#1
Is het bureaucratische gedreutel van het kabinet toch nog ergens goed voor.
Al sinds lachgas in 2016 onder de warenwet ging vallen is er een offensief gestart om in de media zoveel mogelijk negatieve berichtgeving over lachgas over het volk uit te storten. Sinds een jaar is het in een stroomversnelling geraakt en is het niet meer van de krantenpagina's af te slaan. Steeds meer gemeenten verbieden het al via APV's. Dus dit zat er al een hele tijd aan te komen.Die had ik zo snel niet zien aankomen.
Daar zitten we allang middenin...Stapje voor stapje gaan we dichter toe naar een algehele politie- en surveillancestaat waarin niets mag, alles in de gaten gehouden wordt (en liefst verlinken we elkaar nog), we beroofd worden van onze eigen wil, onze eigen mening, en onze eigen identiteit. Op naar een staat waarin we volledig in een keurslijf gedwongen worden, waarin we gevangen zitten in een web van sociale controle en we zonder vragen te stellen en zonder tegengeluid ons ten behoeve van de elite uit de naad werken. En ondertussen dènken we dat we vrij zijn.
Sneeuwengeltje onder het genot van een ballonnetje dan maar...?Vrijheid blijft toch de grappigste illusie.
Ik heb nog nooit lachgas gedaan, maar wil het nu gewoon doen uit een soort rebellie. Zo ben ik ooit ook gaan roken en blowen, omdat het me nadrukkelijk verboden werd op school.
Heel flauw, maar zo werken die dingen wel vaak. Verboden goed is interessant.
Dat soort totale vrijheid is ook niet mogelijk.Vrijheid blijft toch de grappigste illusie.
Tja maar aan de accijns op alcohol verdiend de regering bakken geld. Dat is het verschil.@verwondering
Gelukkig mag je je nog altijd doodzuipen als je dat wil.
Hoewel, als je naar de gebruikte argumenten kijkt dan zou het logisch zijn als alcohol ook binnenkort verboden zal worden lol...
Die lachgas patronen zijn niks vergeleken met de confectie en plastic bier glazen die overal in het centrum rond gestrooid worden 😂.Gemeenten dringen al langer aan op maatregelen tegen lachgas, niet in de laatste plaats omdat de straten na festiviteiten als Koningsdag bezaaid liggen met zilverkleurige lachgaspatronen. Sommige gebruikers zouden bovendien agressief of roekeloos gedrag vertonen. Afgelopen maanden werd tijdens evenementen of in delen van steden geregeld een tijdelijk verbod afgekondigd. Ook werd de verkoop van ballonnen op festivals en feesten teruggedrongen.
Afhankelijk van hoe lachgas verkocht werd, viel het toen nog onder de Geneesmiddelenwet. Dus een beetje dezelfde legale status als ketamine nu. Het was niet verboden volgens de Opiumwet, wat al een hoop gezeik scheelt, maar je mocht het ook niet bezitten of verkopen zonder vergunning of specifieke medische redenen.Ik kocht in 2011 voor het eerst een ballon op een feestje in een club. Was het toen illegaal?
Ook toen al werd er op feestjes weleens lachgas in ballonnen verkocht, maar mondjesmaat. Verkoop in patronen met als doel het voor slagroom te gebruiken was toegestaan, als de consument het vervolgens voor andere doeleinden gebruikte dan had de verkoper daar niets mee te maken. Maar verkopen in een ballon was niet toegestaan. Dit viel toen onder 'oneigenlijk gebruik'.Afhankelijk van hoe lachgas verkocht werd, viel het toen nog onder de Geneesmiddelenwet. Dus een beetje dezelfde legale status als ketamine nu. Het was niet verboden volgens de Opiumwet, wat al een hoop gezeik scheelt, maar je mocht het ook niet bezitten of verkopen zonder vergunning of specifieke medische redenen.
Desalniettemin was lachgas toen ook nodig om slagroom mee te maken en die slagroompatronen waren ook legaal. Dus volgens mij was het legaal, tot op het moment dat de lachgas kennelijk voor andere doeleinden werd gebruikt dan om slagroom te maken.
Een beetje vage regelgeving dus. Volgens mij zijn er daarom toen ook rechtszaken gevoerd over hoe het nou precies zat.
Afhankelijk van hoe lachgas verkocht werd, viel het toen nog onder de Geneesmiddelenwet. Dus een beetje dezelfde legale status als ketamine nu. Het was niet verboden volgens de Opiumwet, wat al een hoop gezeik scheelt,.....jmocht het ook niet bezitten of verkopen zonder vergunning of specifieke medische redenen.
Desalniettemin was lachgas toen ook nodig om slagroom mee te maken en die slagroompatronen waren ook legaal. Dus
Een beetje vage regelgeving dus. Volgens mij zijn er daarom toen ook rechtszaken gevoerd over hoe het nou precies zat.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."