#1
Hoe ik het soms zie, is dat sommige mensen verschillend verslaafd kunnen worden.
toen ik 2x ghb had gedaan, had ik niet de neiging om meer te gebruiken. Heb het 2x gedaan in iets minder dan een jaar tijd.
toen ik 2x 3mmc had gedaan, had ik snel ( binnen paar dagen) de neiging om weer te gebruiken.
toch hoor ik vaak dat zowel 3mmc als ghb verslavend zijn. Ik zie mezelf ook als iemand die verslavingsgevoelig is voor poeder drugs en niet voor pillen of vloeistoffen. Daarom hoor je ook vaak dat mensen 3mmc oraal nemen ipv nasaal vanwege de cravings.
Daar kan ik me vinden. Ik weet van mezelf dat ik enigszins gevoelig ben voor ‘functionele’ drugs zoals benzo’s en lage (werk)dosissen stimulanten, dat is een oppasser voor mij, zeker omdat ze elkaar in de hand werken. Ik ben van nature een moeilijke inslaper en overdag eerder aan de passieve/hangerige (lees luie 😅) kant, dus die middelen liggen altijd op de loer. Reguleer het voor mezelf wel streng genoeg.
Maar GHB vond ik ook totaal niet verslavend, ook niet zo bijzonder... en 3-MMC dus ook niet. 3-MMC vind ik voor af en toe een avondje wel leuk, maar ik denk er niet zo vaak aan. Als ik het doe hou ik het bij een normale dosis en, inderdaad, oraal. Snuiven is minder effectief en verslavender.