Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaddorepen op schiphol! :-)

paddorepen op schiphol! :-)

82 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Have a nice trip :wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Saivy zei:
SpacingBen zei:
Saivy zei:
mja sommige mensen hebben geen andere keuze dan in de vuilnisbakken te gaan snuffelen...
Klik om te vergroten...

Die keuze hebben mensen (sowieso in NL) WEL, maar de mens zit zo raar in elkaar, dat de prullenbak doorzoeken nog een prettiger idee is dan bedelen..
Klik om te vergroten...

Lol, ja want in de vuilnisbak vind je vanalles, zelfs paddorepen :P
Klik om te vergroten...

:grin:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
SpacingBen zei:
Saivy zei:
mja sommige mensen hebben geen andere keuze dan in de vuilnisbakken te gaan snuffelen...
Klik om te vergroten...

Die keuze hebben mensen (sowieso in NL) WEL, maar de mens zit zo raar in elkaar, dat de prullenbak doorzoeken nog een prettiger idee is dan bedelen..
Klik om te vergroten...

Gast dit slaat echt helemal nergens op. Ik hoop dat je het doorheb..anders ben je echt een mongool.
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#4
mathijs zei:
SpacingBen zei:
Saivy zei:
mja sommige mensen hebben geen andere keuze dan in de vuilnisbakken te gaan snuffelen...
Klik om te vergroten...

Die keuze hebben mensen (sowieso in NL) WEL, maar de mens zit zo raar in elkaar, dat de prullenbak doorzoeken nog een prettiger idee is dan bedelen..
Klik om te vergroten...

Gast dit slaat echt helemal nergens op. Ik hoop dat je het doorheb..anders ben je echt een mongool.
Klik om te vergroten...

Mensen in nederland hoeven echt niet uit prullebakken te eten,de mensen die dit doen geven gewoon liever hun geld uit aan een biertje of dope,en dan zien ze wel hoe ze later aan eten komen,en als dit dan niet lukt en de honger slaat toe gaan ze snuffelen in afvalbakken.

Weet toch iedereen..... :wave:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoop maar dat dit een grap is..
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#6
mathijs zei:
Hoop maar dat dit een grap is..
Klik om te vergroten...

Nee dat is helemaal geen grap,er is in nederland genoeg sociale opvang,de mensen die je soms ziet eten uit zo'n prullebak zijn of illigalen die hier bivakeren of psychiatrische patienten die uit de inrichting gelopen zijn of hele erge junkies.

Ik zeg niet dat het zorgstelsel helemaal ok is nederland,maar je hoeft hier als nederlander niet uit een prullebak te eten,en als jij denkt dat dat wel zo is of dat het zo kan lopen,leg het mij maar eens uit dan...
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ok,maar denk je dat of heb je dit echt zelf gezien?Want ik ben toch best wel bekend in de meeste grote steden in nederland en heb eerlijkwaar nog nooit een gehandicapte uit een prullebak zien eten...
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Je hoeft idd niet uit de vuilnisbakken te eten hier, das helemaal waar, hell je hoeft zelfs nog niet eens dakloos te zijn in dit land. Echter is het wel zo dat sommige mensen in zo'n uitzichtloze situatie terecht kunnen komen dat ze geen enkele andere uitweg meer zien. Als iedere keer dat je ook maar een beetje iets hebt opgebouwd dat meteen weer voor je neus word weggekaapt heb je er al gauw genoeg van. Ben het wel eens dat het in principe niet nodig is, maar denk niet dat je erover kunt oordelen als je niet in die situatie geleefd hebt...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#9
inderdaad. Het is misschien wel niet nodig maar je weet ook dat niemand het leuk vindt om uit vuilnisbakkent e eten. En mensen die "liever hun geld uitgeven aan dope en drank" hebben daar ook wel een reden voor. Ze zijn verslaafd.
Ben, als self proclaimed caffeine, drank en wiet verslaafde moet je toch begrip hebben daarvoor.
Verder heb je nog de geestelijk gehandicapte mensen die nooit een goede kanse hebben gekregen en op straat zijn beland. Zij zijn niet in staat een normaal leven e leiden.
En over de illegalen is het nog makkelijker, zij kunnen nergens wonen omdat ons ohzo vrije nederlan ze nergens accepteert en ze het liefst zo snel mogelijk uitzet...
Maargoed...als ullie liever de verbittere bejaarden uithangen vind ik het ook best......
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
mathijs zei:
inderdaad. Het is misschien wel niet nodig maar je weet ook dat niemand het leuk vindt om uit vuilnisbakkent e eten. En mensen die "liever hun geld uitgeven aan dope en drank" hebben daar ook wel een reden voor. Ze zijn verslaafd.
Ben, als self proclaimed caffeine, drank en wiet verslaafde moet je toch begrip hebben daarvoor.
Verder heb je nog de geestelijk gehandicapte mensen die nooit een goede kanse hebben gekregen en op straat zijn beland. Zij zijn niet in staat een normaal leven e leiden.
En over de illegalen is het nog makkelijker, zij kunnen nergens wonen omdat ons ohzo vrije nederlan ze nergens accepteert en ze het liefst zo snel mogelijk uitzet...
Maargoed...als ullie liever de verbittere bejaarden uithangen vind ik het ook best......
Klik om te vergroten...

Luister, ik (Was/ben) een soort straat jochie(jij ook toch?:P).. Heb dus vele malen ''last'' gehad van een of andere dakloze zwerver.. Heb regelmatig m'n kleingeld aan hen afgestaan, en heb meerdere uren naar die kansloze lui geluisterd. Althans, kansloos?

Een enkeling was dat inderdaad, maar ik ontmoette eens een oude man, toen we aan het blowen waren voor het stadhuis, deze man was echt volledig overtuigt van het feit dat de hele wereld tegen hem was, en dat er nog nooit iemand was geweest die ook maar iets voor hem over had.. Nooit had er iemand gelusiterd.. (wat doe ik dan nu, vroeg ik dan..) Maar nee hoor, geen zinnige reactie terug, enkel geklaag, en gebedel om heroine of drank.. Inderdaad, voor deze man is het waarschijnlijk onmogelijk om onderdak te krijgen, simpelweg omdat hij te ver gezonken is om dat te kunnen volhouden.. (verwaarlozing woning, veroorzaken van overlast etc..)
Volgens mij zijn deze gevallen echter zeldzaam, en gezien hun verslaving zouden ze ieder moment opgenomen kunnen worden in een afkickkliniek, als ze zouden willen?! Deze vent trok dat niet meer.. (kiest ie dan toch voor?! JA okj, mss kiest de drugs waar hij aan verslaafd is ervoor, maar toch..)

Gekeken naar dit geval zou ik je dus enigszins gelijk willen geven, MAAR:

Er was 2 jaar geleden een dakloze vent met een gevaarlijk jachthond die ik ontmoette toen ik dronken was, en die toch niet zo kansloos leek, en zelfs zeer intelligent overkwam. (nee, ik zeg niet dat het alleen domme mensen zijn die dakloos zijn, maar lijkt t wel op..) Deze zwerver leefde op straat, maar had genoeg geld om aan eten & Bier te komen..(een uitkering was voldoende zei die) Een hasj jointje kon die ook regelmatig roken, omdat o.a. wij die hem wel wilden schenken..

Deze man vertelde ons, dat hij zo een huis/appartement kon krijgen, maar hij had het helemaal gehad met NL en papierwerk etc, dus liever het slaaphuis..

Verder vertelde hij me dat het iedereens eigen wil was/is om op straat te leven, maar dat sommige zo dom/stomzinnig/blind zijn, dat ze denken het nooit voor elkaar te krijgen om zoiets te regelen.. Daklozen mensen mocht ik van hem nooit maar kansloos noemen, dat was bullshit, hopeloos was een betere benaming..
Ook vertelde hij dat de extreme gevallen vaak ook de meest egoistische mensen waren, die van begin af aan al alleen maar voor zichzelf leefde, en daardoor in een sociaal isolement raakte.. Zulke mensen hadden volgens hem geen eens recht op leven, en survival of the fittest noemde hij er ook bij.. (Sta je wel van te kijken met je dronken kop, als zo'n mannetje in een gescheurde broek dat tegen je zegt :grin: )

Ook ken ik een oud dametje die ik elke ochtend de prullenbak zie leeghalen, als ik haar vraag waarom ze niet op een andere manier aan eten probeert te komen, snauwt ze me af alsof het eten uit de prullenbak zaligmakend is. (ik snap best dat ze dat doet, ik ben waarschijnlijk niet de enige die haar dit heeft vertelt, maar toch..)

Als laatst wil ik het nog even hebben over een dakloze allochtoon die ik eens heb ontmoet.. Deze jongen zwierf dagelijks op z'n fietsje door heel apeldoorn, op zoek naar werk.. Tevergeefs, want hij is erg kritisch, en wilde het liefst in een slachthuis werken.. Nu zie ik hem nog wel eens, en hij rijdt nu op een brommer.. (lijkt me dus dat ie werk heeft gevonden..)

However, het mag misschien zo zijn dat het volgens sommige daklozen onmogelijk is aan een normaal dagelijkse portie voedsel te komen, maar dat is dus echt onzin.. Al ben je te stom het voor elkaar te krijgen een uitkering te regelen.. (te stom om iemand te vinden die weet hoe je dat doet is zo ong. niemand?!) En gehandicapten gaan sowieso dood als ze niet direct na hun geboorte hun leven lang gesteund worden?!

Verder lijkt het mij ook niet bep. een onmogelijke taak om contacten op te bouwen (zoals meelevende jongeren als jij en ik), en via deze contacten aan je supplies te komen, zoals de ''intelligente'' dakloze met zijn jachthond.. Hoe moeilijk is het om contact te maken met je medemens? Hoeveel mensen zijn er wel niet in NL die barsten van het geld, en toch echt regelmatig medelijden hebben met de daklozen?!

Wil jij, Matthijs, zeggen dat de regering serieus nog niet bezig is met het helpen van de ''echte'' kansloze mensen op straat? Daarmee bedoel ik.. Is er geen instantie die de ''gehandicapte'' en doorgewinterde junkies van straat probeert te halen?! Neemt het aantal ''gefinancierde'' afkickklinieken dan niet toe?

Ok, dan ben ik idd een mongol, en leef ik nog meer in een droom dan ik dacht.. Op welke partij moet ik stemmen zodat er meer geld wordt gestoken in de sociale zorg en dan niet om bejaarden te voorzien van extra luxe/medicijnen, maar om dakloze (hopeloze) jongeren van de straat te plukken om te voorkomen dat ook zij een ''kansloze'' heroine junk worden voor wie het te laat is ze te laten leven op een ''normale'' manier

(domme) Mensen die op straat leven en uit de prullenbak denken te moeten eten om te overleven zijn niet kansloos, maar hopeloos.. En dat ze vinden dat ze kansloos zijn, ligt grotendeels bij henzelf, al ben ik het met je eens dat met al dat papierwerk en beperkingen uit de wet, soms wel erg moeilijk is om te krijgen waar je als NL'er recht op hebt! (daar doelde je denk ik op?!) Als je een uitkering wilt, zul je veel tijd moeten steken in het krijgen hiervan..

Ps, er zijn genoeg illegalen die het goed hebben in NL, ik ken er 1 die zelfs ''legaal'' werkt.. Althans, het werk zou legaal zijn wanneer hij het NL paspoort bezitte.. Er is nog genoeg te regelen in NL, er zijn genoeg kansen, en sommigen mensen in NL zijn inderdaad hopeloze gevalletjes (incl. sommigen MET dak boven hoofd) maar kansloos zijn ze nooit! Er zouden alleen meer mensen moeten zijn die ''hopeloze'' mensen die kans ook gunnen, en dat gaat lastig in een maatschappij zoals wij die in NL+rest van Europa gecreeerd hebben! Eerst voor jezelf zorgen, en dan pas voor een ander.. Zo zat de mens vroeger in elkaar, en nog steeds, omdat velen (incl. mezelf) nauwelijks beter zijn dan men vroeger was .. (nog niet althans..)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
SpacingBen zei:
Er zouden alleen meer mensen moeten zijn die ''hopeloze'' mensen die kans ook gunnen, en dat gaat lastig in een maatschappij zoals wij die in NL+rest van Europa gecreeerd hebben! Eerst voor jezelf zorgen, en dan pas voor een ander.. Zo zat de mens vroeger in elkaar, en nog steeds, omdat velen (incl. mezelf) nauwelijks beter zijn dan men vroeger was .. (nog niet althans..)
Klik om te vergroten...

Je zegt het zelf..niemand draagt zorg voor de hopelozen in de samenleving. En af en toe en zwerver een hasjjointje geven helpt hem niet zoveel.
Wat ik bedoel te zeggen is dat een hoop mensen gewoon niet in staat zijn een leven te leiden zoals jij en ik. Ze zijn bijvoorbeeld geestelijk gehandicapt.
En ohja..klinkt misschien beetje lullig, maar wat is nou precies je punt?
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Geestelijk gehandicapten worden opgevangen in ons land. :wave:
En hopeloze figuren *die geestelijk gehandicapt zijn geworden door hun eigen keuze* bv door drugsgebruik*kan je nou eenmaal niet blijven helpen he....

Hoe vaak moet je zo'n figuur weer een woning aanbieden,zodat ie het weer helmaal bevuild en de huur niet betaald.

Kost ons allemaal klauwen met geld.

Wat is jouw punt eigenlijk?Dat je zegt dat iemand er niks aan kan doen als ie uit een prullebak staat te eten hier in nederland?Ik heb hem nog niet gehoord dat punt of wie dat dan mogen zijn....ja hopeloze figuren...mensen die al zo vaak zijn geholpen,maar het zelf steeds verneuken.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Inderdaad, en nou verneuken ze het zelfs voor paddo-reep liefhebbend Nederland door een beetje een trippen een scene te gaan trappen op Schiphol zodat die dingen uit de schappen worden gehaald.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mr 187 zei:
Geestelijk gehandicapten worden opgevangen in ons land. :wave:
En hopeloze figuren *die geestelijk gehandicapt zijn geworden door hun eigen keuze* bv door drugsgebruik*kan je nou eenmaal niet blijven helpen he....

Hoe vaak moet je zo'n figuur weer een woning aanbieden,zodat ie het weer helmaal bevuild en de huur niet betaald.

Kost ons allemaal klauwen met geld.

Wat is jouw punt eigenlijk?Dat je zegt dat iemand er niks aan kan doen als ie uit een prullebak staat te eten hier in nederland?Ik heb hem nog niet gehoord dat punt of wie dat dan mogen zijn....ja hopeloze figuren...mensen die al zo vaak zijn geholpen,maar het zelf steeds verneuken.
Klik om te vergroten...

Ik zeg dat ze dat niet uit eigen beweging zijn geworden en dat je ze daarom met wat meer respect moet behandelen...
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#15
mathijs zei:
Ik zeg dat ze dat niet uit eigen beweging zijn geworden en dat je ze daarom met wat meer respect moet behandelen...
Klik om te vergroten...

Ben jij jezelf geworden uit eigen beweging?
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#16
mathijs zei:
Mr 187 zei:
Geestelijk gehandicapten worden opgevangen in ons land. :wave:
En hopeloze figuren *die geestelijk gehandicapt zijn geworden door hun eigen keuze* bv door drugsgebruik*kan je nou eenmaal niet blijven helpen he....

Hoe vaak moet je zo'n figuur weer een woning aanbieden,zodat ie het weer helmaal bevuild en de huur niet betaald.

Kost ons allemaal klauwen met geld.

Wat is jouw punt eigenlijk?Dat je zegt dat iemand er niks aan kan doen als ie uit een prullebak staat te eten hier in nederland?Ik heb hem nog niet gehoord dat punt of wie dat dan mogen zijn....ja hopeloze figuren...mensen die al zo vaak zijn geholpen,maar het zelf steeds verneuken.
Klik om te vergroten...

Ik zeg dat ze dat niet uit eigen beweging zijn geworden en dat je ze daarom met wat meer respect moet behandelen...
Klik om te vergroten...

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor,maar dan zijn het nog eigen keuzes.
Stel....Ik gebruik bv net zoals iedereen hier drugs,en heb er geen problemen mee,Plots komen er problemen in mijn leven,hele erge....Ik kan dan een keus maken of overdreven vluchten in drugs en alchohol waarbij ik andere en mezelf last ga bezorgen,of even een beetje bij de realiteit blijven.

Natuurlijk heeft elk zo'n persoon een geschiedenis maar het is nog geen excuse om uit een prullebak te eten. In nederland word je aan alle kanten geholpen,via justitie,reclassering,jeugdzorg,De grift etc etc..

Ik ken zat voorbeelden van bekende die een zware jeugd hebben gehad die juist heel goed terecht gekomen zijn hoe zwaar ze het ook hadden.
Nu Managers etc...

En andersom ook..nu stelende junkies,hopeloze,en met die gasten wil ik niks te maken hebben omdat ze zelf die keuze hebben gemaakt.

Net zoals met peddos het geval is,als ze zelf vroeger zijn misbruikt,en ze gaan dit later zelf doen krijgen ze lagere straffen..Ik vind dat belachelijk en krankzinnig..
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#17
hehehe di chocolade is zoieso al lekker maar nu helemaal he :P
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mr 187 zei:
mathijs zei:
Mr 187 zei:
Geestelijk gehandicapten worden opgevangen in ons land. :wave:
En hopeloze figuren *die geestelijk gehandicapt zijn geworden door hun eigen keuze* bv door drugsgebruik*kan je nou eenmaal niet blijven helpen he....

Hoe vaak moet je zo'n figuur weer een woning aanbieden,zodat ie het weer helmaal bevuild en de huur niet betaald.

Kost ons allemaal klauwen met geld.

Wat is jouw punt eigenlijk?Dat je zegt dat iemand er niks aan kan doen als ie uit een prullebak staat te eten hier in nederland?Ik heb hem nog niet gehoord dat punt of wie dat dan mogen zijn....ja hopeloze figuren...mensen die al zo vaak zijn geholpen,maar het zelf steeds verneuken.
Klik om te vergroten...

Ik zeg dat ze dat niet uit eigen beweging zijn geworden en dat je ze daarom met wat meer respect moet behandelen...
Klik om te vergroten...

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor,maar dan zijn het nog eigen keuzes.
Stel....Ik gebruik bv net zoals iedereen hier drugs,en heb er geen problemen mee,Plots komen er problemen in mijn leven,hele erge....Ik kan dan een keus maken of overdreven vluchten in drugs en alchohol waarbij ik andere en mezelf last ga bezorgen,of even een beetje bij de realiteit blijven.

Natuurlijk heeft elk zo'n persoon een geschiedenis maar het is nog geen excuse om uit een prullebak te eten. In nederland word je aan alle kanten geholpen,via justitie,reclassering,jeugdzorg,De grift etc etc..

Ik ken zat voorbeelden van bekende die een zware jeugd hebben gehad die juist heel goed terecht gekomen zijn hoe zwaar ze het ook hadden.
Nu Managers etc...

En andersom ook..nu stelende junkies,hopeloze,en met die gasten wil ik niks te maken hebben omdat ze zelf die keuze hebben gemaakt.

Net zoals met peddos het geval is,als ze zelf vroeger zijn misbruikt,en ze gaan dit later zelf doen krijgen ze lagere straffen..Ik vind dat belachelijk en krankzinnig..
Klik om te vergroten...

Ze kiezen ervoor om de eerste keer heroine te gebruiken maar het gebruik van heroine neemt niet vanzelfsprekend "eten uitvuilnisbakken" met zich mee...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
zommes zei:
mathijs zei:
Ik zeg dat ze dat niet uit eigen beweging zijn geworden en dat je ze daarom met wat meer respect moet behandelen...
Klik om te vergroten...

Ben jij jezelf geworden uit eigen beweging?
Klik om te vergroten...

Ik zeg dat je er nooit voor kiest om uit vuilnisbakken te eten...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Play_bunny zei:
Ze kiezen er toch zelf voor om daarna uit die vuilnisbak te gaan eten? Niemand die ze daartoe dwingt hoor!!
Klik om te vergroten...

Jawel..honger.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."