Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGökmen (37) is doorgesnoven gek, een drugsdealer en een instabiel figuur

Gökmen (37) is doorgesnoven gek, een drugsdealer en een instabiel figuur

68 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het een freaky idee dat ik gister op Utrecht CS was rond die tijd dat t gebeurde:confused:
N

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
Neo-Shulginist
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
שמש zei:
Of andersom: mag je volgens jou geen artikelen plaatsen die niet pro-drugs zijn?

En wie heeft het over 'dit soort veel te kort door de bocht stereotyperende reacties'? Volgens mij alleen jij. Ik heb namelijk nergens mijn mening vermeld. Ik publiceer wat feiten. Leuk, of niet leuk.


Blijkbaar dus wel. Misschien niet in jouw vriendenkring. Maar in andere groepen wel. Maar jij mag daar natuurlijk altijd je ogen voor sluiten en drugsgebruik alleen willen associëren met bloemetjes.
Klik om te vergroten...

Nee het probleem is dat je zelf niet doorhebt hoe je overhaaste generalisaties maakt, met je 'blijkbaar' ga je mensen doodschieten van cocaïne. Tuurlijk mag je risico's vermelden. Daarom schrijf ik direct in bovenstaande reactie dat je agressiever kunt worden van langdurig cocaïnegebruik. Maar dat is wat anders dan iedereen die snuift in verband brengen met moordlustige jihadisten.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Nee het probleem is dat je zelf niet doorhebt hoe je overhaaste generalisaties maakt, met je 'blijkbaar' ga je mensen doodschieten van cocaïne. Tuurlijk mag je risico's vermelden. Daarom schrijf ik direct in bovenstaande reactie dat je agressiever kunt worden van langdurig cocaïnegebruik. Maar dat is wat anders dan iedereen die snuift in verband brengen met moordlustige jihadisten.
Klik om te vergroten...
Het is je eigen perceptie. Waar heb ik geschreven: 'blijkbaar' ga je mensen doodschieten van cocaïne.' Alleen jij toch? Probeer me niet in een hoekje te plaatsen. Over kortzichtigheid gesproken.
Heel simpel gezegd, ik reageerde op jouw
Neo-Shulginist zei:
a onder mensen die drugs snuiven is het heel normaal om acht mensen op klaarlichte dag in een druk stadscentrum neer te schieten..
Klik om te vergroten...
Dat is dus blijkbaar heel normaal. Misschien niet in jouw wereld. Maar er gebeuren helaas meer dingen in deze wereld. Dus mijn reactie lijkt me vrij duidelijk. Als jij mij dan vervolgens woorden in de mond gaat schuiven... tja.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
שמש zei:
Blijkbaar dus wel. Misschien niet in jouw vriendenkring. Maar in andere groepen wel.
Klik om te vergroten...

Ik verzin die parafrase niet hoor.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ik verzin die parafrase niet hoor.
Klik om te vergroten...
dus?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
@שמש
Je plaatst wel dingen die in de media zijn verschenen die bepaalde zaken suggereren. Misschien is het dan handig om er de volgende keer je eigen mening bij te zetten zodat we daar op kunnen inhaken in plaats van op je post.
Klik om te vergroten...
Ik plaats liever de koude feiten. Die spreken volgens mij voor zich. Isis en andere gevechtsgroepen in Syrië die zich volstoppen met speed. Dat lijkt mij een duidelijk antwoord. Betreffende groepen gebruiken júist drugs om mensen af te maken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
שמש zei:
dus?
Klik om te vergroten...

Het gaat om de verbanden die je trekt. 'Blijkbaar' is een signaalwoord voor een logische conclusie die ergens uit volgt. Dat is mijn hele punt. Er is geen direct verband tussen cocaïne snuiven en mensen doodschieten. Je gaat niet mensen doodschieten OMDAT je cocaïne gebruikt. Als dat zo was dan zouden er een stuk meer mensen vermoord worden in Nederland.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
שמש zei:
Ik plaats liever de koude feiten. Die spreken volgens mij voor zich. Isis en andere gevechtsgroepen in Syrië die zich volstoppen met speed. Dat lijkt mij een duidelijk antwoord. Betreffende groepen gebruiken júist drugs om mensen af te maken.
Klik om te vergroten...

Alle mannen die oorlog voeren hebben kleding aan dus kennelijk word je moordlustig van kleding dragen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Alle mannen die oorlog voeren hebben kleding aan dus kennelijk word je moordlustig van kleding dragen.
Klik om te vergroten...
Haha. Wel, als je dit soort reacties plaatst ga ik je niet meer serieus antwoorden :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
שמש zei:
Haha. Wel, als je dit soort reacties plaatst ga ik je niet meer serieus antwoorden :wink:
Klik om te vergroten...
Goed idee. Ga maar wat tijd steken in het lezen over drogredenen en het verschil tussen correlatie en verband.

Tip:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Goed idee. Ga maar wat tijd steken in het lezen over drogredenen en het verschil tussen correlatie en verband.

Tip:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden
Klik om te vergroten...
Ga jij je dan inlezen over projecties? :)
https://frithluton.com/articles/projection/

Hee, waarom voel je je eigenlijk zo persoonlijk aangevallen? Blijf gewoon bij de feiten. Succes verder.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mensen die oorlog voeren onder invloed van drugs is zowat al zo oud als de mensheid. Het enige wat je artikel zegt is dat dit dus nog steeds gebeurt.

Drugs kan op vele manieren worden gebruikt, o.a. ter ontspanning, maar ook als doping bij sporters, en zelfs als 'doping' bij oorlogsvoering, wat dus niks nieuws onder de zon is.

En dan vraag ik me af welke feiten voor zichzelf spreken. Volgens mij nog geen enkele, want het is nog niet eens duidelijk of deze peroon uberhaupt onder invloed was laat staan dat we weten welke invloed drugs op deze persoon hebben gehad. We kunnen zelfs nog niet eens over een terroristische aanslag spreken zolang het motief nog niet duidelijk is.

Dus zit ik in kamp @Neo-Shulginist in deze.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
שמש zei:
Ga jij je dan inlezen over projecties? :)
https://frithluton.com/articles/projection/

Hee, waarom voel je je eigenlijk zo persoonlijk aangevallen? Blijf gewoon bij de feiten. Succes verder.
Klik om te vergroten...

Sorry, normaal ben ik liever.

Ik word gewoon nogal kribbig van bovenstaande suggesties dat er sprake is van een oorzakelijk verband tussen gebruik van cocaïne (of captagon) en het doodschieten van mensen. Dat is een drogreden: een overhaaste generalisatie. Bovendien is het nogal stigmatiserend om cocaïnegebruikers weg te zetten als potentiële jihadisten.

Je noemt het 'bij de feiten blijven', maar zulke nieuwsberichten in deze context zetten schept de suggestie dat gebruik van stimulanten en massamoord onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Als ik je met die suggestiviteit confronteer dan nuanceer je niet (/nauwelijks) de beweringen maar zeg je dat je gewoon de feiten noemt, en dat die 'voor zich spreken'. Maar dat is dus niet zo. Er is geen sprake van een direct oorzakelijk verband en in je reacties doe je het wel lijken alsof dat er is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind dat hetzelfde mis is met het nieuwsbericht waarmee deze draad begon. Ook daar wordt stilzwijgend een schijnbaar logisch verband getrokken tussen iemand die 'doorgesnoven' is, en dat het daarom goed voor te stellen is dat hij acht mensen heeft neergeschoten. ('Ja, van cocaïne snuivende drugsdealers verwacht je wel een massamoord inderdaad')

Door de woorden 'doorgesnoven' en 'drugsdealer' in dezelfde context te noemen als iemand die gruweldaden pleegt, worden die woorden 'doorgesnoven' en 'massamoord', via een proces in het geheugen dat priming heet, automatisch met elkaar gekoppeld. Priming is de koppeling van informatie in het geheugen tussen concepten die vaak in dezelfde context worden genoemd. Zo werkt beeldvorming.

De politie doet het ook constant: nieuwsberichten verspreiden over brandgevaarlijke hennepkwekerijen. Als je dat vaak genoeg herhaalt krijgen mensen vanzelf het idee dat hennepkwekerijen en brandgevaar onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Terwijl een legale paprikakweker bijna precies dezelfde kweektechnieken gebruikt, maar dan zonder brandgevaar, omdat de paprikakweker niet de stroom hoeft af te tappen om te voorkomen dat nutsbedrijven via het stroomverbruik ontdekken wat je aan het doen bent. Op die manier kan de politie het draagvlak voor de drugsbestrijding vergroten. (Als je nog niet overtuigd bent dat de politie actief doet aan beeldvorming: lees het hoofdstuk De Mist Rond Hennep in het boek De Achterkant van Nederland).

Daarom vind ik het ook zo gek dat hier op Drugsforum dezelfde retoriek wordt gebruikt. Juist hier zouden we moeten snappen dat je niet automatisch mensen gaat doodschieten als je cocaïne gebruikt.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Daarom vind ik het ook zo gek dat hier op Drugsforum dezelfde retoriek wordt gebruikt. Juist hier zouden we moeten snappen dat je niet automatisch mensen gaat doodschieten als je cocaïne gebruikt.
Klik om te vergroten...
Je weet nog steeds niet wat projectie is hè? Blijf gerust in je carroussel.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mensen die flakka gebruiken rennen naakt op straat en slopen autos. Mensen die coke gebruiken plegen massamoorden. Mensen die speed gebruiken aaien poesjes. Mensen die blowen en/of alcohol gebruiken doen aan wildplassen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
שמש zei:
Je weet nog steeds niet wat projectie is hè? Blijf gerust in je carroussel.
Klik om te vergroten...

Ja, sorry. Ik was even vergeten dat jouw reacties het toonbeeld zijn van objectiviteit en daarom ook geen argumentatie behoeven.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Ja onder mensen die drugs snuiven is het heel normaal om acht mensen op klaarlichte dag in een druk stadscentrum neer te schieten..
Klik om te vergroten...
Jammer dat dat er altijd weer bij moet, onlangs de irrelevantie.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gaat weer helemaal nergens over allemaal..
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eve's drop zei:
Ja ik ben ook wel benieuwd
Klik om te vergroten...

Ja, dat is hij. Die dude in de witte bloes om exact te zijn.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."