Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEendaagse festivals vanaf 14 augustus alleen mogelijk voor 750 bezoekers in openlucht

Eendaagse festivals vanaf 14 augustus alleen mogelijk voor 750 bezoekers in openlucht

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#1
www.nu.nl

Eendaagse festivals vanaf 14 augustus alleen mogelijk tot 750 bezoekers

Evenementen zonder overnachting mogen vanaf 14 augustus plaatsvinden, maar alleen onder strikte voorwaarden. Maximaal mogen er 750 mensen bij een evenement in de buitenlucht aanwezig zijn, zo heeft het kabinet maandag bekendgemaakt.
www.nu.nl www.nu.nl

Was te verwachten... maar te triest voor woorden dit. :sob::sob::sob:
Wat voor festival kan er nu met 750 mensen doorgaan? Niet de feesten waar ik naartoe wil in ieder geval :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#2
Compleet kansloos inderdaad. En kijk eens naar onze zuiderburen. Daar kan het wel...
www.festivalinfo.nl

België zet vanaf 13 augustus het licht op groen voor grotere festivals zoals Pukkelpop | Nieuws op Festivalinfo

Fijn nieuws voor festivalliefhebbers in België! Vandaag kwam het Overlegcomité samen om te bekijken welke coronamaatregelen in België nog nodig zij...
www.festivalinfo.nl www.festivalinfo.nl

Nou Belgen, here I come! Gelukkig woon ik dicht bij de Belgische grens, dus dan kom ik bij jullie de boel maar onveilig maken:tonguewink:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Kom op mensen ze doen dit niet om ons te pesten maar voor onze veiligheid...
Klik om te vergroten...
Voor wat dan ? One night stand soa's ? :P
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Kom op mensen ze doen dit niet om ons te pesten maar voor onze veiligheid...
Klik om te vergroten...
Iedereen massaal op vakantie maar festivalletje homaar... triest zootje dit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thunderdome zei:
Iedereen massaal op vakantie maar festivalletje homaar... triest zootje dit.
Klik om te vergroten...
Je wist dat ik sarcastisch was toch? :wink:
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Je wist dat ik sarcastisch was toch? :wink:
Klik om te vergroten...
Zeker! Alleen nog even wat extra frustratie richting onze overheid uiten :grin:
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik had gehoopt dat we een voorbeeld zouden nemen aan de UK🥲
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#8
Echt niet normaal dit. Ze zeiden toch steeds dat het om de ziekenhuisopnames ging, en niet om de besmettingen? Nou, die ziekenhuisopnames zijn heel laag anders.

Ik geloofde ze in het begin nog wel, maar bij mij beginnen ze ook steeds ongeloofwaardiger te worden..

Ik was ook van plan naar een festival te gaan, maar dat word denk ik maar een klein feestje hier in de buurt ofzo..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
BraboF zei:
Compleet kansloos inderdaad. En kijk eens naar onze zuiderburen. Daar kan het wel...
www.festivalinfo.nl

België zet vanaf 13 augustus het licht op groen voor grotere festivals zoals Pukkelpop | Nieuws op Festivalinfo

Fijn nieuws voor festivalliefhebbers in België! Vandaag kwam het Overlegcomité samen om te bekijken welke coronamaatregelen in België nog nodig zij...
www.festivalinfo.nl www.festivalinfo.nl

Nou Belgen, here I come! Gelukkig woon ik dicht bij de Belgische grens, dus dan kom ik bij jullie de boel maar onveilig maken:tonguewink:
Klik om te vergroten...

Pukkelpop is hier intussen al afgelast. De regering heeft een truc gevonden met teveel regeltjes en testprocedures dat het gewoon niet haalbaar is voor organisatoren om een festival van degelijke omvang te organiseren.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
BraboF zei:
Compleet kansloos inderdaad. En kijk eens naar onze zuiderburen. Daar kan het wel...
Klik om te vergroten...
Ook maar half-en-half hoor. Tomorrowland is VERBODEN om door te gaan en Pukkelpop is zodanig gepest met regeltjes zoals "bezoekers moesten zich meermaals laten testen omdat tests minder lang geldig zijn dan het festival duurt" dat het ook gecanceld is.

Mijn eerste festival is op 13 augustus. Ze hebben nog anderhalve week om het te verpesten, ben benieuwd. Ik zal het pas geloven dat het doorgaat als ik daar sta met mijn pint in mijn hand.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cerberus zei:
en Pukkelpop is zodanig gepest met regeltjes zoals "bezoekers moesten zich meermaals laten testen omdat tests minder lang geldig zijn dan het festival duurt" dat het ook gecanceld is.
Klik om te vergroten...
Serieus??

Dat is gewoon pesten ja...
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pukkelpop kwam ook continu negatief in de media in de tijd dat er nog de illusie was dat het ging doorgaan. Van "Moeten zo'n massa eventen doorgaan in tijden als deze???", omdat het nog een van de weinige (zo niet de enige) 60 000 bezoeker festivals was die nog rechtstond in België. Ik voelde het al aan mijn water dat het op een manier ging weggepest worden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn enige reactie is:

750 bezoekers??? Hahahahahahahahahahahahaha!!!!
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Mijn enige reactie is:

750 bezoekers??? Hahahahahahahahahahahahaha!!!!
Klik om te vergroten...
Echt zo! Welke flappie heeft dat bedacht? Zijn er openluchtfestivals met 750 mensen? Dat noem ik eerder gewoon een feestje.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kom op mensen ze doen dit niet om ons te pesten maar voor onze veiligheid...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Thunderdome zei:
Echt zo! Welke flappie heeft dat bedacht? Zijn er openluchtfestivals met 750 mensen? Dat noem ik eerder gewoon een feestje.
Klik om te vergroten...
Precies. Te lachwekkend voor woorden!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jaaaaaaa hier ook enorm teleurgesteld 😭😭😭😭😭
Had echt gehoopt dat Ground Zero toch gewoon door zou gaan maar helaas 😰😰😰😰😰
Heel misschien dat ze het nog kunnen verplaatsen naar september, maar ik heb er een hard hoofd in met deze klote regering😓
Slaat echt nergens op dit beleid😡
Nouja beleid kun je het niet noemen met al die wisselende regels steeds 🙄
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#18
750 man, dat is een bruiloft of een enorme verjaardag. Dichtste bij komt: een gezellige braderie met podium act. Nou komt ie dan hè? -stuiter- 🤪
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pollewop zei:
750 man, dat is een bruiloft of een enorme verjaardag. Dichtste bij komt: een gezellige braderie met podium act. Nou komt ie dan hè? -stuiter- 🤪
Klik om te vergroten...

Ja ik zei ook al 750 man dat is gewoon een familie BBQ in de tuin joh🙈🤣
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat een maffiabende is het daar ook in den haag met hun maatregelen. Verwachten jullie dat ze deze door gaan trekken tot 2022? Wanneer is het genoeg? Hoe maken we het ze duidelijk dat het genoeg is? Ik wil er iets aan doen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."