Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDuizenden mensen feesten al twee dagen op een illegale rave in België, einde nog niet in zicht

Duizenden mensen feesten al twee dagen op een illegale rave in België, einde nog niet in zicht

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
nos.nl

Dagenlange illegale rave op militair terrein in België voorbij

Het terrein in de Belgische provincie Limburg was vanochtend zo goed als leeg. De rave trok afgelopen weekend zo'n 10.000 bezoekers.
nos.nl nos.nl


PinkFluffyUnicorn zei:
5 tot 8 personen per uur worden afgevoerd door ambu wegens drugs gerelateerde problemen
Klik om te vergroten...
Ik vraag me wel af waar deze getallen vandaan komen. In verschillende bronnen lees ik weer verschillende aantallen. Achja, echt helder zicht is er misschien ook niet op geweest.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is maandagmorgen.. ik vond onderstaande in eerste oogopslag niet erg geweldloos en ook gewoon een gekke manier om de organisatoren aan te pakken:
Screenshot_2023-05-01-12-36-09-907-edit_nl.nos.app.jpg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er is een lekker feestje gaande bij onze zuiderburen. Waar was mijn uitnodiging? 🤔

www.nrc.nl

Duizenden mensen feesten al twee dagen op een illegale rave in België, einde nog niet in zicht

Geluidsoverlast: De politie grijpt niet in, omdat een veilige ontruiming van het complexe terrein niet mogelijk zou zijn. Zo’n 10.000 feestvierders zijn van plan tot maandagavond door te gaan.
www.nrc.nl www.nrc.nl
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Relmuis zei:
Als ik de mediaberichten, en dat waren er een hele hoop, mag geloven is België ternauwernood aan een nationale ramp ontsnapt.
Klik om te vergroten...
Echt hé. Op bv hln.be staan grote thema's altijd gegroepeerd vanboven met allemaal links naar subartikels, voor grote wereldonderwerpen en dan titel erbij vermeld zoals DOSSIER CORONAVIRUS of VERKIEZINGEN IN AMERIKA of TERRORISTISCHE AANSLAGEN IN ZAVENTEM. Deze keer was het ILLEGALE RAVE IN SINT-TRUIDEN 🤣🤣🤣

Een ding snap ik wel niet. Als ze mensen willen ontmoedigen naar daar te gaan, zou je denken dat ze negatieve dingen zouden schrijven over de rave. Waarom schrijven ze dan "Dit gaat niet om een gewone fuif. Dit gaat over zeer ernstig drug- en alcoholgebruik"? 🤔🤔
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Er is een lekker feestje gaande bij onze zuiderburen. Waar was mijn uitnodiging? 🤔

www.nrc.nl

Duizenden mensen feesten al twee dagen op een illegale rave in België, einde nog niet in zicht

Geluidsoverlast: De politie grijpt niet in, omdat een veilige ontruiming van het complexe terrein niet mogelijk zou zijn. Zo’n 10.000 feestvierders zijn van plan tot maandagavond door te gaan.
www.nrc.nl www.nrc.nl
Klik om te vergroten...
Ik wilde dit net posten!
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#6
Schijnt enorm uit de hand te lopen… 15000 man, politie patrouilleert enkel, 5 tot 8 personen per uur worden afgevoerd door ambu wegens drugs gerelateerde problemen 🥹🥹
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is dat niet normaal op een doorsnee illegale rave van deze schaal dan?

Over het algemeen zijn ze in België erg goed in drugsgebruik stigmatiseren 😂

Achja, gezond is het niet...
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#8
IMG_1305.jpeg
Bron: hln.be
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Er is een lekker feestje gaande bij onze zuiderburen. Waar was mijn uitnodiging? 🤔
Klik om te vergroten...
Echt hé. Heb gehoord van iemand van dit forum die er was dat dit het beste ooit was, en hij was niet aan zijn proefstuk toe. "Eentje voor in de boeken" in zijn woorden. Als ik niet in het buitenland zat was ik in mijn auto gestapt vanaf ik het eerste bericht erover las waarschijnlijk.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik de mediaberichten, en dat waren er een hele hoop, mag geloven is België ternauwernood aan een nationale ramp ontsnapt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11

'Organisatoren op het spoor'​

De autoriteiten zijn de organisatoren achter de rave inmiddels op het spoor, voegt Lantmeeters toe. "Door de controles hebben we een mooi beeld van wie er allemaal zijn geweest." Vermoedelijk komen de organisatoren uit het buitenland. Volgens Lantmeeters riskeren zij een maximale celstraf van 1 jaar vanwege het betreden van een militair terrein.
Sommige aanwezigen hangt een boete boven het hoofd vanwege drugsgebruik en drugshandel.



goedzo
totaal gestoord daar
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Het is maandagmorgen.. ik vond onderstaande in eerste oogopslag niet erg geweldloos en ook gewoon een gekke manier om de organisatoren aan te pakken:
Bekijk bijlage 50956
Klik om te vergroten...
Misschien is er naast de rave zelf ook nog een levensechte trolley dilemma georganiseerd?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Media heeft het weer allemaal wat aangedikt.
Zo'n feesten zijn meestal heel gemoedelijk met een open sfeer.
Ja, er is druggebruik in overvloed maar waar niet?
Het is tenminste geen overhyped tomorrowland.
Met op de voorste rij anabolenjunkies in een te strak shortje met een puistenrug waar Dr. Pimplepopper van om valt.
Heel de avond met hun smartphone mainstage filmen.


Wie liefhebber is van de underground rave scene moet of zal zeker wel al eens enkele freepartys meegepikt hebben.
Ik alvast wel 😁. In Belgie, Nederland en Frankrijk.
Zoals iemand zei op social media.
"1 week verder praat niemand er nog over maar die jongeren zullen wel hun hele leven dat dik feestje met een lach herinneren."
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#14

MR_CHIP zei:
totaal gestoord daar
Klik om te vergroten...

Ja, echt fantastisch! :hearteyes:

Teknivals zijn super! Ben ooit een keer in Nederland op zo'n feestje geweest, wat een sfeer, wat een gebeuk!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
echt schandalig en dan bedoel ik dat niet op een leuke manier
van mij had defensie echt wel mogen ingrijpen tyf op met al die mensen op 1 verboden terrein (jammer dat het niet in amerika was : shoot on sight ) 2 al dat achterlijke geluidsoverlast voor de omwonende dagen lang
g
gurnerkingLid
01-01-2024, 00:00
#16
New Dawn zei:



Ja, echt fantastisch! :hearteyes:

Teknivals zijn super! Ben ooit een keer in Nederland op zo'n feestje geweest, wat een sfeer, wat een gebeuk!
Klik om te vergroten...
Ik ben er twee keer geweest was op 30min van mijn huis beste rave ervaring ooit
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klinkt wel als gezellig feestje dus.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
echt schandalig en dan bedoel ik dat niet op een leuke manier
van mij had defensie echt wel mogen ingrijpen tyf op met al die mensen op 1 verboden terrein (jammer dat het niet in amerika was : shoot on sight ) 2 al dat achterlijke geluidsoverlast voor de omwonende dagen lang
Klik om te vergroten...
Gaat ie lekker?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Gaat ie lekker?
Klik om te vergroten...

Geef hem nog een citroen, word ie blij van.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik geef alleen mijn mening hoe ik over dit specifieke geval denk ,dat die wat grof was daat wel ja
rave party prima maar doe dat dan op een plek waarbij je niet verboden gebied betreed en niet complete dorpen lastig valt met herrie voor dagen lang
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."