#1
In Rotterdam heb je een woonboulevard met daarop een park
Niet alle grond is daar geschikt voor, probeer bijvoorbeeld maar eens een huis te bouwen onder een zandvlakte.Denk dat energie zuiniger leven ook veel kan helpen. Er word zoveel energie verspild.
Ik had gister in een wiet space een idee. Wat nou als we al onze huizen en gebouwen en wegen onder de grond bouwen. Dan is alles natuurlijk geisoleerd en we verspillen niet al de ruimte op het oppervlak met huizen en beton. Minder licht en geluids vervuiling. Meer ruimte voor natuur.
Nadeel is dat een kerncentrale pas 10 a 15 jaar na het beginnen vande bouw functioneel is. Dus geen korte termijn oplossing. Plus dat het afval nooit vergaat en dus ondergronds voor eeuwen gevaar kan brengen.Ik denk dat kernenergie wel een goede tijdelijke optie is. En dan hard werken om iets beters te verzinnen zoals fusie of misschien zonnepanelen in de ruimte ofzo.
DitDenk dat energie zuiniger leven ook veel kan helpen. Er word zoveel energie verspild.
Alles ondergronds bouwen is onmogelijk.
Denk aan geschikte grondsoort,draagkracht en verzakkingen. Het kostenplaatje is gigantisch, zo niet onmogelijk.
Ik ben verbaasd over de positieve reacties over kernenergie.
Het is nog niet zo erg lang geleden, dat vrijwel iedereen ging stuiteren als het woord " kernenergie " ter sprake kwam...
Angst voor rampen en lobby van de fossiele energiewereld denk ik.Ik ben verbaasd over de positieve reacties over kernenergie.
Het is nog niet zo erg lang geleden, dat vrijwel iedereen ging stuiteren als het woord " kernenergie " ter sprake kwam...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."