Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroerte

Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroerte

28 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#1
I just learned via Psychedelic Research that one of the greatest researchers in psychoactive drugs, Alexander Shulgin, 85, has been hospitalized with a stroke. He was surgically intervened two years ago to replace a defective aortic valve and, given his age, he may leave us at any moment.

Shulgin, a Ph. D. Biochemist, has made extensive research in synthesis drugs such the widely known ecstasy, which he intended to use for the treatment of depression and other psychological disorders.

In 1994 he saw his laboratory raided by the DEA after he published PHiKAL, a chemical love story.

The drug knowledge vault, Erowid, is now asking for volunteers (for transcriptions and image enhancement) and donations in order to help preserve his legacy. You can donate here (either to Erowid or directly to the Shulgins) and you can volunteer your services here.
Klik om te vergroten...

Bron: http://forwhatwearetheywillbe.blogspot.com/2010/11/alexander-shulgin-85-hospitalized-with.html

Link voor donaties: http://www.erowid.org/donations/project_shulgin.php

=(
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

pascal828 zei:
Wie is nou opgenomen? Sasha of Alexanders?

Maar vooralsnog klote. :(
Klik om te vergroten...

Sasha is een bijnaam van Alexander, z'n vrouw heet Ann. Het gaat hier dus om Alexander. ;<
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Waarom doneren aan iemand die het leven van duizenden mensen naar de klote heeft geholpen?
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Berbatov zei:
Waarom doneren aan iemand die het leven van duizenden mensen naar de klote heeft geholpen?
Klik om te vergroten...

Waarom reageren als er niks zinnigs uit komt?
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Berbatov zei:
Waarom doneren aan iemand die het leven van duizenden mensen naar de klote heeft geholpen?
Klik om te vergroten...
Doe normaal joh.

Mensen kiezen er ZELF voor om naar de klote te gaan.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Wie is nou opgenomen? Sasha of Alexanders?

Maar vooralsnog klote. :(
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Ben ik schijnbaar toch weer die klootzak die hier geen ruk om geeft.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

BlackRobBlunt zei:
Berbatov zei:
Waarom doneren aan iemand die het leven van duizenden mensen naar de klote heeft geholpen?
Klik om te vergroten...

Waarom reageren als er niks zinnigs uit komt?
Klik om te vergroten...

Ik maak tenminste een statement. Dat kan ik van jouw bericht niet zeggen.
Ik geloof niet zo in eigen schuld. Deze meneer heeft heel wat problemen teweeg gebracht en verdient het niet om aanbeden te worden. Als mijn mening niet de jouwe is dan is hij niet zinnig? Wat een mafketel ben je toch. Nooit een discussie gevoerd zeker?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Chris Pontius zei:
Ben ik schijnbaar toch weer die klootzak die hier geen ruk om geeft.
Klik om te vergroten...

Ik ook niet .... mooie leeftijd, goed leven gehad, houdou en bedankt olee olee :rock:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Het leven van duizenden mensen naar de klote heeft geholpen? Hoe zie je dat? Ik snap je statement niet. Shulgin heeft miljoenen mensen een goeie tijd bezorgd inclusief mezelf, en doet dat nog steeds simpelweg door het onderzoeken van molecules.

De stommiteit van mensen die niet weten wat ze nemen of OD'en, over het algemeen door eigen toedoen, is niet de schuld van de drug of zijn ontdekker, maar de idiote gebruikers zelf. :wave:

Bovendien heeft Shulgin ontiegelijk veel kennis gebracht over zowel de werking als de synthesis van psychs. De directe donatie naar de Shulgins is om hun te steunen, de donatie naar Erowid is om de kennis die Shulgin verspreid heeft openbaar te houden en een database te maken gevuld met deze kennis.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

TeKNoZem zei:
Het leven van duizenden mensen naar de klote heeft geholpen? Hoe zie je dat? Ik snap je statement niet.
Klik om te vergroten...

Ik merk nu al dat ik beter niet met jou kan discussiëren. Veel succes met dit topic verder.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Ik spreek (nog) niet negatief over hem. Het zal me alleen een worst wezen of hij leeft of niet.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Berbatov zei:
TeKNoZem zei:
Het leven van duizenden mensen naar de klote heeft geholpen? Hoe zie je dat? Ik snap je statement niet.
Klik om te vergroten...

Ik merk nu al dat ik beter niet met jou kan discussiëren. Veel succes met dit topic verder.
Klik om te vergroten...

Je kan gewoon geen inhoudelijke reactie posten. Zeg dat dan ook meteen of post gewoon helemaal niet.

De relatief klein aantal slachtoffers die de middelen op hun naam hebben zijn tot nu toe nog altijd de fout geweest van de gebruiker, de verkoper of het lab. Het grootste aantal slachtoffers ligt nog altijd bij stommiteit van de gebruiker, daarna komt mislabeling vanuit de labs of de verkopers. Dit heeft verder weinig tot niks met 't onderzoek van Sasha te maken of de stofjes zelf.

Als je dit niet in kan zien ben je inderdaad niet voor verdere discussie vatbaar.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Is het leuk daar in je eigen wereldje? Doe je alsof je het niet begrijpt of is dat echt zo?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Berbatov zei:
Is het leuk daar in je eigen wereldje? Doe je alsof je het niet begrijpt of is dat echt zo?
Klik om te vergroten...

De enige die het niet begrijpt dat ben jij. Jou statement dat je niet in eigen schuld gelooft zegt al genoeg. Iemands keuze om een hogere dosis dan aangeraden te nemen is per definitie weldegelijk eigen schuld.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

En al die psychoses na "veilig" gebruik dan?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Naar nieuws :( Hoop dat't goed komt met hem.

Ik vind de reactie 'verantwoordelijk voor het verpesten van 1000en levens' trouwens ook vrij belachelijk, 't enige wat deze man heeft gedaan is massa's onderzoek, heel veel stoffen ontdekt en dat ook nog eens overzichtelijk gepubliceerd (met dosis advies waar, als mensen zich er aan houden, niet persé veel mis mee kan gaan). Verder is het nog altijd ieders eigen keuze voor labrat te spelen, Shulgin is slechts onderzoeker, wetenschapper en uitvinder van vele stoffen.

Dat er wat idioten zijn die ofwel domme dingen hebben gedaan met zijn uitvindingen of mensen in labs met slordige producties is niet zijn schuld, als iemand een stok slijpt en iemand anders vind die stok en ramt hem in z'n eigen oog is het toch ook niet de schuld van de slijper :confused:
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Berbatov zei:
Is het leuk daar in je eigen wereldje? Doe je alsof je het niet begrijpt of is dat echt zo?
Klik om te vergroten...
Haha, ik wou precies hetzelfde zeggen tegen jou. :tearsofjoy:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Berbatov zei:
En al die psychoses na "veilig" gebruik dan?
Klik om te vergroten...

1. Bronnen?
2. Bewijs?
3. Deze man is een wetenschapper en onderzoeker, hij dwingt niemand de stoffen die hij heeft ontdekt/gemaakt te nemen.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Sasha Shulgin opgenomen in 't ziekenhuis met een beroert

Berbatov zei:
En al die psychoses na "veilig" gebruik dan?
Klik om te vergroten...

Zoals azgaza al vroeg:

1. Bronnen?
2. Bewijs?
3. Deze man is een wetenschapper en onderzoeker, hij dwingt niemand de stoffen die hij heeft ontdekt/gemaakt te nemen.

Ik heb tot nu toe nog niemand een psychose horen hebben door verantwoord gebruik van de middelen die Shulgin ontdekt heeft. Er zal vast wel een voorval bekend zijn, maar dat is het geval met zo'n beetje elke psychoactieve stof en dit gaat over het algemeen gepaard met onverantwoord gebruik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."