Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVijf vrouwen (17-25 jaar) verkracht op werkvakantie

Vijf vrouwen (17-25 jaar) verkracht op werkvakantie

93 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar Mindgamer, wat is dom? En wie ben jij om voor een ander te oordelen wat voor hén dom is? Alleen maar omdat de uitkomst/consequenties niet mooi of goed zijn?

Beetje.. resultaat = intentie... dat idee, je snapt natuurlijk ook wel dat dat nergens op slaat.

Don't get me wrong, ik vind het prima om er over de discussieren, dat is inderdaad menselijk :)
En ik zeg ook absoluut niet dat jij geen empathie of medeleven toont of kan tonen of wat dan ook, je zou wel heel erg 'dead inside' zijn als je dit niet erg zou vinden.

Maar nogmaals, wees voorzichtig in je oordelen over zulke zaken zonder kennis van de situatie..
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#2
^Nee, niet doen. Mensen zijn vaak ondankbaar tegen je (verkrachting vind ik ook ondankbaar) en je zit in een land, waar 80% van de bevolking: werkeloos is. Daarnaast word het vast geen school of wat dan ook, maar een plek om kindersoldaten te laten opgroeien of om wapens/drugs te verhandelen.

Ik vind het overigens, echt hartstikke dom! In europa; kan je ook genoeg vrijwilligerswerk doen.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Echt verschrikkelijk dit! Ik zit hem echt te knijpen want ik weet dat een meid die ik ken daar ook heen ging, en nu zijn al haar blogs over Kenia ineens weg...

Vreselijk dat die mannen het in hun hoofd halen om die meiden uren lang te verkrachten. Ze zijn metteen daarna naar het ziekenhuis gegaan en nu maar hopen dat ze geen aids hebben opgelopen! :( Het stond bij mij in de planning om volgend jaar ook naar kenia te gaan voor ontwikkelingshulp, maar van dit soort verhalen word je toch wel bang eigenlijk.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Of een risico nemen iets minder erg maakt als het mis gaat is een interessante vraag.

In dit geval denk ik echter niet dat er zon enorm risico genomen is. Het aantal verkrachtingen zal wel groter zijn in Kenia dan in nederland, maar het is ook geen oorlogsgebied ofzo, en zover ik het begrijp zijn er veiligheids maatregelen genomen maar bleken die niet afdoende.

Vervolgens is er nog de vraag wat er tegenover dat risico staat. In dit geval de goede bedoeling om een school te bouwen. Dat kan het risico zeker waard zijn. (ik zeg kan omdat dit een persoonlijke afweging is) In het geval van bijvoorbeeld een journalist die in irak gegijzeld word staat daartegenover de goede bedoeling om de wereld van informatie te voorzien, ook dat vind ik het risico waard en maakt dat ik respect hebt voor die mensen en het zeker niet minder erg vind wanneer ze gegijzelf (en vermoord) worden.

Wanneer iemand nou naar irak gaat helemaal voor jan lul zonder reden, gewoon om eens te kijken en dan gaat het mis. Dan zou ik misschien voorzichtig denken dat het een beetje zijn eigen schuld is. (en dat nog steeds niet in het openbaar zeggen/schrijven omdat het niet echt fijn is voor de slachtoffers of nabestaanden)
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oke, daar heb ik weinig op terug :grin: Knap dat Wacky en andere df'ers, alles zo tot het puntje; kunnen neerzetten_0_

Wat ik wou zeggen, is dat ze de risico namen, om zelf iets goeds te doen; in een zeer gevaarlijk land. Ze zijn van te voren, nog gewaarschuwd of hebben zelf het 1 en ander gelezen op het internet. Natuurlijk maakt het dit allemaal niet minder erg, want die meisjes zijn gewoon kapot. Hoe moet je zoiets verwerken? Hoe krijg je weer een beetje vertrouwen in de mens? Heel triest en ik wou dat ik zulke klootzakken, kon straffen (om het maar netjes te zeggen) Toch vind ik het ergens naïef, dat deze goed bedoelende vrouwen; naar zo'n land toegaan. Ik kan het gewoon niet bevatten. Kan iemand het mij uitleggen, waarom vrouwen; in hun VAKANTIE gaan werken in een land, met 80% werkeloosheid?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Om dezelfde reden als dat ik dat misschien ook nog wel eens ga doen, en dezelfde reden dat veel mensen geld aan goede doelen geven.

Omdat we hier in een decadente westerse wereld leven die misbruik maakt van de rest van de wereld en we ons daar schuldig over voelen en dus iets goeds willen doen.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wacky zei:
Om dezelfde reden als dat ik dat misschien ook nog wel eens ga doen, en dezelfde reden dat veel mensen geld aan goede doelen geven.

Omdat we hier in een decadente westerse wereld leven die misbruik maakt van de rest van de wereld en we ons daar schuldig over voelen en dus iets goeds willen doen.
Klik om te vergroten...
Ja, zoiets dacht ik al. Ik kan me ook wel een beetje inleven in die mensen, maar toch snap ik het niet: dat je zulke risico's neemt. Er zijn veiligere landen, waar je een steentje aan bij kan dragen. Alhoewel: dat averechts schijnt te werken + je krijgt vaak stank voor dank. Tenminste; dat heb ik gehoord. In de oostbloklanden; leer je tenminste nog meisjes kennen en ben je elke avond dronken :tearsofjoy:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindgamer zei:
Kan iemand het mij uitleggen, waarom vrouwen; in hun VAKANTIE gaan werken in een land, met 80% werkeloosheid?
Klik om te vergroten...

Men wilt de medemens die arm zijn en waar het vaak niet goed mee gaat hun helpende hand aanbieden. Jammer dat zulke meisjes dan het slachtoffer worden van zo'n grote verkrachtiging.
Ik heb zelf ook eens overwogen om na het behalen van mijn diploma te gaan werken in derdewereld landen, via het rode kruis. Het is er echter nooit van gekomen
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wacky zei:
Of een risico nemen iets minder erg maakt als het mis gaat is een interessante vraag.

In dit geval denk ik echter niet dat er zon enorm risico genomen is. Het aantal verkrachtingen zal wel groter zijn in Kenia dan in nederland, maar het is ook geen oorlogsgebied ofzo, en zover ik het begrijp zijn er veiligheids maatregelen genomen maar bleken die niet afdoende.

Vervolgens is er nog de vraag wat er tegenover dat risico staat. In dit geval de goede bedoeling om een school te bouwen. Dat kan het risico zeker waard zijn. (ik zeg kan omdat dit een persoonlijke afweging is) In het geval van bijvoorbeeld een journalist die in irak gegijzeld word staat daartegenover de goede bedoeling om de wereld van informatie te voorzien, ook dat vind ik het risico waard en maakt dat ik respect hebt voor die mensen en het zeker niet minder erg vind wanneer ze gegijzelf (en vermoord) worden.

Wanneer iemand nou naar irak gaat helemaal voor jan lul zonder reden, gewoon om eens te kijken en dan gaat het mis. Dan zou ik misschien voorzichtig denken dat het een beetje zijn eigen schuld is. (en dat nog steeds niet in het openbaar zeggen/schrijven omdat het niet echt fijn is voor de slachtoffers of nabestaanden)
Klik om te vergroten...

+1, volledig mee eens.

Flameon zei:
Mindgamer zei:
Kan iemand het mij uitleggen, waarom vrouwen; in hun VAKANTIE gaan werken in een land, met 80% werkeloosheid?
Klik om te vergroten...

Men wilt de medemens die arm zijn en waar het vaak niet goed mee gaat hun helpende hand aanbieden. Jammer dat zulke meisjes dan het slachtoffer worden van zo'n grote verkrachtiging.
Ik heb zelf ook eens overwogen om na het behalen van mijn diploma te gaan werken in derdewereld landen, via het rode kruis. Het is er echter nooit van gekomen
Klik om te vergroten...

@ Mindgamer, van vrouwen mag je gerust mensen maken hoor :)

Ik ga het waarschijnlijk ook doen, als stage voor mijn opleiding. Ga dan geen school bouwen, maar dingen vernieuwen in een ziekenhuis, of mensen vaccineren, of wat dan ook. Hopelijk in Tanzania of Zambia ofzo, maar ik moet eerst nog even ingedeeld worden enzo :)

En net als Flameon heb ik ergens nog het idee om ook na het behalen van mijn diploma een tijdje bij artsen zonder grenzen ofzo te gaan werken.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is verdomd moeilijk om er tussen te komen Acidboy, helaas. Maar zeker niet onmogelijk als je het echt wilt. Zeker niet als je al via school stage kan gaan lopen in een derde wereld land. Dan heb je een stukje meer bagage in de rugzak dan als ik had destijds.

Arme meiden, hopelijk worden ze hier in nederland goed opgevangen want zoiets is een klap voor iedereen
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik weet niet of dit in Kenia van toepassing was maar ik vind zeker dat vrouwen moeten oppassen met zinspelen. Vrouwen moeten onthouden dat sommige barbaren een steenharde lul hebben waar ze schijnbaar mee denken. Natuurlijk is dat belachelijk en niemand zou zo'n misdaad mogen begaan maar het gebeurt toch.

Of ze het hebben uitgelokt? Nee zeker niet. Iets uitlokken doe je met die intentie.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#12
In afrika wordt iedere halve seconde wel een groep vrouwen verkracht. Alleen dit keer waren het geen 'wilden' maar Nederlanders.

Daarbij komt dat vragen om verkrachting technisch gezien niet mogelijk is.

Goeie vraag, wie gaat er inderdaad een school opbouwen in een land waar ze een paar weken geleden elkaar nog met machettes de ledematen afhakten omdat democratie nog niet als zodanig opgevat word? Mensen die blijkbaar toch het beste met iedereen voor hebben en dat tot in het naieve en onverantwoorde doortrekken.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee, doh...
Er schuilt een begrip achter, wat ironisch is.

Hmm...
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heel erg voor deze vrouwen, heel erg dat het in de media komt. Dagelijk worden er meerdere vrouwen / kinderen verkracht in Nederland, dit komt niet in het nieuws. Dit is puur weer een zet van de media die zo weer even lekker alle rasisten op kunnen stoken dat ze een goede rede hebben om rasistisch te zijn als je het mij vraagt... :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."