Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoor 11 miljoen XTC-producten in tien diepvriezers

Voor 11 miljoen XTC-producten in tien diepvriezers

18 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
X
XerXoXLid
01-01-2024, 00:00
#1
In een onderzoek naar de productie en handel van synthetische drugs heeft de Antwerpse Federale gerechtelijke politie twee verdachten aangehouden. Eén ervan is in Nederland aangehouden. De Belgische autoriteiten hebben aan Nederland zijn uitlevering gevraagd.

In een woning in Klein Horendonk in België, is een draaiend XTC-laboratorium aangetroffen. In tien diepvriezers zaten producten die in het criminele milieu ongeveer 11 miljoen euro waard zijn.

De Antwerpse Federale gerechtelijke politie heeft dinsdag tegen de middag in het XTC-lab in Klein Horendonk de 45-jarige man A.V.M. uit het Nederlandse Sprundel aangehouden.

Waarde: 11 miljoen euro

In het draaiende laboratorium in Klein Horendonk hebben de Antwerpse speurders tien diepvriezers gevonden met daarin eindfabrikaat voor 150 kg zuivere XTC goed voor 1.900.000 tabletten. Daarnaast is nog eens 30 kg amfetaminepoeder aangetroffen van een vorige productie, goed voor 360.000 tabletten. De totale handelswaarde binnen het criminele milieu ligt rond 11 miljoen euro.

Ontmanteling drugslab

De ontmanteling van het labo is uitgevoerd door experts van het Belgische Labo Interventie Team en van het Nationaal Instituut voor Criminologie en Criminalistiek. Ook de Nederlandse Landelijke Faciliteit Ondersteuning Ontmanteling was ter plaatse om samen met de Belgische collega’s op een veilige manier het lab te ontmantelen. Het stopzetten van de chemische processen in dergelijk labo is niet zonder risico en daarom zijn in België en in Nederland gespecialiseerde teams die tussenbeide komen als een werkend drugslaboratorium wordt ontdekt. In totaal zijn in Nederland 50 mensen ingezet bij de aanhoudingen en huiszoekingen. Op Belgisch grondgebied waren zo’n 30 politiemensen op de been.

http://www.stadsomroep.com/Detail.asp?NUM=18350 :angry:
p
protonLid
01-01-2024, 00:00
#2
1.9 miljoen pillen die niet gemaakt gaan worden...zonde zeg... :mrgreen:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zal dat invloed gaan hebben op de prijs?
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk niet dat het invloed op de prijs zal hebben. Het grootste gedeelte is denk voor de export zoals Amerika. Maar dat is klote voor die gasten.
M
MethodZenLid
01-01-2024, 00:00
#5
BobG zei:
Zal dat invloed gaan hebben op de prijs?
Klik om te vergroten...

1.9 Miljoen is niks vergeleken met de totale productie :) lokale schaarste kan natuurlijk wel altijd gebeuren.
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#6
toch hoor je dit steeds vaker en lijkt het me voor makers wel minder aantrekkelijker worden om te produceren, echt baluh.

1,9 miljoen pillen........pijn aan me hart :openmouth:
X
XerXoXLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dags zei:
toch hoor je dit steeds vaker en lijkt het me voor makers wel minder aantrekkelijker worden om te produceren, echt baluh.

1,9 miljoen pillen........pijn aan me hart :openmouth:
Klik om te vergroten...

En waarschijnlijk van uitstekende kwaliteit :cry:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Auuuuuuuwch pijnlijk om te horen
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit heb ik op de (Belgische) radio gehoord.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Kijk hier hebben we het dus wel over behoorlijke aantallen, maar maak je niet druk: De xtc-wereld is verzadigd, wat wil zeggen dat er meer pillen te krijgen zijn dan dat er vraag voor is.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
tis erg, tzijn toch maar pillen :confused:

waren het trips, da was erger die zijn al zo schaars ivm pillen
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
tja risico van het vak hé en dat weet die ook
tegen dealen aan mensen die je kent heb ik niets, maar die grootschalige dealers of pillenpersers vind ik maar louche, dan weet je dat je doden op je geweten hebt

ok, iemand 'moet' het doen, maar toch is het evil :smilingimp:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jeller zei:
tis erg, tzijn toch maar pillen :confused:

waren het trips, da was erger die zijn al zo schaars ivm pillen
Klik om te vergroten...

Ja maar als jij in de schoenen zou staan van die man, zou je ook wel ff anders praten :P
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja natuurlijk, als je daaraan begint weet je ook dat de kans erin bestaat dat je gepakt wordt, maar als het dan toch gebeurt denk ik wel dat het even hard aankomt :wink:

Enneuh.. iemand moet die pillen maken eh, alleh van mij moet dat niet, maar er zijn wel veel mensen die er genot aan hebben.. en ja ook veel mensen die er wat minder geluk door hebben..
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jeller zei:
tja risico van het vak hé en dat weet die ook
tegen dealen aan mensen die je kent heb ik niets, maar die grootschalige dealers of pillenpersers vind ik maar louche, dan weet je dat je doden op je geweten hebt

ok, iemand 'moet' het doen, maar toch is het evil :smilingimp:
Klik om te vergroten...

Als jij gewoon mdma pillen maakt met mdma erin hoeven er echt geen doden te vallen. Of iemand moet er 40 tegelijk pakken, en dan is het ook zijn eigen schuld. Een dealer is gewoon een handelaar. Maar dan verboden door de overheid. Er zijn zoveel zaken waar ze messen verkopen en alcohol en dingen die veel meer mensen doodmaken. Daar wordt die verkoper in de gall&gall ook niet op aangesproken hoor, hoeveel alcoholisten er wel niet zijn en hoeveel alcoholdoden er jaarlijks vallen. Een dealer is echt niet 'evil'. Als drugsgebruiker dat zelf al vinden, wie moet er dan wel ooit normaal tegen drugsgebruik/verkoop aankijken?
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#16
er zijn genoeg domme mensen die er bij gana zuipen, blijven doorfeesten en dan neergaan

plus het is sowieso al schadelijk, of het zuiver of niet is, dus je helpt sowieso iemand zijn gezondheid naar de kloten

maar tis wel waar dat iemand het moet doen :wave:
F
Florian01Lid
01-01-2024, 00:00
#17
hm, zou weleens een foto willen zien van zo'n groot lab,
lijkt me wel kick om te zien..
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Florian01 zei:
hm, zou weleens een foto willen zien van zo'n groot lab,
lijkt me wel kick om te zien..
Klik om te vergroten...

Meestal is daar niet veel speciaal aan..
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jeller zei:
er zijn genoeg domme mensen die er bij gana zuipen, blijven doorfeesten en dan neergaan

plus het is sowieso al schadelijk, of het zuiver of niet is, dus je helpt sowieso iemand zijn gezondheid naar de kloten

maar tis wel waar dat iemand het moet doen :wave:
Klik om te vergroten...

Alles is schadelijk tegenwoordig man. Ik vind drugsdealer best een normaal beroep eigenlijk, beter dan zo ongeveer elke andere crimineel die mensen iets aandoet. De mensen doen het zichzelf aan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."