#1
Would I lie to you ? 😁Serieus?
Would I lie to you ? 😁Serieus?
In Belgie moet geen enkele celstraf onder de drie jaar worden uitgezeten effectief. Kan wel met thuis enkelband.De praktijk heeft geleerd dat geldboetes uitdelen nooit effectief genoeg is. Iemand direct vast zetten voor een lange periode wel. Dus die celstraf is prima, ga maar nadenken die 2 maanden.
Serieus?In Belgie moet geen enkele celstraf onder de drie jaar worden uitgezeten effectief. Kan wel met thuis enkelband.
Hier kan de veroordeelde die over een vast adres in België beschikt aan de gevangenisdirectie een elektronisch toezicht aanvragen. Gelet op de overbevolking in de Belgische gevangenissen, wordt deze modaliteit vaak toegekend. Het is mogelijk dat er gewacht moet worden op een beschikbare enkelbandSerieus?
De praktijk heeft geleerd dat geldboetes uitdelen nooit effectief genoeg is. Iemand direct vast zetten voor een lange periode wel. Dus die celstraf is prima, ga maar nadenken die 2 maanden.Kan je het volledige artikel lezen?
Ik vraag mij bvb af of het over de eerste veroordelingen gaat van deze personen of hun zoveelste.
Effectieve celstraffen is er misschien wat over, maar langs de andere kant heeft het geen nut om de boetes te blijven verhogen.
En hoeveel werkgevers gaan begrip tonen?De praktijk heeft geleerd dat geldboetes uitdelen nooit effectief genoeg is. Iemand direct vast zetten voor een lange periode wel. Dus die celstraf is prima, ga maar nadenken die 2 maanden.
Maar hoezo moet een werkgever begrip tonen voor iemand die de wet overtreed? 🤓 tevens ontslag om een feestje? Nee: ontslag omdat iemand de wet overtreed en zich strafbaar maakt.En hoeveel werkgevers gaan begrip tonen?
( iemand ontslaan omwille van een feestje, het moet niet gekker worden)
Los daarvan ook 2 maanden geen inkomsten.
( wat al vlug resulteert in duizenden euro inkomstenverlies)
Een taakstraf lijkt me gewoon een betere oplossing.
Maar de reden blijft : een feestje.Maar hoezo moet een werkgever begrip tonen voor iemand die de wet overtreed? 🤓
Agree, maar celstraffen?tevens, eigen schuld: de wet overtreden en gepakt worden = op de blaren zitten.
Again. Agree.Moet niet gekker worden dat we zulke onzin maar laten gebeuren en toekijken zonder in te grijpen.
We zijn allrmaal jong geweest toch?en geen inkomsten? Nogmaals: eigen schuld. Nieland verplicht iemand om zich onfatsoenlijk en achterlijk te gedragen om wetten te overschrijden en dan zielig gevonden te worden als er sancties opgelegd zijn.
Uw laatste zin kan ik niet mee akkoord gaan. Misschien in NL maar in BE worden straffen streng opgevolgd.Taakstraf lost niks op 😂 Daar wordt om gelachen en dat wordt niet eens gecontroleerd of uitgevoerd, duizenden uren aan taakstraffen die nooit uitgevoerd worden omdat ze iemand ff 100 euro in de hand douwen.
Hier in NL krijg je zelden een enkelband, enkelbanden worden eerder toegepast wanneer je in voorarrest zit in afwachting tot je definitieve recht zitting of wanneer je straf laag genoeg is maar wel een controle moet hebben vanuit justitie. TBS’ers krijgen deze vorm ook wel eens mits ze geen gevaar zijn voor de samenleving maar slechts TBS hebben opgelegd gekregen door een enkel incident.In Belgie moet geen enkele celstraf onder de drie jaar worden uitgezeten effectief. Kan wel met thuis enkelband.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."