Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGökmen (37) is doorgesnoven gek, een drugsdealer en een instabiel figuur

Gökmen (37) is doorgesnoven gek, een drugsdealer en een instabiel figuur

68 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Was hij dat echt?
N
Neo-Shulginist

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja onder mensen die drugs snuiven is het heel normaal om acht mensen op klaarlichte dag in een druk stadscentrum neer te schieten..
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat filmpje dat Avici post, kwam in 2011 op dumpert. Ik kan me herinneren dat ik het toen al walgelijke figuren vond.:kots:
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Ja onder mensen die drugs snuiven is het heel normaal om acht mensen op klaarlichte dag in een druk stadscentrum neer te schieten..
Klik om te vergroten...

Joh, ik heb toch liever niet met een coke-addict te maken. Kan aan mij liggen hoor..
Tevens durf ik te beweren dat deze mensen onbetrouwbaarder zijn dan personen die zichzelf netjes onthouden van dergelijke middelen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ja onder mensen die drugs snuiven is het heel normaal om acht mensen op klaarlichte dag in een druk stadscentrum neer te schieten..
Klik om te vergroten...
https://www.wanttoknow.nl/politiek/oorlog/de-drug-captagon-het-pepmiddel-van-isis/


De drug ‘Captagon’ het pepmiddel van ISIS..
Door GuidoJ. 19 december 2015

Miljoenen (!) Captagon-pillen worden met de regelmaat van de klok geproduceerd. En ja, daar zijn ze weer.. Die bivakmutsen die kennelijk hun functie hebben, ook voor de ‘arbeiders’ in dit Captagon-laboratorium..
x
x

Populaire drug onder strijders in Syrië
x

De drug ‘Captagon’ het pepmiddel van ISIS..

2015 © WantToKnow.nl/be

(bron: oa. The Guardian HIER)

x

Onderschepte Captagon-pillen, die onderweg waren naar de ISIS-strijders in Syrië. (klik voor artikel)
Captagon heeft de naam “jihadisten meth” gekregen. Het gebruik van de drug is wijdverbreid in het Midden-Oosten. Vanwege de populariteit onder strijders van de bloederige oorlog in Syrië lijkt het de drug die de oorlog draaiende houdt. De Fransen media oppert dat de aanvallers in Parijs onder invloed waren van dezelfde drug. Een Turkse patrouille van de narcoticapolitie zou onlangs maar liefst 11 miljoen Captagon pillen in beslag hebben genomen, met een totaalgewicht van twee ton. De pillen waren onderweg naar de Golf Staten.

Sinds midden jarig tachtig zijn deze pillen illegaal en verboden. De pillen zijn goedkoop, hebben lang effect en zijn zeer verslavend. Ze zorgen ervoor dat je lang wakker kunt blijven. Ook kunnen psychoses en hersenschade tot gevolg hebben. Alle partijen die te maken hebben met de oorlog in Syrië verdienen miljoenen met de productie van de Captagon pillen.

Afgelopen jaar zijn er onderscheppingen van de drug geweest op weg naar de Westbank, Jordanië, Sudan, Syrië en de Golf Staten. In oktober werd het verhaal over de prins uit Saoedi Arabië bekend gemaakt, die gearresteerd was voor het smokkelen van twee ton Captagon-pillen (HIER).

De smokkelaars hebben vanwege de oorlog in Syrië nieuwe wegen moeten zoeken door Libanon. De Libanese journalist Radwan Mortada is 10 jaar bezig geweest met het onderzoeken van misdaad, corruptie en de oorlog in Syrië. In de documentaire The Drug Fueling Conflict in Syria, volgt Mortada de route van Captagon, van de gebruikers in de strijd, naar de smokkelaars en producenten.

“Ik had geen angst meer”..
De politie in de regio heeft vanaf de start van de oorlog in Syrië grote aantallen pillen in beslag genomen. De grootste vangst tot nu toe is in Libanon op weg naar Dubai, 50 miljoen pillen met een straatwaarde van US$ 300 miljoen..! In deze documentaire van Mortada, zie je hoe mannen de pillen verpulveren en tot lijntjes omvormen. Het effect wordt omschreven als: beter als cocaïne, krachtig als morfine, goed tegen erge pijnen. Je begrijpt dat deze drug populair is geworden onder de strijders in Syrië.

“Nadat ik Captagon heb ingenomen voel ik geen angst meer,” zegt een ex-strijder.

“Het zorgt ervoor dat je niets meer voelt, weet je, het stompt je af” zegt een andere. “En het vergroot je fysieke fitheid. Als je tien mensen voor je zou hebben, zou je ze alle tien aan kunnen. Je bent heel wakker.”

Hier deze documentaire:


De smokkel van Captagon door Libanon is enorm toegenomen sinds 2013. De oorlog in Syrië heeft er voor gezorgd Captagon gemaakt kan worden in Syrië. Het wordt vanuit Syrië naar Libanon gesmokkeld en dan geëxporteerd naar de Golf Staten. In Mortada’s documentaire wordt voor het eerst een illegale fabriek gefilmd, waarbij de pillen worden verpakt en vermomd als dozen met tissues. De werkmannen van het fabriekje vertellen dat ze zelf groenten, brood en haargel gebruiken om de Captagon-pillen te smokkelen. Ook de militante groep Shia wordt beschuldigd van betrokkenheid in de drugshandel.

“Staande blijven”
Op het eerste gezicht lijkt Abu Zeus een gewone rijke zakenman. Maar deze man heeft jarenlang Captagon fabriekjes gesponsord. Hij ontvlucht Syrië wanneer de oorlog uitbreekt, nu woont hij in Europa. Het heeft de documentairemaker en Libanese journalist Radwan Mortada maanden gekost om hem over te halen door hem te worden geïnterviewd voor de film.

Abu Zeus schept voor de camera op over de US$ 6 miljoen winst die hij alleen al in 2014 maakte met de verkoop van die kleine pilletjes Captagon. De Syrische strijders noemen hem hun ‘weldoener’. Zeus is niet voor of tegen het Syrische regime en niet voor of tegen de strijders. Maar hij zorgt ervoor dat beide partijen staande blijven; hij ondersteunt 12.000 gewapende strijders. Volgens Zeus houden de Saoedi’s zo van de drug vanwege het alcoholverbod in hun land en hij geeft toe dat de verkoop aan hen hem een grote hoeveelheid geld heeft opgeleverd.

“De waarheid is, dat Saoedi-Arabië het land is dat terrorisme naar het Midden-Oosten exporteert en de beschermer is van het terrorisme”, aldus de rijke Abu Zeus. “De strijd is in Syrië is helemaal geen revolutie meer, het is een strijd tussen seculieren en Salafisten — een strijd tussen landen. En Captagon lijkt een op maat gemaakte drug voor het slagveld te zijn. Sommige strijders vertrouwen volkomen op de drug, na vijf jaar vechten. Je hebt geen problemen. Je denkt zelfs niet meer na over slapen of het veilige checkpunt verlaten. Het geeft je grote moed en kracht“..

* * *
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Avīci zei:
Joh, ik heb toch liever niet met een coke-addict te maken. Kan aan mij liggen hoor..
Tevens durf ik te beweren dat deze mensen onbetrouwbaarder zijn dan personen die zichzelf netjes onthouden van dergelijke middelen.
Klik om te vergroten...

Verslaving is al iets anders dan zomaar even wat snuiven. Het klopt wel dat je van langdurig en excessief cocaïnegebruik een persoonlijkheidsverandering kunt ondergaan, waarin je vooral agressiever wordt. Maar dat betekent niet dat je automatisch mensen dood gaat schieten. Van de coke-gebruikers die je kent weet je ook (waarschijnlijk) niet hoe ze waren voordat ze aan de coke beginnen. Dus het is dan een nogal overhaaste generalisatie om dan zo er vanuit te gaan dat de drug en gedrag volledig met elkaar verweven zijn.

Die vergelijking met IS en captagon in deze context snap ik ook niet helemaal. Wat is nu precies het punt dat je wil maken? "Zie je nou van drugs ga je mensen doodmaken?"

Beetje raar om op een Drugsforum waar mensen openlijk praten over hun gebruik toch van dit soort veel te kort door de bocht stereotyperende reacties te plaatsten.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Was hij dat echt?
Klik om te vergroten...


Ja ik ben ook wel benieuwd
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb begrepen dat hij zijn schoonzus moest hebben en dan is het een geval van eerwraak.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Die vergelijking met IS en captagon in deze context snap ik ook niet helemaal. Wat is nu precies het punt dat je wil maken? "Zie je nou van drugs ga je mensen doodmaken?"

Beetje raar om op een Drugsforum waar mensen openlijk praten over hun gebruik toch van dit soort veel te kort door de bocht stereotyperende reacties te plaatsten.
Klik om te vergroten...
Of andersom: mag je volgens jou geen artikelen plaatsen die niet pro-drugs zijn?

En wie heeft het over 'dit soort veel te kort door de bocht stereotyperende reacties'? Volgens mij alleen jij. Ik heb namelijk nergens mijn mening vermeld. Ik publiceer wat feiten. Leuk, of niet leuk.

Neo-Shulginist zei:
Ja onder mensen die drugs snuiven is het heel normaal om acht mensen op klaarlichte dag in een druk stadscentrum neer te schieten..
Klik om te vergroten...
Blijkbaar dus wel. Misschien niet in jouw vriendenkring. Maar in andere groepen wel. Maar jij mag daar natuurlijk altijd je ogen voor sluiten en drugsgebruik alleen willen associëren met bloemetjes.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zie de link ook niet echt. Ook onder drugsgebruikers zitten mafketels, maar zegt dat iets over drugsgebruikers?

Je zou anders ook kunnen zeggen, deze moordenaar heeft zwart haar, zou het hebben van zwart haar je dan een mogelijke moordenaar maken?

Dus gewoon nog even wachten met het maken van conclusies. Cokegebruik zou een rol kunnen hebben gespeeld, maar daar is nu nog niks over te zeggen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
שמש zei:
Of andersom: mag je volgens jou geen artikelen plaatsen die niet pro-drugs zijn?

En wie heeft het over 'dit soort veel te kort door de bocht stereotyperende reacties'? Volgens mij alleen jij. Ik heb namelijk nergens mijn mening vermeld. Ik publiceer wat feiten. Leuk, of niet leuk.


Blijkbaar dus wel. Misschien niet in jouw vriendenkring. Maar in andere groepen wel. Maar jij mag daar natuurlijk altijd je ogen voor sluiten en drugsgebruik alleen willen associëren met bloemetjes.
Klik om te vergroten...

Nee het probleem is dat je zelf niet doorhebt hoe je overhaaste generalisaties maakt, met je 'blijkbaar' ga je mensen doodschieten van cocaïne. Tuurlijk mag je risico's vermelden. Daarom schrijf ik direct in bovenstaande reactie dat je agressiever kunt worden van langdurig cocaïnegebruik. Maar dat is wat anders dan iedereen die snuift in verband brengen met moordlustige jihadisten.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Nee het probleem is dat je zelf niet doorhebt hoe je overhaaste generalisaties maakt, met je 'blijkbaar' ga je mensen doodschieten van cocaïne. Tuurlijk mag je risico's vermelden. Daarom schrijf ik direct in bovenstaande reactie dat je agressiever kunt worden van langdurig cocaïnegebruik. Maar dat is wat anders dan iedereen die snuift in verband brengen met moordlustige jihadisten.
Klik om te vergroten...
Het is je eigen perceptie. Waar heb ik geschreven: 'blijkbaar' ga je mensen doodschieten van cocaïne.' Alleen jij toch? Probeer me niet in een hoekje te plaatsen. Over kortzichtigheid gesproken.
Heel simpel gezegd, ik reageerde op jouw
Neo-Shulginist zei:
a onder mensen die drugs snuiven is het heel normaal om acht mensen op klaarlichte dag in een druk stadscentrum neer te schieten..
Klik om te vergroten...
Dat is dus blijkbaar heel normaal. Misschien niet in jouw wereld. Maar er gebeuren helaas meer dingen in deze wereld. Dus mijn reactie lijkt me vrij duidelijk. Als jij mij dan vervolgens woorden in de mond gaat schuiven... tja.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
שמש zei:
Blijkbaar dus wel. Misschien niet in jouw vriendenkring. Maar in andere groepen wel.
Klik om te vergroten...

Ik verzin die parafrase niet hoor.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Ik verzin die parafrase niet hoor.
Klik om te vergroten...
dus?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
@שמש
Je plaatst wel dingen die in de media zijn verschenen die bepaalde zaken suggereren. Misschien is het dan handig om er de volgende keer je eigen mening bij te zetten zodat we daar op kunnen inhaken in plaats van op je post.
Klik om te vergroten...
Ik plaats liever de koude feiten. Die spreken volgens mij voor zich. Isis en andere gevechtsgroepen in Syrië die zich volstoppen met speed. Dat lijkt mij een duidelijk antwoord. Betreffende groepen gebruiken júist drugs om mensen af te maken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
שמש zei:
dus?
Klik om te vergroten...

Het gaat om de verbanden die je trekt. 'Blijkbaar' is een signaalwoord voor een logische conclusie die ergens uit volgt. Dat is mijn hele punt. Er is geen direct verband tussen cocaïne snuiven en mensen doodschieten. Je gaat niet mensen doodschieten OMDAT je cocaïne gebruikt. Als dat zo was dan zouden er een stuk meer mensen vermoord worden in Nederland.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
שמש zei:
Ik plaats liever de koude feiten. Die spreken volgens mij voor zich. Isis en andere gevechtsgroepen in Syrië die zich volstoppen met speed. Dat lijkt mij een duidelijk antwoord. Betreffende groepen gebruiken júist drugs om mensen af te maken.
Klik om te vergroten...

Alle mannen die oorlog voeren hebben kleding aan dus kennelijk word je moordlustig van kleding dragen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Alle mannen die oorlog voeren hebben kleding aan dus kennelijk word je moordlustig van kleding dragen.
Klik om te vergroten...
Haha. Wel, als je dit soort reacties plaatst ga ik je niet meer serieus antwoorden :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
שמש zei:
Haha. Wel, als je dit soort reacties plaatst ga ik je niet meer serieus antwoorden :wink:
Klik om te vergroten...
Goed idee. Ga maar wat tijd steken in het lezen over drogredenen en het verschil tussen correlatie en verband.

Tip:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Goed idee. Ga maar wat tijd steken in het lezen over drogredenen en het verschil tussen correlatie en verband.

Tip:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden
Klik om te vergroten...
Ga jij je dan inlezen over projecties? :)
https://frithluton.com/articles/projection/

Hee, waarom voel je je eigenlijk zo persoonlijk aangevallen? Blijf gewoon bij de feiten. Succes verder.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."