Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan homoseks door pillen tegen Parkinson

Verslaafd aan homoseks door pillen tegen Parkinson

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je zou dit maar serieus claimen in het openbaar :rolleyes:
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het klinkt vreemd: medicatie die van een man met Parkinson een homoseks- en gokverslaafde maakt? Dat is nochtans exact wat de 51-jarige Didier Jambart beweert. De Fransman sleept het Britse farmabedrijf GlaxoSmithKline dan ook voor de rechter. "Door die pillen raakte ik verkracht!"

Jambart begon de medicatie tegen Parkinson te nemen in 2003. De pillen, gekend als Requip, moesten de ziekte, die ongecontroleerd beven veroorzaakt, de spraak aantast en bewegingen vertraagt, tegenhouden.

Radicale gedragsverandering
Maar er was een ongewenst en ongepland neveneffect: een radicale gedragsverandering, met als gevolg een gokverslaving (en verlies van de volledige spaarboek), drie zelfmoordpogingen en een carrière als dief om de verslavingen te bekostigen.

Ook op seksueel vlak veranderde er wat: Jambart begon zich te tonen via het internet, verkleedde zich als vrouw en had een 'obsessie' voor homoseks. Riskante seksuele ontmoetingen, als gevolg van de onverzadigbare lust, leidden ertoe dat hij werd verkracht.

2005
Zo zeggen zijn advocaten. Toen Jambart in 2005 stopte met de medicatie, veranderde hij weer naar zijn oude zelf, zo verklaren ze.
Maar die twee jaar was genoeg voor onoplosbare schade: ontslagen op het werk, financieel aan de grond en een psychologisch trauma als gevolg van de verslavingen.

Geld gevraagd
Volgens Jambart en zijn advocaten is dat de schuld van het farmabedrijf, dat een 'kapot' medicijn verkoopt, en zijn neurlogen, die hem niet grondig hebben geïnformeerd over de medicatie. Jambart vraagt van hen beiden een schadevergoeding, samen ter waarde van ruim 450.000 euro.

De advocaten argumenteren dat al jaren bekend is dat Requip ongewenste neveneffecten veroorzaakt en dat GlaxoSmithKline daar niets tegen onderneemt, behalve een waarschuwing op de bijsluiter. Het bedrijf onthoudt zich van alle commentaar.

Krijgt hij gelijk?
Medicatie veroorzaakt wel vaker neveneffecten, waaronder verslavingen. Maar meestal raak je verslaafd aan de medicatie op zich, niet aan seks of gokken. De vraag zal dus zijn of Jambart voldoende kan aantonen dat de medicatie de verslaving veroorzaakt.

Als Jambart gelijk krijgt, kan het zijn dat andere gok- en seksverslaafden het idee krijgen dat er een gemakkelijke uitweg is..


(bron hln.be)

Het moet niet gekker worden, :) :) :) :)
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik dacht even dat het over jou ging, hehehe.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het moet inderdaad niet gekker worden pfffffff.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#5
Steek het maar op de pillen. Wat een slechte verliezer.
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tripper zei:
Ik dacht even dat het over jou ging, hehehe.
Klik om te vergroten...

haha ja ik ook. ik dacht nou, hij komt er tenminste wel voor uit :tearsofjoy:


maar hij krijgt nooit gelijk natuurlijk. :)
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tripper zei:
Ik dacht even dat het over jou ging, hehehe.
Klik om te vergroten...

Hahaha, nee hoor...en als ik dat dan zou worden door die pillen zou ik nog altijd bi zijn...ik vind vrouwen veeels te leuk.. :grin: :grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
In overleg met zijn neuroloog kan hij er gewoon mee stoppen en iets anders krijgen. Ik ken mensen waar requip erg goed werkt. Beetje laks van die man..

Deze kan naar nieuwsberichten.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tripper zei:
Ik dacht even dat het over jou ging, hehehe.
Klik om te vergroten...
:grin: :grin: :grin:

Wat een verhaal.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Elektrode-stimulatie dan maar..
Wat een gek verhaal weer.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Broodje aap.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#12
lijkt me weer zown telegraaf verhaal, ik geloof er niks van. tenzij deze man altijd al n verslaafde viespeuk was en het altijd heeft onderdrukt. En dankzij de pillen durfde man zich zelf te zijn. OF de man is zo verslaafd en zo diep gezonken dat dit lulverhaaltje zijn laatste kans is om weer de oude te worden/alles te bekostigen.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hier heb ik drie jaar geleden als is iets over gezien op het programma Eenvandaag.
Het is zeker wel de moeite van het onderzoeken waard. Want dit geval staat niet op zichzelf.

http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/331 ... bijwerking
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
De neuroloog moet gewoon patiënten goed informeren en patiënten op tijd aan de bel trekken. Die medicijnen kunnen nou eenmaal bijwerkingen hebben. Zo veel medicijnen zijn krom.

Antidepresiva bijwerkingen: Depressie.
Anti tremor middel bijwerking : tremoren.

Het is altijd een zoektocht naar het juiste medicijn.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is ook niet mijn mening dat de fabrikant verantwoordelijk gehouden kan worden voor de gokschulden. Maar ik kan me wel voorstellen dat als dit je overkomt dat je dan in ieder geval een soort erkenning wilt hebben.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
kapitein-x zei:
Het is ook niet mijn mening dat de fabrikant verantwoordelijk gehouden kan worden voor de gokschulden. Maar ik kan me wel voorstellen dat als dit je overkomt dat je dan in ieder geval een soort erkenning wilt hebben.
Klik om te vergroten...
Begrijpelijk van zijn kant. Of de neuroloog is laks geweest, of hij zelf heeft niet aan de bel getrokken en vond het stiekem wel een leuke bijwerking.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik weet niet dat hij het in eerst instantie ervaren heeft als bijwerking.

Zomaar ineens zin hebben om te gokken lijkt me bizar en logisch dat hij rehabilitatie wil. Het lijkt me verschrikkelijk om te beseffen dat als je zoiets overkomt, het komt door foutieve of geen verstrekte informatie.

12 jaar lang al aan het gokken, dat moet een beste klap geld zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."