Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVijf vrouwen (17-25 jaar) verkracht op werkvakantie

Vijf vrouwen (17-25 jaar) verkracht op werkvakantie

93 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vijf Nederlandse vrouwen op werkvakantie verkracht

Vijf Nederlandse vrouwen zijn tijdens een werkvakantie in Kenia afgelopen donderdag verkracht door een groep van zo'n tien Keniaanse mannen. ANP Photo

AMERSFOORT (ANP) - Vijf Nederlandse vrouwen in de leeftijd van 17 tot 25 jaar zijn tijdens een werkvakantie in Kenia afgelopen donderdag verkracht door een groep van zo'n tien Keniaanse mannen. De vrouwen maakten deel uit van een groep die bezig was met welzijnswerk in het Afrikaanse land.

Ze waren uitgezonden via Livingstone uit Amersfoort. Een woordvoerster van de organisatie bevestigde maandag een bericht hierover van het Reformatorisch Dagblad.

Medewerkers van Livingstone, dat al tientallen jaren werkvakanties in verschillende Afrikaanse landen, Oost-Europa en Zuid-Amerika organiseert, zijn ,,ontzettend geschokt''. Een groep van twaalf Nederlanders was in het Keniaanse Kakamega bezig met het opknappen van een school. Zij waren juist het project aan het evalueren toen een groep Keniaanse mannen het terrein op kwam. Het terrein was beveiligd, maar de mannen hadden een buurman gegijzeld om zich toegang tot het terrein te verschaffen.
Klik om te vergroten...

Ja kijk, meiden in deze leeftijdscategorie; zijn vaak sletten. Vooral als ze naar zulke landen gaan, onder het mom van: het opbouwen, in dit geval; van scholen. Ze hopen natuurlijk, om leuke (donkere) jongens tegen te komen. Ze gaan naar zulke landen toe, want hier zijn 'schattige' negertjes te vinden (niet dat dit zo hoeft te zijn, maar dat kan je wel verwachten, van meiden uit deze leeftijdscategorie). Nu wil ik niet generaliseren hoor of mezelf racistisch uitlaten (je bent overigens; al heel snel een racist) Maar zouden deze meisjes, dit niet hebben uitgelokt?

Natuurlijk beschik ik over een empathisch vermogen en vind ik dit heel erg, maar aan dit soort landen zijn er sowieso: risico's aan verbonden. Als ze zich net zo 'sletterig' ( als ze dat überhaupt waren :wink: ) gedragen, net zoals dat hier in Nederland gebeurt: provoceren ze. Zo zien mensen, uit die land; dat vaak. Heeft ook weer iets met religies en verdrukking van het vrouwen recht; te maken :(

Als je het vanuit dit perspectief bekijkt; is het natuurlijk nog steeds heel erg, maar toch hun eigen schuld. Als het vanuit dit invalshoek bekijkt :wink: Mocht het anders wezen, dan heb ik niks gezegd :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jaja, jcutter.....
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
:rolleyes:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flameon zei:
Vindt het maar een ernstige zaak. Knappen ze een school voor hun op en krijgen ze stank voor dank terug. Arme meiden
Klik om te vergroten...
Ja, dat is zeker zo :(
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vindt het maar een ernstige zaak. Knappen ze een school voor hun op en krijgen ze stank voor dank terug. Arme meiden
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindgamer zei:
Ja kijk, meiden in deze leeftijdscategorie; zijn vaak sletten. Vooral als ze naar zulke landen gaan, onder het mom van: het opbouwen, in dit geval; van scholen. Ze hopen natuurlijk, om leuke (donkere) jongens tegen te komen. Ze gaan naar zulke landen toe, want hier zijn 'schattige' negertjes te vinden (niet dat dit zo hoeft te zijn, maar dat kan je wel verwachten, van meiden uit deze leeftijdscategorie). Nu wil ik niet generaliseren hoor of mezelf racistisch uitlaten (je bent overigens; al heel snel een racist) Maar zouden deze meisjes, dit niet hebben uitgelokt?

Natuurlijk beschik ik over een empathisch vermogen en vind ik dit heel erg, maar aan dit soort landen zijn er sowieso: risico's aan verbonden. Als ze zich net zo 'sletterig' ( als ze dat überhaupt waren :wink: ) gedragen, net zoals dat hier in Nederland gebeurt: provoceren ze. Zo zien mensen, uit die land; dat vaak. Heeft ook weer iets met religies en verdrukking van het vrouwen recht; te maken :(

Als je het vanuit dit perspectief bekijkt; is het natuurlijk nog steeds heel erg, maar toch hun eigen schuld. Als het vanuit dit invalshoek bekijkt :wink: Mocht het anders wezen, dan heb ik niks gezegd :)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

En dit concludeer je uit..?
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jij hebt je ogen dicht zitten, schaap?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk gewooon dat ze er niet bij was in Kenia dus er moeilijk wat over kan zeggen. Net zoals jij dus.

Waarom ga ik nog in op iemand die gebanned is en een week het forum heeft verneukt eigenlijk :confused:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je trekt maybe niet direct een conclusie, maar je insinueerd dat 5 vrouwen die je niet kent er om hebben gevraagd om verkracht te worden.

Ik weet niet wat voor vrouwen jij in je omgeving hebt rondlopen, maar de meeste vrouwen die ik ken in die leeftijdscatagorie zijn geen sletten en vragen er al helemaal niet om om verkracht te worden door 10 kenianen.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#10
En zelfs dan vind ik dat vrouwen er nooit om vragen om verkracht te worden. Nee is nee en dat heeft de ander te accepteren, hoe verleidelijk, sexy en geil ze ook de hele avond heeft gedaan.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wacky zei:
Ik denk gewooon dat ze er niet bij was in Kenia dus er moeilijk wat over kan zeggen. Net zoals jij dus.

Om dan toch op je onzin gelul in te gaan, denk ik dat de dames die naar kenia gaan voor ontwikkelingswerk juist niet de sletten zijn waar jij op doelt, die gaan eerder naar Lorret da mar.
Klik om te vergroten...
Klopt, ik kan er idd moeilijk iets over zeggen en dat kan je ook terug lezen uit mijn vorige posts.

Maar ik ken wel sletten boven de 20, die zulke vakanties houden, terwijl ze met zulke types gaan, uit achterstandwijken en ook elk jaar wel een kind weg laten halen. Dus het meest logische vind ik dan, dat ze opzoek gaan naar 'donkere' types op vakantie. Op vakantie kan je immers, alle remmen los laten. Maar goed, als ze dus terug kwamen van vakantie, dan hadden sommige echt vieze verhalen hoor !!! Zo van: ja, ik heb met 3 gezoend en ik heb met ééntje sex gehad, op de bar.. Dat soort verhalen dus...Ze zijn overigens vaak blond :wink:
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindgamer zei:
Als je ziet hoe vrouwen zich hier kleden, dan vind ik het logisch, dat ze in zulke landen; aandacht trekken en als ze dan ook nog gaan flirten...Tja..Wat moet je dan ook in zo'n land.
Klik om te vergroten...

Man man man, denk je nou echt dat vrouwen die naar een arm land gaan om mensen te helpen er als breezers bij gaan lopen? Je klinkt af en toe echt als een extreme moslim/christen.

Ik weet dat de discussie al zo goed als afgerond is. Maar ik snap nogsteeds niet hoe je uberhaupt die conclusie kon trekken in het begin.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#13
funkmaus zei:
Mindgamer zei:
Als je ziet hoe vrouwen zich hier kleden, dan vind ik het logisch, dat ze in zulke landen; aandacht trekken en als ze dan ook nog gaan flirten...Tja..Wat moet je dan ook in zo'n land.
Klik om te vergroten...

Man man man, denk je nou echt dat vrouwen die naar een arm land gaan om mensen te helpen er als breezers bij gaan lopen? Je klinkt af en toe echt als een extreme moslim/christen.

Ik weet dat de discussie al zo goed als afgerond is. Maar ik snap nogsteeds niet hoe je uberhaupt die conclusie kon trekken in het begin.
Klik om te vergroten...
Die conclusie kon ik trekken, omdat er genoeg gestoorde wijven zijn, die blijkbaar zwaar worden onderschat. Jammer genoeg, heb ik ze altijd snel door, maar als ik mensen hier op attent maak, dan word ik voor gek uitgemaakt. Maar later gaan die wijven de fout in, jongen is verdrietig en komt vervolgens excuses aan mij aanbieden, omdat hij mij niet wou geloven. Prachtig toch? Hoeveel meiden zijn er niet, die graag neger baby's willen? Nou? Meer dan genoeg hoor. Gelukkig herken je de meeste nog aan hun voorkomen en gedrag, maar sommige weten hun werkelijke wensen; goed te verbergen. En neger kindjes zijn inderdaad hartstikke schattig :grin:

Maar wat ik ermee wou zeggen, is dat er genoeg vrouwen zijn, die goed hun best op school doen, maar wel veel onveilige sex hebben met mensen waar de ggd voor waarschuwt. Want die gaan namelijk nooit naar de dokter toe als ze ergens last van hebben...
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindgamer zei:
Die conclusie kon ik trekken, omdat er genoeg gestoorde wijven zijn, die blijkbaar zwaar worden onderschat. Jammer genoeg, heb ik ze altijd snel door, maar als ik mensen hier op attent maak, dan word ik voor gek uitgemaakt. Maar later gaan die wijven de fout in, jongen is verdrietig en komt vervolgens excuses aan mij aanbieden, omdat hij mij niet wou geloven. Prachtig toch? Hoeveel meiden zijn er niet, die graag neger baby's willen? Nou? Meer dan genoeg hoor. Gelukkig herken je de meeste nog aan hun voorkomen en gedrag, maar sommige weten hun werkelijke wensen; goed te verbergen. En neger kindjes zijn inderdaad hartstikke schattig :grin:

Maar wat ik ermee wou zeggen, is dat er genoeg vrouwen zijn, die goed hun best op school doen, maar wel veel onveilige sex hebben met mensen waar de ggd voor waarschuwt. Want die gaan namelijk nooit naar de dokter toe als ze ergens last van hebben...
Klik om te vergroten...

O_O

Sorry maar je generaliseert als geen ander. Wacht maar tot je onder een beetje volwassener publiek komt, dan zal je beeld op vrouwen zich vast wel bijstellen. Mannen zijn net zo goor als vrouwen zijn, alleen jij ziet alleen de vrouwen op dit moment.

Ik ben zelf natuurlijk ook meer dan genoeg "foute" vrouwen tegen gekomen in mn leven, alleen ik ben net zo veel foute mannen tegen gekomen. Waarom zeik je niet een keer over foute mannen? Ik heb je dat niet vaak zien doen iig.
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindgamer zei:
Pfff...We hebben het niet over foute mannen, maar over de vrouwen; waarvan het mogelijk was, dat deze waren verkracht in Afrika. Het was namelijk mogelijk, dat het om dit soort vrouwen ging. Dus waarom zou ik generaliseren?
Klik om te vergroten...

Ik vind het generaliserend omdat jij er al DIRECT van uit gaat dat die vrouwen fout zijn. Het enige waar jij het over kan hebben zijn foute vrouwen. In meerdere topics, het komt altijd neer op dat de meeste vrouwen hoeren zijn.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#16
funkmaus zei:
Mindgamer zei:
Pfff...We hebben het niet over foute mannen, maar over de vrouwen; waarvan het mogelijk was, dat deze waren verkracht in Afrika. Het was namelijk mogelijk, dat het om dit soort vrouwen ging. Dus waarom zou ik generaliseren?
Klik om te vergroten...

Ik vind het generaliserend omdat jij er al DIRECT van uit gaat dat die vrouwen fout zijn. Het enige waar jij het over kan hebben zijn foute vrouwen. In meerdere topics, het komt altijd neer op dat de meeste vrouwen hoeren zijn.
Klik om te vergroten...
Nou, ik zei net toch echt duidelijk, dat er genoeg vrouwen zijn, die worden onderschat op hun slechtheid. Waarschijnlijk interpreteerde je dit anders of zo. Maar wat ik ermee wou zeggen, is dat dit niet om alle vrouwen gaat, maar dat dit een groepje is; die ook bestaat. Waarom begon ik over dit groepje, nou omdat het over Afrika gaat. Ik snap niet, waarom je zo enorm kinderachtig, onnodig begint te zeuren. Is echt helemaal nergens voor nodig. En ja; er zijn nou eenmaal veel MENSEN die zo hun slechte kanten hebben. Doh, dat weet ik ook wel. Het is echt totaal overbodig met datgene waar jij nu mee bezig bent.
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindgamer zei:
funkmaus zei:
Mindgamer zei:
Pfff...We hebben het niet over foute mannen, maar over de vrouwen; waarvan het mogelijk was, dat deze waren verkracht in Afrika. Het was namelijk mogelijk, dat het om dit soort vrouwen ging. Dus waarom zou ik generaliseren?
Klik om te vergroten...

Ik vind het generaliserend omdat jij er al DIRECT van uit gaat dat die vrouwen fout zijn. Het enige waar jij het over kan hebben zijn foute vrouwen. In meerdere topics, het komt altijd neer op dat de meeste vrouwen hoeren zijn.
Klik om te vergroten...
Nou, ik zei net toch echt duidelijk, dat er genoeg vrouwen zijn, die worden onderschat op hun slechtheid. Waarschijnlijk interpreteerde je dit anders of zo. Maar wat ik ermee wou zeggen, is dat dit niet om alle vrouwen gaat, maar dat dit een groepje is; die ook bestaat. Waarom begon ik over dit groepje, nou omdat het over Afrika gaat. Ik snap niet, waarom je zo enorm kinderachtig, onnodig begint te zeuren. Is echt helemaal nergens voor nodig. En ja; er zijn nou eenmaal veel MENSEN die zo hun slechte kanten hebben. Doh, dat weet ik ook wel. Het is echt totaal overbodig met datgene waar jij nu mee bezig bent.
Klik om te vergroten...

en ik vind het totaal overbodig dat jij een obsessie hebt met foute vrouwen :)
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#18
en ik vind het totaal overbodig dat jij een obsessie hebt met foute vrouwen :)
Klik om te vergroten...
Nee, ik ben verstandig door alles te analyseren en een soort filter te ontwikkelen, voor zulke zieke geesten. Dit zou iedereen moeten doen.
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindgamer zei:
en ik vind het totaal overbodig dat jij een obsessie hebt met foute vrouwen :)
Klik om te vergroten...
Nee, ik ben verstandig door alles te analyseren en een soort filter te ontwikkelen, voor zulke zieke geesten. Dit zou iedereen moeten doen.
Klik om te vergroten...

Dus je zegt dat je niet generaliseert en dat je geen obsessie hebt met anti-vrouw gedoe? Waarom heb je het er dan steeds over? En dit "filter" is dat niet eerder een self-fulfilling prophecy? Jij trekt eerder de conclusie, die vrouwen waren dom om daar heen te gaan, dan wat een kutgasten die hun verkrachtten. Ik denk dat jij dan eerder een probleem hebt :P
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Haha, zelfbevestigende voorspellingen...
Dat kon ik nog niet, maar dat herken ik wel heel erg in mezelf. Maar die filter is meer voor vrouwen, waar ik geen relatie mee aan zou gaan. Slechte vrouwen, wil ik er uit filteren. Logisch lijkt me.

En ja, de fase met dat ik dacht: Wat een klootzakken. Had ik al overslagen, voordat ik de boel hier neerpende. Nogmaals; ik weet niet wat je hiermee wilt bereiken, maar als jij het voor jezelf wilt bevestigen met dat ik een misogyn zou zijn, zie je dat helemaal verkeerd. Het is een feit dat ik zelf de klootzak wil zijn, maar dat andere mensen dit niet bij mij mogen doen. Noem dit kortzichtig, zwak, simpel en egoïstisch, maar daar ligt mijn ware aard nou eenmaal. Ik ben een klootzak, zolang dat rechtvaardig is. Als ik voorspel, dat mensen mijn levensgeluk willen dwarsbomen, dan wil ik hun een stapje voor zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."