Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRechter slaat en zalft overtreders lockdownfeestjes: tot 2 maanden cel en 1.200 euro boete

Rechter slaat en zalft overtreders lockdownfeestjes: tot 2 maanden cel en 1.200 euro boete

34 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Lol.
Uw reactie is straalt onwetendheid uit.
Mijn parter werkt in een rusthuis, en al is het maar bejaarden wassen, of eten helpen opdienen....Ze schreeuwen om hulp.
Klik om te vergroten...
Onwetendheid? 😂 Niet zoveel aannames maken via een scherm aub.
ik neem het gewoon niet serieus als je zegt dat je relschoppers en lockdown feestvierders in de verzorging taakstraf wilt laten volgen. Jij denkt dat ze daar wel fatsoen voor hebben? Ze hebben dat niet eens om geen domme feestjes voor zich te houden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeer terecht. Veel te simplistisch om te beweren dat het om een straf voor een feestje gaat. Het is een straf voor het moedwillig in gevaar brengen van medeburgers door met zijn allen samen te komen in tijden van een zeer besmettelijke pandemie.

Dit is van een heel andere orde dan het wel of niet dragen van een mondkapje. Ook zonder mondkapje ben je, als je altijd goed afstand houdt, nog redelijk veilig. De afstand is het allerbelangrijkst.

Iedereen weet dat, en iedereen weet dat als je wel met 100 man samenkomt, je hoogstwaarschijnlijk bijdraagt aan de verspreiding van het virus. Daarmee breng je anderen in gevaar om erg ziek te worden of om zelfs te sterven. Verder duurt de lockdown door dit gedrag ook weer langer met gevolgen voor de economie en geestelijke gezondheid.

Heel goed dus dat daar consequenties aan verbonden zijn.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blyatman zei:
Onwetendheid? 😂 Niet zoveel aannames maken via een scherm aub.
ik neem het gewoon niet serieus als je zegt dat je relschoppers en lockdown feestvierders in de verzorging taakstraf wilt laten volgen. Jij denkt dat ze daar wel fatsoen voor hebben? Ze hebben dat niet eens om geen domme feestjes voor zich te houden.
Klik om te vergroten...
Want er gaan enkel relschoppers en onverantwoordelijke mensen naar zo een lockdownparty.

Okee, end of discussion. 👍
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Want er gaan enkel relschoppers en onverantwoordelijke mensen naar zo een lockdownparty.

Okee, end of discussion. 👍
Klik om te vergroten...
Uiteraard, want de verantwoordelijkheid ligt niet bij lockdown parties, maar zeker bij hen die er heen gaat of zich er in mengt - de onverantwoordelijke mens die schijt heeft aan opgelegd regelsysteem. En veelal zijn ook gewoon ondoordachte studenten zonder verantwoordelijkheidsgevoel.
Of wou je zeggen dat het de verantwoordelijke mensen zijn die zich wel kunnen aanpassen aan een noodvoorziening omtrent burgermaatschappij en de gevolgen voor de kritieke druk die er heerst overal?
de verantwoordelijke mens, houdt zich ergens nog beseffend voor over het aanpassen tot, en niet het “fuck you feestjes” en relschoppen.

nogmaals, ik ben niet voor de maatregelen of de lockdown maar ik ben wel tegen gladiolen die er feestjes van maken.

maar je bent erg geraakt weer dat je “end of the discussion” er bij moet halen. Ik ben het niet met je eens, dus probeer je het zonder enige onderbouwing aangetoond waarom lockdown feestjes en vierders in bescherming te nemen en te willen zeggen dat hen verantwoordelijkheid vertonen? Misschien maar beter ook dat je na die blunder even een pauze neemt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blyatman zei:
Uiteraard, want de verantwoordelijkheid ligt niet bij lockdown parties, maar zeker bij hen die er heen gaat of zich er in mengt - de onverantwoordelijke mens die schijt heeft aan opgelegd regelsysteem. En veelal zijn ook gewoon ondoordachte studenten zonder verantwoordelijkheidsgevoel.
Of wou je zeggen dat het de verantwoordelijke mensen zijn die zich wel kunnen aanpassen aan een noodvoorziening omtrent burgermaatschappij en de gevolgen voor de kritieke druk die er heerst overal?
de verantwoordelijke mens, houdt zich ergens nog beseffend voor over het aanpassen tot, en niet het “fuck you feestjes” en relschoppen.
Klik om te vergroten...
Er zijn ook studenten "zorgkunde" op zo een feestje. Nogmaal, doe steek je gewoon beter in de zorg dan in de cel.
Blyatman zei:
nogmaals, ik ben niet voor de maatregelen of de lockdown maar ik ben wel tegen gladiolen die er feestjes van maken.
Klik om te vergroten...
Dan moet je de organisatoren in de cel stoppen.
Blyatman zei:
maar je bent erg geraakt weer dat je “end of the discussion” er bij moet halen.
Klik om te vergroten...
Neen, maar we gaan het niet eens worden.
Blyatman zei:
Ik ben het niet met je eens, dus probeer je het zonder enige onderbouwing aangetoond waarom lockdown feestjes en vierders in bescherming te nemen en te willen zeggen dat hen verantwoordelijkheid vertonen?
Klik om te vergroten...
Zeg ik niet. Staat hier al MEERMAALS van mij dat ze die mensen mogen straffen. Dat betwist ik niet, wel de manier waarop. Want daar ging deze topic over.
Blyatman zei:
Misschien maar beter ook dat je na die blunder even een pauze neemt.
Klik om te vergroten...
Welke blunder?
Als jij niet inziet dat de gemeenschap meer baat heeft bij gerichte taakstraffen dan willekeurige celstraffen vraag ik mij af wie hier nou blundert.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Er zijn ook studenten "zorgkunde" op zo een feestje. Nogmaal, doe steek je gewoon beter in de zorg dan in de cel.

Dan moet je de organisatoren in de cel stoppen.

Neen, maar we gaan het niet eens worden.

Zeg ik niet. Staat hier al MEERMAALS van mij dat ze die mensen mogen straffen. Dat betwist ik niet, wel de manier waarop. Want daar ging deze topic over.

Welke blunder?
Als jij niet inziet dat de gemeenschap meer baat heeft bij gerichte taakstraffen dan willekeurige celstraffen vraag ik mij af wie hier nou blundert.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat je niet meer in discussie ging, maar toch doen. Nogmaals, de wet overtreden is overtreden of je organisator bent of feestvierder.
en mensen die fatsoen en verantwoordelijkheid kennen nemen niet plaats aan zulke trashy lockdown feestjes.

anyway ik ga slapen, fijne avond verder.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Moesten wij dan allemaal de gevangenis in?
Klik om te vergroten...

Ja, zeer crimineel van je.
Direct de cel in tussen de moordenaars, dieven, overvallers,...

"Ik heb 20 jaar cel voor een gewapende bankoverval... voor wat zit jij hier?"
- "Corona-feestje"
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Serieus?
Klik om te vergroten...
Would I lie to you ? 😁
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Blyatman zei:
De praktijk heeft geleerd dat geldboetes uitdelen nooit effectief genoeg is. Iemand direct vast zetten voor een lange periode wel. Dus die celstraf is prima, ga maar nadenken die 2 maanden.
Klik om te vergroten...
In Belgie moet geen enkele celstraf onder de drie jaar worden uitgezeten effectief. Kan wel met thuis enkelband.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hija de la luna 1 zei:
In Belgie moet geen enkele celstraf onder de drie jaar worden uitgezeten effectief. Kan wel met thuis enkelband.
Klik om te vergroten...
Serieus?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Serieus?
Klik om te vergroten...
Hier kan de veroordeelde die over een vast adres in België beschikt aan de gevangenisdirectie een elektronisch toezicht aanvragen. Gelet op de overbevolking in de Belgische gevangenissen, wordt deze modaliteit vaak toegekend. Het is mogelijk dat er gewacht moet worden op een beschikbare enkelband

Gaat idd over straffen tem 3jaar.

(Bron : Advo-Recht.be)
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hija de la luna 1 zei:
In Belgie moet geen enkele celstraf onder de drie jaar worden uitgezeten effectief. Kan wel met thuis enkelband.
Klik om te vergroten...
Hier in NL krijg je zelden een enkelband, enkelbanden worden eerder toegepast wanneer je in voorarrest zit in afwachting tot je definitieve recht zitting of wanneer je straf laag genoeg is maar wel een controle moet hebben vanuit justitie. TBS’ers krijgen deze vorm ook wel eens mits ze geen gevaar zijn voor de samenleving maar slechts TBS hebben opgelegd gekregen door een enkel incident.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Natuurlijk onterecht.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#14
www.hln.be

Rechter slaat en zalft overtreders lockdownfeestjes: tot 2 maanden cel en 1.200 euro boete

De politierechtbank van Antwerpen boog zich op 14, 15 en 16 december voor de eerste keer over <a href="https://www.hln.be/antwerpen/122-deelnemers-lockdownfeestjes-staan-voor-rechter-met-hele-waslijst-aan-uitvluchten-mijn-tweelingbroer-was-daar-aanwezig-mevrouw-niet-ik~a7875338/"...
www.hln.be www.hln.be

Jup, 2 maanden de bak in (effectief, niet voorwaardelijk) voor een feestje. Terecht?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ook al ben ik geen voorstander van alles wat gebeurd, dan vind ik dit nog zacht. (Geldboete) Iedereen wilt van de lockdown af, iedereen wilt vrijheid maar je achterlijk en onfatsoenlijk gedragen met lockdown feestjes terwijl de rest wel zijn shit bijdraagt, zijn die domme kinder feestjes gewoon een dikke vette fuck you naar iedereen die wel zijn best doet om het normale terug te krijgen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kan je het volledige artikel lezen?

Ik vraag mij bvb af of het over de eerste veroordelingen gaat van deze personen of hun zoveelste.

Effectieve celstraffen is er misschien wat over, maar langs de andere kant heeft het geen nut om de boetes te blijven verhogen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Kan je het volledige artikel lezen?

Ik vraag mij bvb af of het over de eerste veroordelingen gaat van deze personen of hun zoveelste.

Effectieve celstraffen is er misschien wat over, maar langs de andere kant heeft het geen nut om de boetes te blijven verhogen.
Klik om te vergroten...
De praktijk heeft geleerd dat geldboetes uitdelen nooit effectief genoeg is. Iemand direct vast zetten voor een lange periode wel. Dus die celstraf is prima, ga maar nadenken die 2 maanden.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Blyatman zei:
De praktijk heeft geleerd dat geldboetes uitdelen nooit effectief genoeg is. Iemand direct vast zetten voor een lange periode wel. Dus die celstraf is prima, ga maar nadenken die 2 maanden.
Klik om te vergroten...
En hoeveel werkgevers gaan begrip tonen?
( iemand ontslaan omwille van een feestje, het moet niet gekker worden)
Los daarvan ook 2 maanden geen inkomsten.
( wat al vlug resulteert in duizenden euro inkomstenverlies)

Een taakstraf lijkt me gewoon een betere oplossing.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
En hoeveel werkgevers gaan begrip tonen?
( iemand ontslaan omwille van een feestje, het moet niet gekker worden)
Los daarvan ook 2 maanden geen inkomsten.
( wat al vlug resulteert in duizenden euro inkomstenverlies)

Een taakstraf lijkt me gewoon een betere oplossing.
Klik om te vergroten...
Maar hoezo moet een werkgever begrip tonen voor iemand die de wet overtreed? 🤓 tevens ontslag om een feestje? Nee: ontslag omdat iemand de wet overtreed en zich strafbaar maakt.
tevens, eigen schuld: de wet overtreden en gepakt worden = op de blaren zitten.
Moet niet gekker worden dat we zulke onzin maar laten gebeuren en toekijken zonder in te grijpen.
en geen inkomsten? Nogmaals: eigen schuld. Niemand verplicht iemand om zich onfatsoenlijk en achterlijk te gedragen om wetten te overschrijden en dan zielig gevonden te worden als er sancties opgelegd zijn.
Taakstraf lost niks op 😂 Daar wordt om gelachen en dat wordt niet eens gecontroleerd of uitgevoerd, duizenden uren aan taakstraffen die nooit uitgevoerd worden omdat ze iemand ff 100 euro in de hand douwen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blyatman zei:
Maar hoezo moet een werkgever begrip tonen voor iemand die de wet overtreed? 🤓
Klik om te vergroten...
Maar de reden blijft : een feestje.
Blyatman zei:
tevens, eigen schuld: de wet overtreden en gepakt worden = op de blaren zitten.
Klik om te vergroten...
Agree, maar celstraffen?
Kost de belastingsbetaler enkel geld. Met een taakstraf dragen ze nog bij aan de gemeenschap.
Blyatman zei:
Moet niet gekker worden dat we zulke onzin maar laten gebeuren en toekijken zonder in te grijpen.
Klik om te vergroten...
Again. Agree.
Maar sommige zwaardere misdrijven resulteren niet eens in effecieve celstraffen.
Blyatman zei:
en geen inkomsten? Nogmaals: eigen schuld. Nieland verplicht iemand om zich onfatsoenlijk en achterlijk te gedragen om wetten te overschrijden en dan zielig gevonden te worden als er sancties opgelegd zijn.
Klik om te vergroten...
We zijn allrmaal jong geweest toch?
Blyatman zei:
Taakstraf lost niks op 😂 Daar wordt om gelachen en dat wordt niet eens gecontroleerd of uitgevoerd, duizenden uren aan taakstraffen die nooit uitgevoerd worden omdat ze iemand ff 100 euro in de hand douwen.
Klik om te vergroten...
Uw laatste zin kan ik niet mee akkoord gaan. Misschien in NL maar in BE worden straffen streng opgevolgd.

Nogmaals, ze mogen die mensen straffen. Alleen snap ik het nut niet van de overvolle gevangenissen nog extra te bevolken met FEESTVIEDERS...


Wat een tijd...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."