Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVrouw vergiftigd met ghb

Vrouw vergiftigd met ghb

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
GRONINGEN - Een 23-jarige vrouw uit Groningen is in de nacht van vrijdag op zaterdag in kritieke toestand in het ziekenhuis opgenomen nadat ze in een café vermoedelijk was gedrogeerd met de partydrug GHB. Dat maakte de Groningse politie bekend. De vrouw ligt op de intensive care.

Ze raakte onwel nadat ze uit een glas bronwater had gedronken dat ze had gekregen van een 32-jarige man. De politie wist hem op te pakken na aanwijzingen van een vriendin van de vrouw. Hij gaf toe dat hij een flesje bronwater met GHB bij zich had.

GHB is een afkorting van Gamma Hydroxy Butyraat, een narcosemiddel dat niet meer in de gezondheidszorg wordt gebruikt. In de straathandel is het verkrijgbaar als vloeistof, als pil of als poeder. Volgens het Trimbos Instituut is doseren van de party- of rapedrug lastig. In combinatie met alcohol en andere drugs is GHB gevaarlijk.

Volgens cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) waren er in 2007 ongeveer tweehonderd gevallen van GHB-gebruik waarbij medische zorg nodig was.
Klik om te vergroten...

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/2679101/__Vrouw_vergiftigd_met_ghb__.html

Wat ik nou niet snap...je proeft het toch?
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#2
HEERLIJK!
Mijn stad!!
Ben zo blij dat debiele vrouwen eindelijk aan het denken worden gezet :hearteyes:
Dit soort mensen verdienen het gewoon om te worden vergiftigd, maar niet te worden verkracht of te sterven. Dat gaat weer te ver.
Waarom is het mijn HOBBY om mensen aan het denken te zetten?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#3
caatje zei:
Wat ik nou niet snap...je proeft het toch?
Klik om te vergroten...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
dit hoorde ik gewoon op de radio op mijn werk, zeg er maar over wat je wilt maar het verkloot wel de reputatie van ghb
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jammer dat er mensen rondlopen die misbruik willen maken van de GHB, komt uiteindelijk de drugs niet ten goede vrees ik
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#6
De aanval op GHB via de media is vanaf nu dus weer geopend, dus dit bericht kan er ook weer bij.
Rapedrug, what the fuck :confused:
Wie heeft die term bedacht eigenlijk..
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#7
cropp zei:
dit hoorde ik gewoon op de radio op mijn werk, zeg er maar over wat je wilt maar het verkloot wel de reputatie van ghb
Klik om te vergroten...
Ja, bij de nietgebruikers had het namelijk geen andere reputatie dan een "in-drank-van-vrouwen-gooi-drugs" te zijn wilde zeggen?

Reputatie blijft exact wat het is, was, zal zijn en blijven.




Inderdaad, moet je absoluut proeven.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De media..
hypocriet tuig is het.


Je gaat mij niet zeggen dat die lui die 's nachts uren wakker zijn voor hun werk ergens beu wachtend en scherp moeten zijn om iemand dood te gooien met beue vragen, zelf nooit eens een lijntje leggen?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ze niet doen hoe de overheid het wil, krijgen ze problemen..

Er is een ding dat je in Nederland als journalist niet moet doen wil je je baan houden, en dat is tegen de wind in pissen.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
In de krant van gisteren stond het vervolg van het artikel...
Groningen - De Groningse kroegbezoekster (23) die dit weekeinde het slachtoffer werd van een 'ghb-menger' en voor de dood is weggehaald, is weer thuis.

"Het gaat goed met haar. Ze kan zich echter niks meer herinneren van wat er is gebeurd. Ze weet dat ze in de kroeg stond, maar daarna ging het lampje uit. Dit effect komt overeen met de werking van ghb", aldus politiewoordvoerder Ger Blokzijl. De vrouw belandde zaterdagochtend op de intensive care nadat ze had gedronken van een glas bronwater dat haar was aangeboden door een wildvreemde vent. Ze raakte buiten westen en stopte met ademen. De ghb-menger kon later worden getraceerd achter een andere kroeg. "In een eerste verklaring heeft de man gezegd dat de vrouw volgens hem wist dat er ghb in haar drinken zat en dat ze vrijwillig een slokje had genomen", zegt de woordvoerder.

Geproefd

Volgens deskundige August de Loor van het adviesbureau Drugs in Amsterdam, die jaarlijks zo'n 15 ghb-slachtoffers op zijn spreekuur krijgt, moet ze het in elk geval hebben geproefd, want ghb smaakt zout.

Volgens hem kloppen de verhalen die slachtoffers vertellen over dat ghb stiekem in hun drankjes is gestopt vrijwel nooit. "Om voor elkaar te krijgen dat bij meisjes alle seksuele remmen losgaan, moet de juiste dosering worden gegeven. Daarvoor moet je het juiste lichaamsgewicht kennen, weten of iemand heeft gegeten of alcohol heeft gedronken. Ook moet ze een zoet drankje drinken zodat ze de ghb niet proeft. Dat lukt natuurlijk nooit", zegt De Loor.

Voorlopig zit de Groningse politie met twee haaks op elkaar staande verklaringen: "We willen daarom eerst nog weer getuigen gaan horen.
Klik om te vergroten...

Kijk eens aan....
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#11
Angramar Temenos zei:
Als ze niet doen hoe de overheid het wil, krijgen ze problemen..

Er is een ding dat je in Nederland als journalist niet moet doen wil je je baan houden, en dat is tegen de wind in pissen.
Klik om te vergroten...

Persvrijheid?
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#12
tomz0r zei:
Angramar Temenos zei:
Als ze niet doen hoe de overheid het wil, krijgen ze problemen..

Er is een ding dat je in Nederland als journalist niet moet doen wil je je baan houden, en dat is tegen de wind in pissen.
Klik om te vergroten...

Persvrijheid?
Klik om te vergroten...
vrijheid?
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
caatje zei:
GHB is een afkorting van Gamma Hydroxy Butyraat, een narcosemiddel dat niet meer in de gezondheidszorg wordt gebruikt. In de straathandel is het verkrijgbaar als vloeistof, als pil of als poeder.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

ghb in poeder of pilvorm? :confused:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
-spaceman- zei:
caatje zei:
GHB is een afkorting van Gamma Hydroxy Butyraat, een narcosemiddel dat niet meer in de gezondheidszorg wordt gebruikt. In de straathandel is het verkrijgbaar als vloeistof, als pil of als poeder.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

ghb in poeder of pilvorm? :confused:
Klik om te vergroten...

een gedachte...

wtff
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als ze van elke keer dat er iemand misbruikt wordt mbv GHB een artikel moete schrijve zouden de kranten dubbel zo dik zijn...
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#16
-spaceman- zei:
caatje zei:
GHB is een afkorting van Gamma Hydroxy Butyraat, een narcosemiddel dat niet meer in de gezondheidszorg wordt gebruikt. In de straathandel is het verkrijgbaar als vloeistof, als pil of als poeder.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

ghb in poeder of pilvorm? :confused:
Klik om te vergroten...
dat lees je wel vaker in de media, ik heb er voor de rest ook nog nooit wat over gehoord
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#17
caatje zei:
Wat ik nou niet snap...je proeft het toch?
Klik om te vergroten...

Klopt, GHB mengen met water proef je heel goed. Ten zei je zelf al een paar sloken alcohol op hebt :beer:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Media... :angry:
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nick de Neger zei:
caatje zei:
Wat ik nou niet snap...je proeft het toch?
Klik om te vergroten...

Klopt, GHB mengen met water proef je heel goed. Ten zei je zelf al een paar sloken alcohol op hebt :beer:
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk probeert men het verhaal een beetje schokkender te maken dan het werkelijk is :grin:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#20
media zijn ratten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."