Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet slechter dan gedacht

Wiet slechter dan gedacht

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Houd er rekening mee dat wiet geen filter hebt en een sigaret wel.
Als je een joint rookt met tabak rookt je dat zonder filter..
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Net op het nieuws een bericht dat men in frankrijk een onderzoek heeft gedaan naar de schadelijkheid van wiet.
Blijkt dat een joint even slecht is als een heel pakje sigaretten een blow bevat veel meer teer en koolmonoxide dan men gedacht had ook een pure joint is erg slecht. voor je gezondheid. :( :wave:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat wist ik allang!

3 joints (combinatie tabak en wiet is extra slecht.) is een pakje sigaretten!

1 sticky (maar wel helemaal puur dus!) zijn 3 sigaretten...

Daarom zou je als 'echte' cannabist ook alleen maar spacecake moeten eten :) (is nog minder schadelijk dan paracetamol.) Roken is hoe dan ook dom...

Maarja, roken is wel grappig, en het werkt sneller, dus tsja, toch kiezen mensen er dan toch voor om te blowen ipv orale inname!
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
teer en koolmonoxide kan toch gewoon gemeten worden zou je zeggen???
lijkt me nou niet zo heel moeilijk , hoe kunnen ze er dan nu ineens achterkomen dat het percentage teer/koolmonoxide veel hoger is?

lijkt me sterk en vind de bron ook beetje vaag.

ben heb jij wel een bron dan dat het even slecht is als een pakje peuken? volgens mij heb je dat ook maar gewoon ergens gehoord , iedereen heeft er wel weer een ander verhaal over de een zegt 6 peuken dan ander zeg half pakje de ander 3.
volgens mij ligt het er maaraan wat voor joints je draait maar heb zelf ook geen schatting met bron of iets dergelijks
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zag het ook op het nieuws. Ze hadden blowmachines gemaakt, haha zag er vreemd uit. En zonde! :P
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat 1 joint net zo slecht is als meerdere sigaretten was toch allang bekend :confused:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deranged zei:
Dat 1 joint net zo slecht is als meerdere sigaretten was toch allang bekend :confused:
Klik om te vergroten...
jawel , de discussie gaat alleen over 'hoeveel'
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#8
k hoorde ook over dat veel wiet psychoses en schizofrenie en alles kan veroorzaken, alleen als je aanleg hebt d8 k tog?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
http://www.nu.nl/news/700741/83/Zeven_keer_meer_teer_in_hasj_dan_in_sigaretten.html

3 joints is 1 pakje volgens het onderzoek, :)
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#10
ja ik las het vanochtend in de krant. ze hadden machines gebruikt om het te testen .. en 3 joints stonden gemiddeld inderdaad gelijk aan een pakje sigaretten ..
was een heel onderzoek aan vooraf gegaan enzo stond er in de krant..

maar om heel eerlijk te zijn maakt het me niet zoveel uit .. als ik me er druk om zou maken zou ik niet roken, drinken, blowen, snuiven, slikken etc ..
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hmm, dat onderzoek gaat over hasj, en dat terwijl ik altijd dacht dat hasj minder schadelijk is dan wiet.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
spacekonijn zei:
teer en koolmonoxide kan toch gewoon gemeten worden zou je zeggen???
lijkt me nou niet zo heel moeilijk , hoe kunnen ze er dan nu ineens achterkomen dat het percentage teer/koolmonoxide veel hoger is?

lijkt me sterk en vind de bron ook beetje vaag.

ben heb jij wel een bron dan dat het even slecht is als een pakje peuken? volgens mij heb je dat ook maar gewoon ergens gehoord , iedereen heeft er wel weer een ander verhaal over de een zegt 6 peuken dan ander zeg half pakje de ander 3.
volgens mij ligt het er maaraan wat voor joints je draait maar heb zelf ook geen schatting met bron of iets dergelijks
Klik om te vergroten...

ja, heb het misschien wel uit een bron die ant-drugs is maar toch...

een joint met wiet EN tabak voelt ook slechter dan puur... maja dat zegt opzich niks, dat is mijn gevoel... maja als me gevoel klopt met n onderzoek? tsja...
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ach, je moet toch ergens dood aan gaan.
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#14
DarkScope zei:
k hoorde ook over dat veel wiet psychoses en schizofrenie en alles kan veroorzaken, alleen als je aanleg hebt d8 k tog?
Klik om te vergroten...

Klopt volgens mij wel, heb er vaak over gelezen. Weet het niet zeker maar volgens mij was hasj hier sterker in om het te krijgen dan weed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."