Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-mmc reclamefolder

3-mmc reclamefolder

38 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Memento zei:
Ik denk dat de schrijver van het artikel in ieder geval niet zelf bekend is met het middel.

Eerst 3mmc dan 3mcc, de 4mmc en 4mcc worden ook door elkaar gebruikt😂
Klik om te vergroten...

Dacht er het zelfde bij, zoveel fouten in 1 artikel 🤣
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hoop dat 3-MMC binnenkort lekker verbannen wordt zodat de overige designer drugs weer buiten schot blijven. RC's krijgen een veelte slechte naam door abusende achterhoekers.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Memento zei:
Maar ik hoop dan niet dat het net als 4-FA totaal van de markt verdwijnt. Voor de gelegenheids gebruiker zoals ik is het namelijk wel vervelend dat het verbannen gaat worden.
Klik om te vergroten...
Dat zal wel gebeuren. Allicht dat je een a twee jaar na de ban nog wat op het darkweb kan vinden maar daarna is het sloes waarschijnlijk. Maar wanneer het gebanned zal worden weet je dat ruimstreeks van te voren en ik verwacht dat je wel een grammetje of 100 voor een euro of 3 per gram op de kop kan tikken, want ze moeten er toch van af.

Geldt overigens voor alle RC's die verboden worden. NBOME's, MXE, 4-FA etc werden laatste dagen voor de ban voor een paar euro per gram aangeboden. En wanneer je drugs droog en op een stabiele temperatuur bewaard zullen ze het enkele tientallen jaren zonder merkbaar potentie verlies uithouden.
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Buu zei:
Ik hoop dat 3-MMC binnenkort lekker verbannen wordt zodat de overige designer drugs weer buiten schot blijven. RC's krijgen een veelte slechte naam door abusende achterhoekers.
Klik om te vergroten...
Maar ik hoop dan niet dat het net als 4-FA totaal van de markt verdwijnt. Voor de gelegenheids gebruiker zoals ik is het namelijk wel vervelend dat het verbannen gaat worden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Memento zei:
Maar ik hoop dan niet dat het net als 4-FA totaal van de markt verdwijnt. Voor de gelegenheids gebruiker zoals ik is het namelijk wel vervelend dat het verbannen gaat worden.
Klik om te vergroten...

Als je er mee kan om gaan een klein voorraadje aankopen voor de ban in gaat. Volgens mij zal het wel verdwijnen met een ban. 3-mmc dealers kopen wrs ook in Bulk via een Vendor.
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#6
🐺PsyTekz zei:
Als je er mee kan om gaan een klein voorraadje aankopen voor de ban in gaat. Volgens mij zal het wel verdwijnen met een ban. 3-mmc dealers kopen wrs ook in Bulk via een Vendor.
Klik om te vergroten...
Ja dat is ook mijn plan inderdaad, ik heb totaal geen moeite om er van af te blijven.

Maar vind het moeilijk in te schatten wat een goeie voorraad is, en het idee dat het dan daarna op is😅
Daarnaast ben ik ook een beetje te vrijgevig naar vrienden, zo heb ik mijn laatste 4-fa pil weggegeven😭
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Memento zei:
Ja dat is ook mijn plan inderdaad, ik heb totaal geen moeite om er van af te blijven.

Maar vind het moeilijk in te schatten wat een goeie voorraad is, en het idee dat het dan daarna op is😅
Daarnaast ben ik ook een beetje te vrijgevig naar vrienden, zo heb ik mijn laatste 4-fa pil weggegeven😭
Klik om te vergroten...

Berekening maken. Hoeveel gebruik je per sessie + hoeveel deel je ongeveer uit x hoeveel keer wil je gebruik op een jaar/in jouw leven = zoveel gram bestellen 😏.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
🐺PsyTekz zei:
Berekening maken. Hoeveel gebruik je per sessie + hoeveel deel je ongeveer uit x hoeveel keer wil je gebruik op een jaar/in jouw leven = zoveel KILOgram bestellen 😏.
Klik om te vergroten...
😂😂😂
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
A245ED59-7E06-4D5B-8096-3D624AB9146B.jpeg
Zoveel ongeveer
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
😂😂😂
Klik om te vergroten...
Dondersss postNL bezorgt maar tot 30 kilo 😱
Dat worden meerdere ritjes dan 🤣
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Buu zei:
Dat zal wel gebeuren. Allicht dat je een a twee jaar na de ban nog wat op het darkweb kan vinden maar daarna is het sloes waarschijnlijk. Maar wanneer het gebanned zal worden weet je dat ruimstreeks van te voren en ik verwacht dat je wel een grammetje of 100 voor een euro of 3 per gram op de kop kan tikken, want ze moeten er toch van af.

Geldt overigens voor alle RC's die verboden worden. NBOME's, MXE, 4-FA etc werden laatste dagen voor de ban voor een paar euro per gram aangeboden. En wanneer je drugs droog en op een stabiele temperatuur bewaard zullen ze het enkele tientallen jaren zonder merkbaar potentie verlies uithouden.
Klik om te vergroten...
Ja dat geloof ik graag, toen 4-FA verboden werd kwam ik pas net kijken in de wondere wereld van drugs en kocht het van een vriend, nu weet ik beter.👍🏼
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Martinus zei:
Ik heb het idee dat het probleem niet 3mmc is, maar dat mensen depresief zijn ofzo. Waarom heb je anders stimulerende middelen nodig?

Als kind had ik wel iets beters te doen dan drugs. Buiten spelen, dingen doen met vriendjes.
Klik om te vergroten...
Nouja dit speelt wel een rol. Het is een optie tegen verveling.allang niet meer een social drugs.
Als je de hele dag aan t werk bent en in de avond ook genoeg te doen hebt, of omringd door een nuchter gezin... Dan is de stap naar 1e x drugs wel heel groot.

Mensen kunnen gamen, appen, tiktok, weet ik t allemaal..maar dat is geen vervanger voor vrienden. Zelfs op de wc word mobiel erbij gepakt..mensen moeten maar prikkels blijven krijgen.. zodr ze wakker worden tot t licht uitgaat..constant in die mobiel..appje..facebook... en daarbij willeen sommigen zich ook constant super voelen. Super energiek..super gelukkig.. zie daar de drugs.

Ja er was een tijd waarin niksdoen geen chillen heten..maar gewoon leven was..

Op de bank met hoogstens tv erbij..gewoon samen kletsen en voor je uit Staten..zonder dat dat saai of eenzaam was.

In het oosten streven ze naar een serene stabiele state of mind.

In het westen streven we constant naar de kick..de dopamine.. krijg t niet goed uitgelegd wat de nieuwe norm is in het westen.


In t oosten...boeddhisme..mindfullnes.. als je zonder lijden een tevreden, ontspannen en serene sfeer ervaart is het goed zo..dat is genieten..
Hier moeten we een topnacht hebben..gewoon samen met vrienden is niet genoeg.. allemaal in een euforische hyperenergieke sfeer. En alsof dat nog niet uitputtend genoeg is, wacht daar je werk waar je ook ambitieus en knallend moet zijn.de stap naar drugs word dan bijna logisch.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Het gevaar is dat je went aan die kunstmatige piek..eenmaal uitgewerkt en alles is zo gewoontjes. Dan is "ff uit je plaat gaan" ineens een beloning. En hoe ideaal is het om met een slik en een snuif je brein op tilt te laten slaan.
Niks bungeejumpen..workouts..runners high...de euforisch.momenten dat je voor het eerst je pasgebore kind in je armen hebt, of dat verliefde gevoel als je iemand tegenkomt..al dat gevoel is er nu in een pil of poedertje. En omdat je weet dat het effect een keuze is..lijkt het bijna wel een straf om dat jezelf niet te 'gunnen"
Juist omdat het een optie is..is er verslaving.


Er is niemand die bij zijn therapeut zit uit te huilen omdat hij zo verlangt naar die adrenalinekick met extreme sports..er zitten wel klinieken vol met mensen die voor die kick kunnen kiezen (cravings) en echt lijden omdat ze dat niet doen..de optie is er en die roept je
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mrloverdj zei:
Het gevaar is dat je went aan die kunstmatige piek..eenmaal uitgewerkt en alles is zo gewoontjes. Dan is "ff uit je plaat gaan" ineens een beloning. En hoe ideaal is het om met een slik en een snuif je brein op tilt te laten slaan.
Niks bungeejumpen..workouts..runners high...de euforisch.momenten dat je voor het eerst je pasgebore kind in je armen hebt, of dat verliefde gevoel als je iemand tegenkomt..al dat gevoel is er nu in een pil of poedertje. En omdat je weet dat het effect een keuze is..lijkt het bijna wel een straf om dat jezelf niet te 'gunnen"
Juist omdat het een optie is..is er verslaving.


Er is niemand die bij zijn therapeut zit uit te huilen omdat hij zo verlangt naar die adrenalinekick met extreme sports..er zitten wel klinieken vol met mensen die voor die kick kunnen kiezen (cravings) en echt lijden omdat ze dat niet doen..de optie is er en die roept je
Klik om te vergroten...

Klinkt wel verdrietig zoals je het omschrijft. Wat doe je er aan?
De cultuur moedig het alleen maar aan. Hard werken, hard feesten en hard leiden.
Ik heb wel eens gedacht. Als we met zn allen nou eens wat rustiger aan deden. Dan zouden alle problemen vanzelf oplossen....

Maar ja, rust dat is een soort vies woord. We lossen het wel op met meer technologie en nog harder werken. Rust is voor luie mensen en zwervers enzo.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja het is vaak zo : ik wil het en wel NU !!
Veel mensen lijken geen rust meer te hebben om geduldig te wachten op de beloning van een inspanning.
De moderne wereld alles snel en meteen beschikbaar
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Knuffelpanda zei:
Misschien is t maar beter zo, de illegale handel in met dat spul. Nee tis geen echte oplossing maar dan is het in elk geval wat minder makkelijk te krijgen voor kwetsbare tieners...
Klik om te vergroten...
Er zitten ook nog tientallen of honderden andere beleidsopties tussen commerciële promotie of een totaalverbod.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
🐺PsyTekz zei:
Berekening maken. Hoeveel gebruik je per sessie + hoeveel deel je ongeveer uit x hoeveel keer wil je gebruik op een jaar/in jouw leven = zoveel gram bestellen 😏.
Klik om te vergroten...
En daarna constant in de verleiding komen om nog veel vaker te gebruiken want je hebt het toch liggen :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mrloverdj zei:
Nouja dit speelt wel een rol. Het is een optie tegen verveling.allang niet meer een social drugs.
Als je de hele dag aan t werk bent en in de avond ook genoeg te doen hebt, of omringd door een nuchter gezin... Dan is de stap naar 1e x drugs wel heel groot.

Mensen kunnen gamen, appen, tiktok, weet ik t allemaal..maar dat is geen vervanger voor vrienden. Zelfs op de wc word mobiel erbij gepakt..mensen moeten maar prikkels blijven krijgen.. zodr ze wakker worden tot t licht uitgaat..constant in die mobiel..appje..facebook... en daarbij willeen sommigen zich ook constant super voelen. Super energiek..super gelukkig.. zie daar de drugs.

Ja er was een tijd waarin niksdoen geen chillen heten..maar gewoon leven was..

Op de bank met hoogstens tv erbij..gewoon samen kletsen en voor je uit Staten..zonder dat dat saai of eenzaam was.

In het oosten streven ze naar een serene stabiele state of mind.

In het westen streven we constant naar de kick..de dopamine.. krijg t niet goed uitgelegd wat de nieuwe norm is in het westen.


In t oosten...boeddhisme..mindfullnes.. als je zonder lijden een tevreden, ontspannen en serene sfeer ervaart is het goed zo..dat is genieten..
Hier moeten we een topnacht hebben..gewoon samen met vrienden is niet genoeg.. allemaal in een euforische hyperenergieke sfeer. En alsof dat nog niet uitputtend genoeg is, wacht daar je werk waar je ook ambitieus en knallend moet zijn.de stap naar drugs word dan bijna logisch.
Klik om te vergroten...
Het probleem zal uiteindelijk zichzelf oplossen, want deze lifestyle van altijd álles eruit willen halen op elk vlak van je leven is simpelweg niet vol te houden. Het brandt zichzelf op, mensen branden zichzelf op. Vandaar ook dat het burn-out heet. Het is eigenlijk een heel diep probleem in ons allemaal, want waarom zou je constant op alle vlakken tot het uiterste moeten gaan? Omdat je eigenlijk wat mist in jezelf. Je voelt een diep, waarschijnlijk niet goed in woorden te brengen gebrek. Een leegte. En door je leven tot de nok toe te vullen met allemaal Facebook/Instagram waardige activiteiten en momenten, kun je misschien de ander overtuigen dat in ieder geval de invulling van je leven de moeite waard is. En als een ander dat dan gelooft, kun je het heel misschien zelf ook geloven.

In het oosten neemt deze westerse mindset het helaas ook al over op veel plekken. Het simpele content zijn en niet steeds meer meer meer willen, begint zeldzaam te worden. Maar dat kan nooit oneindig doorgaan. Uiteindelijk zullen mensen toch gedwongen zijn die contentheid weer in zichzelf te zoeken/vinden.
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
PEn daarna constant in de verleiding komen om nog veel vaker te gebruiken want je hebt het toch liggen :wink:
Klik om te vergroten...
Daarom vroeg hij ook of ik ermee om kon gaan😊
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#20
3-mmc maakt je willoos IMHO

Ik dacht niet eens bewust : ik wil meer , ik pakte het gewoon zonder nadenken zelfs 🤔

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."