Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbaby drugsverslaafd stel overlijdt aan ontbering

baby drugsverslaafd stel overlijdt aan ontbering

24 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Idd :mrgreen:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gelul, je kan dat soort situaties altijd proberen te voorkomen. Dat het dan nooit meer gebeurt is natuurlijk fictie, maar er kan zeker wel wat aan gedaan worden.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja in de toekomst kan je het proberen te voorkomen, maar in dit geval kunnen wij er zelf niks aan doen.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee, daar heb jij weer gelijk in.

Maar ik bedoelde ook meer: Wat kunnen we aan dit soort ellende doen.
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lijkt wel een film ofzo.
Belachelijk. Doet me wel weer beseffen in wat voor'n droomwereldje ik dan leef.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou wat had jij in gedachten dan? Men kan toch maar moeilijk in elk gezin controle gaan houden?
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Saivy zei:
Nou wat had jij in gedachten dan? Men kan toch maar moeilijk in elk gezin controle gaan houden?
Klik om te vergroten...

Verslaafden heb je al vrij snel door en dan kan je inderdaad controle houden.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan roepen wat erg maar daar krijg je zo'n kind niet mee terug.
Ik kan roepen er wat aan te doen maar dat haalt niet veel uit

Dus ik twijfel zou ik in mijn partij programme bepaalde soort mensen kunnen verbieden om kinderen te mogen krijgen?
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit is echt erg, maar je kan er zo weinig aan doen.
Het is al langere tijd bekend dat de instanties niet werken, en ik vraag me af hoeveel kinderen er nog dood zullen gaan, voordat er echt eens heel goed aan de bel wordt getrokken en er ook iets veranderd.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sommige dingen kan je, dnek ik, niet veranderen. Die lui worden, als ze een kind hebben, waarschijnlijk al extra in de gaten gehouden door verslavingszorg maar je wilt hier ook geen 2e DDR.
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ze werden niet alleen opgevolgd door de verslavingszorg, maar ook door Kind en gezin. Zij staan in voor de begeleiding van kansarme gezinnen, de hele tijd na de bevalling liepen hulpverleners de deur plat (bij wijze van spreken) Een vroedvrouw, verpleegsters, zij kwamen helpen met de verzorging van het kindje. Op het moment dat het kind overleed kwamen ze 1 keer in de week langs om te controleren hoe het ging. Zij vinden dat ze geen fout hebben gemaakt, en zeggen dat ze geen reden zagen om het kind daar weg te halen.
Natuurlijk zijn de ouders verantwoordelijk voor dit drama, maar als ze zo sterk in de gaten werden gehouden, dan is Kind en Gezin toch mede verantwoordelijk. Het is hun plicht kinderen weg te halen uit levensgevaarlijke situaties.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klopt.
Kende die instelling helemaal niet. Maar wtf bestaat hij dn inderdaad als ze het enige wat ze moeten doen niet doen. :openmouth:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drugsverslaafden kunnen een kind niet normaal opvoeden. Dat zie ik genoeg rond me. Maar een babytje zolang geen eten en drinken geven (er gewoon niet naar omkijken dus) dat is echt TE ERG.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kim zei:
Ik kan roepen wat erg maar daar krijg je zo'n kind niet mee terug.
Ik kan roepen er wat aan te doen maar dat haalt niet veel uit

Dus ik twijfel zou ik in mijn partij programme bepaalde soort mensen kunnen verbieden om kinderen te mogen krijgen?
Klik om te vergroten...

Dat zou inderdaad een goeie zijn. Maar aangezien ze toch al full-time de wet overtreden zullen ze zich ook wel niet aan dat soort redenen houden, onkruid gaat waar het niet gaan kan (ofzo)

Maar het zou wel een leuk puntje zijn om mensen af te schrikken... misschien..?
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waardevolle mededeling Dzy... :confused:

Sowieso zie ik de ironie er niet van in. Meer in het feit dat jij het nodig hebt om ff te benadrukken dat andere mensen last hebben van een verslaving.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Wel enigzins ironisch dat je dan stelt dat je zelf geen kinderen mag krijgen Kim.
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ouders van overleden baby blijven aangehouden

DENDERMONDE - De raadkamer in Dendermonde heeft de aanhouding bevestigd van de ouders van de anderhalve maand oude baby die vrijdag in Lokeren overleed. Het koppel wordt beschuldigd van kinderverwaarlozing met de dood tot gevolg.
Het meisje overleed aan dehydratie nadat het minstens de laatste 24 uur geen eten of drinken meer had gekregen. De 30-jarige vader en de 20-jarige moeder ontkenden dat ze het kind voedsel en drank onthielden, maar het parket heeft voldoende aanwijzingen voor kinderverwaarlozing.

De vader gedroeg zich dinsdagmorgen bijzonder agressief in het gerechtsgebouw van Dendermonde. Verschillende agenten moesten hem in bedwang houden toen hij naar de raadkamer werd gebracht. De man schreeuwde zijn onschuld uit. Volgens zijn raadsman Jan Belde is de man sterk verward, mogelijk een gevolg van het afkicken van heroïne.

De ouders gaven toe dat ze drugs gebruikten, maar blijven volhouden dat ze het kindje op regelmatige basis gevoed hebben.

De twee blijven door de beslissing van de raadkamer een maand langer in de cel. Het parket van Dendermonde onderzoekt intussen of er sprake is van schuldig verzuim bij de begeleidende instanties. Het parket heeft aanwijzingen dat het kind niet goed verzorgd werd voorafgaand aan de periode van ontbering. Kind en Gezin voert een intern onderzoek naar haar dienstverlening.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zo ongeloofelijk diep triest! Er zijn zoveel mensen die graag een kindje willen maar niet kunnen krijgen, en dit soort mensen..... :(
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#19
sad, sad
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Echt triestig, ik walg van zo'n mensen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."