Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiva's eerste keer XTC | Drugslab: uit 't lab

Diva's eerste keer XTC | Drugslab: uit 't lab

39 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
De informatievoorziening laat wel iets te wensen over. Ik vond het vooral stom dat ze de totaal dosis halveren, waardoor de eerste dosis duidelijk te laag was.

Ik heb er ook een beetje moeite mee dat er zo luchtig gedaan wordt over drugs op tv, maar ik word oud waarschijnlijk 😅
Klik om te vergroten...
Als er jonge mensen zijn die inderdaad deze video als eerste introductie zien over XTC dan is er inderdaad veel te weinig info gegeven. Ze hadden ook duidelijk moeten vermelden dat water vergiftiging dodelijk kan zijn. Maar ik snap ook wel dat ze de video een beetje luchtig willen houden.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Eerste aflevering van de ‘nieuwe Drugslab’, waarvan in dit topic al eerder melding was gemaakt door @PyxL4. Om één of andere reden op het algemene kanaal van Spuiten en Slikken.



Heb eerlijk gezegd, ondanks Diva’s beginnersangsten en -overweldiging, nu acuut heul veul zin in XTC gekregen. 😆🤪🥰 (Maar dan weer minder in de dip.) 🙃

Hele fijne tripsitter ook die Roos!
Klik om te vergroten...
Haha ik heb deze toevallig gisteren ook gezien. Mij iets teveel drama 😜
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#3
O man o man, dat stemmetje van die Diva. Lijkt wel een aflevering van Alvin and the Chipmunks. Ze klinkt als een kind van 8. Ik moest het echt na 3 minuten afzetten en kon het niet meer serieus bekijken. Is dit de nieuwe generatie pillenslikkers???
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze dachten Nellie heeft een kinderstem we overtreffen dit nog even met Diva.
Dit is wel even wennen :tearsofjoy:
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#5
VJ_LSD72 zei:
O man o man, dat stemmetje van die Diva. Lijkt wel een aflevering van Alvin and the Chipmunks. Ze klinkt als een kind van 8. Ik moest het echt na 3 minuten afzetten en kon het niet meer serieus bekijken. Is dit de nieuwe generatie pillenslikkers???
Klik om te vergroten...
Ze heeft een hoog stemmetje en op sommige momenten vervormde het geluid een beetje en klonk ze idd als een chipmunk haha. Maar ben haar stem ondertussen wel gewend.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
VJ_LSD72 zei:
O man o man, dat stemmetje van die Diva. Lijkt wel een aflevering van Alvin and the Chipmunks. Ze klinkt als een kind van 8. Ik moest het echt na 3 minuten afzetten en kon het niet meer serieus bekijken. Is dit de nieuwe generatie pillenslikkers???
Klik om te vergroten...
Von het wel geil 🤤🤣
K
Koning schepperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ze Herbs Mang zei:
Von het wel geil 🤤🤣
Klik om te vergroten...
Ach het je had ook een poep fetish kunnen hebben prijs jezelf gelukkig.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ze Herbs Mang zei:
Von het wel geil 🤤🤣
Klik om te vergroten...
ai ai Verontrustend...:thinking:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
VJ_LSD72 zei:
ai ai Verontrustend...:thinking:
Klik om te vergroten...
Wat heeft Chatgpt hier nou weer mee te maken
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze Herbs Mang zei:
Wat heeft Chatgpt hier nou weer mee te maken
Klik om te vergroten...
Bär weinig
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Eerste aflevering van de ‘nieuwe Drugslab’, waarvan in dit topic al eerder melding was gemaakt door @PyxL4. Om één of andere reden op het algemene kanaal van Spuiten en Slikken.



Heb eerlijk gezegd, ondanks Diva’s beginnersangsten en -overweldiging, nu acuut heul veul zin in XTC gekregen. 😆🤪🥰 (Maar dan weer minder in de dip.) 🙃

Hele fijne tripsitter ook die Roos!
Klik om te vergroten...
Yess!! Vandaag even kijken
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hij staat ook gewoon op het og drugslab kanaal! Moest ook even wennen aan Diva, blijkbaar van echte meisjes in de jungle, maar op t einde had ik dr helemaal omarmd. Leuke aflevering.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Eerste aflevering van de ‘nieuwe Drugslab’, waarvan in dit topic al eerder melding was gemaakt door @PyxL4. Om één of andere reden op het algemene kanaal van Spuiten en Slikken.



Heb eerlijk gezegd, ondanks Diva’s beginnersangsten en -overweldiging, nu acuut heul veul zin in XTC gekregen. 😆🤪🥰 (Maar dan weer minder in de dip.) 🙃

Hele fijne tripsitter ook die Roos!
Klik om te vergroten...
Net gekeken en het blijft leuk om mensen hun eerste keer MDMA te zien ervaren.

Er lijkt een soort galm in de audio te zitten.


OtherShore zei:
Veel goede harm reduction tips, maar de informatievoorziening laat wel iets te wensen over. Ik vond het vooral stom dat ze de totaal dosis halveren, waardoor de eerste dosis duidelijk te laag was.
Klik om te vergroten...
Die was duidelijk te laag ja.

OtherShore zei:
Ik heb er ook een beetje moeite mee dat er zo luchtig gedaan wordt over drugs op tv, maar ik word oud waarschijnlijk 😅
Klik om te vergroten...
Ja ik heb hier dubbele gevoelens bij. Ik vind dat eigenlijk ook, maar ze laten aan de andere kant wel gewoon ook alles zien: het niet fijn inslaan bij sommigen, de mogelijke nare bijeffecten en de dinsdag dip.

En ik vond die "trip" sitter het eigenlijk wel heel goed doen.

Lucky me dat ik die emotionele dip nooit heb, alleen maar het fysieke gedeelte van hoofdpijn/kaakpijn/brak lichaam. Zo'n emotionele dip lijkt me wel zwaar klote. Ik kan me er denk ik ook wel iets bij voorstellen want ik heb wel iets dergelijks na (meerdere dagen) speed ervaren: heel erg down/uitzichtloos tot wanhopig voelen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik mag die presentatrice Roos echt. Kende haar niet, kijk nu ook wat uitzendingen van Spuiten en Slikken met haar.
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeker leuk om te kijken. Overigens ben ik verbaasd dat in het onderschrift aan het eind wordt gesproken over "...xtc niet vaker dan eens in de 6-8 weken nemen", terwijl we hier toch altijd de drie maanden regel aanhouden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
ManPaardKrokodil zei:
Zeker leuk om te kijken. Overigens ben ik verbaasd dat in het onderschrift aan het eind wordt gesproken over "...xtc niet vaker dan eens in de 6-8 weken nemen", terwijl we hier toch altijd de drie maanden regel aanhouden.
Klik om te vergroten...
Ja het is ook geen vaste regel hè. Ik denk wel dat mensen er goed aan doen om toch beter minimaal die extra (dikke) maand rust erbij te pakken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
jackhan zei:
Ze dachten Nellie heeft een kinderstem we overtreffen dit nog even met Diva.
Dit is wel even wennen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ja, hahaha, dat is wel echt zo, dat stemmetje. Moest ik ook even aan wennen, als je niet beter weet denk je dat je een 10-jarige hoort. Maar in deze aflevering klinkt het geluid, zoals hierboven al gezegd, ook vaak wat vervormd, waardoor ze nóg meer als een Chip Munk klinkt. Maar als je daar even doorheen kijkt (luistert), vind ik haar toch wel een schatje. En met @Mindless eens, op mij komt Roos ook over als een heel chille presentatrice.

Oh en @OtherShore (sorry even te lui om te quoten, want ik zit al in dit venster te typen): de fifty/fifty verdeling van de dosis verbaasde mij ook!

Lijkt me niet handig. Bij XTC is de begindosis juist zo cruciaal - ik zou zeggen dat je het beste met 3/4e begint. Ik snap dat ze dit waarschijnlijk doen om het harm-reduction uitgangspunt 'je kunt altijd meer nemen, en niet minder' te laten zien, maar in het geval van XTC werkt dat gewoon niet zo lekker. Dan kickt die eerste halve dosering te laat of/en te mild in, ga je bijnemen, en dan komt een tweede halve bijneem-dosering daar te heftig bovenop, waardoor het dan ineens wat teveel wordt. Precies wat je in het filmpje dus ook ziet gebeuren.

Liever dat de eerste dosis direct goed binnenkomt (dus daarom 3/4e van de bedoelde dosis nemen), waarna je het later nog iets kan lengen met die laatste 1/4e.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Liever dat de eerste dosis direct goed binnenkomt (dus daarom 3/4e van de bedoelde dosis nemen), waarna je het later nog iets kan lengen met die laatste 1/4e.
Klik om te vergroten...
Precies, de eerste dosis moet direct goed binnenkomen. Zelf ga ik voor een eerste dosis van 2/3e en dan een booster van 1/3e 1,5 tot 2 uur later. Dat is ook het protocol van MAPS.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Lijkt me niet handig. Bij XTC is de begindosis juist zo cruciaal - ik zou zeggen dat je het beste met 3/4e begint. Ik snap dat ze dit waarschijnlijk doen om het harm-reduction uitgangspunt 'je kunt altijd meer nemen, en niet minder' te laten zien, maar in het geval van XTC werkt dat gewoon niet zo lekker. Dan kickt die eerste halve dosering te laat of/en te mild in, ga je bijnemen, en dan komt een tweede halve bijneem-dosering daar te heftig bovenop, waardoor het dan ineens wat teveel wordt. Precies wat je in het filmpje dus ook ziet gebeuren.

Liever dat de eerste dosis direct goed binnenkomt (dus daarom 3/4e van de bedoelde dosis nemen), waarna je het later nog iets kan lengen met die laatste 1/4e.
Klik om te vergroten...
Ja beetje jammer dat ze dit zo doen. Maar ook weer best typisch als ik terugdenk aan het oude Drugslab: daar deden ze dingen ook vaak niet zo handig, ondanks duidelijk goede intenties.

Dan maar hopen dat de mensen die het kijken er zelf uit opmaken dat deze manier waarop zij het doen niet zo handig is en je beter wel een voldoende begin dosering kunt hanteren.

Maar was beter geweest dat ze dit juist zelf even goed aangaven en laten zien, maar ik begrijp ook wel weer dat ze voor zo'n tv programma extra voorzichtig gaan doen. Maar dat werkt hier nou juist niet bij want dan krijg je zo'n net-niet ervaring en ga je daardoor daarna misschien teveel bij pakken zoals je zegt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Ja beetje jammer dat ze dit zo doen. Maar ook weer best typisch als ik terugdenk aan het oude Drugslab: daar deden ze dingen ook vaak niet zo handig, ondanks duidelijk goede intenties.

Dan maar hopen dat de mensen die het kijken er zelf uit opmaken dat deze manier waarop zij het doen niet zo handig is en je beter wel een voldoende begin dosering kunt hanteren.

Maar was beter geweest dat ze dit juist zelf even goed aangaven en laten zien, maar ik begrijp ook wel weer dat ze voor zo'n tv programma extra voorzichtig gaan doen. Maar dat werkt hier nou juist niet bij want dan krijg je zo'n net-niet ervaring en ga je daardoor daarna misschien teveel bij pakken zoals je zegt.
Klik om te vergroten...

Ja echt exact dit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."