#1
Ik hoop het van wel. Jammer dat amerika de eerste stap moet zetten.
Het preciese getal is niet belangerijk voor de constatering dat het einde van de war on drugs een genadeloze slag is voor het geprivatiseerde gevangeniswezen en hun aandeelhouders. Na het toch even op te hebben gezocht wijkt het idd nogal wat af en is het 53% in federal vanaf Clinton. (en ja dat wijkt ver af, maar nee, dat veranderd niets aan de stelling) De docu was deze: http://video.google.com/videoplay?docid ... 2734884936 American Drug War: The Last White Hopetomz0r zei:Dan corrigeer ik je. Er worden zo veel cijfers gemeld, een docu waarvan je de naam niet meer weet is niet betrouwbaar. Je gebruikt dit als één van je belangrijkste argumenten voor legalisatie, ook al zeg je nu dat het een onbeduidend punt is. Het moet dan wel kloppen wat je zegt.
Ik heb het niet over afspraken, uiteraard moeten die gewoon worden nagekomen. ik heb het over het verliezen van Nederlandse identiteit en de keuzes en veranderingen die daarbij gepaard gaan. (en nee..dit baseer ik niet hoofdzakelijk op de verhoogde weerstand tov ons gedoogbeleid)tomz0r zei:Klopt, maar dat wordt veroorzaakt door het volk. Er zijn in de politiek gewoon internationale afspraken gemaakt waar Nederland zich aan dient te houden.
legalisatie in nederland zal zeker lastig worden, maar daar ging het niet om, het ging om het feit dat jij (reeds voor de 2de keer) zonder aanleiding gepikeerd reageert op het niet door mij aangehaalde onderwerp van Nederlandse wietlegalisatietomz0r zei:Ja dat klopt, legalisatie is onmogelijk omdat de invloed van andere landen op Nederland erg groot is en Nederland daar erg veel belang bij heeft. Nederland zou dom zijn als ze zoiets verpesten alleen maar omdat wiet zo nodig legaal moet worden in plaats van gedoogd.
stukje uit Essay on Liberty / John Stuart Mill 1859 zei:.. That the only purpose for which power can be rightfully exercised over any member of a civilized community, against his will, is to prevent harm to others. His own good, either physical or moral, is not a sufficient warrant. He cannot rightfully be compelled to do or forbear because it will be better for him to do so, because it will make him happier, because, in the opinions of others, to do so would be wise, or even right. These are good reasons for remonstrating with him, or reasoning with him, or persuading him, or entreating him, but not for compelling him, or visiting him with any evil, in case he do otherwise. To justify that, the conduct from which it is desired to deter him must be calculated to produce evil to some one else. The only part of the conduct of any one, for which he is amenable to society, is that which concerns others. In the part which merely concerns himself, his independence is, of right, absolute. Over himself, over his own body and mind, the individual is sovereign.
De gevangenislobby is niet zo extreem groot meer sinds de kredietcrisis groot geworden is. En gevangenen leveren de gevangenissen (die niet federaal zijn tenminste) misschien wel geld op maar dat moet door de staten of in het geval van Federal Prison door de federale overheid weer opgebracht worden. Uiteindelijk zal de staat dus goedkoper uit zijn door het te legaliseren. En het scheelt een heleboel werkdruk voor agenten. Dus het zou me niet verbazen als het er wel door komt.PipstothePoX zei:en Amerika zal het nooit legaliseren. 20.000.000 niet gewelddadige cannabis gevangenen sinds 1965. Een gevangenis verdient geld aan elke gevangene. Daarbovenop verrichten zij gratis arbeid.
Hele geloofwaardige post met goed onderbouwde bronnen (y)Amerika kent zo'n 45% ooitgebruikers. Veelal experimenterende jongeren. De Amerikaanse deal is dat deze 45% van de populatie, vogelvrij is voor het verrichten van moderne slavenarbeid.
Geef me de tickercodes van de gevangeniscorporaties en aan welke beurzen ze genoteerd zijn even als je wil. En ook een bron dat 95% van de gevangenen zou vastzitten vanwege een cannabisvergrijp.Bij Cannabis legalisatie zou nog geen 5% van de gevangenis sector overblijven en daar gaan de aandeelhouders echt niet blij mee zijn.
PipstothePoX zei:Nederland lijkt idd zn zelfzeggenschap verloren te zijn door die usa-vlaggetjeswapperende politici in de kamers.
en Amerika zal het nooit legaliseren. 20.000.000 niet gewelddadige cannabis gevangenen sinds 1965. Een gevangenis verdient geld aan elke gevangene. Daarbovenop verrichten zij gratis arbeid.
Amerika kent zo'n 45% ooitgebruikers. Veelal experimenterende jongeren. De Amerikaanse deal is dat deze 45% van de populatie, vogelvrij is voor het verrichten van moderne slavenarbeid.
Bij Cannabis legalisatie zou nog geen 5% van de gevangenis sector overblijven en daar gaan de aandeelhouders echt niet blij mee zijn.
uit een docu die ik een tijdje geleden gezien had, weet ff de naam niet meer, werd meende ik beweert dat 95% er vastzat voor (soft)drugs related nonviolent crimes...en als dit getal iets afwijkt..boeie.. dit lijkt me niet echt een punt met absolute factcheck noodzaak, en indien je dit wel vind, dan corrigeer je me maar, maar ik heb geen zin om uren te zoeken naar zon onbeduidend punt.tomz0r zei:Waar baseer je die 5 procent op?
Gewelddadige cannabis gevangenen? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat cannabis normaal gesproken niet de oorzaak is van agressie.
ik weet precies waar ik het over heb als ik zeg dat Nederland steeds meer naar het buitenland kijkt voor zijn richtlijnen.. je ziet het in alles terug, van werksituaties naar reclames naar media op tv en politieke beslissingen..tomz0r zei:En je weet niet waar je het over hebt als je het over de invloed van andere landen op Nederland hebt.
Wat een grandiose BS zeg... gaat het filmpje over wiet legalisatie of niet?..is het dus gepast om het daar over te hebben in deze thread..nou??!!... doe toch normaal man met je "er zijn andere belangen dan drugslegalisatie"....zucht..echtwaar... reageer gewoon niettomz0r zei:Er zijn nou eenmaal belangrijkere dingen op de wereld dan drugslegalisatie. Maar dat zul jij vanuit je eigen perspectief wel niet zien...
PipstothePoX zei:uit een docu die ik een tijdje geleden gezien had, weet ff de naam niet meer, werd meende ik beweert dat 95% er vastzat voor (soft)drugs related nonviolent crimes...en als dit getal iets afwijkt..boeie.. dit lijkt me niet echt een punt met absolute factcheck noodzaak, en indien je dit wel vind, dan corrigeer je me maar, maar ik heb geen zin om uren te zoeken naar zon onbeduidend punt.tomz0r zei:Waar baseer je die 5 procent op?
Gewelddadige cannabis gevangenen? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat cannabis normaal gesproken niet de oorzaak is van agressie.
PipstothePoX zei:ik weet precies waar ik het over heb als ik zeg dat Nederland steeds meer naar het buitenland kijkt voor zijn richtlijnen.. je ziet het in alles terug, van werksituaties naar reclames naar media op tv en politieke beslissingen..tomz0r zei:En je weet niet waar je het over hebt als je het over de invloed van andere landen op Nederland hebt.
PipstothePoX zei:Wat een grandiose BS zeg... gaat het filmpje over wiet legalisatie of niet?..is het dus gepast om het daar over te hebben in deze thread..nou??!!... doe toch normaal man met je "er zijn andere belangen dan drugslegalisatie"....zucht..echtwaar... reageer gewoon niettomz0r zei:Er zijn nou eenmaal belangrijkere dingen op de wereld dan drugslegalisatie. Maar dat zul jij vanuit je eigen perspectief wel niet zien...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."