#1
Juridisch actie VVN tegen 'Groene Bob'
door John Graat .
EINDHOVEN - Veilig Verkeer Nederland heeft juristen aan het werk gezet om de 'Groene Bob'-campagne van Eindhovense coffeeshops stop te zetten.
VVN vindt dat de naam en het logo van de eigen 'Bob'-campagne tegen alcoholgebruik in het verkeer wordt misbruikt door de Verenigde Coffeeshops Eindhoven (VCE). "Dit kan niet. De Bob is een beschermd merk dat niet zomaar door iedereen naar eigen goeddunken kan worden gebruikt", zegt Rob Stomphorst van Veilig Verkeer Nederland.
De VCE verspreidt vanaf vrijdag 10.000 folders over dertien Eindhovense coffeeshops om bezoekers te wijzen op de gevaren van drugs in het verkeer en de aangescherpte wetgeving in 2010. 'Bob' staat voor hen voor 'Bewust Onbenevelde Bestuurder'. Het groene logo is geïnspireerd op dat van de VVN-campagne om 'Bewust Onbeschonken Bestuurders' te promoten.
Juristen van VVN zullen op korte termijn per brief de VCE sommeren de folders terug te trekken en de posters te verwijderen. Stomphorst: "Je mag niet na-apen of kopiëren. Het was handig geweest als ze dat even vooraf hadden gecheckt bij ons. Je mag het logo van Albert Heijn ook niet zomaar gebruiken. Misschien hadden ze zelf iets gesnoven toen ze dit bedachten."
VCE-voorzitter J. Dielissen reageert gelaten. "We wachten die brief wel af en zullen het dan bespreken met onze leden."
in Eindhoven hangen deze posters overal in coffeeshops, het beleid schijnt te worden slijm onderzoek met wattenstaafjes, en THC zou 14 uur in je wangslijm aan te tonen zijn, en mag je na een joint dus ook 14 uur niet meer rijden...
