Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOvergewicht net zo ongezond als roken.

Overgewicht net zo ongezond als roken.

30 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yes, hoe meer mensen dik worden en gaan roken, hoe meer prachtige vrouwen ik alleen voor mezelf heb! Want ik eet zo gezond mogelijk, doe veel aan hardlopen, rook niet, ben alleen nog niet heel gelukkig, maar dat komt nog wel.

Dus mensen! Ga heel veel zware shag roken, ga vaak langs de mcdonalds, en geef niks om je uiterlijk!
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie te dik is, loopt evenveel kans om vroegtijdig te overlijden als wie rookt. Wie rookt én te zwaar is, loopt dubbel gevaar. Dat blijkt uit een onderzoek dat door het British Medical Journal is gepubliceerd.Het onderzoek werd gehouden onder leiding van Martin Neovius van de geneeskundeafdeling van het Karolinska Instituut in Zweden. De onderzoekers hebben de doodsoorzaak geanalyseerd van ruim 45.000 mannen die op 18-jarige leeftijd waren gekeurd voor militaire dienst. Bij die keuring werd hen gevraagd of en hoeveel ze rookten. Ook werd hun Body Mass Index (BMI) gemeten. Een normaal gewicht stemt overeen met een BMI van 18,5 tot 24,9, wie overgewicht heeft zit tussen 25 en 30 en wie een BMI van meer dan 30 heeft is zwaarlijvig.

http://www.knodenark.nl/overgewicht-net ... als-roken/
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
En dan te bedenken dat er zo veel dikke mensen ook nog eens roken..
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dan kan ik gelukkig fijn door blijven roken :smoke:
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindgamer zei:
a vaak langs de mcdonalds
Klik om te vergroten...


NEEEEEEEEE! dan wordt het druk bij de mc donalds dus dan moet ik hard werken :P
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#6
volgens BMI is een bodybuilder ook ongezond en te dik :rolleyes:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dikke mensen zijn een stuk irritanter dan rokers. Twee stoelen in het OV nodig. Zoveel vreten dat ik mijn eetlust verlies.

Ik zeg; Verplicht dieet tot hun BMI lager dan hun leeftijd is.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#8
Riel zei:
volgens BMI is een bodybuilder ook ongezond en te dik :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Bodybuilders zijn ook alles behalve gezond, ze hebben dan misschien wel weinig vet, maar een menselijk lichaam is niet gemaakt om er zo uit te zien als bodybuilders.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#9
Riel zei:
dus als je er niet uitziet zoals hoort dan ben je alles behalve gezond? wat is dan niet zo gezond?
Klik om te vergroten...
Dat zegt hij niet. Bodybuilders overlijden regelmatig aan hartproblemen en dat komt echt niet alleen door de steroïden die ze slikken.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#10
deadlock zei:
Riel zei:
dus als je er niet uitziet zoals hoort dan ben je alles behalve gezond? wat is dan niet zo gezond?
Klik om te vergroten...
Dat zegt hij niet. Bodybuilders overlijden regelmatig aan hartproblemen en dat komt echt niet alleen door de steroïden die ze slikken.
Klik om te vergroten...


Inderdaad ongeveer zoiets, maar eigenlijk alles wat extreem is is niet gezond, iedere dag hardlopen is niet gezond, topsport is ook niet gezond, meen je dat die gewrichten dat leuk vinden. Te dik zijn is niet te gezond, te dun zijn is niet gezond, alleen spieren hebben en geen vet is ook niet gezond (bodybuilders), iedere dag 100 meter bewegen is ook niet gezond. Veel onderzoeken zeggen dat regelmatig een glas wijn gezond is terwijl 2 flessen per dag zeker niet gezond is, ook is stress zeer ongezond en als je door een jointje minder stress hebt is dat weer gezond. Ook is iedere dag alleen vettig eten en nooit fruit enzo ook erg ongezond, maar als je alleen fruit/groente eet is dat dan ook weer niet zo goed en ga zo maar door.

Lichtelijk offtopic: Dit is ook de reden waarom ik zwaar ertegen ben dat je meer moet betalen bij ziektekosten als je in een bepaalde risicogroep valt, bijvoorbeel roken of overgewicht. Je zou voor bijna iedereen iets kunnen bedenken waarom hij/zij in een risicogroep valt, dus bijna iedereen zou extra moeten betalen.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flip Trip zei:
Lichtelijk offtopic: Dit is ook de reden waarom ik zwaar ertegen ben dat je meer moet betalen bij ziektekosten als je in een bepaalde risicogroep valt, bijvoorbeel roken of overgewicht. Je zou voor bijna iedereen iets kunnen bedenken waarom hij/zij in een risicogroep valt, dus bijna iedereen zou extra moeten betalen.
Klik om te vergroten...
Ik zal je nog een mooier geheimpje verklappen wat vorig jaar in de media is geweest. Originele cijfers komen onder andere van het CBS, ik ben bereid om de bronnen op te zoeken mocht het gewenst zijn.

Een roker kost de maatschappij ongeveer 250.000 in zijn leven aan medische kosten (AWBZ en ZW en verzekeringsgelden)
Een fattie kost de maatshappij ongeveer 280.000 in zijn hele leven
Een niet roker zonder overgewicht kost de maatschappij gemiddeld 340.000 (moet dat geen twee zijn? Nee! DRIEHONDERDENVEERTIGDUIZEND)

En dat is nog éxclusief de extra belastingen die door rokers binnengebracht worden.
O
OvercomeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hmn, die conclusie had ik zelf al wel getrokken nadat ik de film: super size me heb gekeken, gatverdamme.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die film is entertaining maar meer ook niet hoor. Feitelijk rammelt het aan alle kanten. Ik heb jaren zo ongezond als die gast gegeten, en nog slechter, en mijn bloeddruk, gewicht, bmi, vetpercentages, hartslag, ademhaling en ademvolume zijn altijd prima geweest. Daar moet ik bij vertellen dat niet bewegen mijn levensdoel is.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
'k ben flink wat afgevallen, mag ik nu gaan roken?

:rockband:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#15
ah ja alle bodybuilders hebben geen vet, alleen spieren, gebruiken steroiden en ze overlijden regelmatig aan hartproblemen (lol) = stereotypering.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#16
Riel zei:
ah ja alle bodybuilders hebben geen vet, alleen spieren, gebruiken steroiden en ze overlijden regelmatig aan hartproblemen (lol) = stereotypering.
Klik om te vergroten...
Ah, dus dit is de nieuwe vorm van tussen-de-regels-door-lezen waar ik nog niet bekend mee was.


:rolleyes:
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#17
deadlock zei:
Riel zei:
ah ja alle bodybuilders hebben geen vet, alleen spieren, gebruiken steroiden en ze overlijden regelmatig aan hartproblemen (lol) = stereotypering.
Klik om te vergroten...
Ah, dus dit is de nieuwe vorm van tussen-de-regels-door-lezen waar ik nog niet bekend mee was.


:rolleyes:
Klik om te vergroten...

lol je zegt het, ik denk dat me punt wel duidelijk is.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
deadlock zei:
Daar moet ik bij vertellen dat niet bewegen mijn levensdoel is.
Klik om te vergroten...

Echt? Dat moet smerig voelen, althans. Ik zou me heel vies gaan voelen ..
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#19
dus als je er niet uitziet zoals hoort dan ben je alles behalve gezond? wat is dan niet zo gezond?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#20
Overgewicht kan net zo ongezond zijn als roken.
Wat is ongezond? Dat je snel dood gaat? Van overgewicht heb je lichamelijk meer last dan van roken.

En logisch dat je sneller dood kan gaan dan iemand die gelegenheidsroker is als je met enorm veel overgewicht kampt. Stom onderzoek, want waar trek je de grens overgewicht? En waar de grens roker?
Lijkt me logisch dat aan beide in dingen enorme gezondheidsrisico's zitten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."