Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeer een mooi bericht dit keer de paddo's

Weer een mooi bericht dit keer de paddo's

24 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is wel weer vice, onderzoek onder 12 mensen die niet goed reageerden op SSRI's. SSRI's zijn volgens mij niet de ideale oplossing omdat je er eigenlijk niet meer mee kan stoppen. Maar 12 mensen is voor dit soort onderzoek volgens mij alleen relevant om op te starten, bij Ketamine, ook genoemd in het artikel zijn volgens mij al veel grotere en gemengder groepen onderzocht.

Wel ben ik voor elk depressie medicijn dat geen SSRI is, want daar kom je bjna niet vanaf, ik ken in mijn eigen omgeving meerdere mensen die al lang niet meer depressief zijn of PTSS verschijnselen vertonen, maar nog altijd afhankelijk zijn van een minimale dosis SSRI's, en daar niet mee kunnen stoppen.

Ik heb persoonlijk het idee dat ik als het ware allergisch ben voor plantaardige drugs. Andere middelen bevallen mij beter. Ik ervaar de psychedelische plantaardige middelen als emotioneel beladen, en dat is niet waarom ik ze zou gebruiken, maar misschien goed om psychische klachten naar boven te halen.

Is dat vice artikel de enige link die je hebt, of is er meer onderzoek naar Paddo's of Psylocibine gedaan?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat een onderzoek met 12 mensen niet voldoende is om degelijke wetenschappelijke conclusies op te baseren moge duidelijk zijn. Wat positief is, is dat er sinds enkele jaren eindelijk uberhaupt onderzoek naar psychedelica wordt gedaan. Dit heeft jaren stil gelegen, terwijl wij met zijn allen denk ik wel weten dat psychedelica in ieder geval mogelijk een enorme potentie hebben op het gebied van psychische aandoeningen. Voordat er voldoende onderzoek is gedaan om echt te kunnen concluderen dat het voor bepaalde zaken werkt zijn we jaren verder, maar de radiostilte is eindelijk onderbroken.

MeejheM zei:
Ik heb persoonlijk het idee dat ik als het ware allergisch ben voor plantaardige drugs. Andere middelen bevallen mij beter. Ik ervaar de psychedelische plantaardige middelen als emotioneel beladen, en dat is niet waarom ik ze zou gebruiken, maar misschien goed om psychische klachten naar boven te halen.
Klik om te vergroten...
Volgens mij ziet bijna iedereen paddo's als emotioneel beladen hoor, dus dat is geen reden om aan te nemen dat je er niet tegen kan. Het verschil zit hem zo te horen meer in wat je met je gebruik wilt bereiken. Paddo's hebben in ieder geval een veel minder grote fun factor dan LSD of 2C-B bijvoorbeeld. Maar paddo's zijn juist door de emotionele lading wel goed in mensen confronteren met hun tekortkomingen. De vraag is wil je geconfronteerd worden of niet. Ook LSD kan trouwens best confronterend zijn vind ik persoonlijk, maar doet dit vaak wel iets vriendelijker dan paddo's.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
MeejheM zei:
Ik heb persoonlijk het idee dat ik als het ware allergisch ben voor plantaardige drugs. Andere middelen bevallen mij beter. Ik ervaar de psychedelische plantaardige middelen als emotioneel beladen, en dat is niet waarom ik ze zou gebruiken, maar misschien goed om psychische klachten naar boven te halen.
Klik om te vergroten...
Als je liefde een emotie wilt noemen (hint: is het niet). Dan ja, plantaardige zijn flink emotioneel beladen. :grin: :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
MeejheM zei:
Ik heb persoonlijk het idee dat ik als het ware allergisch ben voor plantaardige drugs. Andere middelen bevallen mij beter. Ik ervaar de psychedelische plantaardige middelen als emotioneel beladen, en dat is niet waarom ik ze zou gebruiken, maar misschien goed om psychische klachten naar boven te halen.
Klik om te vergroten...
Als je liefde een emotie wilt noemen (hint: is het niet). Dan ja, plantaardige zijn flink emotioneel beladen. :grin: :wink:
Klik om te vergroten...
Ben je verliefd geworden op een paddenstoel?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
Doe je het wel veilig? Heb gehoord dat je daar nogal exotische schimmelinfecties van kunt krijgen.
Klik om te vergroten...
Ik moest wel een beetje lachen om deze.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Doe je het wel veilig? Heb gehoord dat je daar nogal exotische schimmelinfecties van kunt krijgen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zoooo die is slecht :tearsofjoy:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Iemand moest 'm maken. :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
ZERO- zei:
Ik denk dat ik maar aan de paddo's en keta moet gaan voortaan
Klik om te vergroten...
Nog steeds last van depressieve periode's ZERO? Had je er al een tijdje niet meer over gehoord, dus hoopte eigenlijk dat het de laatste tijd geen rol speelde.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat ik maar aan de paddo's en keta moet gaan voortaan
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb een lichte aversie tegenover plantaardige psychedelica, maar erken er vrijwel altijd een lichtpuntje in te zien. toch prefereer ik synthetische psychedelica altijd.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kijk dit is nou zon bericht waarvan ik denk "huh gast waarom zeg je dit snap het punt niet wat je wil maken nu"

MeejheM zei:
Ik heb een lichte aversie tegenover plantaardige psychedelica, maar erken er vrijwel altijd een lichtpuntje in te zien. toch prefereer ik synthetische psychedelica altijd.
Klik om te vergroten...
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bobsacamano zei:
Kijk dit is nou zon bericht waarvan ik denk "huh gast waarom zeg je dit snap het punt niet wat je wil maken nu"

MeejheM zei:
Ik heb een lichte aversie tegenover plantaardige psychedelica, maar erken er vrijwel altijd een lichtpuntje in te zien. toch prefereer ik synthetische psychedelica altijd.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Volgens mij mis jij het nu even niet bob, lees een paar reacties terug. Hij zegt dat hij het niet zo op paddo's heeft, Mindless reageert erop, nu MeejheM weer.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
My bad dan :) Maar dan nog heeft het niks met de discussie te maken.
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bobsacamano zei:
My bad dan :) Maar dan nog heeft het niks met de discussie te maken.
Klik om te vergroten...
Er zijn zoveel topics op dit forum waarin gediscussieerd wordt over iets dat niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken heeft, MeejheM blijft tenminste nog een beetje bij het onderwerp :P
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lichamelijk lijken ze me beide wel 'doable', je zal er geen kater aan overhouden, en volgens onderzoek zou het zelfs moeten helpen bij een winterdip of depressie.

Als je twijfelt is niks gebruiken waarschijnlijk altijd beter. Ook goedkoper en makkelijker trouwens.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
ZERO- zei:
Ik denk dat ik maar aan de paddo's en keta moet gaan voortaan
Klik om te vergroten...
Nog steeds last van depressieve periode's ZERO? Had je er al een tijdje niet meer over gehoord, dus hoopte eigenlijk dat het de laatste tijd geen rol speelde.
Klik om te vergroten...
Nee momenteel gelukkig niet, maar ik moet wel altijd oppassen. Ik ga uit voorzorg ook dit jaar voor een drugsvrije winter :P Van stimulerende middelen heb ik sowieso sterk het idee dat het alles in mijn hoofd uit balans brengt, maar vraag me af of keta of paddo's wel doable of evt juist helpend zouden kunnen zijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
ZERO- zei:
Nee momenteel gelukkig niet, maar ik moet wel altijd oppassen. Ik ga uit voorzorg ook dit jaar voor een drugsvrije winter :P Van stimulerende middelen heb ik sowieso sterk het idee dat het alles in mijn hoofd uit balans brengt, maar vraag me af of keta of paddo's wel doable of evt juist helpend zouden kunnen zijn.
Klik om te vergroten...
Oh gelukkig! Maar wel oppassen geblazen inderdaad. Volgens mij liggen de klinische keta doseringen een stuk lager dan de recreatieve doseringen, dus keta als zelfmedicatie gaan gebruiken lijkt me wat tricky. Psychedelica lenen zich naar mijn mening juist wel extreem goed voor zelf medicatie aangezien je door het introspectieve karakter juist vaak onderliggende oorzaken kunt analyseren en verwerken. Maar ook dat is natuurlijk geen makkelijke weg en echt anders dan recreatief gebruik.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hm ja ik heb al zat therapie gehad dus ik weet niet of het onderzoeken van onderliggende zaken dmv trips in mijn geval nou zo nuttig zou zijn. Ik weet al m'n onderliggende zaken al haha.

Misschien probeer ik in de winter wel gewoon eens een mini beetje keta uit of zo.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Trippen kan niet alleen helpen met het achterhalen van onderliggende zaken, maar ook met het verwerken ervan doordat je er in een trip anders naar kunt kijken. Maargoed daar moet je wel zin in hebben en open voor staan natuurlijk, dat zijn vaak niet echt leuke trips.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."