Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGesprekken Paars-plus stilgelegd

Gesprekken Paars-plus stilgelegd

29 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gelukkig, al die linkse zooi hoef ik niet. We moeten geen Griekenland worden omdat al die mensen die onterecht niet werken gewoon geld blijven krijgen. Ook al die milieu en zo kan me gestolen worden.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bah, wat een teleurstelling. Ik hoopte echt op een paarsplus kabinet; Eigenlijk zou het nog beter zijn als we VVD gewoon konden weglaten, maar te veel idioten stemmen op ze..
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oh, Cohen wilt dus echt niet met de VVD samenwerken....dit kan nu wel heel lastig gaan worden.

Herverkiezingen :grin:

@langeman:
politiek analyticus kan iedereen worden, je hoeft maar een twitter account en een column ergens te hebben
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Angramar Temenos zei:
Bah, wat een teleurstelling. Ik hoopte echt op een paarsplus kabinet; Eigenlijk zou het nog beter zijn als we VVD gewoon konden weglaten, maar te veel idioten stemmen op ze..
Klik om te vergroten...

Een voorkeur hebben voor een partij is een persoonlijke keuze en recht voor iedereen. Om op basis daarvan mensen als idioten bestempelen zegt meer over jou dan over hun. Sneu.
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
vode zei:
Angramar Temenos zei:
Bah, wat een teleurstelling. Ik hoopte echt op een paarsplus kabinet; Eigenlijk zou het nog beter zijn als we VVD gewoon konden weglaten, maar te veel idioten stemmen op ze..
Klik om te vergroten...

Een voorkeur hebben voor een partij is een persoonlijke keuze en recht voor iedereen. Om op basis daarvan mensen als idioten bestempelen zegt meer over jou dan over hun. Sneu.
Klik om te vergroten...

Exact wat ik dacht. Bovendien gaat die reactie hoogstwaarschijnlijk gepaard met 0% kennis over de economische situatie in Nederland, anders zou hij ons echt geen idioten noemen. Al die linkse ideetjes zijn leuk en aardig, maar onbetaalbaar nu. Alle rapporten zeggen dat het in Nederland alarmfase is en dat er bezuinigd moet worden omdat er anders een gigantische onbetaalbare schuld wordt opgebouwd op den duur.

Met het beleid van de PVDA neemt de staatsschuld per jaar met tientallen miljarden toe. Daar wordt natuurlijk niemand vrolijk van. Beter nu bezuinigen dan over 20 jaar een probleemland zijn.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#6
-tomz0r zei:
Exact wat ik dacht. Bovendien gaat die reactie hoogstwaarschijnlijk gepaard met 0% kennis over de economische situatie in Nederland, anders zou hij ons echt geen idioten noemen. Al die linkse ideetjes zijn leuk en aardig, maar onbetaalbaar nu. Alle rapporten zeggen dat het in Nederland alarmfase is en dat er bezuinigd moet worden omdat er anders een gigantische onbetaalbare schuld wordt opgebouwd op den duur.
Klik om te vergroten...
Dat is niet helemaal waar. De VVD heeft een ronduit idiote kijk op economische situaties. Ze weten hun programma precies zo in elkaar te zetten dat het technisch gezien heel goed uit gaat komen in berekeningen van het CPB maar zoals al door meerdere topeconomen gezegd is gaan de plannen van de VVD heel veel banen kosten op korte en middellange termijn. Op lange termijn zijn de effecten nagenoeg hetzelfde als die van de linkse partijen. Een maatregel waar veel bij valt te halen is bijvoorbeeld het afschaffen van de HRA en huursubsidie maar daar wil de VVD niet aan, want die vinden het normaal dat het hebben van een villa voor rijken gesubsidieerd wordt en willen tegelijkertijd het beetje zorg wat er in Nederland nog is afbreken door de chaos groter te maken.

Met het beleid van de PVDA neemt de staatsschuld per jaar met tientallen miljarden toe. Daar wordt natuurlijk niemand vrolijk van. Beter nu bezuinigen dan over 20 jaar een probleemland zijn.
Klik om te vergroten...
Ongefundeerde nonsens. De PvdA wil voorzichtig bezuinigen en dat zou inderdaad harder moeten kunnen, maar ze laten in ieder geval alle mogelijkheden open. Je bent nu gewoon Rutte aan het papegaaien.

De bezuinigingsmaatregelen zoals die er zouden moeten zijn:
- partiële immigratiestop voor onopgeleiden (ben je moslim en hoogopgeleid en is er een tekort in je vakgebied? kom alsjeblieft binnen zeg!)
- terugdraaien privatisering zorg
- afschaffen basisbeurs in hoger onderwijs
- omzetten studiefinanciering MBO in lening, de miljarden bij ROC's weghalen en terug laten vloeien naar de staat
- twee kerncentrales per provincie bouwen en de overbodige elektriciteit exporteren (dit levert de staatskas minimaal tien miljard op jaarbasis op)
- per direct afschaffing HRA voor huizen die meer dan 400.000 kosten, per jaar daarna met zo'n 20.000 terugbrengen, tegelijkertijd overdrachtsbelasting afschaffen
- vermogensbelasting afschaffen
- BTW naar 25%
- fiscaliseren AOW
- AOW-gerechtigde leeftijd direct naar 67, maar de mogelijkheid om op 65 jaar te stoppen behouden, met als nadeel dat je dan 20% minder krijgt, in 10 jaar tijd deze grenzen oprekken naar 70 resp 68 jaar, enkele zware beroepen uitgezonderd
- bankenheffing
- afschaffing wegenbelasting en extra heffing op brandstof invoeren; iedereen betaalt voor het milieu dat hij of zij verslindt.
- toptarief terug naar 60% met afschaffing vermogensbelasting + verlaging van vennootschapsbelasting
- STOPPEN MET DE JSF
- Defensieuitgaven met ongeveer 30% verminderen
- Ontwikelingssamenwerking opheffen, onder buitenlandse zaken een staatssecretaris van hetzelfde invoeren met hooguit 20% van dat budget
- Accijnzen op sigaretten en drank omhoog met 20%

En hoppa, binnen 10 jaar is de staatsschuld afgelost en kan de BTW weer naar 17,5% net als enkele jaren geleden. Zie je wel dat ik Grote Leider zou moeten zijn.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
vvd, pvda, cda

Woehoe....
Klik om te vergroten...
Grijs Twee :'(
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#8
deadlock zei:
Oom Klaas zei:
vvd, pvda, cda

Woehoe....
Klik om te vergroten...
Grijs Twee :'(
Klik om te vergroten...

Stukken beter dan met die wilders imo.
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik mis de gesprekken/discussies tussen Wilders, Femke en Job inderdaad wel een beetje.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#10
Immo zei:
deadlock zei:
Oom Klaas zei:
vvd, pvda, cda

Woehoe....
Klik om te vergroten...
Grijs Twee :'(
Klik om te vergroten...

Stukken beter dan met die wilders imo.
Klik om te vergroten...
Niet mee eens. Ieder kabinet met Wilders gaat zeer kort duren en daarna verdwijnt hij grotendeels in de vergetelheid. De ministers die hij gaat aanleveren zijn echt gewoon simpelweg zwakzinnig.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#11
deadlock zei:
Niet mee eens. Ieder kabinet met Wilders gaat zeer kort duren
Klik om te vergroten...

Ja dat lijkt me dus niet echt de bedoeling of wel? vvd, cda en pvda zijn partijen met veel ervaring en zullen geen vreemde sprongen gaan maken in deze zware tijden. Ik denk dat dit de meest stabiele formatie is die mogelijk is op dit moment.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja dat lijkt me wel de bedoeling. Wilders zijn 'partij' decimeren en vervolgens weer echte politiek in plaats van symboolpolitiek bedrijven.
R
ReaderbotLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat deadlock zei eigenlijk, je verwoordt het echt veel beter. De tijd dat ik "LINKS!!" schreeuw ook als het niet functioneel is heb ik wel gehad. Het VVD heeft ook geen goede oplossing op de lange termijn - en slechtere op korte.

Ik kan me eig. het beste vinden bij de D66, en niet SP.. Midden-progressief zeg maar. Ik klier niet op het VVD omdat ze rechts zijn, maar omdat ze geen goede plannen hebben.
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
deadlock zei:
-tomz0r zei:
Exact wat ik dacht. Bovendien gaat die reactie hoogstwaarschijnlijk gepaard met 0% kennis over de economische situatie in Nederland, anders zou hij ons echt geen idioten noemen. Al die linkse ideetjes zijn leuk en aardig, maar onbetaalbaar nu. Alle rapporten zeggen dat het in Nederland alarmfase is en dat er bezuinigd moet worden omdat er anders een gigantische onbetaalbare schuld wordt opgebouwd op den duur.
Klik om te vergroten...
Dat is niet helemaal waar. De VVD heeft een ronduit idiote kijk op economische situaties. Ze weten hun programma precies zo in elkaar te zetten dat het technisch gezien heel goed uit gaat komen in berekeningen van het CPB maar zoals al door meerdere topeconomen gezegd is gaan de plannen van de VVD heel veel banen kosten op korte en middellange termijn. Op lange termijn zijn de effecten nagenoeg hetzelfde als die van de linkse partijen. Een maatregel waar veel bij valt te halen is bijvoorbeeld het afschaffen van de HRA en huursubsidie maar daar wil de VVD niet aan, want die vinden het normaal dat het hebben van een villa voor rijken gesubsidieerd wordt en willen tegelijkertijd het beetje zorg wat er in Nederland nog is afbreken door de chaos groter te maken.

Met het beleid van de PVDA neemt de staatsschuld per jaar met tientallen miljarden toe. Daar wordt natuurlijk niemand vrolijk van. Beter nu bezuinigen dan over 20 jaar een probleemland zijn.
Klik om te vergroten...
Ongefundeerde nonsens. De PvdA wil voorzichtig bezuinigen en dat zou inderdaad harder moeten kunnen, maar ze laten in ieder geval alle mogelijkheden open. Je bent nu gewoon Rutte aan het papegaaien.

De bezuinigingsmaatregelen zoals die er zouden moeten zijn:
- partiële immigratiestop voor onopgeleiden (ben je moslim en hoogopgeleid en is er een tekort in je vakgebied? kom alsjeblieft binnen zeg!)
- terugdraaien privatisering zorg
- afschaffen basisbeurs in hoger onderwijs
- omzetten studiefinanciering MBO in lening, de miljarden bij ROC's weghalen en terug laten vloeien naar de staat
- twee kerncentrales per provincie bouwen en de overbodige elektriciteit exporteren (dit levert de staatskas minimaal tien miljard op jaarbasis op)
- per direct afschaffing HRA voor huizen die meer dan 400.000 kosten, per jaar daarna met zo'n 20.000 terugbrengen, tegelijkertijd overdrachtsbelasting afschaffen
- vermogensbelasting afschaffen
- BTW naar 25%
- fiscaliseren AOW
- AOW-gerechtigde leeftijd direct naar 67, maar de mogelijkheid om op 65 jaar te stoppen behouden, met als nadeel dat je dan 20% minder krijgt, in 10 jaar tijd deze grenzen oprekken naar 70 resp 68 jaar, enkele zware beroepen uitgezonderd
- bankenheffing
- afschaffing wegenbelasting en extra heffing op brandstof invoeren; iedereen betaalt voor het milieu dat hij of zij verslindt.
- toptarief terug naar 60% met afschaffing vermogensbelasting + verlaging van vennootschapsbelasting
- STOPPEN MET DE JSF
- Defensieuitgaven met ongeveer 30% verminderen
- Ontwikelingssamenwerking opheffen, onder buitenlandse zaken een staatssecretaris van hetzelfde invoeren met hooguit 20% van dat budget
- Accijnzen op sigaretten en drank omhoog met 20%

En hoppa, binnen 10 jaar is de staatsschuld afgelost en kan de BTW weer naar 17,5% net als enkele jaren geleden. Zie je wel dat ik Grote Leider zou moeten zijn.
Klik om te vergroten...

Leuk allemaal. Maar ik denk dat het niet helemaal klopt.
Ten eerste:
http://www.nu.nl/nieuws/2264118/staatss ... -pvda.html

Het CPB zegt het ook. Waar baseer jij je op? Ben wel benieuwd. Die HRA is inderdaad een punt om over te discussiëren, maar ach. Veel van die punten vind ik wel goed overigens. Maar veel benoemt de VVD ook. Sterker nog, jouw plan lijkt meer op de VVD dan op de PvdA.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
-tomz0r zei:
Leuk allemaal. Maar ik denk dat het niet helemaal klopt.
Ten eerste:
http://www.nu.nl/nieuws/2264118/staatss ... -pvda.html
Klik om te vergroten...
"Wij van WC Eend adviseren WC Eend" :rolleyes:

Het CPB zegt het ook. Waar baseer jij je op? Ben wel benieuwd. Die HRA is inderdaad een punt om over te discussiëren, maar ach. Veel van die punten vind ik wel goed overigens. Maar veel benoemt de VVD ook. Sterker nog, jouw plan lijkt meer op de VVD dan op de PvdA.
Klik om te vergroten...
Ik baseer me op enkele artikelen uit dodeboommedia en diverse topeconomen http://www.depers.nl/UserFiles/File/DeP ... ei2010.pdf . Maar zo moeilijk is het ook niet om de effecten te bekijken van wat ze willen. De VVD heeft nooit een echt idee gehad van hoe economie in elkaar steekt.
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#16
deadlock zei:
Niet mee eens. Ieder kabinet met Wilders gaat zeer kort duren en daarna verdwijnt hij grotendeels in de vergetelheid. De ministers die hij gaat aanleveren zijn echt gewoon simpelweg zwakzinnig.
Klik om te vergroten...

Dat denk ik niet. Wilders heeft zijn breekpunten al laten vallen en stemt hij blind overal mee in. Over 4 jaar krijgen we dan te horen dat het met de PVV na 10 jaar eindelijk goed is gegaan met Nederland, met een mooi praatje eromheen dat het door de PVV komt, en het oppervlakkige tokkievolk is weer overtuigd.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#17
-tomz0r zei:
Dat denk ik niet. Wilders heeft zijn breekpunten al laten vallen en stemt hij blind overal mee in. Over 4 jaar krijgen we dan te horen dat het met de PVV na 10 jaar eindelijk goed is gegaan met Nederland, met een mooi praatje eromheen dat het door de PVV komt, en het oppervlakkige tokkievolk is weer overtuigd.
Klik om te vergroten...
Het hele punt van tokkievolk is nou juist dat ze nooit overtuigd zijn. En het economische programma van de PVV zal Nederland rampspoed brengen. Heel veel meer uitgeven aan holle kreten zonder dat ze willen bezuinigen. Dat werkt niet zo goed geloof ik.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Toch denk ik dat we het beste af zijn met een stabiele regering, over 4 jaar zijn de meeste mensen die praatjes van de pvv wel zat en gaan ze weer ergens anders op stemmen. Kijk hoe hard ze zijn gefaald in de EU met hun enorme aantal stemmen, en nu gaat weer precies het zelfde gebeuren in de 2de kamer.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ach, voorlopig is er helemaal geen coalitie. Iedereen werkt elkaar tegen.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oom Klaas zei:
Oh, Cohen wilt dus echt niet met de VVD samenwerken....dit kan nu wel heel lastig gaan worden.

Herverkiezingen :grin:
Klik om te vergroten...

Stiekem hoop ik het echt! Dan kan ik ook stemmen bij de volgende verkiezingen :grin:. Maar dan denk ik dat de uitkomst sowieso wel rechts zou zijn wat mij dan minder lijkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."