#1
mathijs zei:Mr 187 zei:Geestelijk gehandicapten worden opgevangen in ons land.![]()
En hopeloze figuren *die geestelijk gehandicapt zijn geworden door hun eigen keuze* bv door drugsgebruik*kan je nou eenmaal niet blijven helpen he....
Hoe vaak moet je zo'n figuur weer een woning aanbieden,zodat ie het weer helmaal bevuild en de huur niet betaald.
Kost ons allemaal klauwen met geld.
Wat is jouw punt eigenlijk?Dat je zegt dat iemand er niks aan kan doen als ie uit een prullebak staat te eten hier in nederland?Ik heb hem nog niet gehoord dat punt of wie dat dan mogen zijn....ja hopeloze figuren...mensen die al zo vaak zijn geholpen,maar het zelf steeds verneuken.
Ik zeg dat ze dat niet uit eigen beweging zijn geworden en dat je ze daarom met wat meer respect moet behandelen...
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor,maar dan zijn het nog eigen keuzes.
Stel....Ik gebruik bv net zoals iedereen hier drugs,en heb er geen problemen mee,Plots komen er problemen in mijn leven,hele erge....Ik kan dan een keus maken of overdreven vluchten in drugs en alchohol waarbij ik andere en mezelf last ga bezorgen,of even een beetje bij de realiteit blijven.
Natuurlijk heeft elk zo'n persoon een geschiedenis maar het is nog geen excuse om uit een prullebak te eten. In nederland word je aan alle kanten geholpen,via justitie,reclassering,jeugdzorg,De grift etc etc..
Ik ken zat voorbeelden van bekende die een zware jeugd hebben gehad die juist heel goed terecht gekomen zijn hoe zwaar ze het ook hadden.
Nu Managers etc...
En andersom ook..nu stelende junkies,hopeloze,en met die gasten wil ik niks te maken hebben omdat ze zelf die keuze hebben gemaakt.
Net zoals met peddos het geval is,als ze zelf vroeger zijn misbruikt,en ze gaan dit later zelf doen krijgen ze lagere straffen..Ik vind dat belachelijk en krankzinnig..
)