Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNOS over 3mmc

NOS over 3mmc

36 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Tsja herkenbaar wel. Het frustreert me ook, vrienden die nog steeds geloven dat xtc mdma+pep is bijvoorbeeld.
Naja; laat ons dan maar een wandelend forum zijn toch? Ik stel ook wel eens vragen namens vrienden… liever doen ze zelf onderzoek natuurlijk maar als dat er niet inzit dan heb ik er liever zelf alles aan gedaan haha.


Fijn dat je zoveel herkenning en een fijne plek hebt gevonden hier❤️
Klik om te vergroten...
Ja zeker is dat fijn, en even om te vragen wordt er in de toekomst nog een meeting georganiseerd? Of iets ? Ik voel me best een beetje aangesloten op t forum hihi:)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Shinyzappy zei:
Ja zeker is dat fijn, en even om te vragen wordt er in de toekomst nog een meeting georganiseerd? Of iets ? Ik voel me best een beetje aangesloten op t forum hihi:)
Klik om te vergroten...
Naar mijn weten niet! Dan is er meestal wel een actief topic over.
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Naar mijn weten niet! Dan is er meestal wel een actief topic over.
Klik om te vergroten...
Ah ha
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Haha ja ik ben wel eens naar een Drugsform meeting geweest en toen was @Zweevteev een beetje teleurgesteld dat ik niet op Einstein leek :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Op dat moment begreep ik de ware betekenis van "don't meet your idols." :sleepy:
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
3mmc lijkt coke te vervangen, of zie ik dat verkeerd?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lemmy zei:
3mmc lijkt coke te vervangen, of zie ik dat verkeerd?
Klik om te vergroten...

Coke lijkt terug 3-mmc te vervangen.
Er is nog een pak meer coke op de markt dan 3-mmc.
En wat verkocht word als 3-mmc is meestal troep.
Zuivere coke daarentegen gaat er altijd zijn.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
PsyTekz zei:
Coke lijkt terug 3-mmc te vervangen.
Er is nog een pak meer coke op de markt dan 3-mmc.
En wat verkocht word als 3-mmc is meestal troep.
Zuivere coke daarentegen gaat er altijd zijn.
Klik om te vergroten...

Ja die troep heb ik enkele weken geleden mogen meemaken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lemmy zei:
3mmc lijkt coke te vervangen, of zie ik dat verkeerd?
Klik om te vergroten...
Cocaïne is wel echt veel populairder hoor. Maar het is ook zo dat er lokaal in bepaalde groepen mensen liever 3-MMC gebruiken dan cocaïne. Dus daardoor kan het zeker zo zijn dat het in je omgeving lijkt alsof bijna niemand meer coke gebruikt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Overigens blijkt uit het Grote Uitgaansonderzoek dat jongeren18-35 jaar die die het afgelopen zijn gaan stappen wel vaker 3-MMC gebruiken dan cocaïne.

Maar dat is een heel specifieke onderzoeksgroep, en bovendien kan het zijn dat de link naar de enquête rondgedeeld is in groepen waar het normaler is om 3-MMC fe gebruiken. De genoemde aantallen zijn wel heel veel. Maar dat kan dus mogelijk ook betekenen dat 3-MMC onder jongeren heel populair is.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hier in de buurt ligt de grens rond de 30 ongeveer, daar boven veel coke, er onder veel 3mmc, met uitzondering van een vissersdorp bekend van een tvserie, daar word coke ook veel door jongeren vanaf 20 gebruikt
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Overigens blijkt uit het Grote Uitgaansonderzoek dat jongeren18-35 jaar die die het afgelopen zijn gaan stappen wel vaker 3-MMC gebruiken dan cocaïne.

Maar dat is een heel specifieke onderzoeksgroep, en bovendien kan het zijn dat de link naar de enquête rondgedeeld is in groepen waar het normaler is om 3-MMC fe gebruiken. De genoemde aantallen zijn wel heel veel. Maar dat kan dus mogelijk ook betekenen dat 3-MMC onder jongeren heel populair is.
Klik om te vergroten...

Bunch of hipsters :smirk:
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#12
De hetze gaat door. Gisteren twee artikelen in NRC over resp. 3-mmc en webshops.

Het ongevraagd verzenden van een sample aan studentenhuizen vind ik natuurlijk ook niet kunnen. Typisch winstbejag om kort voor een verbod nog snel te scoren.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
BelowTheFlow zei:
De hetze gaat door. Gisteren twee artikelen in NRC over resp. 3-mmc en webshops.

Het ongevraagd verzenden van een sample aan studentenhuizen vind ik natuurlijk ook niet kunnen. Typisch winstbejag om kort voor een verbod nog snel te scoren.
Klik om te vergroten...
https://archive.is/6ERCV
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
BelowTheFlow zei:
De hetze gaat door. Gisteren twee artikelen in NRC over resp. 3-mmc en webshops.

Het ongevraagd verzenden van een sample aan studentenhuizen vind ik natuurlijk ook niet kunnen. Typisch winstbejag om kort voor een verbod nog snel te scoren.
Klik om te vergroten...
Wat mij betreft zit de crux hier:

'Ondanks dat nieuwe psychoactieve stoffen onder de levensmiddelenwetgeving vallen, controleert de NVWA dit soort websites niet, zegt een woordvoerder. „Als je dit soort stoffen koopt, dan ben je doelbewust op zoek naar het effect van designerdrugs. Dat maakt dat wij onze capaciteit op andere zaken inzetten.”'

De hele rc-markt hangt op aan die woordjes 'not for human consumption'. Alleen iedereen weet dat het for human consumption is. Zoiets moet toch makkelijk juridisch en bestuurlijk op te lossen zijn? Leg de bewijslast voor die 'not for human consumption' gewoon bij de verkoper. Als die zichzelf er onvoldoende van verzekerd dat de bestemming van de producten bedoeld zijn voor 'onderzoek', dan nemen we gewoon aan dat de verkoper wist dat de drugs als zodanig door mensen gebruikt konden worden, wat hen dan vatbaar maakt voor schadeclaims. Ga dan maar de kosten van de gezondheidszorg op dergelijke bedrijven verhalen.

Ik kan je garanderen dat het dan vrij snel is afgelopen met de clearnet vendors.

Maar nee, we moeten een draconische sleepwet hebben die zo'n beetje alles strafbaar maakt zodat de politie de komende 30 jaar weer kan klagen dat er zoveel mensen zijdelings betrokken zijn bij drugshandel ('ondermijning!') en dat er te weinig capaciteit is om iedereen te arresteren en via het strafrecht te berechten...

De mensen bij het Trimbos-instituut die zogenaamd deskundig zijn op het gebied van beleidsadviezen voor drugs komen niet verder dan 'ja, zo snel mogelijk verbieden is het devies', ondanks dat ook uit het eigen rapportages blijkt dat dat eigenlijk helemaal geen effectieve strategie is. Behalve (in het geval van 4-FA) als er een heel gericht verbod wordt doorgevoerd tesamen met een zeer specifieke gezondheidswaarschuwingen. En zelfs dan zie je dan mensen al vrij snel overstappen op een andere drug, zoals 3-MMC.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Ik kan je garanderen dat het dan vrij snel is afgelopen met de clearnet vendors.
Klik om te vergroten...
En aldus is jouw voorstel nog draconischer dan de het stofgroepenverbod !
Het betekent namelijk dat ook psychoactieve stoffen die nog niet verboden zijn, niet meer op clearnet voorhanden zijn.

Het effect is dat dan zelfs relatief brave tiepjes zoals BTF, mogelijk zullen bezwijken voor de verleidingen van darknet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
BelowTheFlow zei:
En aldus is jouw voorstel nog draconischer dan de het stofgroepenverbod !
Het betekent namelijk dat ook psychoactieve stoffen die nog niet verboden zijn, niet meer op clearnet voorhanden zijn.

Het effect is dat dan zelfs relatief brave tiepjes zoals BTF, mogelijk zullen bezwijken voor de verleidingen van darknet.
Klik om te vergroten...
Nee, het betekent gewoon dat leveranciers verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun winstbejag. Dat daarmee het verdienmodel weg is van rc-handelaren kun je draconisch vinden. Persoonlijk vind ik het draconischer als de hele samenleving moet opdraaien voor de winsthonger van rc-bedrijven.

Overigens ben ik ook voor het leveren van research chemicals in verenigingsvorm, een beetje zoals Alexander Shulgin het deed in zijn tijd met een klein groepje psychonauten. Zie:

Het ideale drugsbeleid van Neo-shulginist en consorten: Wat kan er beter?

In deze post zou ik graag constructief met jullie willen bespreken: hoe ziet het ideale drugsbeleid eruit? Deze vraag kwam al naar boven in een andere post. Maar toen deed ik zó mijn best op een reactie, dat ik er maar een apart topic van heb gemaakt. Lees hieronder mijn aanbevelingen, en ik...
drugsforum.nl drugsforum.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
BelowTheFlow zei:
En aldus is jouw voorstel nog draconischer dan de het stofgroepenverbod !
Het betekent namelijk dat ook psychoactieve stoffen die nog niet verboden zijn, niet meer op clearnet voorhanden zijn.

Het effect is dat dan zelfs relatief brave tiepjes zoals BTF, mogelijk zullen bezwijken voor de verleidingen van darknet.
Klik om te vergroten...
Daarbij komt ook dat de hele strategie van het overheidsbeleid is om rc-handelaren van het internet af te krijgen, maar dan op tering inefficiënte manier die heel veel onnodig leed veroorzaakt.
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zie hier en daar in een keer veel filmpjes opduiken over 3mmc, dat volgens de NOS weer helemaal in trek is. Maar toch vindt ik dat er iets niet klopt.3mmc is jaren weg gebleven en in een keer moet t terug zijn tussen de 2mmc,2cmc en andere vriendjes? Ze laten dan heel leuk een volle bak “3mmc” zien maar vind t toch gaar. Iemand die hier wat meer over in kan lichten?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Shinyzappy zei:
Ik zie hier en daar in een keer veel filmpjes opduiken over 3mmc, dat volgens de NOS weer helemaal in trek is. Maar toch vindt ik dat er iets niet klopt.3mmc is jaren weg gebleven en in een keer moet t terug zijn tussen de 2mmc,2cmc en andere vriendjes? Ze laten dan heel leuk een volle bak “3mmc” zien maar vind t toch gaar. Iemand die hier wat meer over in kan lichten?
Klik om te vergroten...
Nouja het is allebei een beetje waar.
De wetgever had gehoopt dat een verbod op 3-MMC de populariteit zou drukken; maar het gebruik is juist gestegen.
Tegelijkertijd is 3-MMC nog wel redelijk een niche-drug als je het vergelijkt met middelen zoals MDMA en cocaïne, die veel populairder is.

De NOS focust zich op actualiteit, wat betekent dat ze vrijwel alleen maar geïnteresseerd zijn in trends of afwijkende zaken. Dus dat een hele grote groep mensen altijd alcohol gebruikt, dat is normaal, dus geen nieuws. Dat een zeer kleine groep mensen die 3-MMC gebruikt iets groter is geworden, dat is anders dan normaal, dus dan is het nieuws. Zo krijg je een bias waardoor het lijkt dat er enorm veel mensen 3-MMC gebruiken. Wat dus een vertekenend beeld geeft.

Wel klopt het dat 3-MMC populairder is dan 2-MMC en 2-CMC. Dat zijn middelen die nu weliswaar door vendors flink gepusht worden (want ze willen het nog even uitverkopen voordat het allemaal verboden wordt). Maar er zijn nog niet zoveel mensen die het graag gebruiken.

Overigens blijken veel geteste samples van 3-MMC sterk vervuild. Dus het kan ook nog zijn dat mensen denken dat ze 3-MMC gebruiken, maar dat ze in werkelijkheid een willekeurig mengsel van andere cathinones innemen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Shinyzappy zei:
Ik zie hier en daar in een keer veel filmpjes opduiken over 3mmc, dat volgens de NOS weer helemaal in trek is. Maar toch vindt ik dat er iets niet klopt.3mmc is jaren weg gebleven en in een keer moet t terug zijn tussen de 2mmc,2cmc en andere vriendjes? Ze laten dan heel leuk een volle bak “3mmc” zien maar vind t toch gaar. Iemand die hier wat meer over in kan lichten?
Klik om te vergroten...
Deze video kan ik eigenlijk niet kijken...

De presentatrice begint namelijk met zeggen: "ondanks dat de drugs 3-MMC drie jaar geleden is verboden"

Neo-Shulginist zei:
Maar waar ik echt de allergrootste hekel aan heb is als mensen 'drugs' zeggen terwijl ze één drug bedoelen.

Dat is dé reden dat ik geen Spuiten en Slikken meer kijk.
Klik om te vergroten...
Het staat zelfs in de titel: "deze drugs blijft je pakken"

Het zou moeten zijn: deze drugs blijven je pakken. En ja, dat klinkt gek, want 3-MMC is verdorie maar één drug.

Ik ga een klacht indienen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."