Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaddorepen op schiphol! :-)

paddorepen op schiphol! :-)

82 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mr 187 zei:
mathijs zei:
SpacingBen zei:
zommes zei:
Op zich ben ik het wel met matthijs eens dat sommige mensen gewoon de dupe zijn van omstandigheden en daarom een leven met wat minder welvaart moeten lijden.

Maar mr187 heeft helemaal gelijk dat je hier in Nederland, als je dat zelf ook wil, altijd de mogelijkheid hebt om jezelf aan voldoende eten te helpen wat niet uit de prullenbak komt.
Klik om te vergroten...

O, dus zo zeg je dat ff in t kort :)

Dat was das mijn punt, matthijs :wink:
Klik om te vergroten...

Tuurlijk..bijna iedereen (illegalen niet) kan hulp krijgen wanneer hij/zij dat wil...daar heb je helemaal gelijk in. Maar niet iedereen is in staat die hulp te vragen.
Klik om te vergroten...

Omdat ze niet meer uit hun woorden komen doordat ze een paddoreep hebben gesmikkeld bv? :confused: :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Omdat ze bijvoorbeeld gehandicapt zijn en niet in staat zin zich aan afspraken te houden met de hulpverleners of omdat ze niet in staat zijn op zichzelf te wonen...
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#2
mathijs zei:
Omdat ze bijvoorbeeld gehandicapt zijn en niet in staat zin zich aan afspraken te houden met de hulpverleners of omdat ze niet in staat zijn op zichzelf te wonen...
Klik om te vergroten...

Als ze gehandicapt zijn, dan zijn ze dat vaak al van geboorte af aan. Ook al zijn ze dat niet vanaf hun geboorte, dan wordt er door familie en dergelijke opvang geregeld in een huis waar die mensen kunnen wonen.
Als ze zo gehandicapt zijn dat ze niet om hulp kunnen vragen, dan kunnen ze niet voor zichzelf zorgen en zitten ze in een of ander vrezorgingshuis.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zou je zeggen he....
Maargoed..zo werkt dat niet altijd. Niet alle ouders zijn zo aardig als de mijne en waarschijnlijk de jouwe ook.
Of de ouders hebben zelf ook geestelijke problemen en kunnen hun gehandicapte kind niet opvoeden...
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#4
mathijs zei:
Zou je zeggen he....
Maargoed..zo werkt dat niet altijd. Niet alle ouders zijn zo aardig als de mijne en waarschijnlijk de jouwe ook.
Of de ouders hebben zelf ook geestelijke problemen en kunnen hun gehandicapte kind niet opvoeden...
Klik om te vergroten...

dan wordt er ingegrepen door de jeugdzorg (als het om jongeren gaat) en anders door het riagg. Het is bekend bij de instanties dat die mensen gehandicapt zijn. Dat laten die instanties niet zomaar gaan, dat houden ze wel in de gaten.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niet altijd want er lopen genoeg over straat rond...
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb ze nog nooit als daklozen gezien.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb het ook niet over mensen met het syndroom van down..Maar over geestelijk gehandicapten. Is een verschil.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
verstandelijk gehandicapt bedoelde ik te zeggen.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#9
daar heb ik het ook over.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar hoe kan je nou zien dat iemand verstandellijk gehandicapt is?
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat kun je merken aan de manier waarop ze praten, waarop ze dingen doen. Je weet wat "normaal" wordt geacht in deze maatschappij. En zodra iemand daar sterk van afwijkt, dan wijst daarop vaak.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou..ik moet zeggen dat een hoop zwervers die ik gesproken heb niet echt heel erg normaal klonken... Verder heb je er natuurlijk ook nog zwaar autistische mensen tussen zitten...
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#13
mathijs zei:
Nou..ik moet zeggen dat een hoop zwervers die ik gesproken heb niet echt heel erg normaal klonken... Verder heb je er natuurlijk ook nog zwaar autistische mensen tussen zitten...
Klik om te vergroten...

Dat is toch ook niet zo vreemd mathijs,deze mensen hebben vaak het syndroom van Korsakov.Ze zijn echt niet gehandicapt geboren,die worden begeleid van jongs af aan.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jeugdzorg komt echt niet overal achter...en niet iedereen valt onder e definitie gehandicapt maar bij hen kan toch wel degelijk een steekje los zijn..
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#15
mathijs zei:
Jeugdzorg komt echt niet overal achter...en niet iedereen valt onder e definitie gehandicapt maar bij hen kan toch wel degelijk een steekje los zijn..
Klik om te vergroten...

Inderdaad als je uit een prullebak staat te eten in nederland heb je een steekje los. :wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
mathijs zei:
Jeugdzorg komt echt niet overal achter...en niet iedereen valt onder e definitie gehandicapt maar bij hen kan toch wel degelijk een steekje los zijn..
Klik om te vergroten...

Dat is misschien ook wel zo, en het misschien is het zelfs zo ernstig (ja, zelfs in nederland), dat door LUIHEID (ja echt) sommige verstandelijk gehandicapten zich gedwongen voelen op straat te leven.. (veel daklozen hebben, en terecht, soms het idee dat ze niet belangrijk genoeg zijn, omdat ze (samen met velen anderen) altijd maar het geduld hebben om te krijgen waar ze recht op hebben?!)

Om te krijgen waar je recht op hebt, is in NL (een bureaucratie dus, daar komt het o.a. door..) is namelijk veel tijd en concentratie nodig! Dus tsja, een verstandelijk gehandicapte zou hierdoor best wel eens in de problemen kunnen komen (misschien wel mede door onverschilligheid/luiheid van hun ondersteunende hulpverleners die hun werk soms ook alleen maar doen om te kunnen overleven..)

Maar goed, we kunnen hier uren over doorlullen.. Jij kan gelijk hebben, Playbunny of ik.. Doet er niet zo toe, want we zeggen ook maar wat we denken/vinden?! (bij ons alle drie spelen ook persoonlijke ervaringen een te grote rol?!)

Wat ik belangrijker vind om te weten: Wat ga je aan dit probleem doen(of zouden mensen moeten doen), wetend dat het in de meeste andere landen nog veel slechter is geregeld, wat betreft zorg voor de zwakkeren in de samenleving?!
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#17
SpacingBen zei:
Wat ik belangrijker vind om te weten: Wat ga je aan dit probleem doen(of zouden mensen moeten doen), wetend dat het in de meeste andere landen nog veel slechter is geregeld, wat betreft zorg voor de zwakkeren in de samenleving?!
Klik om te vergroten...

Ik denk dat wij redelijk goed met de zwakkeren in de samenleving omgaan, zeker als je het vergelijkt met de meeste andere landen.
Er zijn voedselbanken, leger des heils, en ga zo maar door.

Maar die mensen moeten ook zelf geholpen willen worden en daar zullen ze wat voor moeten doen. Het komt niet zomaar aanwaaien. Ik heb af en toe het idee dat ze zoiets van: "de samenleving/regering moet mij helpen en daar hoef ik niets voor te doen". Ja, dat werkt niet, je moet er zelf ook wat voor doen.

Natuurlijk zijn er ook mensen die niet geholpen willen worden, daar hoeven we dan toch ook geen medelijden mee te hebben of energie in te stoppen? Klinkt misschien hard maar zo is het dan toch, is alleen maar zonde van de tijd en het geld.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Play_bunny zei:
Natuurlijk zijn er ook mensen die niet geholpen willen worden, daar hoeven we dan toch ook geen medelijden mee te hebben of energie in te stoppen? Klinkt misschien hard maar zo is het dan toch, is alleen maar zonde van de tijd en het geld.
Klik om te vergroten...

Zit wat in ja. Maar je moet wel kijken in hoeverre je die mensen voor zichzelf moet beschermen.
Ik zou niet goed weten hoe het met de daklozenzorg in nederland is gesteld. Heb het idee dat we het erg aarig doen. Je ziet niet zulke erge gevallen als in Rome bijvoorbeeld...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ok, waar was dan alle opschudding voor nodig?

Om ons te laten nadenken misschien?

Gelukt, well done :beer:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#20
paddochocola neem je toch gewoon mee op het vliegtuig, niemand heeft dat toch door :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."