Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTe weinig slaap levensgevaarlijk

Te weinig slaap levensgevaarlijk

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik slaap meestal maar 3 à 4 uur per nacht, zeker nu men benzo's op zijn..
je kan dus wel zeggen dat het erg gesteld is
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Van leven ga je dood.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Te weinig slaap levensgevaarlijk

Het blijkt levensgevaarlijk om een paar uurtjes te kort in bed te liggen. Te weinig ontspanning zou volgens Britse wetenschappers de sterfkans van de mens met 110% verhogen.

Zeven of acht uur slaap per nacht is volgens dokter Jane Ferrie van het College London ideaal voor een mens. Te weinig nachtrust brengt volgens Ferrie enorme risico's met zich mee. Ben je momenteel hevig verliefd en mis je de nodige nachtrust? Opletten dus.

Te weinig slaap verhoogt volgens Ferrie de kans op hart- en vaatziekten met 110 procent. De resultaten van het slaaponderzoek verschijnen binnenkort in het medisch tijdschrift Sleep. Lig jij dus maar 6 uur per nacht in bed? Dan is het zeer aan te raden twee uurtjes langer te blijven liggen om je kans op overlijden niet te vergroten!

Bron: Gezondheid.blog
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
De LD50 van niet slapen ligt geloof ik rond de 9 dagen :)
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#5
achja..wat weet de wetenschap nu toch ook eigenlijk he :wink:
In april 2002 was de oudste mens ter wereld een Japanse: Kamato Hongo, geboren 16/9/1887
Kamato Hongo overlijdt op 31 oktober 2003 in Kagoshima. Haar ouderdomsgeheim zat misschien in haar ongebruikelijke slaapritme: ze wisselde 48 uur slaap af met 48 uur waken
Klik om te vergroten...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wacky zei:
De LD50 van niet slapen ligt geloof ik rond de 9 dagen :)
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk, dat heb ik een keer, op een dag na, gedaan (don't ask).
Na 1 hele dag slapen had ik eigenlijk niet echt ergens last van ofzo.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hoor altijd verhalen van mensen die in hun slaap sterven, dus ik durf niet zo goed.

sorry.
M
MindTravelerLid
01-01-2024, 00:00
#8
ZI09 zei:
Ik hoor altijd verhalen van mensen die in hun slaap sterven, dus ik durf niet zo goed.

sorry.
Klik om te vergroten...
:mrgreen: :mrgreen:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Lig jij dus maar 6 uur per nacht in bed? Dan is het zeer aan te raden twee uurtjes langer te blijven liggen om je kans op overlijden niet te vergroten!
Klik om te vergroten...

Ik zal het voortaan melden op mn werk/school: Ja ik ben te laat, maar dood heb je helemaal niks aan me!
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#10
-spaceman- zei:
Lig jij dus maar 6 uur per nacht in bed? Dan is het zeer aan te raden twee uurtjes langer te blijven liggen om je kans op overlijden niet te vergroten!
Klik om te vergroten...

Ik zal het voortaan melden op mn werk/school: Ja ik ben te laat, maar dood heb je helemaal niks aan me!
Klik om te vergroten...
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
pipoxyz zei:
-spaceman- zei:
Lig jij dus maar 6 uur per nacht in bed? Dan is het zeer aan te raden twee uurtjes langer te blijven liggen om je kans op overlijden niet te vergroten!
Klik om te vergroten...

Ik zal het voortaan melden op mn werk/school: Ja ik ben te laat, maar dood heb je helemaal niks aan me!
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

whaha, ja die heb ik al ingevuld! ZE MOGEN ALLES!!! :hearteyes: :hearteyes:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Toen ik stopte met blowen had ik een hele week maximaal 1-2 uur per nacht geslapen. Dat was hel. Pure hel. Maar ik leef nog. Verder slaap ik altijd wel genoeg eigenlijk.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#13
pipoxyz zei:
In april 2002 was de oudste mens ter wereld een Japanse: Kamato Hongo, geboren 16/9/1887
Kamato Hongo overlijdt op 31 oktober 2003 in Kagoshima. Haar ouderdomsgeheim zat misschien in haar ongebruikelijke slaapritme: ze wisselde 48 uur slaap af met 48 uur waken
Klik om te vergroten...

Zo werkt het niet :) Dit noemen we selecteren van test resultaten. Dat 1 iemand zonder slaap kan en lang blijft leven betekend niet dat dat voor iedereen op gaat :)
M
MindTravelerLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik vind toch dat ze dr allemaal flink over overdrijven...
daarbij vind ik
Te weinig ontspanning zou volgens Britse wetenschappers de sterfkans van de mens met 110% verhogen.
Klik om te vergroten...
helemaal Nergens op slaan :confused: dat het de kans op hart- en vaatziekten verhoogt met 110% wil toch helemaal niet zeggen dat het je "STERFKANS" met 110% verhoogt? en die "sterfkans" waar ze het over hebben slaat ook totaal nergens op, bij mijn weten is de sterfkans voor iedereen en alles wat leeft even hoog, en dat is 100%.

8u/24u: dat is dus 1/3de van je leven naar de haaien, de eerste jaren (en voor dementen eventueel ook de demente jaren) niet inbegrepen. dan slaap ik liever de helft van de aanbevolen 8 uur, Wie weet sterf ik wel op men 40ste aan een hart- of vaatziekte, maar het kan heel goed zijn dat dat helemaal nooit gebeurt. als ik telt hoeveel jaren je met 8u slaap per dag verlies neem ik liever het risico.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#15
Purple haze zei:
pipoxyz zei:
In april 2002 was de oudste mens ter wereld een Japanse: Kamato Hongo, geboren 16/9/1887
Kamato Hongo overlijdt op 31 oktober 2003 in Kagoshima. Haar ouderdomsgeheim zat misschien in haar ongebruikelijke slaapritme: ze wisselde 48 uur slaap af met 48 uur waken
Klik om te vergroten...

Zo werkt het niet :) Dit noemen we selecteren van test resultaten. Dat 1 iemand zonder slaap kan en lang blijft leven betekend niet dat dat voor iedereen op gaat :)
Klik om te vergroten...
haha...'t is een beetje selecteren...het was nl toevallig wel gewoon de oudste persoon ter wereld.

(Ik vond dit stukje trouwens omdat me bijstond dat onderzoek ooit aantoonde dat een 48uurs ritme gezonder zou zijn voor de mens,.. dus niet helemaal uit de lucht gegerepen..'k heb alleen ff niet verder gezocht:wink:
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#16
azgaza zei:
Toen ik stopte met blowen had ik een hele week maximaal 1-2 uur per nacht geslapen.
Klik om te vergroten...
Conclusie:
Stoppen met blowen verhoogd de kans op vroeger sterven.

Verdomme, ik zou zo een baan kunnen krijgen bij de overheid volgens mij.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
hoe zit dat met te lang slapen?
t
trippie443Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Solidius zei:
Van leven ga je dood.
Klik om te vergroten...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
spacekonijn zei:
hoe zit dat met te lang slapen?
Klik om te vergroten...

Dat is ook heel erg slecht :wink:

Het allerbeste, is op regelmatige tijden naar bed gaan.

Dat lukt niemand..

Dus sta dan in ieder geval elke dag op dezelfde tijd op :)



Voor mijn gevoel kan je het beste pas in slaap vallen als het donker is, en weer wakker worden zodra het licht wordt. (ookal is dat nog zo vroeg, het voelt goed en 'normaal' )
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is niet zo raar wat ze in dat onderzoek beweren. Slaap maar lang genoeg (en dan heb ik het echt over maanden) maar 2-3 per nacht. Je gaat dan echt wel aan je lichaam merken dat er dingen niet kloppen. Je lichaam gaat zich er uiteindelijk tegen verzetten. Je wordt vatbaarder voor virussen en dat soort dingen. Het zou mij niets verbazen dat als je dat jaren volhoudt dat je dan uiteindelijk ernstigere ziektes kan krijgen (zoals hart- en vaatziekten). Dat is het jammere aan dit artikel, je weet verder niets over de opbouw van het onderzoek of over de opbouw van de conclusie. Alleen de conclusie wordt verteld en verder niets.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."