#1
In Rotterdam heb je een woonboulevard met daarop een park
DitDenk dat energie zuiniger leven ook veel kan helpen. Er word zoveel energie verspild.
Alles ondergronds bouwen is onmogelijk.
Denk aan geschikte grondsoort,draagkracht en verzakkingen. Het kostenplaatje is gigantisch, zo niet onmogelijk.
Ik ben verbaasd over de positieve reacties over kernenergie.
Het is nog niet zo erg lang geleden, dat vrijwel iedereen ging stuiteren als het woord " kernenergie " ter sprake kwam...
Angst voor rampen en lobby van de fossiele energiewereld denk ik.Ik ben verbaasd over de positieve reacties over kernenergie.
Het is nog niet zo erg lang geleden, dat vrijwel iedereen ging stuiteren als het woord " kernenergie " ter sprake kwam...
Het beste wat je als individu kunt doen voor moeder aarde (en volgende generaties) is je niet voortplanten.
De energievraag zal de komende decennia exponentieel blijven toenemen. Voornamelijk door een groeiende wereldbevolking, maar ook door een gemiddelde groei in (energie)consumptie per individu.
Windenergie/zonne-energie/kernenergie zijn op korte termijn misschien oplossingen, maar zijn voor de lange termijn (50-100 jaar), met de groeiende energievraag, enkel een druppel op de gloeiende plaat.
Ik vraag me überhaupt af waarom iemand in deze tijd kinderen ter wereld zou willen brengen. Als ik al kinderen wilde zou ik eerst wachten tot er weer iets wat lijkt op een vrije maatschappij met toekomstperspectief zou zijn.Het beste wat je als individu kunt doen voor moeder aarde (en volgende generaties) is je niet voortplanten.
Met hoe de dingen nu gaan denk ik dat we nooit die 100 jaar gaan halen (laat staan een paar 100 jaar), behálve als we collectief uit dit ego-bewustzijn stappen. De wereld wordt gekker met de week, kun je je zelfs maar voorstellen hoe dat zou zijn als je dat zou doortrekken tot over 100 jaar? Het ego is een verouderd besturingssysteem dat vervangen móet worden.Ik zou niet weten waar dit bewustzijn vandaan moet komen. Misschien heeft het nog wel een paar 100 jaar nodig en is de mens nog niet klaar met zijn evolutie. Misschien is de ego te sterk in ons en is dood en hergeboren worden de enige manier hoe een structuur in de realitijt zich kan verbeteren. Een oude boom kan zijn vorm ook niet opnieuw groeien.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."