt?
Kan iemand me een site geven over alcohol en jongeren of iets dergelijks?
Wouter
m
michieltjuhLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik vind dat ze inderdaad de grens van alle alcohol (dus ook sterke drank) naar 14 jr. moeten verplaatsen. ik ben zelf, 13, en ik mag af en toe drinken van mijn ouders. en kinderen komen er toch wel aan. gaan ze stelen of sturen ze een oudere jongen naar de winke.
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#3
ben niet jonger dan 16 maar heb toch maar even gestemt, trouwens voor een site, www.jellinek.nl heeft informatie over alcohol, ik weet niet of ze ook informatie hebben over jongeren/politie en alcohol in die combinatie, maar je zou even kunnen kijken.

ik ga in elk geval even voor je zoeken :wink:
o
otmarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gebruik van alcohol moet veel strenger worden gecontroleerd.
r
ruubjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
De grens moet naar 14 jaar,
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#6
ruubje zei:
De grens moet naar 14 jaar,
Klik om te vergroten...
want? :openmouth:
r
ruubjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Freek zei:
ruubje zei:
De grens moet naar 14 jaar,
Klik om te vergroten...
want? :openmouth:
Klik om te vergroten...
Omdat ik zelf 14 ben. Nee haha. Omdat ik vind dat als je 14 bent je al oud en wijs genoeg bent om te drinken. Bovendien drinkt bijna iedereen toch al op die leeftijd en begin je de cocktails te ontdekken op schoolfeesten en de eerste keren uitgaan.
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja maar als je de grens verlaagt naar 14, krijg je binnen de kortste keren alle 12 jarige aan de stoep die vinden dat ze op hun 12de al drinken en dus de grens naar 12 moet :rolleyes: in principe kan je gewoon drinken zonder ergens last van te hebben als 14 jarige toch?
b
bloempjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Daar ben ik het dus echt niet mee eens dat de grens naar beneden zou moeten. Alleen omdat je zelf jonger bent dan 16 wil je dat die grens naar beneden moet. Nu is het 16, tuurlijk kan je aan drank komen als je dat wilt, maar om meteen die grens te gaan verlagen!
Het is op zich wel goed dat ouders bijvoorbeeld samen met je gaan drinken, THUIS, in een bekende omgeving! En niet met al je vriendjes ergens in het geniep en stoer gaan doen hoe veel jij al wel niet op hebt, dat werkt alleen maar averechts!
r
ruubjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
bloempje zei:
Daar ben ik het dus echt niet mee eens dat de grens naar beneden zou moeten. Alleen omdat je zelf jonger bent dan 16 wil je dat die grens naar beneden moet. Nu is het 16, tuurlijk kan je aan drank komen als je dat wilt, maar om meteen die grens te gaan verlagen!
Het is op zich wel goed dat ouders bijvoorbeeld samen met je gaan drinken, THUIS, in een bekende omgeving! En niet met al je vriendjes ergens in het geniep en stoer gaan doen hoe veel jij al wel niet op hebt, dat werkt alleen maar averechts!
Klik om te vergroten...

Ik ben het met je eens wat betreft het drinken met je ouders. Als je daarmee begint word je eerder vrijgelaten te drinken en weet je dus beter hoe je met drank moet omgaan. Als je toestemming hebt, zal je je minder snel bezatten. Denk maar eens aan de schoolfeesten van vroeger. Alle kinderen die thuis niet mochten drinken bezatten zich volop, terwijl ikzelf gewoon een leuke avond had met drank.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."