Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRechter slaat en zalft overtreders lockdownfeestjes: tot 2 maanden cel en 1.200 euro boete

Rechter slaat en zalft overtreders lockdownfeestjes: tot 2 maanden cel en 1.200 euro boete

34 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Serieus?
Klik om te vergroten...
Would I lie to you ? 😁

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
H
Hija de la luna 1
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Blyatman zei:
De praktijk heeft geleerd dat geldboetes uitdelen nooit effectief genoeg is. Iemand direct vast zetten voor een lange periode wel. Dus die celstraf is prima, ga maar nadenken die 2 maanden.
Klik om te vergroten...
In Belgie moet geen enkele celstraf onder de drie jaar worden uitgezeten effectief. Kan wel met thuis enkelband.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hija de la luna 1 zei:
In Belgie moet geen enkele celstraf onder de drie jaar worden uitgezeten effectief. Kan wel met thuis enkelband.
Klik om te vergroten...
Serieus?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Serieus?
Klik om te vergroten...
Hier kan de veroordeelde die over een vast adres in België beschikt aan de gevangenisdirectie een elektronisch toezicht aanvragen. Gelet op de overbevolking in de Belgische gevangenissen, wordt deze modaliteit vaak toegekend. Het is mogelijk dat er gewacht moet worden op een beschikbare enkelband

Gaat idd over straffen tem 3jaar.

(Bron : Advo-Recht.be)
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#5
www.hln.be

Rechter slaat en zalft overtreders lockdownfeestjes: tot 2 maanden cel en 1.200 euro boete

De politierechtbank van Antwerpen boog zich op 14, 15 en 16 december voor de eerste keer over <a href="https://www.hln.be/antwerpen/122-deelnemers-lockdownfeestjes-staan-voor-rechter-met-hele-waslijst-aan-uitvluchten-mijn-tweelingbroer-was-daar-aanwezig-mevrouw-niet-ik~a7875338/"...
www.hln.be www.hln.be

Jup, 2 maanden de bak in (effectief, niet voorwaardelijk) voor een feestje. Terecht?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook al ben ik geen voorstander van alles wat gebeurd, dan vind ik dit nog zacht. (Geldboete) Iedereen wilt van de lockdown af, iedereen wilt vrijheid maar je achterlijk en onfatsoenlijk gedragen met lockdown feestjes terwijl de rest wel zijn shit bijdraagt, zijn die domme kinder feestjes gewoon een dikke vette fuck you naar iedereen die wel zijn best doet om het normale terug te krijgen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kan je het volledige artikel lezen?

Ik vraag mij bvb af of het over de eerste veroordelingen gaat van deze personen of hun zoveelste.

Effectieve celstraffen is er misschien wat over, maar langs de andere kant heeft het geen nut om de boetes te blijven verhogen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Kan je het volledige artikel lezen?

Ik vraag mij bvb af of het over de eerste veroordelingen gaat van deze personen of hun zoveelste.

Effectieve celstraffen is er misschien wat over, maar langs de andere kant heeft het geen nut om de boetes te blijven verhogen.
Klik om te vergroten...
De praktijk heeft geleerd dat geldboetes uitdelen nooit effectief genoeg is. Iemand direct vast zetten voor een lange periode wel. Dus die celstraf is prima, ga maar nadenken die 2 maanden.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blyatman zei:
De praktijk heeft geleerd dat geldboetes uitdelen nooit effectief genoeg is. Iemand direct vast zetten voor een lange periode wel. Dus die celstraf is prima, ga maar nadenken die 2 maanden.
Klik om te vergroten...
En hoeveel werkgevers gaan begrip tonen?
( iemand ontslaan omwille van een feestje, het moet niet gekker worden)
Los daarvan ook 2 maanden geen inkomsten.
( wat al vlug resulteert in duizenden euro inkomstenverlies)

Een taakstraf lijkt me gewoon een betere oplossing.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
En hoeveel werkgevers gaan begrip tonen?
( iemand ontslaan omwille van een feestje, het moet niet gekker worden)
Los daarvan ook 2 maanden geen inkomsten.
( wat al vlug resulteert in duizenden euro inkomstenverlies)

Een taakstraf lijkt me gewoon een betere oplossing.
Klik om te vergroten...
Maar hoezo moet een werkgever begrip tonen voor iemand die de wet overtreed? 🤓 tevens ontslag om een feestje? Nee: ontslag omdat iemand de wet overtreed en zich strafbaar maakt.
tevens, eigen schuld: de wet overtreden en gepakt worden = op de blaren zitten.
Moet niet gekker worden dat we zulke onzin maar laten gebeuren en toekijken zonder in te grijpen.
en geen inkomsten? Nogmaals: eigen schuld. Niemand verplicht iemand om zich onfatsoenlijk en achterlijk te gedragen om wetten te overschrijden en dan zielig gevonden te worden als er sancties opgelegd zijn.
Taakstraf lost niks op 😂 Daar wordt om gelachen en dat wordt niet eens gecontroleerd of uitgevoerd, duizenden uren aan taakstraffen die nooit uitgevoerd worden omdat ze iemand ff 100 euro in de hand douwen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blyatman zei:
Maar hoezo moet een werkgever begrip tonen voor iemand die de wet overtreed? 🤓
Klik om te vergroten...
Maar de reden blijft : een feestje.
Blyatman zei:
tevens, eigen schuld: de wet overtreden en gepakt worden = op de blaren zitten.
Klik om te vergroten...
Agree, maar celstraffen?
Kost de belastingsbetaler enkel geld. Met een taakstraf dragen ze nog bij aan de gemeenschap.
Blyatman zei:
Moet niet gekker worden dat we zulke onzin maar laten gebeuren en toekijken zonder in te grijpen.
Klik om te vergroten...
Again. Agree.
Maar sommige zwaardere misdrijven resulteren niet eens in effecieve celstraffen.
Blyatman zei:
en geen inkomsten? Nogmaals: eigen schuld. Nieland verplicht iemand om zich onfatsoenlijk en achterlijk te gedragen om wetten te overschrijden en dan zielig gevonden te worden als er sancties opgelegd zijn.
Klik om te vergroten...
We zijn allrmaal jong geweest toch?
Blyatman zei:
Taakstraf lost niks op 😂 Daar wordt om gelachen en dat wordt niet eens gecontroleerd of uitgevoerd, duizenden uren aan taakstraffen die nooit uitgevoerd worden omdat ze iemand ff 100 euro in de hand douwen.
Klik om te vergroten...
Uw laatste zin kan ik niet mee akkoord gaan. Misschien in NL maar in BE worden straffen streng opgevolgd.

Nogmaals, ze mogen die mensen straffen. Alleen snap ik het nut niet van de overvolle gevangenissen nog extra te bevolken met FEESTVIEDERS...


Wat een tijd...
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het zijn geen feestvierders, het zijn overtreders van de wet.
feest vierders houden zich nog fatsoenlijker aan de regels dan deze Corona puinzooi studenten die zich stoer vinden om zich in de media te zetten als zogenaamde helden, terwijl die knaapjes alles verneuken wat nog los liep qua vrijheid. Heeft niks te maken met dat wij ook eens jong zijn geweest, appels met peren vergelijking. Taakstraffen in NL worden amper uitgevoerd of gecontroleerd, sterker nog meeste instanties stempelen af zonder dat je een dag gewerkt hebt daar omdat taakstraffers extra geld kosten voor werkgevers hier.

nogmaals, ik vind het wel goed zo. Meningen verschillen maar de kern blijft: overtreden is overtreden, en gevolgen zijn nodig. Nu denken ze allemaal er mee weg te komen, als je 2 maanden cel riskeert en daardoor een strafblad hebt ga je wel anders denken over puberale lockdown studenten rotzooi praktijken.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jonge mensen worden tijdens deze crisis massaal in de kont geneukt. (Bij wijze van.....). 😅
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hija de la luna 1 zei:
In Belgie moet geen enkele celstraf onder de drie jaar worden uitgezeten effectief. Kan wel met thuis enkelband.
Klik om te vergroten...
Hier in NL krijg je zelden een enkelband, enkelbanden worden eerder toegepast wanneer je in voorarrest zit in afwachting tot je definitieve recht zitting of wanneer je straf laag genoeg is maar wel een controle moet hebben vanuit justitie. TBS’ers krijgen deze vorm ook wel eens mits ze geen gevaar zijn voor de samenleving maar slechts TBS hebben opgelegd gekregen door een enkel incident.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natuurlijk onterecht.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."