Wat een ontzettend vermoeiende discussie zeg... totaal doelloos ook.
Mindgamer zei:
Maar de vraag is: mag je dit minder erg vinden, omdat hun de risico's namen?? Als ik een kaars doof, met mijn vingers; dan neem ik een risico en als ik er met een brandblaar; ervan af kom; dan lachen mensen mij uit...
Als dit het daadwerkelijk punt is van de vele onnodige lettertjes, dan zeg ik: Nee, en wat een kromme vergelijking, brandblaartje en verkrachting...Maar dat snap je zelf ook wel denk ik.
Dat Nederlandse gezin die in de Alpen zijn gaan klimmen, waarvan de vader en de drie kinderen zijn omgekomen tijdens een ongeluk. Wil jij tegen mij gaan zeggen dat dat dan minder erg zou moeten zijn... want ja jezus, 'wie gaat er nou met zn allen aan een touw op een berg lopen'..
Misschien vind ik dát wel kortzichtig denken Mindgamer.
Feit blijft dat je in sommige situaties meer de kans loopt om iets te overkomen, wellicht zoek je het dan dus een toefje op, maar ik zou de consequenties niet anders beoordelen, onder het mom van: eigen schuld dikke bult.
Op die manier blijf je bezig... word je doodgereden op de A2 doordat je per ongeluk in de dode hoek zit van een vrachtwagen... 'tsjah, stomme idioot, had je maar niet moeten gaan autorijden, pech gehad'.
Oh longkanker? Maarja ach, opa heeft toch al zijn hele leven gerookt, he just gets what he 'deserves'.
Nee je mag van mij zo denken, go ahead, ik zal je niet eens een minder sympathieke jongen vinden hierdoor, maar ik zou voorzichtig zijn met je oordelen hierin. Helemaal als je niets van de specifieke situatie/betrokken mensen afweet.