Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshulpverleners gekker als de gek

hulpverleners gekker als de gek

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#1
dit is ziek om te zien :openmouth:
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welkom in de hulpverlening....
Waarom zouden we mensen daadwerkelijk gaan helpen als we ze ook gewoon op kunnen sluiten als ze vervelend zijn?

Kost minder moeite en daarbij hebben we dr dan ook geen last meer van :hearteyes:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat psychiatrische hulpverlening een hoop verbetering kan gebruiken weten de meesten denk ik wel, maar dat het zo erg kon.. onmenselijk gewoon.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik las laatst in de krant dat er een man was omgekomen bij de eerste hulpverlening....hij ging dood aan een darminfectie. de desbetreffende man zat al 24 uur te wachten op hulp en kreeg het maar niet. hij kreeg geen hulp omdat hij een zwerver was en omdat de artsen en verplegers dachten dat hij alleen maar kwam bedelen...

ik ben er de hele dag stil van geweest. juist die mensen worden ervoor opgeleid om te COMMUNICEREN. gewoon communiceren, that`s all.

dit was trouwens in canada geloof ik.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#5
onmenselijk is inderdaad het juiste woord hiervoor.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoals in iedere zorginstelling kan in de psychiatrie ook genoeg worden verbeterd.
Ik weet dat er (in iedergeval bij ons) heel strenge controles zijn en aan de hand daarvan krijg je als instelling subsidies etc. Ik vind het dus ook heel erg vreemd dat iemand drie maanden onafgebroken in een isoleercel mag zitten, dat verdient ook absoluut geen pluspunten.

Voor verplegend personeel is het vaak niet het niet willen verzorgen van bepaalde (bv agressieve) clienten. Het is ook vaak wat hen van bovenop wordt opgelegd.
Een verpleegkundige kan heel veel willen, soms ook heel goed zien dat er iets niet goed gaat in de praktijk, maar als een behandelaar (bv psychiater) beslist dat het anders moet dan moet je het maar anders doen. Dat neemt niet weg dat ik ook zomaar klakkeloos drie maanden lang iemand in een isoleercel zou kunnen verzorgen. Wel willen indien nodig, maar erg moeilijk kunnen. Omdat het inderdaad onmenselijk is.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wow, dit laat wel eventjes een flinke indruk achter. Dit is toch je reinste onrecht :/
De benaming hulpverlening is zo absoluut niet passend
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#8
http://www.netwerk.tv/uitzending/2008-0 ... oleercel-0

De mensen die deze man (ALEX OUDMAN), zo behandelen zijn gestoord
pfff hee wat zou jij doen als ze je zo behandelen en opsluiten, ?
ik kots ervan :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots:

geef ALEX OUDMAN zijn vrijheid terug
en wat LSD-THERAPIE, :hearteyes:

Zo horen we met de mensen om te gaan.

niet opsluite en chemische medicatie geven.
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit is gewoon zo zielig die arme man zit daar in zijn eentje briefjes te schrijven in zijn naakie
Het nederlandse systeem is gewoon niet normaal meer
Ik ben zelf ook in aanraking geweest met jeugdzorg en die kennen jou zogenaamd als ze 1 rapport gelezen hebben
ik heb aan de ritalin gezeten en ze dachten dat ik depressief was bijde klopte niets van,ritalin maakte me ziek en depri was ik echt niet
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een "zieke" vertoning. Diep triest dat zoiets in Nederland (of waar dan ook) kan en mag. Het verhaal Jolanda Venema heb ik hier in de kast staan. N.a.v. haar wanverpleging is er gelukkig veel veranderd. Ik hoop dat dit filmpje de mensen wakker maakt en ze dingen anders (moeten) gaan aanpakken.
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#11
dit snap ik dan weer niet hé..
De mensen in de bak worden meestal nog beter behandeld.. :confused:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drie maanden achtereen gesloten in een isoleercel, en niet eruit mogen?
Dahm drie maanden ... dan moet je toch wel een beregoed argument hebben om iemand zolang in de isoleercel te zetten. Isoleren is voor crisis, en drie maanden valt echt niet onder. Dan hadden ze allang een andere plaatst voor die beste man kunnen zoeken denk ik.
Isoleren is goed als iemand een gevaar voor zichzelf is, maar je hebt genoeg afdelingen voor mensen met autisme waar je ze ook de veiligheid en geen prikkelende omgeving kan bieden etc.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."