Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen kan binnenkort alleen nog thuis

Blowen kan binnenkort alleen nog thuis

18 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#1
jaja zei:
Het schijnt dat het bv in Finland geloof ik zelfs verboden is om in je eigen huis te roken. Je bent er verplicht een rookmelder in je kamer te hebben.

SCHRIKBEELD, wat?
Klik om te vergroten...

ja over 10 jaar is het verboden om je eigen reet af te vegen zonder dat het gecontroleerd word.
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Niet meer blowen in de shop :openmouth:
Is als niet meer mogen drinken in de kroeg.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#3
En waar zullen de blowers dan gaan roken :confused: Wat lost het nu eigenlijk op.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het zou me niet verbazen dat in de kader der gekke Nederlandse regels er op deze manier een wet komt, die zegt dat je in de shop wel mag blowen, maar niet gewone sigaretten mag roken :mrgreen:


@die ene gast:
Ja, Christenen zeiken altijd.
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#5
dat zie ik ook nog gebeuren, maar waar gaat
dit nu eigenlijk allemaal naartoe?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZI09 zei:
Het zou me niet verbazen dat in de kader der gekke Nederlandse regels er op deze manier een wet komt, die zegt dat je in de shop wel mag blowen, maar niet gewone sigaretten mag roken :mrgreen:


@die ene gast:
Ja, Christenen zeiken altijd.
Klik om te vergroten...

Haha, dan wordt misschien nog wel gedwongen daar puur te roken, dat zou erg grappig zijn. Maar ik hoop dat de andere helft van de kamer genoeg tegenwicht kan bieden (SP, groenlinks, VVD, PvdA en groenlinks zijn samen toch nog best veel mensen).
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
is er niet een of andere groep die hier tegen is? zodat we die allemaal kunnen steunen.. en zo nodig een keer gaan demonstreren tegen al deze onnozele regels... SMOKE 4 LIFE :stoned: :stoned: :stoned:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
-spaceman- zei:
is er niet een of andere groep die hier tegen is? zodat we die allemaal kunnen steunen.. en zo nodig een keer gaan demonstreren tegen al deze onnozele regels... SMOKE 4 LIFE :stoned: :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...

Ja een hele boel dus.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
door Pieternel Kellenaers

DEN HAAG - De vraag is donderdag al in het Kamerdebat door Bas van der Vlies (SGP) opgeworpen: geldt het rookverbod straks ook voor coffeeshops? Bij de invoering van de rookvrije werkplek in 2004 werden restaurants, hotels, cafés, disco's en ook coffeeshops nog ontzien.
Maar dat is niet meer het geval als minister Ab Klink (CDA, Volksgezondheid) het rookverbod in de horeca versneld invoert. Dan moeten, zegt een woordvoerder van het ministerie van volksgezondheid, de coffeeshops er ook aan geloven. Aanleiding voor justitiewoordvoerder Fred Teeven (VVD) om het blowverbod op straat opnieuw aan de orde te stellen. "Over twee weken hebben we een overleg met justitieminister Hirsch Ballin. Ik denk dat hij meer voor zo'n blowverbod voelt dan zijn voorganger Donner. Om de overlast te beperken zou het goed zijn als mensen alleen nog thuis of in hun eigen auto mogen blowen." Teevens voorganger Frans Weekers probeerde ruim een jaar geleden al het blowen op straat te verbieden. Met toenmalig Kamerlid André Rouvoet (CU) diende hij motie in die Kamerbreed werd gesteund. Justitieminister Donner wilde er destijds niets mee doen.

Hij vindt dat het aan gemeenten is om een verbod in te stellen. Amsterdam deed dat als eerste, Den Haag, Rotterdam en Dordrecht volgden. Zij het niet voor de hele stad, maar voor bepaalde lokaties.

De FNV Horecabond kan niet wachten tot het rookverbod wordt ingevoerd, liever al op 1 juli dit jaar dan in 2008. Maar voor coffeeshops wil de bond, zo laat een woordvoerder weten, graag een uitzondering maken. 'Misschien een soort rookvrij afhaalloket voor de werknemer, anders kan de coffeeshopeigenaar de zaak wel sluiten." "Wat een belachelijk idee dat rookverbod. Niet alleen vanwege de wiet die je straks nergens meer mag roken. Ook voor tabak vind ik het onzin. Straks mag je in de kroeg alleen nog maar alcoholvrij bier drinken", reageert Guus Lammers van Toorenburg (42) die met een joint en een biertje aan de bar van coffeeshop Cremers in Den Haag zit. "Als dat rookverbod er echt komt, nodig ik mensen bij me thuis uit. Dan verdwijnt wat nu nog openbaar gebeurt in de illegaliteit." Bedrijfsleider Bas Kobus (2:sunglasses: maakt zich niet zo'n zorgen over de voornemens. "In de grote steden van Ierland, waar het rookverbod al is ingevoerd, zie je mooie terrassen waar de mensen buiten kunnen roken. Hierachter kunnen we ook zo'n binnenplaatsje maken, dan heeft niemand er last van. En als dat ook niet mag, zetten we verdampers op de bar waarin de wiet of hasj zĂł heet wordt gemaakt, dat die verdampt."



>>Bij de invoering van de rookvrije werkplek ontsprongen de coffeeshops de dans nog. Met rookvrije horeca kan dat niet meer. Dan zijn ook de blowers de klos.
Klik om te vergroten...

bron

dussssssssss
gezellig naar de shop :smoke:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jezus mensen wat een gezeik...
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
caatje zei:
Bij de invoering van de rookvrije werkplek in 2004 werden restaurants, hotels, cafés, disco's en ook coffeeshops nog ontzien.
Maar dat is niet meer het geval als minister Ab Klink (CDA, Volksgezondheid) het rookverbod in de horeca versneld invoert.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Niet meer roken in de disco? Wat een grap! :mrgreen:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja.. lach maar. Als het op den duur gewoon niet meer mag zul je gezellig buiten moeten gaan staan.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou ja zeg. Geen joints in de coffeeshop? Ze zijn wel echt stap voor stap verder aan het proberen die dingen te sluiten heb ik het idee. Wat een naar gezeik zeg.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
matthijs zei:
Ja.. lach maar. Als het op den duur gewoon niet meer mag zul je gezellig buiten moeten gaan staan.
Klik om te vergroten...

Kdacht het niet..
Mensen gaan dan sowieso massaal de politiek onder druk zetten.

Democratie zal zegevieren! :smoke:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het schijnt dat het bv in Finland geloof ik zelfs verboden is om in je eigen huis te roken. Je bent er verplicht een rookmelder in je kamer te hebben.

SCHRIKBEELD, wat?
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat zou net zoiets zijn als niet mogen schieten op de schietbaan.

Beetje onnozel weer.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kijk eens aan:

Vandaag staat er weer dit in de krant:
Kamer tegen rookverbod voor coffeeshops
DEN HAAG - Een meerderheid van de Tweede Kamer van PvdA, SP, VVD en GroenLinks vindt dat een eventueel rookverbod voor de horeca niet moet gelden voor coffeeshops. Volgens coalitiepartij PvdA moet CDA-minister Ab Klink van Volksgezondheid de coffeeshops uit zijn plannen voor een rookverbod schrappen.

„Anders dreigt een fundamentele wijziging van het softdrugsbeleid. Mensen gaan naar coffeeshops om te roken, ofwel om te blowen. De bedoeling is juist om daarmee de overlast te beperken”, aldus PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester.

SP-Kamerlid Agnes Kant heeft al eerder een motie ingediend om de coffeeshops buiten het stappenplan te houden dat de horeca (deels) rookvrij moet maken. „Die motie is ook aangenomen en dat stappenplan loopt nog steeds (tot 2009)”, aldus Kant.

Kamerlid Kees Vendrik van GroenLinks wil nu met spoed in debat met Klink. Volgens Vendrik probeert het CDA het tabaksverbod te misbruiken om van de coffeeshops af te komen en staat „het fundament van het Nederlandse softdrugsbeleid” op het spel. „Het idee is juist dat je in coffeeshops je spul haalt en het ter plekke oprookt. Als dat niet meer kan, gaat het weer terug naar het illegale circuit. Dat is precies wat we niet willen.”

De VVD is sowieso tegen het algehele rookverbod in de horeca, dat Klink binnen een jaar wil invoeren. „Maar een tabaksverbod voor een rooklokaal, zo kun je een coffeeshop toch wel noemen, is tamelijk absurd. Dat is net zoiets als een alcoholverbod voor een kroeg”, aldus Edith Schippers van de VVD.

Een woordvoerder van minister Klink zegt dat de bewindspersoon zich nog niet heeft uitgesproken over de reikwijdte van een rookverbod. Hij wacht eerste de tweede evaluatie van het stappenplan af, die voor dit voorjaar gepland staat. Na overleg met de sector neemt Klink nog voor de zomer een besluit over een rookverbod.
Klik om te vergroten...
bron
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fjoew... Zijn ze ook wakker geschrokken. :rolleyes:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gelukkig is er een meerderheid tegen dan.. maar dat had ik ook wel verwacht, ze kunnen toch niet allemaal gek zijn..

Edit: Ik heb hetzelfde bericht ergens anders ook gevonden, en alleen de christenlijke partijen zijn er nog voor; om dat te verbieden. Bewijs dat het dus echt in het verlengde van het plan de coffeeshops te sluiten ligt.

Eind vorige maand kondigde Klink aan dat hij streeft naar een totaal rookverbod in uitgaansgelegenheden vanaf 2008. Volgens Kamerlid Vendrik (GroenLinks) probeert de minister hiermee op slinkse wijze alle coffeeshops tot sluiting te dwingen. ‘En dan gaat 25 jaar liberaal softdrugbeleid op de helling, dat is me nogal wat.’

VVD en SP benadrukten woensdag dat zij al in november 2003 het toenmalige kabinet hebben opgeroepen een regeling te treffen waarmee roken in coffeeshops mogelijk blijft. Dat voorstel kreeg een meerderheid, ondanks de tegenstem van GroenLinks. Toenmalig minister Hoogervorst van Volksgezondheid ontraadde het verzoek, waarna geen van de partijen in actie kwam.

Vendrik erkende dat zijn partij nu ‘om’ is en kwam dit ‘met gepaste trots’ melden. Ook PvdA en D66 willen een uitzondering voor de coffeeshops. Een minderheid in de Kamer van CDA, ChristenUnie en SGP voelt daar niets voor.
Klik om te vergroten...

Die christenlijke partijen verpesten het voor heel nederland!! (en vooral voor mij, want ze willen aan alles wat voor mij van 'waarde' is een einde maken)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."