Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerandert jouw druggebruik door zero-tollerance?

Verandert jouw druggebruik door zero-tollerance?

30 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kan het toevoegen met de knop 'bijlage toevoegen' naast opties onder het scherm waar je je berichtje normaliter in schrijft.
M
Mainline IngridLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flikker je voor de deur alles naar binnen en zie je wel waar het schip strandt? Neem je geen drugs meer en zuip je je nu klem? Verstop je je pillen, koop je ze binnen van een onbekende of zie je maar helemaal van drugs af?

Kortom: verandert jouw druggebruik door de zero-tollerance op feesten?

Voor ons blad Mainline (kwartaalblad voor druggebruikers) ben ik benieuwd of mensen door het strenge politieoptreden op feesten nou grotere of kleinere gezondheidsrisico's lopen?

Dus: Please reageer!

Als er mensen zijn die hierover in ons blad zouden willen vertellen: mail me op [email protected]

Thanx!! groetjes Ingrid
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik zelf geen drugs op feesten, maar boeiend onderwerp.

edit: net even de site bekeken, tof initiatief :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jezeker, voor ik binnen ben neem ik alles tegelijk, ghb, xtc en coke bij elkaar, Om te voorkomen dat ik nuchter word zuip ik extra veel bier. Dus schrijf maar dat ze beter ophouden met die controles :)

For real: Ik ga naar de feesten waar de politie (meestal :openmouth: ) niet komt.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stiekem hoop ik dat blijkt dat veel mensen écht onverantwoordelijker omgaan met drugs door die zero tollerance.. Misschien dat ze dan een keer snappen dat t dom is..
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het zwaar a-relaxed en mijn drugsgebruik verandert zeker niet. Wel de locatie waar ik het gebruik en dat is thuis. Daar kan ik roken, staat de witte wijn koud, is de wc schoon... Dan maar geen grote feesten.
Thuisfeestjes gaan de komende jaren steeds populairder worden imo :beer: :stoned:
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik ga zelf nooit naar zulk soort dingen toe waar je dat tegen komt, maar ik kan mij goed voorstellen dat je voordat je naar binnen gaat al wat gebruikt hebt.

Echt onozel ook weer die controles wat denken ze nu dan, dat iedereen die drugs gebruikt dan maar zegt van nou dan maar eens een avondje zonder. Over een aantal jaar (als het zo door blijft gaan) gaan ze weer zeuren dat iedereen thuis zit en dat er dan weer veel gebruikt word of zo iets.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#8
[SF] Safiertje zei:
Stiekem hoop ik dat blijkt dat veel mensen écht onverantwoordelijker omgaan met drugs door die zero tollerance.. Misschien dat ze dan een keer snappen dat t dom is..
Klik om te vergroten...

Dat zullen ze opvatten als een excuus om nog strenger op te treden tegen alle soorten drugs.

Wat we echt nodig hebben is een verbod op wereldvreemde gladiolen in de politiek.
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#9
COntroles bwaah, verandert niks aan het gebruiken of niet gebruiken.
Het verandert alleen de plaats en/of moment van gebruik.

Dus samenvatting: tijdverspilling

:wave:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#10
BlackRobBlunt zei:
[SF] Safiertje zei:
Stiekem hoop ik dat blijkt dat veel mensen écht onverantwoordelijker omgaan met drugs door die zero tollerance.. Misschien dat ze dan een keer snappen dat t dom is..
Klik om te vergroten...

Dat zullen ze opvatten als een excuus om nog strenger op te treden tegen alle soorten drugs.

Wat we echt nodig hebben is een verbod op wereldvreemde gladiolen in de politiek.
Klik om te vergroten...

hehehe true.. hoewel ik van mening ben dat ze beter kunnen focussen op goede voorlichting en harm reduction dan op het uitbannen van drugs. dat gaat ze namelijk niet lukken.. maar je kunt op die manier wel er voor zorgen dat mensen iig weten wát ze doen en hoe ze t zo veilig mogelijk kunnen doen.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#11
ikzelf gebruik niet meer of minder op feesten...wel is het zo dat ik vaker de illegale feestjes opzoek omdat ik daar niet het gevoel heb dat ik elk moment in de kraag gevat kan worden door een of andere agent met een hond naast zich.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk niet dat iemand zich er wat van aantrekt. De meeste mensen gooien gewoon alles maar naar binnen voor het feest, en als ze overdosen; Jammer dan. Ik voorspel doden door dit beleid.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
mijn drugs gebruik is totaal niet veranderd door het ''nieuwe'' optreden van de politie of desbetreffende instanties... het lijkt wel of het zero tollerance beleid op feesten mij vaak over het hoofd ziet... op mystery land was het zero tollerance beleid ook van kracht maar daar kreeg ik letterlijk 2 tikjes tegen mn zij en kon doorlopen... :confused:

Ik merk wel dat er steeds meer controle is om drugs op te sporen, ik vind dat ze zich met hun eigen zaakjes moeten bemoeien... wat ik allemaal naar binnen gooi is mijn verantwoordelijkheid en niet van de politie aka moraalridders. Blijft altijd grappig hoe andere mensen jouw kunnen vertellen wat goed en slecht is... daar heb ik mn eigen verstand voor, ik hoef ook niet tegen mezelf beschermd te worden...

Het blijft nog geen enkel probleem om vanalles mee naar binnen te nemen dus dat doe ik ook.. ik ga er niet meer of minder door nemen, of op een andere manier... het blijft gewoon precies hetzelfde... kopen van vreemden doe ik alleen als ze te vertrouwen zijn... dan kun je zeggen: ''hoe weet je nou of ze te vertrouwen zijn'' maar ach, met een beetje mensenkennis prik je daar zo doorheen...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is tolerance.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik maak grotere mdma bommen zodat ik er wat minder mee hoef te nemen en ik neem er natuurlijk alvast één in voordat ik naar binnen ga, teringirritant dat beleid. :(
P
PassiebloemLid
01-01-2024, 00:00
#16
Deranged zei:
Het is tolerance.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tolerantie :grin:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Op de feestjes waar ik kom komt de politie niet, en als ze al komen komen ze meestal gewoon het feestje sluiten en worden er geen drugs controles gehouden, en daar veranderd en aan gebruik natuurlijk helemaal niks..

Nee maar voor het gemak zou ik grote feesten gewoon vermijden(als je er tenminste ook niet mag blowen, wat ik neem is toch niet geschikt voor grote commerciele feesten), kleiner en ondergrondser (niet letterlijk) is toch veel leuker vind ik persoonlijk.
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik ben laatste tyd niet meer naar een groot feest geweest met zulke controle, maar het zal mijn drugs verbruik mischien iets minderen.
het aantal mee nemen zodat je er zonder arrestatie van af komt als je wel gepakt word.
het lukt genoeg mensen om drugs mee naar binnen te krijgen kijk maar bij de foto's van masters of hardcore, als je er iemand nuchter tussen ziet staan is het vreemd.

http://partyflock.nl/gallery/3394.html
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben nog nooit naar een feest geweest waar er politie bij de ingang staat. :P
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#20
mijn druggebruik veranderd er niet door, ik ga gewoon buiten ergens een jointje roken dan, en een pilletje valt nu niet echt op :grin:
alhoewel ik nu niet meer zoveel feest als vroeger

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."