Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoeder en baby op intensive care na vechtpartij artsen

Moeder en baby op intensive care na vechtpartij artsen

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Moeder en baby op intensive care na vechtpartij artsen

Een Italiaanse moeder en haar pasgeboren baby zijn op de intensive care beland na een gevecht tussen artsen in de verloskamer. Laura Salpietro, 30, ging met spoed naar het ziekenhuis nadat haar vliezen braken, maar toen ze op een bed lag stond ze doodsangsten uit. De artsen hadden onenigheid over de methode van bevallen. Moest haar eerste kind natuurlijk te wereld komen, of met een keizersnede? Tot grote ontsteltenis van iedereen begonnen de artsen elkaar te slaan, terwijl haar man Matteo Molonia, 37, toekeek. Smekend vroeg hij de medici om te stoppen met vechten en zijn vrouw te helpen. Volgens een woordvoerder zijn de gynaecoloog Vincenzo Benedetto en kraamafdeling arts Antonio De Vivo beiden geschorst door het ziekenhuis in Messina gedurende het onderzoek. Het voorval heeft voor een uur vertraging gezorgd voordat de keizersnede plaats vond. Zowel moeder als kind werden opgenomen ter observatie op de intensive care. Volgens specialisten is het niet uitgesloten dat er schade aan de hersenen van de baby is ontstaan als gevolg van de vertraging in de behandeling. De vader vertelt: "Mijn vrouw en baby vechten nu voor hun leven, door toedoen van deze twee artsen. Ik begrijp ook niet waarom ze een hysterectomie hebben uitgevoerd. Daardoor zullen we nooit meer kinderen kunnen krijgen."
bron:waarmaarraar.nl
Klik om te vergroten...

Deze vond ik wel het vermelden waard.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is ook te bizar voor woorden eigenlijk, en dan ook nog zorgen dat ze nooit meer kinderen kunnen krijgen :openmouth:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aan die schadeclaim hebben ze niet veel. Geld, kan de schade die deze twee artsen hun hebben aangedaan, niet vergoeden lijkt me zo.

Het is te schandalig voor woorden. Ik heb echt met die mensen te doen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
OUders hebben recht op een heel dikke schadeclaim!
Ondanks dat ik zelf in de zorg werk en het vaak oneens ben met straffen van medici vind ik dat dit soort eikels goed gestraft moeten worden
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tripper zei:
Het is een schande dat het menselijk brein zo werkt.
Klik om te vergroten...
het is een schande dat hun brein nog steeds werkt :grin:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Handige timing voor een vechtpartij.
Die artsen zijn zieke mensen die gerust enkele jaartjes in een knusse gevangenisdouche in hun poeperd gepakt mogen worden.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sublimo zei:
Aan die schadeclaim hebben ze niet veel. Geld, kan de schade die deze twee artsen hun hebben aangedaan, niet vergoeden lijkt me zo.

Het is te schandalig voor woorden. Ik heb echt met die mensen te doen.
Klik om te vergroten...

Precies wat ik dacht...

Je gaat elkaar toch niet aanvallen op zo'n moment? Ik heb echt te doen met de moeder die door een hel is gegaan en met de vader die machteloos moest toekijken terwijl zijn vrouw lag te janken van de pijn. En dan ook nog is de mogelijkheid ontnemen om nog te kunnen baren...

Ik heb de laatste tijd echt het gevoel als of grotendeels van de verpleegkundige niet eens meer doorhebben wat voor verantwoordelijkheid ze hebben.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#8
artsen hebben tog de plicht om mensen zo goed mogelijk te helpen? dus dit is wel ziek ja
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
knolselderij zei:
artsen hebben tog de plicht om mensen zo goed mogelijk te helpen? dus dit is wel ziek ja
Klik om te vergroten...

Inderdaad verplicht. Verpleegkundige, artsen en dat soort mensen leggen daar zelfs een eed voor af. Doe je het niet ben je goed nat, van je kale kruin tot je teennagel
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#10
ontslaan, en direct allerlei psychische testen op loslaten, als je gaat vechten bij een bevalling ben je niet 100% denk ik?

en gewoon lekker bij concern voor werk laten werken, niks geen arts meer, zulke mensen horen geen duizenden euro's in de maand te verdienen.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is een schande dat het menselijk brein zo werkt.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maf kezen .... voor de tuchtcommissie, baan afnemen en jaren achter de trailies stoppen!
Zal ook wel gebeuren. Als je bewust letsel toebrengt aan een persoon dan heb je het zwaar te voorduren in de medische wereld (terecht overigens)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Andyy zei:
ontslaan, en direct allerlei psychische testen op loslaten, als je gaat vechten bij een bevalling ben je niet 100% denk ik?

en gewoon lekker bij concern voor werk laten werken, niks geen arts meer, zulke mensen horen geen duizenden euro's in de maand te verdienen.
Klik om te vergroten...

Dat zal ook wel nooit meer gebeuren. Zullen een kruisje achter hun naam krijgen, wat inhoudt dat ze nergens meer hun beroep mogen uitvoeren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."