Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCannabis Legalisation, Yes we Can

Cannabis Legalisation, Yes we Can

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#1
tomz0r zei:
Dan corrigeer ik je. Er worden zo veel cijfers gemeld, een docu waarvan je de naam niet meer weet is niet betrouwbaar. Je gebruikt dit als één van je belangrijkste argumenten voor legalisatie, ook al zeg je nu dat het een onbeduidend punt is. Het moet dan wel kloppen wat je zegt.
Klik om te vergroten...
Het preciese getal is niet belangerijk voor de constatering dat het einde van de war on drugs een genadeloze slag is voor het geprivatiseerde gevangeniswezen en hun aandeelhouders. Na het toch even op te hebben gezocht wijkt het idd nogal wat af en is het 53% in federal vanaf Clinton. (en ja dat wijkt ver af, maar nee, dat veranderd niets aan de stelling) De docu was deze: http://video.google.com/videoplay?docid ... 2734884936 American Drug War: The Last White Hope

tomz0r zei:
Klopt, maar dat wordt veroorzaakt door het volk. Er zijn in de politiek gewoon internationale afspraken gemaakt waar Nederland zich aan dient te houden.
Klik om te vergroten...
Ik heb het niet over afspraken, uiteraard moeten die gewoon worden nagekomen. ik heb het over het verliezen van Nederlandse identiteit en de keuzes en veranderingen die daarbij gepaard gaan. (en nee..dit baseer ik niet hoofdzakelijk op de verhoogde weerstand tov ons gedoogbeleid)

tomz0r zei:
Ja dat klopt, legalisatie is onmogelijk omdat de invloed van andere landen op Nederland erg groot is en Nederland daar erg veel belang bij heeft. Nederland zou dom zijn als ze zoiets verpesten alleen maar omdat wiet zo nodig legaal moet worden in plaats van gedoogd.
Klik om te vergroten...
legalisatie in nederland zal zeker lastig worden, maar daar ging het niet om, het ging om het feit dat jij (reeds voor de 2de keer) zonder aanleiding gepikeerd reageert op het niet door mij aangehaalde onderwerp van Nederlandse wietlegalisatie
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#2
gebeurd toch nooit...al zeker niet in Amerika
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zelfs Obama wil geen legalisatie he. Hij wil wel dat er een geheel ander beleid omtrent cannabis komt. Minder streng betekent dus geen legalisatie.

Bij mij is het heel simpel als grower, zolang ik het kan zonder onverwachts bezoek te krijgen: all good.
Tuurlijk mag het niet, maar wat niet weet wat niet deert. En tjah, gepakt worden hier is wel iets heel anders als gepakt worden in Amerika. Jammer.
De Belgen en Nederlanders mogen in principe nog hun beide handen kussen als we het even met overal anders vergelijken.

Een legalisatie komt er OOIT wel hoor, ergens in 2100. lol.
Laat ons eerst beginnen bij legale medische cannabis. Iemand dat chronische pijnen heeft en dat kan blussen met cannabis, ja dat moet kunnen vind ik. Pijnstillers zijn een ware ramp voor je lever, nieren, maag, ... Cannabis is vrij schadeloos )wanneer juist gebruikt(.
Het roken ervan, laat ons niet onnozel doen jongens, gezond is het niet.

Ik vind niet dat cannabis zozeer legaal MOET worden, mag wel. Maar zolang we kunnen growen en blowen (in de mate van, niet in het openbaar, niet rond minderjarigen, ...) heb ik er allemaal geen probleem met.
Wel vind ik dat medi canna ER MOET komen. Maarja, dat is een aanslag op de medische wereld he, want dat is verlies in hun winstmarge.
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#4
legaal is denk ik op het moment helemaal niet wenselijk, althans, niet voordat de bevoegdheid van overheden is ontnomen tov demotivatie-beleidsvoering. anders representeert het weinig anders dan een uiteindelijk onhaalbare schijnvrijheid met perpetuum belastingverhoging. Een beetje wat er nu gebeurt met sigaretten die zo hoog belast zijn dat een substantieel deel nu illegaal uit het buitenland komt.

stukje uit Essay on Liberty / John Stuart Mill 1859 zei:
.. That the only purpose for which power can be rightfully exercised over any member of a civilized community, against his will, is to prevent harm to others. His own good, either physical or moral, is not a sufficient warrant. He cannot rightfully be compelled to do or forbear because it will be better for him to do so, because it will make him happier, because, in the opinions of others, to do so would be wise, or even right. These are good reasons for remonstrating with him, or reasoning with him, or persuading him, or entreating him, but not for compelling him, or visiting him with any evil, in case he do otherwise. To justify that, the conduct from which it is desired to deter him must be calculated to produce evil to some one else. The only part of the conduct of any one, for which he is amenable to society, is that which concerns others. In the part which merely concerns himself, his independence is, of right, absolute. Over himself, over his own body and mind, the individual is sovereign.
Klik om te vergroten...
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als't legaal wordt, is het uiteraard verstandig je eigen shit te growen he
De zon komt voorniet op

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."