Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBewust Onbenevelde Rijder

Bewust Onbenevelde Rijder

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
Juridisch actie VVN tegen 'Groene Bob'
door John Graat .
EINDHOVEN - Veilig Verkeer Nederland heeft juristen aan het werk gezet om de 'Groene Bob'-campagne van Eindhovense coffeeshops stop te zetten.

VVN vindt dat de naam en het logo van de eigen 'Bob'-campagne tegen alcoholgebruik in het verkeer wordt misbruikt door de Verenigde Coffeeshops Eindhoven (VCE). "Dit kan niet. De Bob is een beschermd merk dat niet zomaar door iedereen naar eigen goeddunken kan worden gebruikt", zegt Rob Stomphorst van Veilig Verkeer Nederland.

De VCE verspreidt vanaf vrijdag 10.000 folders over dertien Eindhovense coffeeshops om bezoekers te wijzen op de gevaren van drugs in het verkeer en de aangescherpte wetgeving in 2010. 'Bob' staat voor hen voor 'Bewust Onbenevelde Bestuurder'. Het groene logo is geïnspireerd op dat van de VVN-campagne om 'Bewust Onbeschonken Bestuurders' te promoten.

Juristen van VVN zullen op korte termijn per brief de VCE sommeren de folders terug te trekken en de posters te verwijderen. Stomphorst: "Je mag niet na-apen of kopiëren. Het was handig geweest als ze dat even vooraf hadden gecheckt bij ons. Je mag het logo van Albert Heijn ook niet zomaar gebruiken. Misschien hadden ze zelf iets gesnoven toen ze dit bedachten."

VCE-voorzitter J. Dielissen reageert gelaten. "We wachten die brief wel af en zullen het dan bespreken met onze leden."
Klik om te vergroten...


in Eindhoven hangen deze posters overal in coffeeshops, het beleid schijnt te worden slijm onderzoek met wattenstaafjes, en THC zou 14 uur in je wangslijm aan te tonen zijn, en mag je na een joint dus ook 14 uur niet meer rijden...
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een vette bullshit, het is toch voor het zelfde doel. Beetje gezeik van VVN dat ze dit niet mogen gebruiken. Vind het eigenlijk wel zo handig onder de zelfde naam. Dan staat bob niet alleen meer voor drinken maar gewoon voor alles. Ben je bob, gebruik dan niet.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#3
DrippTone zei:
Wat een vette bullshit, het is toch voor het zelfde doel. Beetje gezeik van VVN dat ze dit niet mogen gebruiken. Vind het eigenlijk wel zo handig onder de zelfde naam. Dan staat bob niet alleen meer voor drinken maar gewoon voor alles. Ben je bob, gebruik dan niet.
Klik om te vergroten...
klopt, zo`n logo is er om als voorlichting en niet als merchandise, en lomp dat je 14 uur clean moet zijn om te mogen rijden, na anderhalf uur ben ik weer nuchter hoor...
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
cropp zei:
en lomp dat je 14 uur clean moet zijn om te mogen rijden, na anderhalf uur ben ik weer nuchter hoor...
Klik om te vergroten...

Dat is wel lomp ja, ik hoop dat je dan niet meteen de lul bent en ze ook echt kunnen uitzoeken op het bureau hoe lang het werkelijk geleden is dat je die joint heb gerookt. Anders zijn mensen die elke avond voor het slapen 1 jointje roken elke dag de lul. Slechte zaak.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
DrippTone zei:
cropp zei:
en lomp dat je 14 uur clean moet zijn om te mogen rijden, na anderhalf uur ben ik weer nuchter hoor...
Klik om te vergroten...

Dat is wel lomp ja, ik hoop dat je dan niet meteen de lul bent en ze ook echt kunnen uitzoeken op het bureau hoe lang het werkelijk geleden is dat je die joint heb gerookt. Anders zijn mensen die elke avond voor het slapen 1 jointje roken elke dag de lul. Slechte zaak.
Klik om te vergroten...
anders mag ik nu niet rijden tot 1 uur s`nachts, slaat echt nergens op...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wel goed dat ze nuchter rijden in ieder geval promoten,
dat moet niet vergeten worden.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rob Stomphorst van Veilig Verkeer Nederland zei:
"...Misschien hadden ze zelf iets gesnoven toen ze dit bedachten."
Klik om te vergroten...

:confused:

Dat soort nergens op slaande uitspraken kan ik me zo fukkin boos om maken. Misschien had Rob zelf een komkommer in z'n reet toen ie dit bedacht..


(En 14 uur niet mogen rijden is idd wat overdreven)
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Nathaniel zei:
Rob Stomphorst van Veilig Verkeer Nederland zei:
"...Misschien hadden ze zelf iets gesnoven toen ze dit bedachten."
Klik om te vergroten...

:confused:

Dat soort nergens op slaande uitspraken kan ik me zo fukkin boos om maken. Misschien had Rob zelf een komkommer in z'n reet toen ie dit bedacht..


(En 14 uur niet mogen rijden is idd wat overdreven)
Klik om te vergroten...

Inderdaad, ik kan me ook best pissed maken om die bekrompen uitspraken. Pffff, alle drugs lekker over 1 kam scheren en al het volk dat het gebruikt ook.

Het initiatief zelf kan ik best iets in vinden, maar die 14 uur is inderdaad veel te lang. THC kan je dan wel zo lang aantonen, maar het is over het algemeen bekend dat wiet al na 4 uur is uitgewerkt.
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#9
Best wel gay van die gast, die coffeeshops doen hun best om gebruikers er op te attenderen dat ze niet stoned moeten rijden, en dan gaat die gast bitchen.
En like wtf, 14 uur niet rijden na een joint is belachelijk. Ik snap best dat je niet stoned mag rijden (Al denk ik dat dit voor een ervaren gebruiker niet veel uit zou maken, maarja met een uitzondering voor een vaste gebruiker kan je wel aan de gang blijven met uitzonderingen etc.), maar kom op zeg. 14 fucking uur. Dat is zelfs genoeg tijd om ene paar joints te roken, een goede nachtrust te hebben en te ontbijten. Echt Bullshit.
Ook beetje vaag dat die man ineens snuiven erbij gaat betrekken.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#10
Staat me trouwens ook iets bij van een Engels onderzoek naar rijgedrag onder invloed van Cannabis, waaruit bleek dat mensen onder invloed veel voorzichtiger gingen rijden.

:stoned:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nathaniel zei:
Rob Stomphorst van Veilig Verkeer Nederland zei:
"...Misschien hadden ze zelf iets gesnoven toen ze dit bedachten."
Klik om te vergroten...

:confused:

Dat soort nergens op slaande uitspraken kan ik me zo fukkin boos om maken. Misschien had Rob zelf een komkommer in z'n reet toen ie dit bedacht..
Klik om te vergroten...

Dat dus :angry:
M
Mind_blowingLid
01-01-2024, 00:00
#12
It's a damn narrow-minded world we live in.
En eerlijk gezegd zie ik ook weinig heil in die speeksel-test. Ik bedoel, het idee van 14 uur niet rijden, dat maakt een hoop overtredingen, da's één ding wat zeke is
Maar daarnaast: wat als je medicinale wiet rookt, tegen bijv. reuma, extreme pijnen enz. ZODAT je juist kunt autorijden? (ik weet niet of die mogelijkheid er is, maar oké, ik rijd geen auto en heb geen reuma)
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#13
DrippTone zei:
Wat een vette bullshit, het is toch voor het zelfde doel. Beetje gezeik van VVN dat ze dit niet mogen gebruiken. Vind het eigenlijk wel zo handig onder de zelfde naam. Dan staat bob niet alleen meer voor drinken maar gewoon voor alles. Ben je bob, gebruik dan niet.
Klik om te vergroten...
Dit dus.

VVN zou juist blij moeten zijn dat hun initiatief andere organisaties inspireert er verder op te gaan.

Olle
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
14 uur wachten? Ah joh, rook je ondertussen toch een jointje.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mind_blowing zei:
It's a damn narrow-minded world we live in.
En eerlijk gezegd zie ik ook weinig heil in die speeksel-test. Ik bedoel, het idee van 14 uur niet rijden, dat maakt een hoop overtredingen, da's één ding wat zeke is
Maar daarnaast: wat als je medicinale wiet rookt, tegen bijv. reuma, extreme pijnen enz. ZODAT je juist kunt autorijden? (ik weet niet of die mogelijkheid er is, maar oké, ik rijd geen auto en heb geen reuma)
Klik om te vergroten...

Hetzelfde geldt met benzo's denk ik; als je die gebruikt juist om te kunnen functioneren, kan het nog steeds je reactietijd beïnvloeden. Je bent niet nuchter en dus in overtreding.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zazuu. zei:
14 uur wachten? Ah joh, rook je ondertussen toch een jointje.
Klik om te vergroten...
in die tijd kun je nog wel een 2 pillen slikken en dan ben je nog nuchter als je in stapt...
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#17
cropp zei:
Zazuu. zei:
14 uur wachten? Ah joh, rook je ondertussen toch een jointje.
Klik om te vergroten...
in die tijd kun je nog wel een 2 pillen slikken en dan ben je nog nuchter als je in stapt...
Klik om te vergroten...
Precies. Die tijd gewoon creatief invullen. :grin:

Olle

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."