Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe Discussie over maatregelen betreffende Het Klimaat.

De Discussie over maatregelen betreffende Het Klimaat.

32 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
In Rotterdam heb je een woonboulevard met daarop een park
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik start hier dit onderwerp, omdat er een levendige discussie over is ontstaan in het draadje over de verkiezingen van de Tweede Kamer.
Ik ga ervan uit, dat hier eventueel verder discussiëren beter is, om het verkiezingen draadje niet verder te vervuilen .
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Martinus zei:
Denk dat energie zuiniger leven ook veel kan helpen. Er word zoveel energie verspild.
Klik om te vergroten...
Dit
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Alles ondergronds bouwen is onmogelijk.
Denk aan geschikte grondsoort,draagkracht en verzakkingen. Het kostenplaatje is gigantisch, zo niet onmogelijk.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrloverdj zei:
Alles ondergronds bouwen is onmogelijk.
Denk aan geschikte grondsoort,draagkracht en verzakkingen. Het kostenplaatje is gigantisch, zo niet onmogelijk.
Klik om te vergroten...

Het gaat veel tijd en energie kosten, maar waarom zou dat ons stoppen? Alsof we iets beters te doen hebben hier op aarde. Geld is ook maar boekhouding voor productivitijt. We kunnen kiezen waar we die productivitijt voor willen gebruiken.

Als je kijkt wat voor productivitijt er word verspild op het maken van wapens en het wantrouwen van elkaar. Hoe veel objecten we maken die we 2 jaar later weer weg gooien. Zo veel verspilling om mensen maar bezig te houden.

Vroeger bouwde ze tempels en piramides met overschot aan productivitijt. Nu maken we wegwerp electronica en plastic prullen.

Het lijkt me dat we naar een utopia toe willen werken met zn allen samen. Wat is het alternatief?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben verbaasd over de positieve reacties over kernenergie.
Het is nog niet zo erg lang geleden, dat vrijwel iedereen ging stuiteren als het woord " kernenergie " ter sprake kwam...
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens deze wetenschapper maken mannen over 25 jaar precies nog 0 spermacellen aan, dus het probleem
lost zich vanzelf binnen een generatie op, maatregelen zijn overbodig.
www.theguardian.com

Plummeting sperm counts, shrinking penises: toxic chemicals threaten humanity | Erin Brockovich

The chemicals to blame for our reproductive crisis are found everywhere and in everything
www.theguardian.com www.theguardian.com
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Ik ben verbaasd over de positieve reacties over kernenergie.
Het is nog niet zo erg lang geleden, dat vrijwel iedereen ging stuiteren als het woord " kernenergie " ter sprake kwam...
Klik om te vergroten...

Ik zou niet weten wat voor alternatief er is naast kern voor grote hoeveelheden stroom opwekken. Denk dat die nog uitgevonden moeten worden.

En de nadelen van kernenergie lijken me makkelijker te managen dan die van fossiele brandstoffen.

Ik denk dat proberen huizen energie neutraal te maken met zonnepanelen en zonneboilers en batterijen ook een boel kan helpen.

Thorium en uranium raken ook op, dus tja.


Het ware probleem is dat er gewoon veel te veel mensen op aarde zijn. Maar ja, dat probleem los je niet zo makkelijk op.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat probleem gaat de natuur voor ons oplossen. Pandemie na pandemie!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Ik ben verbaasd over de positieve reacties over kernenergie.
Het is nog niet zo erg lang geleden, dat vrijwel iedereen ging stuiteren als het woord " kernenergie " ter sprake kwam...
Klik om te vergroten...
Angst voor rampen en lobby van de fossiele energiewereld denk ik.

We hadden nooit moeten stoppen met kernenergie, dan waren we er nu al veel beter in geweest. De argumenten die nu voorbij komen zijn risico en kosten. Het risico is te verwaarlozen, vooral als je het vergelijkt met fossiele brandstoffen. De kosten verdienen we wel weer terug.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben het volledig met je eens!
Het is toch wel positief nogmaals, dat er hier op df totnogtoe zoveel mensen pro zijn.
Vroegah op school waren de meeste medestudenten faliekant tegen kernenergie.
Ik herinner me een knaap die eens tegen me zei: as zaterdag gaan we weer naar die klotereactor in Borsele..
Ik heb fel gediscussieerd met deze flapdrol, ook, omdat het er een was met een gebroken geweertje op zijn vest, of jas.
En daarover zei hij: als ik in dienst moet, nou dan zal ik ze eens laten zien, dat ik ertegen ben!
Ik zal niets anders doen, dan zoveel mogelijk te saboteren!
Waarop ik zei, dat hem zeer waarschijnlijk de ribben gesmeerd zouden worden.
Autorijden was ook al helemaal verkeerd, en sigaretten roken ook!
Het summum van afkeer bereikte mij toen hij mij vroeg om een wasbak ergens op te halen en hem met dat ding " even heen, en terug te brengen."
Dit gebeurde trouwens voordat wij de discussie voerden.
Ik bracht en haalde hem, maar een bedankje kon er niet af!
Daarna dus de kernenergie discussie, en ik snap nog steeds niet, dat ik hem niet met de vuist wat respect heb bijgebracht.
Wat een waardeloze lul was dat!
Gelukkig denkt men over kernenergie hier positief!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat er tot 75 jaar geleden regelmatig gebeurde, was het voeren van oorlogen.
Dit decimeerde de bevolking danig.
En wat mij betreft :
No Kids for me!
Ik ga in deze teringbende hier op aarde beslist geen Kids neerzetten.
No way!
W
WowflowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het beste wat je als individu kunt doen voor moeder aarde (en volgende generaties) is je niet voortplanten.

De energievraag zal de komende decennia exponentieel blijven toenemen. Voornamelijk door een groeiende wereldbevolking, maar ook door een gemiddelde groei in (energie)consumptie per individu.

Windenergie/zonne-energie/kernenergie zijn op korte termijn misschien oplossingen, maar zijn voor de lange termijn (50-100 jaar), met de groeiende energievraag, enkel een druppel op de gloeiende plaat.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wowflow zei:
Het beste wat je als individu kunt doen voor moeder aarde (en volgende generaties) is je niet voortplanten.

De energievraag zal de komende decennia exponentieel blijven toenemen. Voornamelijk door een groeiende wereldbevolking, maar ook door een gemiddelde groei in (energie)consumptie per individu.

Windenergie/zonne-energie/kernenergie zijn op korte termijn misschien oplossingen, maar zijn voor de lange termijn (50-100 jaar), met de groeiende energievraag, enkel een druppel op de gloeiende plaat.
Klik om te vergroten...

Als iedereen op aarde zo wil leven als wij dat in Nederland doen, wat een stroom zou er dan gegenereerd moeten worden....
En persoonlijk zie ik de meerwaarde er niet eens van in. Maakt al die tech ons nou gelukkig?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wowflow zei:
Het beste wat je als individu kunt doen voor moeder aarde (en volgende generaties) is je niet voortplanten.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me überhaupt af waarom iemand in deze tijd kinderen ter wereld zou willen brengen. Als ik al kinderen wilde zou ik eerst wachten tot er weer iets wat lijkt op een vrije maatschappij met toekomstperspectief zou zijn.

Wij als westerlingen gebruiken ook een veelvoud aan resources ten opzichte van mensen uit de derde wereld. En we zitten hier met 17 miljoen in zo'n piepklein landje. Dat mogen er best wat minder zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
We zitten wel in een ernstige pandemie. Als we nou gewoon allemaal geen vaccin nemen, dan zal covid op een natuurlijke wijze de wereldbevolking decimeren. Want zo'n 'killer-virus' is het, als ik afga op media en overheid.

Of de "opperwappies" hebben gelijk en de vaccins zijn erop gemaakt om de wereldbevolking uit te dunnen. Ook een optie. :thinking:


Nee even serieus, minder kinderen krijgen lijkt mij de beste optie. Je doet er niemand kwaad mee en 1 generatie verder kan dat al een enorm verschil maken. Maar ik ben er niet voor om mensen te verplichten bijvoorbeeld maar 1 kind te mogen laten hebben, zoals in China gedaan werd. Het zal uit vrije keuze moeten zijn, dus dan zal hier bewustzijn voor gecreëerd moeten worden.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zou niet weten waar dit bewustzijn vandaan moet komen. Misschien heeft het nog wel een paar 100 jaar nodig en is de mens nog niet klaar met zijn evolutie. Misschien is de ego te sterk in ons en is dood en hergeboren worden de enige manier hoe een structuur in de realitijt zich kan verbeteren. Een oude boom kan zijn vorm ook niet opnieuw groeien.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Martinus zei:
Ik zou niet weten waar dit bewustzijn vandaan moet komen. Misschien heeft het nog wel een paar 100 jaar nodig en is de mens nog niet klaar met zijn evolutie. Misschien is de ego te sterk in ons en is dood en hergeboren worden de enige manier hoe een structuur in de realitijt zich kan verbeteren. Een oude boom kan zijn vorm ook niet opnieuw groeien.
Klik om te vergroten...
Met hoe de dingen nu gaan denk ik dat we nooit die 100 jaar gaan halen (laat staan een paar 100 jaar), behálve als we collectief uit dit ego-bewustzijn stappen. De wereld wordt gekker met de week, kun je je zelfs maar voorstellen hoe dat zou zijn als je dat zou doortrekken tot over 100 jaar? Het ego is een verouderd besturingssysteem dat vervangen móet worden.

Het goede nieuws is, er bestaat helemaal geen ego. Het is een optische illusie. Er is geen 'zelf' in ons aanwezig. Er is geen 'denker' van gedachten, de 'denker' is slechts 1 van de gedachten. Er is slechts "niets" waarin deze hele kosmische voorstelling/film zich afspeelt, waarvan je lichaam en geest 1 rol spelen. Maar zolang het lijkt alsof er een zelf/ego is, zal vanuit vrije wil die zelf opgegeven moeten worden. Maar dat is iets wat het ego nooit zelf zal kunnen volbrengen, want vanuit het ego gezien is dat de dood zelf. Er zal dus een paradigmaverschuiving moeten plaatsvinden, waarin men van het ene (valse) bewustzijn naar het "nieuwe" bewustzijnsperspectief overstapt. En dit zal individueel "in" ieder "persoon" moeten gebeuren. Niemand weet hoe en of dat zal lukken, maar ik denk wel dat we in de meest interessante tijd óóit leven. We zitten op de voorste rij van de meest waanzinnige show ooit, die af lijkt te stevenen op de grote finale. Hoe klote deze tijd ook is, ik ben dankbaar dat ik nu leef om dit mee te maken!

De dood zal denk ik niets oplossen, omdat bewustzijn vooraf gaat aan het lichaam. Je ontkomt er niet aan het werk te doen. Je ontkomt er niet aan bewust door het vuur te moeten gaan. 'Vuur' als in het onderbewuste, dat gevoeld moet worden, volledig. Alles minder dan dat is terugzakken naar onbewustheid. In een nieuw leven zal het ego je gewoon weer misleiden, controleren, tot zijn slaaf maken. Wanneer er geen ononderbroken bewustzijn is die daar waakzaam voor is. En ja, ik weet dat ik in de alinea hierboven stel dat er geen ego is. 1 van de vele paradoxen wanneer je dit soort zaken onder woorden probeert te brengen.

En ja, ik weet hoe out there dit allemaal klinkt. :wink:

Hoe extreem machtige instanties denken wel even de wereld te zullen gaan redden (ik denk nu natuurlijk met name aan het WEF met hun 'build back better') is in mijn ogen kinderachtig en ronduit arrogant. Natuurlijk, individueel denken om het milieu en je aandeel doen is altijd goed, maar dat enorm grootschalige omgooien van alles is een farce. Niets anders dan individueel ons bewustzijn updaten zal onszelf en secundair deze wereld gaan redden. Red eerst jezelf maar eens, voordat je denkt de wereld te gaan redden.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#19
Clean your room! 😂😁
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het niet krijgen van kinderen heeft ook een groot nadeel.
Er zijn bevolkingsgroepen, die uit Afrika komen, en deze mensen nemen 5, 6 kinderen.
Het gevolg ervan is groot.
wij raken ons land kwijt, en de Sharia komt in beeld..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."