#1
Geheel mee eens. Dat is ook min of meer wat ik zei. Vele van beide kanten zijn zo zeker van hunzelf dat ze niet meer naar de bronnen van anderen lezen. Dan is er inderdaad geen goede discussie te voeren. Nou kreeg ik van jou niet zozeer de indruk dat je andermans bronnen niet las. Maar je bestempeld dan wel weer redelijk snel mensen als anti-vaxxer of kwakzalvers.Zolang de discussie met bronnen wordt gevoerd, moet je daar over in gesprek kunnen. Daarvoor moet je natuurlijk wel elkaars bronnen lezen.
Verder moeten we niet vergeten dat het logisch is dat sommige niet tegen vaccins kunnen en het beter niet had kunnen krijgen. Zo zijn pinda's voor heel veel mensen gezond terwijl ik ook mensen ken die er dood aan gaan. De halve wereld kan bijvoorbeeld geen melk drinken terwijl het voor mij als gezond wordt gezien. Zo kan ik wel door gaan maaaaar:
Wat Albedo bedoelde over CDC is dat CDC beweerde "bewijs" te hebben dat hun vaccins geen autisme veroorzaken. Maar dit hebben ze niet.
Neemt niet weg dat CDC dit bewijs helemaal niet hoeft leveren. Nogmaals CDC hoeft helemaal niet te bewijzen dat hun vaccins geen autisme veroorzaken.
Maar beweren dat je bewijs hebt dat je vaccins geen autisme veroorzaken, is dan ook een stom foutje van CDC geweest.
Verder gaat deze omgekeerde bewijslast dus nergens over en is de titel dan ook zeer maar dan ook zeer ongelukkig te noemen.
Verder ben ikzelf, in geval van vaccins, van mening dat ze in het algemeen de mens goed doen. Natuurlijk moeten we wel heel voorzichtig blijven met dit soort goedjes. Goed blijven testen, ook als het haast heeft. Dit is van levensbelang voor de gehele mensheid. Ik moet meteen denken aan de film " I am Legend". Hier vergaat min of meer de gehele mensheid door het ontwikkelen van een anti kanker vaccin gebaseerd op een gemanipuleerde of gemodificeerde mazelenvirus. NATUURLIJK het is een film maar toch niet volledig onmogelijk. Wat dat betreft vind ik de mens te stom om zo slim te zijn en zijn we wel met gevaarlijke dingen bezig welke we soms niet beseffen of vooral ook niet willen beseffen door dollar tekens of de zucht naar macht.
Dit laatste wordt door vele erg op een naĆÆeve manier genegeerd en zetten daardoor onvoldoende vraagtekens bij de zogenaamde algemene feiten. Zo was de halve wereld ooit eens ervan overtuigd met zogenaamde bewijzen dat de aarde plat was. (en ja ze bestaan nog steeds). Verder best een slap argument van Mezelf maar zo zijn wij mensen stiekem wel. Als iedereen om je heen zegt dat een vierkant een cirkel is, dan ga je het vanzelf geloven, zelfs al rolt dat vierkant niet. De mens is vaak gewoon te stom om zo slim te zijn.
Dus ik blijf bij mijn standpunt dat ik het alleen maar goed vind dat er mensen kritisch zijn naar de algemeen aangenomen feiten. Hoe stom en onlogisch ze soms ook zijn.