Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUSA legaliseert wiet?!

USA legaliseert wiet?!

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Deze week stemt Californië voor complete legalisering, net zoals nu met alcohol het geval is, inclusief een wiet-belasting.
New-Jersey heeft medische wiet vandaag als een van de weinige staten aan de oost-kust goedgekeurd, Washington beslist daar binnenkort over.

Een mijlpaal in de geschiedenis, zeker voor de US lijkt me :rock:

http://norml.org/

http://blog.mpp.org/tax-and-regulate/ca ... /01112010/
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: USA legaliseerd wiet?!

Een beetje radicaal hoor. Ze zouden eerst het Nederlandse beleid moeten voeren. In Nederland zouden we goed met Legalisering omgaan, plus dan kunnen een hoop van die kwekers hun brood ermee kunnen verdien, die nu in de steun lopen.
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: USA legaliseerd wiet?!

Tripper zei:
Een beetje radicaal hoor. Ze zouden eerst het Nederlandse beleid moeten voeren. In Nederland zouden we goed met Legalisering omgaan, plus dan kunnen een hoop van die kwekers hun brood ermee kunnen verdien, die nu in de steun lopen.
Klik om te vergroten...
Het huidige beleid is juist het kutste wat er is... Je kan in Nederland gewoon opgepakt worden voor wiet bezit volgens de wet :confused: is toch krom

Californie heeft trouwens al een soort Nederlands beleid, medi-wiet is namelijk toegestaan en de wetteksten zijn zo vaag opgesteld dat je met een gekneusde teen al een vergunning kon halen :P dus iedereen zat daar lekker aan de mediwiet:P
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: USA legaliseerd wiet?!

TeKNoZem zei:
Dat betwijfel ik ten zeerste. Vergeet niet dat we met een over het algemeen Christelijk anti-drugs kabinet zitten. Daar komt waarschijnlijk de komende tijd ook geen verandering in, tenzij het valt.
Klik om te vergroten...
Hallo commissie Davids <3
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: USA legaliseerd wiet?!

verliest nederland z'n status :(
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: USA legaliseerd wiet?!

Misschien komt er dan iets goeds van het hersenloos Amerikaanse opvattingen overnemen waar onze ministers zo goed in zijn...
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: USA legaliseerd wiet?!

BlackRobBlunt zei:
Misschien komt er dan iets goeds van het hersenloos Amerikaanse opvattingen overnemen waar onze ministers zo goed in zijn...
Klik om te vergroten...

Dat betwijfel ik ten zeerste. Vergeet niet dat we met een over het algemeen Christelijk anti-drugs kabinet zitten. Daar komt waarschijnlijk de komende tijd ook geen verandering in, tenzij het valt.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: USA legaliseerd wiet?!

Dat denk ik niet, maar ik heb een sterk vermoeden dat er bij de verkiezingen in 2011 niet veel van de gristenzooi overblijft.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: USA legaliseerd wiet?!

BlackRobBlunt zei:
Dat denk ik niet, maar ik heb een sterk vermoeden dat er bij de verkiezingen in 2011 niet veel van de gristenzooi overblijft.
Klik om te vergroten...

Dat weet ik zo net nog niet. CDA zal waarschijnlijk nog best lang aan de macht blijven, zo gaat dat al te lang.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: USA legaliseerd wiet?!

Als ik jullie was zou ik trouwens oppassen met het noemen van de VS als het om één staat gaat. Toen Nederland softdrugs decriminaliseerde stond er in de kranten in de VS ook niet dat 'Europe legalises teh stoning'.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: USA legaliseerd wiet?!

Delcasa88 zei:
Het huidige beleid is juist het kutste wat er is... Je kan in Nederland gewoon opgepakt worden voor wiet bezit volgens de wet :confused: is toch krom
Klik om te vergroten...

Je mag toch iets van 5gr op zak dragen?
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: USA legaliseerd wiet?!

Tripper zei:
Delcasa88 zei:
Het huidige beleid is juist het kutste wat er is... Je kan in Nederland gewoon opgepakt worden voor wiet bezit volgens de wet :confused: is toch krom
Klik om te vergroten...

Je mag toch iets van 5gr op zak dragen?
Klik om te vergroten...

Ja, tenzij ze je op willen pakken.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: USA legaliseerd wiet?!

BlackRobBlunt zei:
Ja, tenzij ze je op willen pakken.
Klik om te vergroten...
Nonsens. Bullshit. Ongefundeerde poep.
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: USA legaliseerd wiet?!

deadlock zei:
BlackRobBlunt zei:
Ja, tenzij ze je op willen pakken.
Klik om te vergroten...
Nonsens. Bullshit. Ongefundeerde poep.
Klik om te vergroten...
Geen nonsens. Geen bullshit. Wel degelijk gefundeerde poep.

In Nederland is het bezit van canbis verboden. Echter wordt een bezit van <5gram gedoogd. Gedogen betekend voor de wet dat het niet actief wordt opgespoort. Dat betekend dat jij, net zoals -spaceman-, gewoon opgepakt kan worden voor het bezit van wiet. Ofzoals blackrobblunt zegt...Als ze je willen oppakken, kunnen ze 't wel.

Het kweken van 5 planten mag ook alleen zonder gebruik van kweek 'hulpmiddelen', waaronder een lamp etc valt. Ook hebben mensen hun kweek kwijtgeraat omdat plantenbakken als hulpmiddel waren aangedragen :confused: Daarom is het Nederlandse beleid zo raar...Het is maar net wat hun op dat moment het beste uitkomt...

edit: < en > door elkaar gehaald :rolleyes:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: USA legaliseerd wiet?!

TeKNoZem zei:
Dat betwijfel ik ten zeerste. Vergeet niet dat we met een over het algemeen Christelijk anti-drugs kabinet zitten. Daar komt waarschijnlijk de komende tijd ook geen verandering in, tenzij het valt.
Klik om te vergroten...

Ik heb niks gezegd. :rolleyes: Ik neem bij deze dus ook die woorden terug.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: USA legaliseerd wiet?!

dirtbag zei:
The War On Drugs is allang gefaald, ze zien het nu pas in en dus doen ze er iets anders mee, en verdienen ze er ook weer centen aan. slim bedacht, wel laat.
Klik om te vergroten...
De war on drugs gaat onverminderd door op alle andere gebieden.
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: USA legaliseerd wiet?!

The War On Drugs is allang gefaald, ze zien het nu pas in en dus doen ze er iets anders mee, en verdienen ze er ook weer centen aan. slim bedacht, wel laat.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: USA legaliseerd wiet?!

deadlock zei:
BlackRobBlunt zei:
Ja, tenzij ze je op willen pakken.
Klik om te vergroten...
Nonsens. Bullshit. Ongefundeerde poep.
Klik om te vergroten...

Oh Ja!!?? Na een nachtje stappen heb ik zonder reden en de rest van de nacht in de cel moeten zitten. (had gewoon stomme pech dat ik net op dat moment op de plaats was, er onstond en rel, ik had er niks mee te maken.) Ik had redelijk wat wiet bij me: 3-4 gram. Ze gaven me en keuze: ik moest er afstand van doen of er een boete voor betalen/langer zitten ... Et Voila, het bewijs...
e
electergieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: USA legaliseerd wiet?!

ze kunnen 't beleid altijd wel verbeteren
zieklache over die plantbak

maar wat ben ik blij dat de USA hierover ne keer ga stemmen
ook al leef ik daar nie, op reis wil ik op 't gemakske ene kunne blaze
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: USA legaliseerd wiet?!

-spaceman- zei:
Oh Ja!!?? Na een nachtje stappen heb ik zonder reden en de rest van de nacht in de cel moeten zitten. (had gewoon stomme pech dat ik net op dat moment op de plaats was, er onstond en rel, ik had er niks mee te maken.) Ik had redelijk wat wiet bij me: 3-4 gram. Ze gaven me en keuze: ik moest er afstand van doen of er een boete voor betalen/langer zitten ... Et Voila, het bewijs...
Klik om te vergroten...
Dat kan alleen als je de openbare orde verstoord hebt en anders heb je geen flauw idee van wat je rechten zijn en had je moeten vragen om een advocaat omdat ze het simpelweg niet af mogen pakken (gedoogbeleid remember!).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."