Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarschuwing (Red Alert) voor vervuilde 2C-B

Waarschuwing (Red Alert) voor vervuilde 2C-B

26 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
Hoe komen ze er ook op, ff een 24uur tripje in een pil draaien en verkopen als 2cb 🙄.
D
De DunneLid
🐺PsyTekz zei:
Hoe komen ze er ook op, ff een 24uur tripje in een pil draaien en verkopen als 2cb 🙄.
Klik om te vergroten...
Dan ben je echt ziek...
K
KlaasVaakLid
Ben wel benieuwd hoeveel DOC er nou inzit.
R
Roze OlifantLid
KlaasVaak zei:
Ben wel benieuwd hoeveel DOC er nou inzit.
Klik om te vergroten...

Ik ook. Mijn enige ervaring met DOC was 3.75 mg en dat was bepaald geen makkelijke trip en het duurde een eeuw - tot 24 uur na inname merkte ik effecten. Natuurlijk ook wel gewoon echt een te hoge dosis voor een eerste keer, al helemaal met mijn gewicht, dus eigen schuld... de effecten waren voor mij overwegend onplezierig tot zeer onaangenaam, fysiek was het way too much, trillen, kaakklapperen, brrr... en mentaal kwam ik ook geen steek verder want ik bleef continu vastzitten in extreme tijdfucks. Ik moet er niet aan denken om hier per ongeluk een zeer hoge dosis van binnen te krijgen als ik een fun tripje van een paar uur verwacht. Ik kan me met die bodyload ook echt wel voorstellen dat het fysiek gevaarlijk kan worden.

Niks mis met DOC op geschikte dosis als ik andere reports moet geloven, maar ronduit misdadig en gestoord om deze potente stof in 2C-B pillen te stoppen.
R
Roze OlifantLid
www.omroepgelderland.nl

Nijmeegse studenten slikten inderdaad foute 'Tesla'-pillen

Het waren inderdaad foute 'Tesla'-pillen die zeven Nijmeegse studenten afgelopen weekend naar het ziekenhuis stuurden. Dat bevestigt een woordvoerder van het Trimbos-instituut aan Omroep Gelderland. De pillen die in het studentenhuis werden aangetroffen bleken na onderzoek een zeer hoge dosering...
www.omroepgelderland.nl www.omroepgelderland.nl

Zie ook: 'Zeven jongeren onwel na slikken pil: 'Dit is levensgevaarlijk'

—

Nijmeegse studenten slikten inderdaad foute 'Tesla'-pillen​

De foute 'Tesla'-pil deed studenten in het ziekenhuis belanden. Foto: Waldie Rutten/Persbureau Heitink

De foute 'Tesla'-pil deed studenten in het ziekenhuis belanden. Foto: Waldie Rutten/Persbureau Heitink

NIJMEGEN - Het waren inderdaad foute 'Tesla'-pillen die zeven Nijmeegse studenten afgelopen weekend naar het ziekenhuis stuurden. Dat bevestigt een woordvoerder van het Trimbos-instituut aan Omroep Gelderland. De pillen die in het studentenhuis werden aangetroffen bleken na onderzoek een zeer hoge dosering DOC te bevatten.

Zie ook: Foute drugs: vijf vragen en vijf antwoorden

Het Trimbos heeft ook een officiële waarschuwing naar buiten gebracht, waarin het instituut meldt dat deze pil sinds begin april wordt verkocht als een 2C-B-pil, een bekendere drug: "Het betreft donkerroze, driehoekvormige pillen met een Tesla-logo. Na analyse bleken deze pillen geen 2C-B, maar het langwerkende tripmiddel DOC te bevatten. Vervolgonderzoek heeft uitgewezen dat het om een zeer hoge dosis gaat.""Inmiddels is ook bekend dat gebruik van deze pillen voor dermate heftige tripeffecten en ook lichamelijke effecten heeft gezorgd dat acute ziekenhuisopname nodig was. Op basis van deze informatie waarschuwt het Trimbos-instituut gebruikers om extra alert te zijn en deze pil niet te gebruiken."

​

'Dat is schrikken'​

Irmgard Poelmans van verslavingszorginstelling IrisZorg zegt geschrokken te zijn van de constatering: "Dat is schrikken, dat dat gebeurt. We hopen dat er door deze waarschuwing geen nieuwe incidenten komen. We gaan ook ons best doen om jongeren via netwerken van social media, universiteiten en hogescholen te waarschuwen voor deze pil." "Ook raden we ze aan om de pil te testen als ze hem in bezit hebben," vertelt Poelmans verder. "De testtijden van onze testlocaties in de regio's Nijmegen en Arnhem, waar de pil is opgedoken, worden verruimd. Testen kan alleen op afspraak."
D
De DunneLid
Vreselijk.... Testen testen testen en nog eens testen!
N
Neo-ShulginistLid
🐺PsyTekz zei:
Klik om te vergroten...
Gewoon waar voor je geld; echt een excellente prijs-triplengte-verhouding.
N
Neo-ShulginistLid
Roze Olifant zei:
Ik ook. Mijn enige ervaring met DOC was 3.75 mg en dat was bepaald geen makkelijke trip en het duurde een eeuw - tot 24 uur na inname merkte ik effecten. Natuurlijk ook wel gewoon echt een te hoge dosis voor een eerste keer, al helemaal met mijn gewicht, dus eigen schuld... de effecten waren voor mij overwegend onplezierig tot zeer onaangenaam, fysiek was het way too much, trillen, kaakklapperen, brrr... en mentaal kwam ik ook geen steek verder want ik bleef continu vastzitten in extreme tijdfucks. Ik moet er niet aan denken om hier per ongeluk een zeer hoge dosis van binnen te krijgen als ik een fun tripje van een paar uur verwacht. Ik kan me met die bodyload ook echt wel voorstellen dat het fysiek gevaarlijk kan worden.

Niks mis met DOC op geschikte dosis als ik andere reports moet geloven, maar ronduit misdadig en gestoord om deze potente stof in 2C-B pillen te stoppen.
Klik om te vergroten...
Ja de dosering van DOC is echt heel tricky. De meeste mensen schijnen bij 1 tot 2 milligram een underwhelming ervaring te hebben, tussen de 2 en 3,5 milligram treden vaak recreatief gewenste effecten op en boven de 3,5 milligram krijgen mensen veel last van bijwerkingen zoals misselijkheid en lichamelijk ongemak.

Sowieso is het ook wel iets wat een beetje bij DOx 'hoort'. Met DOC en DOM had ik ook bij een prettige dosis nog wel wat lichte spierkrampen. Bij mij was het niet heel ernstig. Het voelde alleen een beetje alsof mijn benen stugger waren geworden dus dat ik meer moeite moest doen om een beweging in gang te zetten. Dansen werd daardoor een beetje alsof je tot je middel in drijfzand bent gezakt, wat toch net jammer is op een festival.
D
DirkdirkLid
Holy shit, daar schrik ik van. Ik woon namelijk in een niet nader te noemen stad die misschien wel eens dicht in de buurt van de stad in kwestie kan liggen. En dan neem je iets wat totaal anders is als wat je denkt te hebben, in dosering effect én duur. Doodeng.
N
Neo-ShulginistLid
Dirkjan zei:
Holy shit, daar schrik ik van. Ik woon namelijk in een niet nader te noemen stad die misschien wel eens dicht in de buurt van de stad in kwestie kan liggen. En dan neem je iets wat totaal anders is als wat je denkt te hebben, in dosering effect én duur. Doodeng.
Klik om te vergroten...
Gelukkig is dit wel een vervuiling die je zou kunnen herkennen met marquis reagens; de druppeltest die ze ook bij de testservice gebruiken als voorselectiemiddel. 2C-B kleurt eerst geel en dan langzaam groen als je een druppel van het reagens op een beetje van een pil/poeder gooit. Maar DOC kleurt groen (dus niet geel). Dus als je echt niet in de gelegenheid bent om je pil/poeder te laten testen dan zou je het ook nog thuis kunnen herkennen.

Uiteraard wel met de kanttekening dat thuistests geen zekerheid kunnen geven over wat er allemaal in je zakje drugs zit. Je kan hoogstens een signaal krijgen dat het niet helemaal is wat het zou moeten zijn. Alleen soms is zo'n signaal net voldoende om een foute pil te ontdekken.
C
Cruelti.Lid
🐺PsyTekz zei:
Klik om te vergroten...
Everything for money!
R
Roze OlifantLid
Dirkjan zei:
Klik om te vergroten...

Heel eng inderdaad. Zeker omdat DOC extreem lang duurt. Niet een beetje lang. Extreem lang. Hopelijk bereikt de waarschuwing zoveel mogelijk mensen, dat is dan ook wel weer de kracht van social media.

2C-B zou ik echt niet durven nemen zonder dat het getest is. Die markt is echt onbetrouwbaar (alle markten natuurlijk, maar hier is het wel opvallend). Mijn vorige batch bleek ook vervuild met een stof die niet psychoactief was en waarschijnlijk ook niet rampzalig schadelijk, maar toch. Er zat überhaupt totaal geen 2C-B in die pillen en je weet niet wat je binnen krijgt. Dit bevestigt maar weer eens hoe belangrijk het is om GEEN ongeteste 2C-B (en andere) pillen te nemen. De kans dat je erdoor in het ziekenhuis belandt is misschien klein, maar zeker niet om luchtig over te denken.
C
CuriousExplorerLid
Wat een ironie om hier zoveel maal "laten testen" te lezen als Belg. 🤐
J
JuunLid
CuriousExplorer zei:
Klik om te vergroten...
ja das nog steeds belachelijk dat die niet kan in België. zou wel zelftesten aanschaffen, dan heb je in elk geval een indicatie...
en anders opzoek naar Nederlandse vrienden, tot er getest word in België
M
MoestuinierLid
CuriousExplorer zei:
Klik om te vergroten...

Voor ons word dat vertaald naar: Tesla vermijden!
N
Neo-ShulginistLid
🐺PsyTekz zei:
Voor ons word dat vertaald naar: Tesla vermijden!
Klik om te vergroten...
En een complete testkit kopen bij Bunkpolice :wink:
N
Neo-ShulginistLid
Vanuit België kun je trouwens ook een sample met drugs opsturen naar Energy Control in Spanje, waar ze dan voor je testen. Dat is wel een beetje prijzig, maar als je gewoon met 10 vrienden ofzo gezamenlijk drugs koopt en dan ook allemaal 6 euro bijlegt om zeker te zijn wat erin zit dan is het goed te doen denk ik. Kost dus iets meer wilskracht, geduld en geld. Maar ook in België zijn er opties hoor!

energycontrol-international.org

Submitting a sample - International Energy Control

energycontrol-international.org energycontrol-international.org
C
CuriousExplorerLid
Juun zei:
ja das nog steeds belachelijk dat die niet kan in België. zou wel zelftesten aanschaffen, dan heb je in elk geval een indicatie...
en anders opzoek naar Nederlandse vrienden, tot er getest word in België
Klik om te vergroten...
He, mijn vriend ! 🤣
C
CuriousExplorerLid
Neo-Shulginist zei:
Vanuit België kun je trouwens ook een sample met drugs opsturen naar Energy Control in Spanje, waar ze dan voor je testen. Dat is wel een beetje prijzig, maar als je gewoon met 10 vrienden ofzo gezamenlijk drugs koopt en dan ook allemaal 6 euro bijlegt om zeker te zijn wat erin zit dan is het goed te doen denk ik. Kost dus iets meer wilskracht, geduld en geld. Maar ook in België zijn er opties hoor!

energycontrol-international.org

Submitting a sample - International Energy Control

energycontrol-international.org energycontrol-international.org
Klik om te vergroten...
Wist dat het bestond in Spanje, maar toch enkele bedenkingen...

- Meestal kopen de mensen op de (voor) avond van wanneer ze hun drugs gebruiken, dus is er geen tijd om te laten testen.

- Prijs. Als je inderdaad met 10 vrienden bent kun je dit overwegen, moet je dit als koppel alleen betalen wordt het een dure bedoening telkens.

- Veiligheid. In een Europa waar men zo contra drugs is, lijkt mij zomaar wat drugs verzenden per post nooit een veilige optie.

Alles bij elkaar, denk dat het inderdaad aansluit bij wat Psytekz zegt
( waarom kan ik die niet taggen?
M
MoestuinierLid
CuriousExplorer zei:
Alles bij elkaar, denk dat het inderdaad aansluit bij wat Psytekz zegt
( waarom kan ik die niet taggen?
Klik om te vergroten...

De wolf moet erbij ^^

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."