Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe Kopvoddentax.

De Kopvoddentax.

30 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik dacht toch wel dat ik alles gezien en gehoord had:

Wilders wil belasting op hoofddoekjes
Uitgegeven: 16 september 2009 17:43
Laatst gewijzigd: 16 september 2009 20:13
DEN HAAG - Geert Wilders heeft woensdag de invoering van een 'hoofddoekjesbelasting' bepleit. In het debat over de rijksbegroting voor 2010 stelde hij voor om zo'n belasting à 1000 euro per jaar in te voeren.
© ANP

Wie een hoofddoekje wil dragen, moet eerst een vergunning vragen, aldus Wilders.

De PVV-leider noemde zijn belasting een 'kopvoddentax'. Als die wordt ingevoerd, gaan we eindelijk wat terugverdienen aan de islam, zei Wilders.

Vervuilen

Volgens hem vervuilen de moskeeën, de hoofddoekjes en moslimmannen met baarden en lange jurken het beeld in de Nederlandse straten.

Bovendien is een ''islamitisch hoofddoekje'' een teken van onderdrukking van vrouwen en dus een symbool van onvrijheid.

''Wij zijn de hoofddoekjes spuug- en spuugzat'', zei Wilders. De opbrengst van de belasting kan volgens hem bijvoorbeeld naar blijf-van-mijn-lijfhuizen.

Weerstand

Zijn voorstel voor een belasting op het dragen van een hoofddoekje stuitte op veel weerstand in de Tweede Kamer.

D66-leider Alexander Pechtold sprak van een gênante vertoning en beschuldigde Wilders van xenofobe en racistische uitingen jegens moslims. Volgens hem voert Wilders gewoon een stukje cabaret op.

Absurd

SP-fractieleider Agnes Kant noemde het plan van Wilders te absurd om op te reageren. ''U wilt een hoofddoekjespolitie. Ik vind het zo belachelijk'', zei Kant.

Fractievoorzitter Arie Slob van de ChristenUnie wees Wilders erop dat hij mensen schoffeert vanwege uiterlijke kenmerken. ''Vrouwen beledigen kunt u heel goed'', reageerde fractieleider Mariëtte Hamer van coalitiegenoot PvdA.

Principes

Ook CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel verwierp het idee van Wilders. ''Wilt u uw principes verkopen voor 1000 euro?''

Volgens GroenLinks-leider Femke Halsema maakt Wilders gebruik van Iraanse methodes. ''Wat u wilt, is een zedenpolitie introduceren. Schaam u'', zei ze.

Van der Laan

Minister Eberhard van der Laan (PvdA, Integratie) sprak van een ''volstrekt hysterisch'' voorstel, en een ''zeer ontmoedigend signaal'' naar mensen die het goed doen.

''Hij verkoopt slechts tweedracht'', aldus de PvdA-bewindsman, bij monde van woordvoerders.

Immigratie

De PVV gaat zelf onderzoek doen naar de kosten van immigratie. De partij roept burgers op via de website watkostdemassaimmigratie.nl ideeën aan te reiken over welke kosten allemaal meegeteld moeten worden.

De partij vroeg eerder het kabinet om de cijfers, maar minister Eberhard van der Laan (Integratie) gaf aan dat er geen boekhouding is van verschillende groepen in de samenleving.

Spoeddebat

Daarop ontstak Wilders in woede. Er kwam een spoeddebat, waarbij van der Laan zei dat hij onhandig was geweest in een ontmoeting met de pers waardoor een verkeerd beeld was ontstaan.

Hij zei verder dat wel alle beschikbare gegevens waren verstrekt. Veel cijfers werden echter niet uitgesplitst naar achtergrond van mensen.

Motie

Wilders' fractiegenoot Sietse Fritsma diende een motie in om het kabinet toch te dwingen tot een grondig onderzoek naar de kosten van immigratie. De motie maakt echter niet veel kans.

Andere Tweede Kamerleden toonden zich achterdochtig bij de wens om de kosten per immigrant te weten te komen. Ook Van der Laan gaf aan dat hij zich had afgevraagd waartoe de cijfers moesten dienen.
Klik om te vergroten...

Die gast is ziek in zijn hoofd.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het gaat ver, maar hij is wel de man.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#3
De hele politiek is één grote show. Het zal me allemaal geen bal interesseren wie er regeert en welke invloed er uitgeoefend wordt op de samenleving. Ik vermaak me wel, wie er ook regeert.

Overigens vind ik Wilders een intelligente man. Hij maakt gebruik van de naïviteit van het volk. Het zijn niet de doelen die ik mezelf zou stellen maar ik vind het toch knap dat hij er op zo'n ludieke manier in slaagt om populair te worden.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb jij ook je haar geblondeerd in navolging van hem?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben normaal een tegenstander van Wilders gedachtengoed, maar dit vind ik eigenlijk een prachtig stukje parodie op de rest van de politiek :) Mijn respect is VOOR HET EERST ! een klein beetje gegroeid voor widlers, echt waar. (don't worry, dat is even van korte duur omdat ik me kapot lach om dit onderwerp, natuurlijk zal het gauw weer verdwenen zijn als hij verder gaat met wat ie altijd al doet, en ik me weer volledig realiseer dat hij dit niet zozeer doet om de rest belachelijk te maken danwel zichzelf in de kijker te zetten)

Cabaret ten top inderdaad. Pechtold heeft het een beetje door geloof ik, verder prachtig dat ze er allemaal serieus op in gaan. De juiste reactie van zijn collegas zou een reactie van schaamte moeten zijn als ze inzien dat ze zelf meer politiek correct, maar bijna net zo belachelijk en hypokriet bezig zijn.

Ik moet wel zeggen, ik heb er nog niets van gezien op tv, en ik ga er absoluut vanuit dat het zo ook bedoeld is door wilders omdat zelfs hij echt wel slim genoeg is om dit niet serieus te bedoelen. Hoewel ik denk dat het bij hem een soort psychotische mix is waarbij hij op het ene moment serieus is en serieus genomen wil worden, en op het andere moment uit wanhoop het uiterste kiest zoals nu, omdat hij daar in een wereld zit waar je niet veel anders kan, iets bereiken met serieus en oprecht zijn is niet mogelijk in de politiek die bestaat uit blinde hypokretie. Naar iemand die met een oprecht bedoelde serieuze boodschap komt luisterd niemand, alleen met dit soort uitspraken krijg je aandacht. Want laten we eerlijk zijn, al sta ik niet achter zijn ideologie, een eerlijke open discussie over de islam en immigratie mag best gevoerd worden vind ik, maar dit is nu na lang na fortyun nog net zo min mogelijk als ervoor, het enige wat veranderd is is dat men nu niet meer zegt "daar mag je niet over praten", maar men zegt zonder na te denken of echt te luisteren "nee, je hebt geen gelijk".
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nog niet. Ik ben overigens totaal geen aanhanger van zijn ideologie, vooral qua drugsbeleid gaat ie voor mij de mist in. Maar ik vind de manier waarop hij het brengt briljant.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wilders blijft maar bezig is het niet :grin:
Ik heb wel respect voor het feit dat ie met dit durft te komen maar hij schiet er tog niks mee op.

Dit word egt een keer zn dood.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Egt wel, daarom leeft ie ook nog steeds.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh je hebt zóóó gelijk! Wilders heeft namelijk geen idee waar hij over praat en speelt absoluut geen slilm spelletje. Sowieso is de rest van de kamer het volledig met hem eens en is het voorstel gisteren al aangenomen in een motie!
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Afgewezen..
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fresh zei:
Afgewezen..
Klik om te vergroten...
Ik had toch wel erg raar opgekeken als deze show serieus genomen zou worden en er daadwerkelijk mensen zouden zijn die voor dit voorstel zouden stemmen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."