Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-mmc alweer in t nieuws

3-mmc alweer in t nieuws

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Luna199263 zei:
Hoe ik het soms zie, is dat sommige mensen verschillend verslaafd kunnen worden.

toen ik 2x ghb had gedaan, had ik niet de neiging om meer te gebruiken. Heb het 2x gedaan in iets minder dan een jaar tijd.

toen ik 2x 3mmc had gedaan, had ik snel ( binnen paar dagen) de neiging om weer te gebruiken.

toch hoor ik vaak dat zowel 3mmc als ghb verslavend zijn. Ik zie mezelf ook als iemand die verslavingsgevoelig is voor poeder drugs en niet voor pillen of vloeistoffen. Daarom hoor je ook vaak dat mensen 3mmc oraal nemen ipv nasaal vanwege de cravings.
Klik om te vergroten...

Daar kan ik me vinden. Ik weet van mezelf dat ik enigszins gevoelig ben voor ‘functionele’ drugs zoals benzo’s en lage (werk)dosissen stimulanten, dat is een oppasser voor mij, zeker omdat ze elkaar in de hand werken. Ik ben van nature een moeilijke inslaper en overdag eerder aan de passieve/hangerige (lees luie 😅) kant, dus die middelen liggen altijd op de loer. Reguleer het voor mezelf wel streng genoeg.

Maar GHB vond ik ook totaal niet verslavend, ook niet zo bijzonder... en 3-MMC dus ook niet. 3-MMC vind ik voor af en toe een avondje wel leuk, maar ik denk er niet zo vaak aan. Als ik het doe hou ik het bij een normale dosis en, inderdaad, oraal. Snuiven is minder effectief en verslavender.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Daar kan ik me vinden. Ik weet van mezelf dat ik enigszins gevoelig ben voor ‘functionele’ drugs zoals benzo’s en lage (werk)dosissen stimulanten, dat is een oppasser voor mij, zeker omdat ze elkaar in de hand werken. Ik ben van nature een moeilijke inslaper en overdag eerder aan de passieve/hangerige (lees luie 😅) kant, dus die middelen liggen altijd op de loer. Reguleer het voor mezelf wel streng genoeg.

Maar GHB vond ik ook totaal niet verslavend, ook niet zo bijzonder... en 3-MMC dus ook niet. 3-MMC vind ik voor af en toe een avondje wel leuk, maar ik denk er niet zo vaak aan. Als ik het doe hou ik het bij een normale dosis en, inderdaad, oraal. Snuiven is minder effectief en verslavender.
Klik om te vergroten...
Ik ben dus afgelopen tijd aardig verslaafd eraan geweest ( tot een punt dat het bijna dagelijks een gram was). Altijd gesnoven en nooit oraal genomen. Ben nu 4 weken gestopt en voelt top. Toch door alle verhalen over oraal wil ik een keer in de toekomst pallets( geloof dat het zo heet) proberen. Bij goeie lijn snuiven voelde ik me al top en het effect was enorm aanwezig. Vraag me dan altijd af hoe het is om oraal te doen, omdat velen zeggen dat het effect nog erger / beter is.
Zelf wou ik dat ik 3M kon houden bij “ een avondje zo nu en dan”.

Geluk heb ik dat ik, wanneer ik niet gebruik, een prima slaper ben. Nooit in aanraking hoeven komen met benzo ect. Toch hoor ik er altijd veel en soms ook slechte verhalen over ( slecht Als in dat mensen er afhankelijk van worden ).

Zo zie je maar dat verslavingen voor ieder persoon afhankelijk is. Dat is ook de reden dat ik altijd een beetje naar wordt van de mensen die zeggen : “ maar als je weet dat je verslaafd kan worden van drugs, waarom begin je er dan aan ?”

alsof we bij de eerste keer 3mmc, cocaïne, speed, slaap middel ect er voor kiezen om verslaafd/ afhankelijk er van te worden 😂
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Tuurlijk kan een jochie van 13 ook een dealer hebben. Maar dit is te makkelijk.
Klik om te vergroten...
Hopelijk heb je het geluk als ouder zijnde van die 13 jarige dat de dealer een beetje verstand heeft. En gezondheid boven winst kiest en niet verkoopt aan 13 jarige. Maar indd wat je zegt, ze komen er toch wel alleen. Alleen met een moeilijkere omweg.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
,,D66 erkent de zorgelijke ontwikkelingen van designerdrug 3-MMC. Daar zit precies ons pijnpunt: verbieden is geen oplossing, dat jaagt illegaliteit en criminaliteit aan’’, zegt D66-fractievoorzitter Sonja Paauw. Zij wil investeren in preventie, voorlichting en een veilige leefomgeving voor de jeugd. Ook GroenLinks ziet meer heil in een betere regulering en leeftijdscontrole dan een algeheel verbod.
Klik om te vergroten...
Goed gezegd door Sonja. Laten we alle drugs toch snel reguleren en zorgen voor goede voorlichting. Dan kunnen we ook zorgen dat minderjarigen er niet meer aan kunnen komen.
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Knuffelpanda zei:
Ik ben het met je eens, 3-mmc is te verslavend heb ik gemerkt. Je denkt niet meer maar pakt gewoon en zelfs als het effect al stukken minder is moet je toch weer bijpakken...
Ik kan me nu redelijk beheersen maar ja ik ben 36 jaar en heb een behoorlijk sterke wilskracht 😎

3-mmc 😍🤯🥺
Klik om te vergroten...
Dat ligt gewoon aan de persoon , ken zelf zat mensen die er gewoon vanaf kunnen blijven.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Buffelaartje zei:
Dat ligt gewoon aan de persoon , ken zelf zat mensen die er gewoon vanaf kunnen blijven.
Klik om te vergroten...
T scheelt als je er niet zoveel aan vindt misschien
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Knuffelpanda zei:
T scheelt als je er niet zoveel aan vindt misschien
Klik om te vergroten...
Tuurlijk dat helpt ook mee , je hebt ook wel gelijk hoor er is een reden waarom de cravings bij de meeste mensen gewoon enorm zijn.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Buffelaartje zei:
Dat ligt gewoon aan de persoon , ken zelf zat mensen die er gewoon vanaf kunnen blijven.
Klik om te vergroten...
Ben het hier wel mee eens, we moeten het ook niet overdrijven. Ik heb ook al maanden 5 gram liggen en maar 2x een beschaafde hoeveelheid gebruikt.

Natuurlijk is het wel verslavend spul voor veel mensen, maar dat geldt niet voor iedereen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Luna199263 zei:
Ben het hier indd mee eens. Ik ga naar de website, bestel even 3 gram (€x per gram !!). Bij betalen moet ik even aanvinken dat ik 21 ben en hoppa, paar dagen later in een envelop in de brievenbus.
Geen leeftijd controle of wat dan ook. Als ik 13 was en ik de website kende, kon ik het ook. Best erg als je er zo over na denkt.

en niet alleen omdat je er makkelijk aan komt, maar ook omdat het niks kost. Je betaald dan weliswaar verzending maar je heb op die site stapel korting. Als je zoveel gram neemt, is het maar €x/€x per gram.
Klik om te vergroten...
Prijzen noemen mag niet.
Los daarvan, betalen jullie in NL vanaf 3 gram al zo een lage prijs? Wow, ik word iedere keer opgelicht blijkbaar. 🤥😬
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
KlaasVaak zei:
Ben het hier wel mee eens, we moeten het ook niet overdrijven. Ik heb ook al maanden 5 gram liggen en maar 2x een beschaafde hoeveelheid gebruikt.

Natuurlijk is het wel verslavend spul voor veel mensen, maar dat geldt niet voor iedereen.
Klik om te vergroten...
Het wordt ook wel een beetje allemaal vergroot in de media met redenen ook hoor . Weet alleen niet waarom mensen eraan beginnen als je weet dat je er op een gegeven moment niet meer vanaf kunt blijven , werk je je eigen alleen maar in de put mee.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Martinus zei:
Zucht. Straks kan ik ook geen 1p-LSD kopen omdat iemand zn kind het in handen krijgt.
Klik om te vergroten...
Lysergamides staan (nog) niet in het nieuwe NPS verboden plan.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als een 12 jarige drank of sigaretten boeft hoor je daar ook niks van. Maar wit poeder, oef dat kan echt niet hoor.

Je kan ook drank en tabak op het internet bestellen en dan plakken ze er een stikker 18+ op

Dit moet ook kunnen voor drugs. Vind het allemaal maar slappe argumenten. Moeten volwassenen straks als kinderen behandeld worden?

Niet dat ik zelf nou zo een stimulanten fan ben ofzo, maar het is het principe.
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als ze het verbieden dan zoeken de gebruikers toch gewoon iets anders op en/of een dealer.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Ze nemen gewoon 3mmc als toonvoorbeeld voor alle rc's.
Hoeveel mensen kennen 3meo-pcp bijvorobeeld?
Klik om te vergroten...
Dat is toch ook wel een stuk minder populair. Als het hele platteland nu aan de 3-MeO-PCP ging kwam daar vast ook gezeik over.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
KlaasVaak zei:
Dat is toch ook wel een stuk minder populair. Als het hele platteland nu aan de 3-MeO-PCP ging kwam daar vast ook gezeik over.
Klik om te vergroten...
Misschien is dat wel zo 😂🤣🤣
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mezelf zei:
Helemaal juist en helemaal bedankt dat je het in je quote van @Luna199263 weggehaald had. Echt top!
Klik om te vergroten...
Na 5.000 berichten mag ik het wel eens kunnen he 😜
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Prijzen noemen mag niet.
Klik om te vergroten...
Helemaal juist en helemaal bedankt dat je het in je quote van @Luna199263 weggehaald had. Echt top!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mrloverdj zei:
Als iemand drugs uitprobeert gun ik dat diegene.
Zolang het niet met naalden is en gezond verstand.
Maar op mijn verboden lijstje staat
Geen wit en bruin
Niet injecteren
Geen 3MMC

Als 3mmc verboden wordt en het officieel een drugs is. Hoop ik dat meer mensen gaan beseffen dat het verslavingsgevaar te groot is, net zoals bij heroïne..er zijn er maar weinig die dit recreatief kunnen nemen.
Klik om te vergroten...
Crystal Meth staat dus niet op uw verboden lijstje?
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Prijzen noemen mag niet.
Los daarvan, betalen jullie in NL vanaf 3 gram al zo een lage prijs? Wow, ik word iedere keer opgelicht blijkbaar. 🤥😬
Klik om te vergroten...
Sorry, goed dat je het zegt over die prijs. Foutje vab mij !
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mezelf zei:
Helemaal juist en helemaal bedankt dat je het in je quote van @Luna199263 weggehaald had. Echt top!
Klik om te vergroten...
Nogmaals goed van het zeggen en verwijderen. Wist niet dat het tegen de richtlijnen was !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."