Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOM geeft cocaïnegebruikers de schuld van martelcontainer

OM geeft cocaïnegebruikers de schuld van martelcontainer

25 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat je het weet: als je wel eens cocaïne gebruikt, is het jouw schuld dat er mensen gemarteld worden! 🙄

www.nu.nl

OM in zaak rond martelcontainer: 'Dit is achterkant van recreatief cocaïnegebruik'

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft zich maandag in de rechtbank van Amsterdam gericht tot recreatieve gebruikers van cocaïne. Volgens justitie is de rechtszaak die draait om een martelcontainer een voorbeeld van de gevolgen van drugsgebruik.
www.nu.nl www.nu.nl
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Shit
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja, schuld is een groot woord, maar waar vraag is is aanbod. Dit is zo een complex probleem, naar mijn mening draagt iedere betrokken partij een deel van de 'schuld'. Ik heb er vaak over nagedacht, maar ik kan zelf ook moeilijk met een oplossing komen. Volledig legaliseren wordt weleens als oplossing aangedragen maar daar zitten ook een hoop haken en ogen aan..

Maarja het feit dat die gasten elkaar willen vermoorden en martelen heeft vooral met de geldzaken te maken en het feit dat dat niet op een legale manier kan verlopen leidt tot dit soort praktijken.

Lastig lastig
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geneesmiddel zei:
Tja, schuld is een groot woord, maar waar vraag is is aanbod. Dit is zo een complex probleem, naar mijn mening draagt iedere betrokken partij een deel van de 'schuld'. Ik heb er vaak over nagedacht, maar ik kan zelf ook moeilijk met een oplossing komen. Volledig legaliseren wordt weleens als oplossing aangedragen maar daar zitten ook een hoop haken en ogen aan..

Maarja het feit dat die gasten elkaar willen vermoorden en martelen heeft vooral met de geldzaken te maken en het feit dat dat niet op een legale manier kan verlopen leidt tot dit soort praktijken.

Lastig lastig
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het vooral de schuld is van een falend drugsbeleid van landen die te conservatief zijn en niet samen willen/kunnen werken.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar hoe kan ik bijdragen aan marteling zonder cocaïne te gebruiken? Interessantere vraag!


Oh wacht. Weerwolven. Helder.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rotjoch zei:
Ik denk dat het vooral de schuld is van een falend drugsbeleid van landen die te conservatief zijn en niet samen willen/kunnen werken.
Klik om te vergroten...
Geef ik je gelijk in, alleen wat voor soort afspraken tussen landen zouden het probleem oplossen? Politiesamenwerking bijv zou een goede stap zijn voor symptoombestrijding, maar daar wordt de kern van het probleem nog niet mee aangepakt
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zag dit nieuwsartikel ook al voorbijkomen. Ze gaan het echt nooit leren.

Dit is niet de achterkant van recreatief cocaïnegebruik maar eerder de achterkant van falend drugsbeleid.

Wat een stelletje prutsers!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geneesmiddel zei:
Geef ik je gelijk in, alleen wat voor soort afspraken tussen landen zouden het probleem oplossen? Politiesamenwerking bijv zou een goede stap zijn voor symptoombestrijding, maar daar wordt de kern van het probleem nog niet mee aangepakt
Klik om te vergroten...
Legalisatie en regulatie. Gebruikers in kaart brengen. Het is geen oplossing maar helpt al meer dan miljarden er tegenaan gooien en hier en daar een pakketje opvissen.

Komt wel een het een en ander aan privacy bij kijken, maar aan de andere kant heb je overmatige gebruikers snel in beeld en zijn er minder vervuilende producten in omloop.

Maar goed, het opent wel weer de weg voor mensen die geen dealer kennen/willen kennen.

Heeft allemaal weer voor- en nadelen. Een echt zwart-wit antwoord bestaat er niet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geneesmiddel zei:
Maarja het feit dat die gasten elkaar willen vermoorden en martelen heeft vooral met de geldzaken te maken en het feit dat dat niet op een legale manier kan verlopen leidt tot dit soort praktijken.

Lastig lastig
Klik om te vergroten...

Dit. Ik snap je punt hoor, ik heb er zelf ook een wat genuanceerdere mening over dan hoe ik het nu verkondig (ook weinig tijd nu, ben niet thuis). De discussie is hier al vaker gevoerd. Ik vind enkel gebruikers de schuld geven van dit soort praktijken gewoon echt te kort door te bocht. Maar ik veeg het ook niet hélemaal van tafel. Wel op de manier waarop het OM dat nu doet overigens. Zal straks even kijken of ik het oude topic - waar deze discussie gevoerd werd - nog kan vinden en kan linken, vond het zelf wel een boeiende discussie toen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dussss.... Coke snuivers onder ons, jullie zijn egoïstische klootzakken die dood kenne vallen ja
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Guilty! Oehlalaa
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Dussss.... Coke snuivers onder ons, jullie zijn egoïstische klootzakken die dood kenne vallen ja
Klik om te vergroten...
Ja daar was dit artikel niet voor nodig om dat te weten maar mag gezegd worden een betere wereld begint bij jezelf laten we er gewoon een einde aan maken @Dopemonster
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Snoozerboy5000 zei:
Ja daar was dit artikel niet voor nodig om dat te weten maar mag gezegd worden een betere wereld begint bij jezelf laten we er gewoon een einde aan maken @Dopemonster
Klik om te vergroten...
Ik snuif geen coke (meer) man. Ik ben een heroine junky💪🏻
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dopemonster zei:
Ik snuif geen coke (meer) man. Ik ben een heroine junky💪🏻
Klik om te vergroten...
Dat is sowieso beter
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
Ik snuif geen coke (meer) man. Ik ben een heroine junky💪🏻
Klik om te vergroten...

Ja kan wel zeggen dat je dood kan vallen maarja je bent al goed onderweg injecteer je dat?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Dat je het weet: als je wel eens cocaïne gebruikt, is het jouw schuld dat er mensen gemarteld worden! 🙄

www.nu.nl

OM in zaak rond martelcontainer: 'Dit is achterkant van recreatief cocaïnegebruik'

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft zich maandag in de rechtbank van Amsterdam gericht tot recreatieve gebruikers van cocaïne. Volgens justitie is de rechtszaak die draait om een martelcontainer een voorbeeld van de gevolgen van drugsgebruik.
www.nu.nl www.nu.nl
Klik om te vergroten...
Agossie, weer zo’n droeve gezagsgetrouwe ambtenaar die wil inspelen op ons gevoel.
Succes met hun ‘war on drugs’.
Kansloos dit, stigmatisering helpt niet.
Kunnen zich beter eens echt verdiepen waarom mensen toch drugs willen gebruiken en velen dat prima onder controle hebben.

Ja er zit ook een andere kant aan en die is complex. Maar de vergelijking die het OM doet lijdt nergens toe.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Snoozerboy5000 zei:
Ja kan wel zeggen dat je dood kan vallen maarja je bent al goed onderweg injecteer je dat?
Klik om te vergroten...
Nee dat niet, momenteel aan het detoxen thuis en ik heb ff een 't gaat redelijk momentje dus ik dacht ik ga ff online
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sorry voor al die martelingen vorig jaar. Dit jaar snuif ik wat minder goed? Hoeft er maar 1 iemand op de martelstoel :wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat een kortzichtige houding van het OM. Na zoveel jaren moet toch ondertussen duidelijk zijn dat de huidige "war on drugs" een compleet fiasco is?! Het heeft amper invloed gehad op het aanbod of het gebruik van drugs maar heeft wel tot enorm veel criminaliteit geleid. Verder heeft het een bizarre somgeld gekost. Geld dat we ook hadden kunnen gebruiken om de lonen in de zorg te verhogen, het onderwijs te verbeteren, armoede te bestrijden of iets aan de klimaatverandering te doen. In plaats daarvan verspillen we het in een zinloze strijd.

In mijn ogen zit de oplossing erin drugs niet meer als een crimineel probleem te zien maar als iets dat bij onze samenleving en het "mens zijn" hoort. Met goede kwaliteitscontrole en voorlichting gaat dat vaak goed en soms een keer niet. In dat laatste geval is het een medisch en niet een crimineel probleem. Ik ben echt overtuigd dat legaliseren (met een duidelijke en strenge regulering) de enige weg vooruit is. Dat lijkt me een betere aanpak dan cokegebruikers een schuldgevoel aanpraten terwijl ze niet eens de optie hebben om legale criminaliteit-vrije coke te kopen.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Dit. Ik snap je punt hoor, ik heb er zelf ook een wat genuanceerdere mening over dan hoe ik het nu verkondig (ook weinig tijd nu, ben niet thuis). De discussie is hier al vaker gevoerd. Ik vind enkel gebruikers de schuld geven van dit soort praktijken gewoon echt te kort door te bocht. Maar ik veeg het ook niet hélemaal van tafel. Wel op de manier waarop het OM dat nu doet overigens. Zal straks even kijken of ik het oude topic - waar deze discussie gevoerd werd - nog kan vinden en kan linken, vond het zelf wel een boeiende discussie toen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je deze bedoeldt?

STELLING: Wij als gebruikers zijn mede verantwoordelijk voor de drugscriminaliteit.

Begin dit jaar kwam de discussie los over het feit dat drugsgebruikers ook mede verantwoordelijk zijn voor alle drugscriminaliteit. In Nederland begint een pilletje nemen of 'n snuifje op een festival of thuis steeds normaler te worden. Er zijn steeds meer gebruikers dus ontstaat er meer...
www.drugsforum.nl www.drugsforum.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."