#1
Hmm goed punt, daar heb ik niet aan gedacht. Maarja, de rest van de reacties zijn trouwens ook weer van een betreurend laag niveau.
In het rapport zelf is te zien dat het om percentages gebruikers gaat per opleidingsniveau (laag, midden, hoog), dus het maakt niet uit of er meer hoogopgeleide mensen meededen aan het onderzoek, zolang er bij iedere groep maar genoeg mensen meededen om een betrouwbare conclusie uit te kunnen trekken.Psychedelibee zei:Ik wilde eerst nog de resultaten van het onderzoek in twijfel trekken adhv selectie van hoger opgeleiden om deel te nemen aan dit soort onderzoeken, aangezien ik oprecht denk dat hoger opgeleiden veel sneller het nut zien om mee te werken aan dit soort onderzoeken. Maar de comments lijken te de resultaten dan toch weer te bevestigen haha. Het niveau van beargumentatie in de comments die tegen drugs zijn is echt om te huilen.
Helaas betekent veel deelnemers in bepaalde doelgroepen nog niet dat de resultaten dan ook meteen betrouwbaar zijn. Er staat dat het om een representatieve aselecte steekproef ging, dus dat is een goed teken. Maar er bestaat ook nog zoiets selectie van de deelnemer om wel of niet mee te doen, wat funest kan zijn voor de betrouwbaarheid van de resultaten. In de paper die ze gepubliceerd hebben zal daar wel iets over staan neem ik aan, dat zijn dingen die in dit soort presentatie sheets achterwege worden gelaten aangezien 99% van de lezers dat toch niet boeit.Deamon zei:In het rapport zelf is te zien dat het om percentages gebruikers gaat per opleidingsniveau (laag, midden, hoog), dus het maakt niet uit of er meer hoogopgeleide mensen meededen aan het onderzoek, zolang er bij iedere groep maar genoeg mensen meededen om een betrouwbare conclusie uit te kunnen trekken.Psychedelibee zei:Ik wilde eerst nog de resultaten van het onderzoek in twijfel trekken adhv selectie van hoger opgeleiden om deel te nemen aan dit soort onderzoeken, aangezien ik oprecht denk dat hoger opgeleiden veel sneller het nut zien om mee te werken aan dit soort onderzoeken. Maar de comments lijken te de resultaten dan toch weer te bevestigen haha. Het niveau van beargumentatie in de comments die tegen drugs zijn is echt om te huilen.
Intelligentie en slimheid zijn ook twee totaal verschillende dingen.Joopiejo zei:En toch is het niet slim om drugs te gebruiken.
Er is wel meer niet slim. Met die instelling valt er niet echt plezier te beleven of iets leuks te bereiken in het leven, naar mijn mening. Drugs hebben mij in ieder geval veel meer positieve dingen gebracht dan negatieve dingen, en bijna alle negatieve dingen kan ik toeschrijven aan alcohol. Dus ja, 'niet slim', ligt eraan hoe je ermee om gaat.Joopiejo zei:En toch is het niet slim om drugs te gebruiken.
Daar ben ik het (uiteraard) mee eens.Psychedelibee zei:Intelligentie en slimheid zijn ook twee totaal verschillende dingen.
Nogal onintelligente opmerking. :P Je kunt niet simpelweg in het algemeen zeggen dat het niet 'slim' is om drugs te gebruiken. Wat voor drugs? Ik durf bijvoorbeeld te stellen dat je intelligentie kan toenemen door psychedelica te gebruiken. Niemand heeft imo een 'vaste' intelligentie. De mate waarin je in het nu leeft bepaald je toegang tot intelligentie.Joopiejo zei:En toch is het niet slim om drugs te gebruiken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."