Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaddorepen op schiphol! :-)

paddorepen op schiphol! :-)

82 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#1
mathijs zei:
Mr 187 zei:
Geestelijk gehandicapten worden opgevangen in ons land. :wave:
En hopeloze figuren *die geestelijk gehandicapt zijn geworden door hun eigen keuze* bv door drugsgebruik*kan je nou eenmaal niet blijven helpen he....

Hoe vaak moet je zo'n figuur weer een woning aanbieden,zodat ie het weer helmaal bevuild en de huur niet betaald.

Kost ons allemaal klauwen met geld.

Wat is jouw punt eigenlijk?Dat je zegt dat iemand er niks aan kan doen als ie uit een prullebak staat te eten hier in nederland?Ik heb hem nog niet gehoord dat punt of wie dat dan mogen zijn....ja hopeloze figuren...mensen die al zo vaak zijn geholpen,maar het zelf steeds verneuken.
Klik om te vergroten...

Ik zeg dat ze dat niet uit eigen beweging zijn geworden en dat je ze daarom met wat meer respect moet behandelen...
Klik om te vergroten...

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor,maar dan zijn het nog eigen keuzes.
Stel....Ik gebruik bv net zoals iedereen hier drugs,en heb er geen problemen mee,Plots komen er problemen in mijn leven,hele erge....Ik kan dan een keus maken of overdreven vluchten in drugs en alchohol waarbij ik andere en mezelf last ga bezorgen,of even een beetje bij de realiteit blijven.

Natuurlijk heeft elk zo'n persoon een geschiedenis maar het is nog geen excuse om uit een prullebak te eten. In nederland word je aan alle kanten geholpen,via justitie,reclassering,jeugdzorg,De grift etc etc..

Ik ken zat voorbeelden van bekende die een zware jeugd hebben gehad die juist heel goed terecht gekomen zijn hoe zwaar ze het ook hadden.
Nu Managers etc...

En andersom ook..nu stelende junkies,hopeloze,en met die gasten wil ik niks te maken hebben omdat ze zelf die keuze hebben gemaakt.

Net zoals met peddos het geval is,als ze zelf vroeger zijn misbruikt,en ze gaan dit later zelf doen krijgen ze lagere straffen..Ik vind dat belachelijk en krankzinnig..
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#2
hehehe di chocolade is zoieso al lekker maar nu helemaal he :P
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mr 187 zei:
mathijs zei:
Mr 187 zei:
Geestelijk gehandicapten worden opgevangen in ons land. :wave:
En hopeloze figuren *die geestelijk gehandicapt zijn geworden door hun eigen keuze* bv door drugsgebruik*kan je nou eenmaal niet blijven helpen he....

Hoe vaak moet je zo'n figuur weer een woning aanbieden,zodat ie het weer helmaal bevuild en de huur niet betaald.

Kost ons allemaal klauwen met geld.

Wat is jouw punt eigenlijk?Dat je zegt dat iemand er niks aan kan doen als ie uit een prullebak staat te eten hier in nederland?Ik heb hem nog niet gehoord dat punt of wie dat dan mogen zijn....ja hopeloze figuren...mensen die al zo vaak zijn geholpen,maar het zelf steeds verneuken.
Klik om te vergroten...

Ik zeg dat ze dat niet uit eigen beweging zijn geworden en dat je ze daarom met wat meer respect moet behandelen...
Klik om te vergroten...

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor,maar dan zijn het nog eigen keuzes.
Stel....Ik gebruik bv net zoals iedereen hier drugs,en heb er geen problemen mee,Plots komen er problemen in mijn leven,hele erge....Ik kan dan een keus maken of overdreven vluchten in drugs en alchohol waarbij ik andere en mezelf last ga bezorgen,of even een beetje bij de realiteit blijven.

Natuurlijk heeft elk zo'n persoon een geschiedenis maar het is nog geen excuse om uit een prullebak te eten. In nederland word je aan alle kanten geholpen,via justitie,reclassering,jeugdzorg,De grift etc etc..

Ik ken zat voorbeelden van bekende die een zware jeugd hebben gehad die juist heel goed terecht gekomen zijn hoe zwaar ze het ook hadden.
Nu Managers etc...

En andersom ook..nu stelende junkies,hopeloze,en met die gasten wil ik niks te maken hebben omdat ze zelf die keuze hebben gemaakt.

Net zoals met peddos het geval is,als ze zelf vroeger zijn misbruikt,en ze gaan dit later zelf doen krijgen ze lagere straffen..Ik vind dat belachelijk en krankzinnig..
Klik om te vergroten...

Ze kiezen ervoor om de eerste keer heroine te gebruiken maar het gebruik van heroine neemt niet vanzelfsprekend "eten uitvuilnisbakken" met zich mee...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
zommes zei:
mathijs zei:
Ik zeg dat ze dat niet uit eigen beweging zijn geworden en dat je ze daarom met wat meer respect moet behandelen...
Klik om te vergroten...

Ben jij jezelf geworden uit eigen beweging?
Klik om te vergroten...

Ik zeg dat je er nooit voor kiest om uit vuilnisbakken te eten...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Play_bunny zei:
Ze kiezen er toch zelf voor om daarna uit die vuilnisbak te gaan eten? Niemand die ze daartoe dwingt hoor!!
Klik om te vergroten...

Jawel..honger.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#6
mathijs zei:
Ik zeg dat je er nooit voor kiest om uit vuilnisbakken te eten...
Klik om te vergroten...

Ze kiezen er toch zelf voor om daarna uit die vuilnisbak te gaan eten? Niemand die ze daartoe dwingt hoor!!

Je hebt altijd een keuze, niemand anders dan jij kan bepalen wat er met je leven gebeurt. Jij maakt altijd de keuze, bewust of onbewust maar het is altijd jouw keuze!!
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#7
mathijs zei:
Play_bunny zei:
Ze kiezen er toch zelf voor om daarna uit die vuilnisbak te gaan eten? Niemand die ze daartoe dwingt hoor!!
Klik om te vergroten...

Jawel..honger.
Klik om te vergroten...

maar ze hebben zelf gekozen om honger te lijden, niemand die ze daartoe dwingt
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je kiest voor heroine, niet voor een kutleven.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
mathijs zei:
SpacingBen zei:
Er zouden alleen meer mensen moeten zijn die ''hopeloze'' mensen die kans ook gunnen, en dat gaat lastig in een maatschappij zoals wij die in NL+rest van Europa gecreeerd hebben! Eerst voor jezelf zorgen, en dan pas voor een ander.. Zo zat de mens vroeger in elkaar, en nog steeds, omdat velen (incl. mezelf) nauwelijks beter zijn dan men vroeger was .. (nog niet althans..)
Klik om te vergroten...

Je zegt het zelf..niemand draagt zorg voor de hopelozen in de samenleving. En af en toe en zwerver een hasjjointje geven helpt hem niet zoveel.
Wat ik bedoel te zeggen is dat een hoop mensen gewoon niet in staat zijn een leven te leiden zoals jij en ik. Ze zijn bijvoorbeeld geestelijk gehandicapt.
En ohja..klinkt misschien beetje lullig, maar wat is nou precies je punt?
Klik om te vergroten...

Als je ff wat langer nadenkt/tussen de regels doorleest, snap je mijn punt wel denk ik.. (heb meer dan genoeg informatie ter beschikking gesteld niet waar? :beer: )
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
SpacingBen zei:
mathijs zei:
SpacingBen zei:
Er zouden alleen meer mensen moeten zijn die ''hopeloze'' mensen die kans ook gunnen, en dat gaat lastig in een maatschappij zoals wij die in NL+rest van Europa gecreeerd hebben! Eerst voor jezelf zorgen, en dan pas voor een ander.. Zo zat de mens vroeger in elkaar, en nog steeds, omdat velen (incl. mezelf) nauwelijks beter zijn dan men vroeger was .. (nog niet althans..)
Klik om te vergroten...

Je zegt het zelf..niemand draagt zorg voor de hopelozen in de samenleving. En af en toe en zwerver een hasjjointje geven helpt hem niet zoveel.
Wat ik bedoel te zeggen is dat een hoop mensen gewoon niet in staat zijn een leven te leiden zoals jij en ik. Ze zijn bijvoorbeeld geestelijk gehandicapt.
En ohja..klinkt misschien beetje lullig, maar wat is nou precies je punt?
Klik om te vergroten...

Als je ff wat langer nadenkt/tussen de regels doorleest, snap je mijn punt misschien! (heb meer dan genoeg informatie ter beschikking gesteld niet waar? )

En trouwens, als jij het niet zo goed had als nu, konden die daklozen je gestolen worden hoor geloof mij!

:beer:
Klik om te vergroten...

Je hebt erg veel informatie gegeven maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer...
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
mathijs zei:
Je kiest voor heroine, niet voor een kutleven.
Klik om te vergroten...

Goed, dit is een eindeloze discussie, die zie ik nu al aankomen.

Punt is gewoon dat je altijd verantwoordelijk bent voor je eigen leven. JIj maakt je keuzes, bewust of onbewust, onder invloed of niet onder invloed van allerlei "rotzooi".
Als je nuchter bent, kun je altijd je keuze terug draaien. Kies je ervoor om nooit nuchter te zijn (=oorzaak), dan kies je er ook zelf voor om je keuze niet terug te draaien (=gevolg).
Het heeft allemaal te maken met oorzaak en gevolg. Die keuze maak je toch echt zelf!

EDIT: je kan altijd honderdduizend excuses aanvoeren waarom iets gelopen is zoals het loopt. Altijd de schuld buiten jezelf zoeken. Dat lost niks op. Je bent zelf verantwoordelijk, en die verantwoordelijkheid kun je alleen nemen als je beseft dat je altijd je eigen keuze, hoe de afloop ook is. De schuld ligt bij jezelf en niet bij een ander.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zeg ook niet dat het slim is om heroine te gebruiken..ik zeg alleen dat je, wanneer je het begint te gebruiken je niet bedenkt dat je waarschijnlijk op straat belandt.
En verder zeg ik dat daklozen meer respect verdienen. Spacingben gaf ze dat nou niet bepaald in een vorige post...
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#13
als je niet van te voren nadenkt over de consequenties die je kan tegen komen door je eigen gedrag/keuzes, dan heb je zeker gelijk. Er zijn zat mensen die dat niet doen.

Mensen verdienen respect, ook daklozen, maar ik vind dat ze niet meer respect verdienen dan iemand die ik niet ken. Ik vind dat je voor ieder mens een soort van basisrespect hoort te hebben, wat ze door hun eigen gedrag kunnen verhogen of verlagen. Dat is aan hen.
Ik vind dat zolang je niet een deel uitmaakt van hun leven, ze dat respect dus ook niet kunnen verlagen of verhogen.

Ik vind dat hij ze wel iets van respect, niet veel misschien, maar goed dat is voor ieder persoon anders. Jij hebt er misschien meer respect dan iemand anders. Dat zou kunnen.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
SpacingBen zei:
Als je jezelf zo gigantisch verlaagd door uit de prullenbakken te gaan eten, an mag je god prijzen als je daarna behalve een volle maag ook nog op reis kunt in je eigen wereld! :beer:
Klik om te vergroten...

Van dat basisrespect lijkt dit me sowieso geen voorbeeld...

En weet je hoeveel daklozen verslaafd zijn aan pep en niet aan heroine...Jij gebruikt ook pep dus je kan jezelf nu ook veroordelen...
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Misschien niet, maar ik denk dat dit meer als grapje is bedoeld dan serieus.

Het zal best dat daklozen verslaafd aan weet ik veel wat voor dingen. Dat moeten ze helemaal zelf bepalen.

mathijs zei:
Jij gebruikt ook pep dus je kan jezelf nu ook veroordelen...
Klik om te vergroten...

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt maar dit is de meest grote kul iig :wave:
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#16
mathijs zei:
Je kiest voor heroine, niet voor een kutleven.
Klik om te vergroten...

Iedereen die een beetje kan nadenken weet dat dezelfde keuze is. :wink:
En zelfs voor diegene die dus niet een beetje na kunnen denken zijn er instantie's die met ze meedenken..keuze's in overvloed..
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
mathijs zei:
SpacingBen zei:
mathijs zei:
SpacingBen zei:
Er zouden alleen meer mensen moeten zijn die ''hopeloze'' mensen die kans ook gunnen, en dat gaat lastig in een maatschappij zoals wij die in NL+rest van Europa gecreeerd hebben! Eerst voor jezelf zorgen, en dan pas voor een ander.. Zo zat de mens vroeger in elkaar, en nog steeds, omdat velen (incl. mezelf) nauwelijks beter zijn dan men vroeger was .. (nog niet althans..)
Klik om te vergroten...

Je zegt het zelf..niemand draagt zorg voor de hopelozen in de samenleving. En af en toe en zwerver een hasjjointje geven helpt hem niet zoveel.
Wat ik bedoel te zeggen is dat een hoop mensen gewoon niet in staat zijn een leven te leiden zoals jij en ik. Ze zijn bijvoorbeeld geestelijk gehandicapt.
En ohja..klinkt misschien beetje lullig, maar wat is nou precies je punt?
Klik om te vergroten...

Als je ff wat langer nadenkt/tussen de regels doorleest, snap je mijn punt misschien! (heb meer dan genoeg informatie ter beschikking gesteld niet waar? )

En trouwens, als jij het niet zo goed had als nu, konden die daklozen je gestolen worden hoor geloof mij!

:beer:
Klik om te vergroten...

Je hebt erg veel informatie gegeven maar ik zie door de bomen het bos niet echt meer...
Klik om te vergroten...

wow, was nog niet eens klaar met me bericht :P

Maareh, wat ik wil zeggen: je kunt nog zo van mening zijn dat ook ''hopeloze'' mensen recht hebben op een beter leven, en dat ben ik ook met je eens..

Maar zo heeft de natuur het blijkbaar niet geregeld.. We zijn als mens (nog) niet in staat om ook de ''hopeloze'' ''fucntieloze'' wezens te helpen.. Althans, Fucntieloos? In principe geven deze mensen gewoon een voorbeeld van hoe het NIET moet, als je aan deze maatschappij wilt deelnemen... We moeten ze dus inderdaad met wat meer respect behandelen, en we moeten ze dankbaar zijn..

Maarja, dat we niet op 1 lijn kunnen komen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat onze levens te verschillend zijn (vooral de bronnen waaruit we onze kennis halen zullen veel verschillen denk ik..)
Ik was er niet zo lang geleden nog van overtuigd dat er ooit een oplossing zou komen waardoor iedereen gelukkig kan zijn op deze wereld..
Maar zo is het niet, 9/10 mss... 1/10 deel zou je kunnen zien als een vervelend gevolg van hoe de natuur het geregeld heeft... (die net als de mens ook dus niet perfect is!)

Ik wil best geloven dat alle daklozen dakloos/hopeloos zijn -door omstandigheden- maar helaas spelen ook genen voor een groot deel een rol...

Hoe kom je erachter of een dakloze/hopeloze slachtoffer is, of gewoon een klootzak die kwaad wil, en daarom verstoten? Precies, door met ze te praten.. Doe dat dan, en haal mensen over dat ook eens te doen, maar ga niet zeggen dat ze er niet voor kiezen uit prullenbakken te eten want dat is bullshit.. (om wat Playbunny al aangaf...)

Ik vind het goed dat je zo opkomt voor de uit prullenbak etende daklozen in Nederland, maar het kan nog veel erger he, realiseer je dat ook..

Je staat (zeker in een individualistische maatschappij) nou eenmaal machteloos om dergelijke problemen geheel op te lossen..

We zouden gewoon niet zoveel met elkaar moeten neuken, dan neemt het aantal mensen tenminste ook niet meer toe, en wie weet hebben we dan ooit weer een beetje overzicht!

Maar goed, deze post voegt eigenlijk niets toe aan mijn vorige verhaal...

Het is namelijk een ''hopeloze'' poging om iets te posten waar jij je in kunt vinden, volledig bullshit dus ben ik bang :wink:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mr 187 zei:
mathijs zei:
Je kiest voor heroine, niet voor een kutleven.
Klik om te vergroten...

Iedereen die een beetje kan nadenken weet dat dezelfde keuze is. :wink:
En zelfs voor diegene die dus niet een beetje na kunnen denken zijn er instantie's die met ze meedenken..keuze's in overvloed..
Klik om te vergroten...

Ja heroine gebruiken is inderdaad een verkeerde keuze maar iedereen maakt verkeerde keuzes.
Waarom zijn er dan nog zoveel mensen op straat..echt niet omdat ze dat leuk vinden hoor...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
SpacingBen zei:
Ik wil best geloven dat alle daklozen dakloos/hopeloos zijn -door omstandigheden- maar helaas spelen ook genen voor een groot deel een rol...
Klik om te vergroten...

Dit zegt toch ook dat je die mensen er niet persoonlijk op moet aankijken...
En ze kiezen er misschien wel voor om uit prullenbakken te eten maar als jij de keus hebt tussen verhongeren of die halfopgegeten big mac uit de prullenbak vissen wist je het ook wel lijkt me...
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Op zich ben ik het wel met matthijs eens dat sommige mensen gewoon de dupe zijn van omstandigheden en daarom een leven met wat minder welvaart moeten lijden.

Maar mr187 heeft helemaal gelijk dat je hier in Nederland, als je dat zelf ook wil, altijd de mogelijkheid hebt om jezelf aan voldoende eten te helpen wat niet uit de prullenbak komt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."