#1
Hallo,
Na een paar maanden heroïneverslaving heb ik zelf de stap naar de zorg gezet. Ik kon het niet meer betalen en moest hierdoor geld stelen van familie om aan m'n bruin te komen (sta ook op het randje van een verslaving aan crack), en dat was een reden voor mij om te stoppen. Nog een reden was, dat ik aan het roken niet meer genoeg had. Ik had een hele hoge tolerantie en vond het niet zo lekker meer als het begin, waardeerde het minder, en voelde er minder van... en had nog veel meer nodig ook, waardoor ik steeds meer geld moest gaan stelen... Doordat de flash EN de high nihil werden, en ik meer nodig had dus meer geld moest stelen, stond ik op het punt te gaan spuiten.
Maar ik ben in plaats daarvan naar de huisarts gegaan. Ik heb al vaak geprobeerd ermee te stoppen, maar ik kan het niet, het is onbegrijpelijk voor mensen die dit lezen en het middel en de verslaving ervan niet kennen, maar ik kon er niet mee stoppen, althans niet zonder hulp en medicijnen.
De huisarts is een goede man en wou me graag helpen, maar volgens de NL. wetgeving mocht hij geen methadon voorschrijven, dus ik moest het maar doen met oxazepam (10 mg). En hij verwees me ook door naar de verslavingszorg hier, waar ik vrijdag (morgen) een afspraak heb met m'n therapuit. Die zouden me dan ook methadon geven.
De oxazepam werkte natuurlijk echt niet genoeg om de 'craving', de drang, het verlangen, naar de heroïne, te onderdrukken. De eerste dag wel, maar daarna slikte ik er 8 op een dag en merkte haast niks. Ziek werd ik haast niet gelukkig van het stoppen deze keer: omdat ik al een paar dagen gestopt was, was ik al ziek geweest, maar ik kon het niet volhouden en ben toen toch weer gaan halen, de dag daarna was de dag dat ik naar de huisarts ging, na ongeveer de tiende poging om te stoppen besefde ik dat ik het niet alleen zelf kon.
Ik had weer heroïne gehaald, ik hield het niet vol, terwijl ik dacht definitief de kunnen stoppen met die medicatie. Ik belde de huisarts om zwaardere en hij gaf me diazepammetjes, 5 mg. Ik heb trouwens al ervaring met benzo's, heb veel alprazolam (Xanax) gebruikt vroeger (niet via de huisarts verkregen). Meer kon hij niet voorschrijven, en ik merkte al gauw dat de diazepam ook samen met oxazepam én alprazolam niet genoeg werkte om af te kunnen kicken voor mij. Dus ik belde naar de verslavingszorg of ik nou echt een week moest wachten op methadon, legde uit dat ik nu wou stoppen en zwaardere medicijnen nodig had, maar nee ik moest nog maar wachten op een arts, en dat zou minstens een week duren.
Ik dacht dat methadon krijgen om te stoppen een kwestie was van in een potje pissen, opiaten in je pis herkennen en een dosis krijgen... Misschien vroeger zo geweest, want zo heb ik het wel ergens gelezen.
M'n moeder (die ik alles had verteld nadat ik bij de huisarts was geweest) belde ook nog naar de verslavingszorg hier en drong echt aan op methadonverstrekking. Omdat we er zo veel druk op legden, zou ze het even overleggen met m'n therapeut (die ik pas morgen voor het eerst zie). Toen we later die middag in een café zaten werd ze op haar mobiel gebeld, ja we konden over een uur terecht, voor een spoed afspraak met die arts dus.
Ik vertelde de arts het hele verhaal, en hij heeft me buprenorfine voorgeschreven. Hij vertelde dat dit beter was dan methadon: het is een opiaat, dus in je hersens stimuleert het de delen zoals opiaten, maar dat doet hij op een speciale manier, zodat het wél voelt alsof je lekker bruin op heb (geen behoefte, daar ging het om) maar je wordt er niet high van. Het is niet licht, juist heel zwaar, maar het werkt op een iets andere manier. In Amerika en Frankrijk heeft het methadon al grotendeels vervangen, in Nederland ben ik geloof ik een van de eersten die dit krijgt i.p.v. methadon. Maarja, de dok zei dat dit beter was... ik ben benieuwd.
Ervaringen, reacties, vragen, adviezen, post maar, maar ga a.u.b. niet schelden van 'kankerjunk' enzo, dat wordt vaak gedaan, en ik weet heus wel dat het fout is om op deze manier drugs te gebruiken, maar er is een verslaving en die is heel sterk, maar ik vecht er tegen.
Groetjes
Na een paar maanden heroïneverslaving heb ik zelf de stap naar de zorg gezet. Ik kon het niet meer betalen en moest hierdoor geld stelen van familie om aan m'n bruin te komen (sta ook op het randje van een verslaving aan crack), en dat was een reden voor mij om te stoppen. Nog een reden was, dat ik aan het roken niet meer genoeg had. Ik had een hele hoge tolerantie en vond het niet zo lekker meer als het begin, waardeerde het minder, en voelde er minder van... en had nog veel meer nodig ook, waardoor ik steeds meer geld moest gaan stelen... Doordat de flash EN de high nihil werden, en ik meer nodig had dus meer geld moest stelen, stond ik op het punt te gaan spuiten.
Maar ik ben in plaats daarvan naar de huisarts gegaan. Ik heb al vaak geprobeerd ermee te stoppen, maar ik kan het niet, het is onbegrijpelijk voor mensen die dit lezen en het middel en de verslaving ervan niet kennen, maar ik kon er niet mee stoppen, althans niet zonder hulp en medicijnen.
De huisarts is een goede man en wou me graag helpen, maar volgens de NL. wetgeving mocht hij geen methadon voorschrijven, dus ik moest het maar doen met oxazepam (10 mg). En hij verwees me ook door naar de verslavingszorg hier, waar ik vrijdag (morgen) een afspraak heb met m'n therapuit. Die zouden me dan ook methadon geven.
De oxazepam werkte natuurlijk echt niet genoeg om de 'craving', de drang, het verlangen, naar de heroïne, te onderdrukken. De eerste dag wel, maar daarna slikte ik er 8 op een dag en merkte haast niks. Ziek werd ik haast niet gelukkig van het stoppen deze keer: omdat ik al een paar dagen gestopt was, was ik al ziek geweest, maar ik kon het niet volhouden en ben toen toch weer gaan halen, de dag daarna was de dag dat ik naar de huisarts ging, na ongeveer de tiende poging om te stoppen besefde ik dat ik het niet alleen zelf kon.
Ik had weer heroïne gehaald, ik hield het niet vol, terwijl ik dacht definitief de kunnen stoppen met die medicatie. Ik belde de huisarts om zwaardere en hij gaf me diazepammetjes, 5 mg. Ik heb trouwens al ervaring met benzo's, heb veel alprazolam (Xanax) gebruikt vroeger (niet via de huisarts verkregen). Meer kon hij niet voorschrijven, en ik merkte al gauw dat de diazepam ook samen met oxazepam én alprazolam niet genoeg werkte om af te kunnen kicken voor mij. Dus ik belde naar de verslavingszorg of ik nou echt een week moest wachten op methadon, legde uit dat ik nu wou stoppen en zwaardere medicijnen nodig had, maar nee ik moest nog maar wachten op een arts, en dat zou minstens een week duren.
Ik dacht dat methadon krijgen om te stoppen een kwestie was van in een potje pissen, opiaten in je pis herkennen en een dosis krijgen... Misschien vroeger zo geweest, want zo heb ik het wel ergens gelezen.
M'n moeder (die ik alles had verteld nadat ik bij de huisarts was geweest) belde ook nog naar de verslavingszorg hier en drong echt aan op methadonverstrekking. Omdat we er zo veel druk op legden, zou ze het even overleggen met m'n therapeut (die ik pas morgen voor het eerst zie). Toen we later die middag in een café zaten werd ze op haar mobiel gebeld, ja we konden over een uur terecht, voor een spoed afspraak met die arts dus.
Ik vertelde de arts het hele verhaal, en hij heeft me buprenorfine voorgeschreven. Hij vertelde dat dit beter was dan methadon: het is een opiaat, dus in je hersens stimuleert het de delen zoals opiaten, maar dat doet hij op een speciale manier, zodat het wél voelt alsof je lekker bruin op heb (geen behoefte, daar ging het om) maar je wordt er niet high van. Het is niet licht, juist heel zwaar, maar het werkt op een iets andere manier. In Amerika en Frankrijk heeft het methadon al grotendeels vervangen, in Nederland ben ik geloof ik een van de eersten die dit krijgt i.p.v. methadon. Maarja, de dok zei dat dit beter was... ik ben benieuwd.
Ervaringen, reacties, vragen, adviezen, post maar, maar ga a.u.b. niet schelden van 'kankerjunk' enzo, dat wordt vaak gedaan, en ik weet heus wel dat het fout is om op deze manier drugs te gebruiken, maar er is een verslaving en die is heel sterk, maar ik vecht er tegen.
Groetjes
