Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeer verslindt aapje voor ogen bezoekers safaripark

Beer verslindt aapje voor ogen bezoekers safaripark

29 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou er niet bepaald vrolijk van worden als ik zoiets zou zien gebeuren, maar eigenlijk is dit toch geen nieuws te noemen.

Ik las trouwens dat lippenberen normaal geen vlees eten.
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#2
slipperman zei:
caatje zei:
@slipperman, safarie park BB daar loopt toch van alles los door elkaar? Of zit ik er naast?
Klik om te vergroten...
Oow dacht dat dit in een kooi was :grin: daar loopt idd alles los rond ben er zelf ook wel eens geweest ja :flushed:
Klik om te vergroten...

en dan noem je mij blond! toevallig wel ja
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#3
hehe, zielig aapje :openmouth: stoute beer :openmouth:
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#4
slipperman zei:
lot zei:
spacekonijn zei:
word ie hard van :)
zou die skinhead ook een aap hebben zijn doodgaan op zn 4e?
Klik om te vergroten...


wahahah!! :P

on topic: krijgt die beer geen etn ofzo? :confused:
Klik om te vergroten...
Blond? Die aap had natuurlijk nooit bij die beer terecht mogen komen zal wel een foutje zijn geweest :P
Klik om te vergroten...

die 2 zitten bij elkaar in de kooi. al heel lang en ze leven ook samen in de natuur. en er ging nooit wat mis. nu dus wel
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#5
minn zei:
slipperman zei:
lot zei:
spacekonijn zei:
word ie hard van :)
zou die skinhead ook een aap hebben zijn doodgaan op zn 4e?
Klik om te vergroten...


wahahah!! :P

on topic: krijgt die beer geen etn ofzo? :confused:
Klik om te vergroten...
Blond? Die aap had natuurlijk nooit bij die beer terecht mogen komen zal wel een foutje zijn geweest :P
Klik om te vergroten...

die 2 zitten bij elkaar in de kooi. al heel lang en ze leven ook samen in de natuur. en er ging nooit wat mis. nu dus wel
Klik om te vergroten...

normaal eet die beer geen vlees.. dus ik vraag me ook af of hij wel eten krijgt daar..:P
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
vandaag stond in de krant:
Bezoekers van het Safari Park Beekse Bergen in Hilvarenbeek werden zondag geconfronteerd met een levensechte safari. Voor de ogen van het publiek werd een beermakaakje verslonden door een lippenbeer.

„De beer heeft de aap te pakken gekregen”, aldus vestigingsmanager Matthieu de Sevaux van het Safari Park. De lippenberen, beter bekend als dansberen, zitten al een jaar samen met de beermakaken en de resusapen in een ruim buitenverblijf. „In de natuur leven ze ook samen. Normaal gebeurt er niets.”

Zondag ging het echter mis. Een aapje werd in het buitenverblijf achter nagezeten door een beer en sprong in paniek door het schrikdraad het omliggende water in. Even later dropen de beren af en het aapje wist aan de kant te klauteren, maar stortte daarna in. „Dood volgens menig toeschouwer, aldus ooggetuige Marco Barelds uit Zutphen.

Een gealarmeerde medewerker lokte de dieren met voedsel weg, zodat het nog levende aapje kon vluchten. Het diertje wist zich in een houten klimrek hoog boven de grond in veiligheid te brengen.

De meeste beren lieten zich weglokken met appels. En van de beren bleek meer geïnteresseerd in de makaak en klimt het beestje achterna de constructie in. Daar graait hij het aapje uit en verscheurt hem voor de ogen van het publiek.

Volgens De Sevaux eten de lippenberen hoofdzakelijk termieten en fruit. „In de natuur eten ze ook wel vlees, maar dat is vaak aas van dode dieren. Het is hem nog een raadsel waarom de beren zich op de aap stortten. „We hebben dit nog nooit meegemaakt. De bavianen leven al twintig jaar samen met de olifanten. Dit is een soortgelijk verblijf waarbij ze allebei hun eigen veilige gebied hebben, maar wel op een gezamenlijk terrein kunnen komen”, beschrijft de vestigingsmanager de situatie.

Het Safaripark heeft de beermakaken zondag direct een ander verblijf gegeven. „De resusapen zijn watervlug. Die blijven het buitenverblijf delen”, aldus De Sevaux.
Klik om te vergroten...
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#7
JewCookie zei:
minn zei:
slipperman zei:
lot zei:
spacekonijn zei:
word ie hard van :)
zou die skinhead ook een aap hebben zijn doodgaan op zn 4e?
Klik om te vergroten...


wahahah!! :P

on topic: krijgt die beer geen etn ofzo? :confused:
Klik om te vergroten...
Blond? Die aap had natuurlijk nooit bij die beer terecht mogen komen zal wel een foutje zijn geweest :P
Klik om te vergroten...

die 2 zitten bij elkaar in de kooi. al heel lang en ze leven ook samen in de natuur. en er ging nooit wat mis. nu dus wel
Klik om te vergroten...

normaal eet die beer geen vlees.. dus ik vraag me ook af of hij wel eten krijgt daar..:P
Klik om te vergroten...

hehe als ze van die beer wisten dat ze vlees eten dan hadden ze die 2 toch zoiezo nooit bij elkaar gezet :rolleyes:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
beren eten wel vlees maar meestal als het al gedood is door een ander. ze leven in BB al 20 jaar op het zelfde terrein. staat in het stukje dat ik net gepost heb.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#9
wuhah volgens mij had die beer geen gevoel voor humor en de aap een streek uitgehaald of zo.. :P
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dags zei:
of misschien was het gewoon een uit de hand gelopen kusje.........
Klik om te vergroten...

awwwwwwww
das lief gezegd :P
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#11
of misschien was het gewoon een uit de hand gelopen kusje.........
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
hehehe zal idd wel met een wraakaktie ofzo te maken hebben van die beer :grin:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beer verslindt aapje voor ogen bezoekers safaripark

Uitgegeven: 15 mei 2006 11:29
Laatst gewijzigd: 15 mei 2006 14:06
HILVARENBEEK - Bezoekers van het Safari Park Beekse Bergen in Hilvarenbeek werden zondag geconfronteerd met een levensechte safari. Voor de ogen van het publiek werd een beermakaakje verslonden door een lippenbeer.

J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#14
niks met drugs te maken maar vond het wel grappig :P
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
JewCookie zei:
niks met drugs te maken
Klik om te vergroten...

Je weet het niet, je weet het niet.

Misschien dat die beer net een hennepplant opgegeten, en kreeg hij een vreetkick.
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Baukereg zei:
JewCookie zei:
niks met drugs te maken
Klik om te vergroten...

Je weet het niet, je weet het niet.

Misschien dat die beer net een hennepplant opgegeten, en kreeg hij een vreetkick.
Klik om te vergroten...

whahahahaha :grin:
kan altijd eh.. :P

maar waren de bezoekers hiervan geschrokken of wat?
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#17
minn zei:
Baukereg zei:
JewCookie zei:
niks met drugs te maken
Klik om te vergroten...

Je weet het niet, je weet het niet.

Misschien dat die beer net een hennepplant opgegeten, en kreeg hij een vreetkick.
Klik om te vergroten...

whahahahaha :grin:
kan altijd eh.. :P

maar waren de bezoekers hiervan geschrokken of wat?
Klik om te vergroten...

weenie.. nu.nl is geen forum :P

maar zitten er altijd een paar bij die hier een trauma aan over houden..
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
hehe tsja, als ik het aapje zou zien 'lijden' zou het mij wel dwars zitten in ieder geval...

Hoe dan ook, ik vind t wel grappig in dit geval: beermakaakje die wordt verslonden door een lippenbeer

Op een of andere manier lijkt het zo alsof de meeste dieren elkaar 'minder' pijnlijk vermoorden dan mensen, terwijl wij mensen juist ooooooo zo goed beseffen hoeveel pijn iets kan doen?

Ziekelijk, hoe intelligenter, hoe gemener?
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik vind het zielig :cry:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
lot zei:
ik vind het zielig :cry:
Klik om te vergroten...

voor wie? het is maar een aap

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."