Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet is zover, Coffeeshops west-Brabant gaan definitief dicht

Het is zover, Coffeeshops west-Brabant gaan definitief dicht

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gepubliceerd: vandaag 10:05
Update: vandaag 10:35

De coffeeshops in Roosendaal en Bergen op Zoom gaan op 16 september definitief dicht. De burgemeesters van beide gemeenten willen zo een eind maken aan de overlast van 25.000 drugstoeristen per week.

* Roosendaal en Bergen op Zoom sluiten coffeeshops
* Video: Roosendaal en Bergen op Zoom bannen cooffeeshops




Ze hebben dat donderdag aangekondigd bij de vaststelling van hun gezamenlijke cannabisbeleid.

Einde gedoogbeleid
In oktober kondigden beide burgemeesters al aan een eind te maken aan het gedoogbeleid in hun gemeenten. Vanaf dat moment werden ook de gedoogvoorwaarden voor de coffeeshops aanzienlijk verscherpt. De maximaal toegestane handelsvoorraad en het maximale verkoopgewicht gingen omlaag.

Beide gemeenten laten deze eisen tot 16 september varen, maar stellen er een strengere handhaving tegenover. Bij overtreding van de gedoogvoorwaarden wordt de coffeeshop na één schriftelijke waarschuwing definitief gesloten.

Drugstoeristen
Roosendaal en Bergen op Zoom gaan ervan uit dat door de sluiting van de coffeeshops de beweegredenen voor drugstoeristen om naar beide gemeenten te komen wegvallen. Met minder drugstoeristen denken de burgemeesters ook dat de afzetmarkt voor de illegale handel minder interessant is.
Klik om te vergroten...
http://www.depers.nl/binnenland/290001/ ... dicht.html

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#2
Met betrekking tot illegale drugs.. Dat is gewoon het probleem opschuiven naar andere gemeenten (dat van die drugstoeristen trouwens ook). Het lost niks op. Tenzij alle coffeeshops in Nederland dicht gaan, maar dan heb je alsnog weer dezelfde drugstoeristen voor de illegale drugs in dezelfde steden (als er überhaupt als sprake zou zijn van toerisme voor illegale drugs).
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#3
die 25,000 man gaan gewoon door naar Breda, Den bosch en Eindhoven enzo
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fijn, nu komen ze naar vlissingen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Amaranth zei:
(...)Tenzij alle coffeeshops in Nederland dicht gaan
Klik om te vergroten...
Soon.. soon..
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
Amaranth zei:
(...)Tenzij alle coffeeshops in Nederland dicht gaan
Klik om te vergroten...
Soon.. soon..
Klik om te vergroten...
Dan zou dat dus de schuld zijn van deze sluiting. Je verplaatst het probleem naar andere steden, dus sluiten ze daar ook.

En ja ik weet ook wel dat dat maar een deel van de oorzaak zou zijn. Andere oorzak is dat het huidige kabinet gewoon een kutbeleid qua drugs heeft.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#7
En maar op christenen blijven stemmen.
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dom dom dom, het gedoogbeleid is er niet voor niks.

In Terneuzen hebben ze de shops gesloten en de criminaliteit is sindsdien 6 keer zo veel al dan niet meer.

Dom dom dom.
D
DopejooLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik snap het hele probleem niet eens van de drugstoeristen.
ze moeten gewoon meer btw over de wiet gooien bij de grensen.
uiteindelijk verdient nederland alleen maar meer door drugstoeristen, zelfs met de btw van nu. als ze er nog meer van maken, kan et alleen maar beter lopen met het land zelf. de toeristen roken rustig hun jointje, wij worden er beter van. NO PROPLEMZ... toG?
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
dit is de dealers vrijspel geven...
in de shops word op ID gechekt maar ene dealtertje gaat niet vragen of je wel 18 bent anders verkoop ik hem geen wiet... veel meer jongeren gaan daarom blowe denk ik kan me vergissen.
en de meeste van die dealertjes brengt meer dan alleen softdrugs naar de mensen de stap wordt dus kleiner om over te stappen van soft naar hard-drugs omdat je er nu eenmaal sneller kunt aankomen...

domme zet domme zet dat is al wat ik er over kan zegge.

greetz matti
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit is het begin van het einde. Eerst langs de grenzen over twee jaar zijn alle shops weg :wink:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Dit is het begin van het einde. Eerst langs de grenzen over twee jaar zijn alle shops weg :wink:
Klik om te vergroten...

Daar ben ik ook bang voor inderdaad. Jammer, het is toch iets waar Nederland bekend om staat.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dom, echt dom.
Met PVV aan de macht straks, wordt het nog erger met dit rot land :(
Alhoewel Nederland verder een paradijs is.
Het beeld dat ik heb van een paradijs, stemt jammer genoeg niet overeen met het beeld dat rechtse politici omarmen.
Daarnaast neemt multiculturalisme andere vormen van criminaliteit met zich mee. Imo criminaliteit die vaak harder en kouder is. Iets wat is ontstaan in hun eigen landen. Gedrag dat daar loonde. Hier in Nederland hoef je niet echt zwaar gestoord te zijn wil je veel voor elkaar krijgen. Toch wordt dat aangeleerde gedrag mee genomen wanneer het sociale Nederland hun toegang verschaft in dit klomp klei dat zwaar gestructureerd is. Ben benieuwd wat voor criminaliteit we gaan krijgen zodra prostituees en coffeeshops worden verbannen.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lauu zei:
die 25,000 man gaan gewoon door naar Breda, Den bosch en Eindhoven enzo
Klik om te vergroten...

of naar de doorgeflipte thuisdealertjes voor de bespoten en chemische troep
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zazuu. zei:
Dom dom dom, het gedoogbeleid is er niet voor niks.

In Terneuzen hebben ze de shops gesloten en de criminaliteit is sindsdien 6 keer zo veel al dan niet meer.

Dom dom dom.
Klik om te vergroten...

Heb je daar een bron voor?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."