Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCannabis Legalisation, Yes we Can

Cannabis Legalisation, Yes we Can

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik hoop het van wel. Jammer dat amerika de eerste stap moet zetten.
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nederland lijkt idd zn zelfzeggenschap verloren te zijn door die usa-vlaggetjeswapperende politici in de kamers.
en Amerika zal het nooit legaliseren. 20.000.000 niet gewelddadige cannabis gevangenen sinds 1965. Een gevangenis verdient geld aan elke gevangene. Daarbovenop verrichten zij gratis arbeid.

Amerika kent zo'n 45% ooitgebruikers. Veelal experimenterende jongeren. De Amerikaanse deal is dat deze 45% van de populatie, vogelvrij is voor het verrichten van moderne slavenarbeid.

Bij Cannabis legalisatie zou nog geen 5% van de gevangenis sector overblijven en daar gaan de aandeelhouders echt niet blij mee zijn.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je ziet wel dat Amerika de laatste jaren op verschillende plaatsen een stuk minder negatief tegenover wiet staat. Ik hoop dat deze lijn doorgezet wordt en het uiteindelijk gelegaliseerd wordt, zeker als ze de kans op meer banen die door deze sector gecreëerd wordt willen aangrijpen.

Wanneer Amerika wiet legaliseert is het een kwestie van tijd voordat een heleboel landen zullen volgen.
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#4
tomz0r zei:
Dan corrigeer ik je. Er worden zo veel cijfers gemeld, een docu waarvan je de naam niet meer weet is niet betrouwbaar. Je gebruikt dit als één van je belangrijkste argumenten voor legalisatie, ook al zeg je nu dat het een onbeduidend punt is. Het moet dan wel kloppen wat je zegt.
Klik om te vergroten...
Het preciese getal is niet belangerijk voor de constatering dat het einde van de war on drugs een genadeloze slag is voor het geprivatiseerde gevangeniswezen en hun aandeelhouders. Na het toch even op te hebben gezocht wijkt het idd nogal wat af en is het 53% in federal vanaf Clinton. (en ja dat wijkt ver af, maar nee, dat veranderd niets aan de stelling) De docu was deze: http://video.google.com/videoplay?docid ... 2734884936 American Drug War: The Last White Hope

tomz0r zei:
Klopt, maar dat wordt veroorzaakt door het volk. Er zijn in de politiek gewoon internationale afspraken gemaakt waar Nederland zich aan dient te houden.
Klik om te vergroten...
Ik heb het niet over afspraken, uiteraard moeten die gewoon worden nagekomen. ik heb het over het verliezen van Nederlandse identiteit en de keuzes en veranderingen die daarbij gepaard gaan. (en nee..dit baseer ik niet hoofdzakelijk op de verhoogde weerstand tov ons gedoogbeleid)

tomz0r zei:
Ja dat klopt, legalisatie is onmogelijk omdat de invloed van andere landen op Nederland erg groot is en Nederland daar erg veel belang bij heeft. Nederland zou dom zijn als ze zoiets verpesten alleen maar omdat wiet zo nodig legaal moet worden in plaats van gedoogd.
Klik om te vergroten...
legalisatie in nederland zal zeker lastig worden, maar daar ging het niet om, het ging om het feit dat jij (reeds voor de 2de keer) zonder aanleiding gepikeerd reageert op het niet door mij aangehaalde onderwerp van Nederlandse wietlegalisatie
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#5
gebeurd toch nooit...al zeker niet in Amerika
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zelfs Obama wil geen legalisatie he. Hij wil wel dat er een geheel ander beleid omtrent cannabis komt. Minder streng betekent dus geen legalisatie.

Bij mij is het heel simpel als grower, zolang ik het kan zonder onverwachts bezoek te krijgen: all good.
Tuurlijk mag het niet, maar wat niet weet wat niet deert. En tjah, gepakt worden hier is wel iets heel anders als gepakt worden in Amerika. Jammer.
De Belgen en Nederlanders mogen in principe nog hun beide handen kussen als we het even met overal anders vergelijken.

Een legalisatie komt er OOIT wel hoor, ergens in 2100. lol.
Laat ons eerst beginnen bij legale medische cannabis. Iemand dat chronische pijnen heeft en dat kan blussen met cannabis, ja dat moet kunnen vind ik. Pijnstillers zijn een ware ramp voor je lever, nieren, maag, ... Cannabis is vrij schadeloos )wanneer juist gebruikt(.
Het roken ervan, laat ons niet onnozel doen jongens, gezond is het niet.

Ik vind niet dat cannabis zozeer legaal MOET worden, mag wel. Maar zolang we kunnen growen en blowen (in de mate van, niet in het openbaar, niet rond minderjarigen, ...) heb ik er allemaal geen probleem met.
Wel vind ik dat medi canna ER MOET komen. Maarja, dat is een aanslag op de medische wereld he, want dat is verlies in hun winstmarge.
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#7
legaal is denk ik op het moment helemaal niet wenselijk, althans, niet voordat de bevoegdheid van overheden is ontnomen tov demotivatie-beleidsvoering. anders representeert het weinig anders dan een uiteindelijk onhaalbare schijnvrijheid met perpetuum belastingverhoging. Een beetje wat er nu gebeurt met sigaretten die zo hoog belast zijn dat een substantieel deel nu illegaal uit het buitenland komt.

stukje uit Essay on Liberty / John Stuart Mill 1859 zei:
.. That the only purpose for which power can be rightfully exercised over any member of a civilized community, against his will, is to prevent harm to others. His own good, either physical or moral, is not a sufficient warrant. He cannot rightfully be compelled to do or forbear because it will be better for him to do so, because it will make him happier, because, in the opinions of others, to do so would be wise, or even right. These are good reasons for remonstrating with him, or reasoning with him, or persuading him, or entreating him, but not for compelling him, or visiting him with any evil, in case he do otherwise. To justify that, the conduct from which it is desired to deter him must be calculated to produce evil to some one else. The only part of the conduct of any one, for which he is amenable to society, is that which concerns others. In the part which merely concerns himself, his independence is, of right, absolute. Over himself, over his own body and mind, the individual is sovereign.
Klik om te vergroten...
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als't legaal wordt, is het uiteraard verstandig je eigen shit te growen he
De zon komt voorniet op
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#9
http://www.dumpert.nl/mediabase/453621/ ... _wiet.html

helaas.. 'twas leuk geprobeerd.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#10
hmm beetje kansloos dat ie niet verder kijkt dan zn neus lang is...Obama wil die 14 miljard denk ik dan niet als ze belasting op wiet gooien
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#11
PipstothePoX zei:
en Amerika zal het nooit legaliseren. 20.000.000 niet gewelddadige cannabis gevangenen sinds 1965. Een gevangenis verdient geld aan elke gevangene. Daarbovenop verrichten zij gratis arbeid.
Klik om te vergroten...
De gevangenislobby is niet zo extreem groot meer sinds de kredietcrisis groot geworden is. En gevangenen leveren de gevangenissen (die niet federaal zijn tenminste) misschien wel geld op maar dat moet door de staten of in het geval van Federal Prison door de federale overheid weer opgebracht worden. Uiteindelijk zal de staat dus goedkoper uit zijn door het te legaliseren. En het scheelt een heleboel werkdruk voor agenten. Dus het zou me niet verbazen als het er wel door komt.

Amerika kent zo'n 45% ooitgebruikers. Veelal experimenterende jongeren. De Amerikaanse deal is dat deze 45% van de populatie, vogelvrij is voor het verrichten van moderne slavenarbeid.
Klik om te vergroten...
Hele geloofwaardige post met goed onderbouwde bronnen (y) :wink:

Bij Cannabis legalisatie zou nog geen 5% van de gevangenis sector overblijven en daar gaan de aandeelhouders echt niet blij mee zijn.
Klik om te vergroten...
Geef me de tickercodes van de gevangeniscorporaties en aan welke beurzen ze genoteerd zijn even als je wil. En ook een bron dat 95% van de gevangenen zou vastzitten vanwege een cannabisvergrijp.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dan zal ik het maar doen, bijvoorbeeld:

Corrections Corporation of America:
http://www.correctionscorp.com/
http://www.google.com/finance?client=ob&q=NYSE:CXW

The CEO Group:
http://www.thegeogroupinc.com/
http://www.google.com/finance?client=ob&q=NYSE:GEO

Cornell Companies
cornellcompanies.com/ (mag maar 5 urls :()
http://www.google.com/finance?client=ob&q=NYSE:CRN

Toch samen goed voor aardig wat miljard dollars en behoorlijk wat gevangen zoals je ziet :wink: Je kunt vast ook wel ergens de hoeveelheid non-violent drug offenders vinden, maar zoveel zin heb ik er dan ook wel niet in. Het klopt in ieder geval redelijk wat PipstothePox zegt.

Daarnaast is het maar net wat je wil qua geld. Dit kost de overheid geld maar levert de private sector geld op en dat is net zo goed, gezien het kapitalisme er naar streeft om dingen privaat te maken. Kijk naar Amerika, daar zijn zelfs grote delen van het leger geprivatiseerd. Wat je met dit soort acties doet is in principe (met enig verlies) geld doorsluizen van de overheid naar de private sector.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#13
stond laatst in de krant dat er een amerikaanse organisatie is die nederland wil voordragen voor een nobelprijs vanwege ons vrije drugs beleid en met name vanwege ons gedoog en regulerings beleid
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#14
daar mogen ze dan snel mee zijn want langer dan 5 jaar houdt ons gedoogbeleid het niet meer uit.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#15
PipstothePoX zei:
Nederland lijkt idd zn zelfzeggenschap verloren te zijn door die usa-vlaggetjeswapperende politici in de kamers.
en Amerika zal het nooit legaliseren. 20.000.000 niet gewelddadige cannabis gevangenen sinds 1965. Een gevangenis verdient geld aan elke gevangene. Daarbovenop verrichten zij gratis arbeid.

Amerika kent zo'n 45% ooitgebruikers. Veelal experimenterende jongeren. De Amerikaanse deal is dat deze 45% van de populatie, vogelvrij is voor het verrichten van moderne slavenarbeid.

Bij Cannabis legalisatie zou nog geen 5% van de gevangenis sector overblijven en daar gaan de aandeelhouders echt niet blij mee zijn.
Klik om te vergroten...

Waar baseer je die 5 procent op?
Gewelddadige cannabis gevangenen? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat cannabis normaal gesproken niet de oorzaak is van agressie.

En je weet niet waar je het over hebt als je het over de invloed van andere landen op Nederland hebt. Er zijn nou eenmaal belangrijkere dingen op de wereld dan drugslegalisatie. Maar dat zul jij vanuit je eigen perspectief wel niet zien...
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#16
tomz0r zei:
Waar baseer je die 5 procent op?
Gewelddadige cannabis gevangenen? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat cannabis normaal gesproken niet de oorzaak is van agressie.
Klik om te vergroten...
uit een docu die ik een tijdje geleden gezien had, weet ff de naam niet meer, werd meende ik beweert dat 95% er vastzat voor (soft)drugs related nonviolent crimes...en als dit getal iets afwijkt..boeie.. dit lijkt me niet echt een punt met absolute factcheck noodzaak, en indien je dit wel vind, dan corrigeer je me maar, maar ik heb geen zin om uren te zoeken naar zon onbeduidend punt.

tomz0r zei:
En je weet niet waar je het over hebt als je het over de invloed van andere landen op Nederland hebt.
Klik om te vergroten...
ik weet precies waar ik het over heb als ik zeg dat Nederland steeds meer naar het buitenland kijkt voor zijn richtlijnen.. je ziet het in alles terug, van werksituaties naar reclames naar media op tv en politieke beslissingen..

tomz0r zei:
Er zijn nou eenmaal belangrijkere dingen op de wereld dan drugslegalisatie. Maar dat zul jij vanuit je eigen perspectief wel niet zien...
Klik om te vergroten...
Wat een grandiose BS zeg... gaat het filmpje over wiet legalisatie of niet?..is het dus gepast om het daar over te hebben in deze thread..nou??!!... doe toch normaal man met je "er zijn andere belangen dan drugslegalisatie"....zucht..echtwaar... reageer gewoon niet
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#17
PipstothePoX zei:
tomz0r zei:
Waar baseer je die 5 procent op?
Gewelddadige cannabis gevangenen? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat cannabis normaal gesproken niet de oorzaak is van agressie.
Klik om te vergroten...
uit een docu die ik een tijdje geleden gezien had, weet ff de naam niet meer, werd meende ik beweert dat 95% er vastzat voor (soft)drugs related nonviolent crimes...en als dit getal iets afwijkt..boeie.. dit lijkt me niet echt een punt met absolute factcheck noodzaak, en indien je dit wel vind, dan corrigeer je me maar, maar ik heb geen zin om uren te zoeken naar zon onbeduidend punt.
Klik om te vergroten...

Dan corrigeer ik je. Er worden zo veel cijfers gemeld, een docu waarvan je de naam niet meer weet is niet betrouwbaar. Je gebruikt dit als één van je belangrijkste argumenten voor legalisatie, ook al zeg je nu dat het een onbeduidend punt is. Het moet dan wel kloppen wat je zegt.

PipstothePoX zei:
tomz0r zei:
En je weet niet waar je het over hebt als je het over de invloed van andere landen op Nederland hebt.
Klik om te vergroten...
ik weet precies waar ik het over heb als ik zeg dat Nederland steeds meer naar het buitenland kijkt voor zijn richtlijnen.. je ziet het in alles terug, van werksituaties naar reclames naar media op tv en politieke beslissingen..
Klik om te vergroten...

Klopt, maar dat wordt veroorzaakt door het volk. Er zijn in de politiek gewoon internationale afspraken gemaakt waar Nederland zich aan dient te houden.

PipstothePoX zei:
tomz0r zei:
Er zijn nou eenmaal belangrijkere dingen op de wereld dan drugslegalisatie. Maar dat zul jij vanuit je eigen perspectief wel niet zien...
Klik om te vergroten...
Wat een grandiose BS zeg... gaat het filmpje over wiet legalisatie of niet?..is het dus gepast om het daar over te hebben in deze thread..nou??!!... doe toch normaal man met je "er zijn andere belangen dan drugslegalisatie"....zucht..echtwaar... reageer gewoon niet
Klik om te vergroten...

Ja dat klopt, legalisatie is onmogelijk omdat de invloed van andere landen op Nederland erg groot is en Nederland daar erg veel belang bij heeft. Nederland zou dom zijn als ze zoiets verpesten alleen maar omdat wiet zo nodig legaal moet worden in plaats van gedoogd.
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#18
No you can't.
Dream on privatised prison bitches.
Prisonstock would drop, money, jobs and infrastructure lost.
It will Never get legalised.
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#19
weet je zeker dat eigenteelt dan geen belasting ontduiking is? :wink:
H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#20
In californie is het al een deel 'gelegaliseerd' .. onder medicinale gebruikers.. maar de wietgebruikers die onder de 28gram op zak hebben,
worden niet aangeklaagd. Het hangt ook af van de politieman of hij de wiet wel in beslag neemt.. als je 28.5g hebt dan krijg je 100$ boete en boven die aantal grammen krijg je 500$boete of een celstraf.

ze hebben er een 'universiteit' gezet voor wietkwekers en je kan wanneer je maar wil je inschrijven voor deze lessen. 'OAKSTERDAM COLLEGE' voor de geinteresseerden.

ze zijn daar al mooi op weg hoor, maar nog LANG niet hoe het hoort.. en of het ooit echt zo zal zijn, dat valt af te wachten.. niemand voorspelt de toekomst :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."