Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Gedoogbeleid hasj en wiet zal stoppen'

'Gedoogbeleid hasj en wiet zal stoppen'

28 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#1
BillyBilo zei:
We're gonna have to execute some rich important people,
gonna burn down all the churches and topple all the steeples
Klik om te vergroten...

yeah!, yeah!, hehehe-hehehe-hehe
v
vlaeminkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psilo zei:
Ik zou het een achteruitgang vinden van een geciviliseerde maatschappij.
In mijn opinie moet je duidelijk maken op alle manieren dat er grote bezwaren zijn aan het gebruik van drugs. Als je toch besluit dit te doen is het je eigen verantwoordelijke keus.

Ik kan me zo ergeren aan politici die mij zo nodig moeten vertellen wat wel en niet mag op (zeer) persoonlijk vlak.

Als ik in een strakke roze onderbroek in mijn kamer wil rondlopen met een muizenval om mijn mannelijke dingetje (gordijnen dicht) dan hoeft één of andere (meestal christelijke) politicus mij niet te vertellen dat ik dat niet mag....... Als ik hierdoor nooit meer een erectie kan krijgen is dat mijn eigen keus....
Dan ga je geen muizenvallen verbieden, dan ga je voorlichting geven.
Klik om te vergroten...

Ik hoop voor jou dat je niet in 'belgië' woont want hieris dat verschrikkelijk. Net als u stoor ik mij ook ENORM aan het feit dat die vuil onbekwame kutpolitiekers waar iedreen zich van afvraagt hoe ze in hell's name aan de macht konden komen, ons leven qua privé proberen te leiden. En dan maar zeiken en lullen uit hun nek dat ze voor verdraagzaamheid zijn, zo enorm hypocriet en gelogen dat het niet schoon is.

Als ik een joint op mijn kamer rook, who the fuck heeft daar dan last van vraag ik mij af.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#3
vlaemink zei:
Als ik een joint op mijn kamer rook, who the fuck heeft daar dan last van vraag ik mij af.
Klik om te vergroten...

In principe niemand, totdat jij later oud wordt en gebreken krijgt die komen door het roken van een joint. Dan betaalt ineens de hele maatschappij mee aan wat jij vroeger op je kamertje deed. Dus ja, dan is het ineens een ander verhaal. De algemene gedachte is: "ik ga geen belasting betalen, zodat dat geld uitgegeven kan worden aan mensen die "vroeger" zelf hun eigen lichaam naar de knoppen hielpen alleen maar om even van de kaart te zijn". Dit is niet mijn mening, zo wordt er over gedacht door de grote menigte.
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het zal mijn tijd wel duren :wink:
v
vlaeminkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bwa, ik vind niet da dat opgaat. Die gebreken die ik ozu krijgen, je bedoeld longkanker enzo...?

Eigenlijk gaat dat niet op. Bvb, ik rook mijn joints altijd met tabak (hier de meeste mss niet), zoals volges mij wel de meerderheid doet. Jaarlijks is er 60 MILJARD euro in de kassa van de E. U. door taksen op verkoop van tabaksproducten, Veeeeeeeeeeel meer dan de jaarlijkse uitgaven aan longkankerpatienten of andere zieken, als oorzaak vn smoren of roken. Dus bewering klopt niet.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het dan niet alleen over longkanker, wat dacht je van dementie en dat soort zaken die op jongere leeftijd begint. Ben je nu 80 (over het algemeen) als je misschien dementie/alzheimer krijgt, dat kan ook door het roken van joints wel eens met een aantal (misschien wel een tiental) jaren vervroegd worden. Wat dacht jij dat het bouwen van verpleeghuizen voor dementerende ouderen kost, en de zorg die daarvoor aangeschaft moet worden?

De werkelijke ksoten daarvan weet je niet. Weet jij wat de werkelijke kosten zijn van chemo's en bestralingen? Nee, dat kun je niet weten, want een groot deel wordt door de overheid betaalt omdat het anders niet betaalbaar is voor de gewone mens.

En het gaat niet om de EU maar om het land zelf, aangezien daar het geld vandaan komt voor de gezondheidszorg. Dat geld komt niet van de EU. Die gaan alleen over zaken die de gehele EU aangaan, en niet de gezondheidszorg in een land. Dat bepaald ieder land voor zich.

EDIT: O ja, by the way. De EU krijgt geen inkomsten van de accijnzen die geheven worden. De 4 inkomstenbronnen van de EU zijn:
- douanetarieven voor im- export 3de wereldlanden
- heffingen/invoerrechten landbouwproducten
- BTW-opbrengsten (dit zijn geen accijnzen!)
- directe bijdrage lidstaten.
Dat nog ff terzijde :)
v
vlaeminkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Play_bunny zei:
EDIT: O ja, by the way. De EU krijgt geen inkomsten van de accijnzen die geheven worden. De 4 inkomstenbronnen van de EU zijn:
- douanetarieven voor im- export 3de wereldlanden
- heffingen/invoerrechten landbouwproducten
- BTW-opbrengsten (dit zijn geen accijnzen!)
- directe bijdrage lidstaten.
Dat nog ff terzijde :)
Klik om te vergroten...

Ah dat kan zijn, ik had het onlangs in de krant gelezen (de Standaard) en ik dacht dat het EU was, maar het kon evengoed gewoon staan: 'Over heel europa...''


Allesinds de getallen heb ik wel onthouden, het artikel vond ik intressant, heb het toen 2 ker gelezen, wel dom dat ik dan de mist inging met die 'EU':tongueout:

Allesinds wat wel waar is, is dat de gewone mens dat niet voelde, bvb in zijn belastingsgeld, zeker van :wink:
v
vlaeminkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat is niet waar, er wordt jaarlijks 1 miljard euro in tabak geinvesteerd (subsidies aan tabaksboeren en dergelijke...) en men wint daar 60 miljard euro mee. Men betaald er zelfs meer dan alleen longkanker patienten mee. Dus met die bestraling allemaal en wat je daar nog zei, klopt niet, ne roker betaald dus eig door taksen als het ware zelf zijn behandeling later die hij door het roken eventueel zal oplopen. Door al die winst financiert men bvb ook ironisch genoeg ook anti-rook campagnes en dergelijke.
De rest van dat geld gaat naar de kas van gezondheidszorg, waar het nog verder in positieve zin wordt benuttigd.


Dus het gedacht van de kleindenkende, niet nuancerende mens 'gvd, moet ik nu zeker wel niet belastingen betalen voor die roker' klopt niet, die stelling is een spook. En spoken bestaan naar mijn weten niet.

Daarom worden saffen juist zo duur, dat is het hem net, omdat de taks op saffen verschrikkelijk hoog is.

Nu over dementie, ik denk niet dat het de dementerende mensen zijn waar zo veel geld van de belastingen naartoe gaat, niwaar? :)


Ik denk eerder dat de meeste mensen die niet van drugs willen weten, er meestal ook niet echt veel weet van hebben en daarom er een soort van angst voor hebben, enorm ongelukkig zouden zijn als zeweten dat hun zoon af en toe een jointje rookt, terwijl dat helemaal niet zo erg hoeft te zijn. Ik denk niet dat de mensen denken van, mss gaat er wel een deel van mijn belastingsgeld naar ex-drugsgebruikers, daarom ben ik tegen!
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#9
But for now I just hope they die while they sleeples.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."