#1
Grijs Twee :'(Oom Klaas zei:vvd, pvda, cda
Woehoe....
Grijs Twee :'(Oom Klaas zei:vvd, pvda, cda
Woehoe....
deadlock zei:Grijs Twee :'(Oom Klaas zei:vvd, pvda, cda
Woehoe....
Niet mee eens. Ieder kabinet met Wilders gaat zeer kort duren en daarna verdwijnt hij grotendeels in de vergetelheid. De ministers die hij gaat aanleveren zijn echt gewoon simpelweg zwakzinnig.Immo zei:deadlock zei:Grijs Twee :'(Oom Klaas zei:vvd, pvda, cda
Woehoe....
Stukken beter dan met die wilders imo.
deadlock zei:Niet mee eens. Ieder kabinet met Wilders gaat zeer kort duren
deadlock zei:Dat is niet helemaal waar. De VVD heeft een ronduit idiote kijk op economische situaties. Ze weten hun programma precies zo in elkaar te zetten dat het technisch gezien heel goed uit gaat komen in berekeningen van het CPB maar zoals al door meerdere topeconomen gezegd is gaan de plannen van de VVD heel veel banen kosten op korte en middellange termijn. Op lange termijn zijn de effecten nagenoeg hetzelfde als die van de linkse partijen. Een maatregel waar veel bij valt te halen is bijvoorbeeld het afschaffen van de HRA en huursubsidie maar daar wil de VVD niet aan, want die vinden het normaal dat het hebben van een villa voor rijken gesubsidieerd wordt en willen tegelijkertijd het beetje zorg wat er in Nederland nog is afbreken door de chaos groter te maken.-tomz0r zei:Exact wat ik dacht. Bovendien gaat die reactie hoogstwaarschijnlijk gepaard met 0% kennis over de economische situatie in Nederland, anders zou hij ons echt geen idioten noemen. Al die linkse ideetjes zijn leuk en aardig, maar onbetaalbaar nu. Alle rapporten zeggen dat het in Nederland alarmfase is en dat er bezuinigd moet worden omdat er anders een gigantische onbetaalbare schuld wordt opgebouwd op den duur.
Ongefundeerde nonsens. De PvdA wil voorzichtig bezuinigen en dat zou inderdaad harder moeten kunnen, maar ze laten in ieder geval alle mogelijkheden open. Je bent nu gewoon Rutte aan het papegaaien.Met het beleid van de PVDA neemt de staatsschuld per jaar met tientallen miljarden toe. Daar wordt natuurlijk niemand vrolijk van. Beter nu bezuinigen dan over 20 jaar een probleemland zijn.
De bezuinigingsmaatregelen zoals die er zouden moeten zijn:
- partiële immigratiestop voor onopgeleiden (ben je moslim en hoogopgeleid en is er een tekort in je vakgebied? kom alsjeblieft binnen zeg!)
- terugdraaien privatisering zorg
- afschaffen basisbeurs in hoger onderwijs
- omzetten studiefinanciering MBO in lening, de miljarden bij ROC's weghalen en terug laten vloeien naar de staat
- twee kerncentrales per provincie bouwen en de overbodige elektriciteit exporteren (dit levert de staatskas minimaal tien miljard op jaarbasis op)
- per direct afschaffing HRA voor huizen die meer dan 400.000 kosten, per jaar daarna met zo'n 20.000 terugbrengen, tegelijkertijd overdrachtsbelasting afschaffen
- vermogensbelasting afschaffen
- BTW naar 25%
- fiscaliseren AOW
- AOW-gerechtigde leeftijd direct naar 67, maar de mogelijkheid om op 65 jaar te stoppen behouden, met als nadeel dat je dan 20% minder krijgt, in 10 jaar tijd deze grenzen oprekken naar 70 resp 68 jaar, enkele zware beroepen uitgezonderd
- bankenheffing
- afschaffing wegenbelasting en extra heffing op brandstof invoeren; iedereen betaalt voor het milieu dat hij of zij verslindt.
- toptarief terug naar 60% met afschaffing vermogensbelasting + verlaging van vennootschapsbelasting
- STOPPEN MET DE JSF
- Defensieuitgaven met ongeveer 30% verminderen
- Ontwikelingssamenwerking opheffen, onder buitenlandse zaken een staatssecretaris van hetzelfde invoeren met hooguit 20% van dat budget
- Accijnzen op sigaretten en drank omhoog met 20%
En hoppa, binnen 10 jaar is de staatsschuld afgelost en kan de BTW weer naar 17,5% net als enkele jaren geleden. Zie je wel dat ik Grote Leider zou moeten zijn.
"Wij van WC Eend adviseren WC Eend"-tomz0r zei:Leuk allemaal. Maar ik denk dat het niet helemaal klopt.
Ten eerste:
http://www.nu.nl/nieuws/2264118/staatss ... -pvda.html
Ik baseer me op enkele artikelen uit dodeboommedia en diverse topeconomen http://www.depers.nl/UserFiles/File/DeP ... ei2010.pdf . Maar zo moeilijk is het ook niet om de effecten te bekijken van wat ze willen. De VVD heeft nooit een echt idee gehad van hoe economie in elkaar steekt.Het CPB zegt het ook. Waar baseer jij je op? Ben wel benieuwd. Die HRA is inderdaad een punt om over te discussiëren, maar ach. Veel van die punten vind ik wel goed overigens. Maar veel benoemt de VVD ook. Sterker nog, jouw plan lijkt meer op de VVD dan op de PvdA.
deadlock zei:Niet mee eens. Ieder kabinet met Wilders gaat zeer kort duren en daarna verdwijnt hij grotendeels in de vergetelheid. De ministers die hij gaat aanleveren zijn echt gewoon simpelweg zwakzinnig.
Het hele punt van tokkievolk is nou juist dat ze nooit overtuigd zijn. En het economische programma van de PVV zal Nederland rampspoed brengen. Heel veel meer uitgeven aan holle kreten zonder dat ze willen bezuinigen. Dat werkt niet zo goed geloof ik.-tomz0r zei:Dat denk ik niet. Wilders heeft zijn breekpunten al laten vallen en stemt hij blind overal mee in. Over 4 jaar krijgen we dan te horen dat het met de PVV na 10 jaar eindelijk goed is gegaan met Nederland, met een mooi praatje eromheen dat het door de PVV komt, en het oppervlakkige tokkievolk is weer overtuigd.
Oom Klaas zei:Oh, Cohen wilt dus echt niet met de VVD samenwerken....dit kan nu wel heel lastig gaan worden.
Herverkiezingen![]()
Oom Klaas zei:1 voordeel, zolang de onderhandelingen duren blijven de coffeeshops gewoon open![]()
, 't is en blijft toch een grote toeristische trekpleister."AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."