Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken met buprenorfine i.p.v. methadon

Afkicken met buprenorfine i.p.v. methadon

64 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij mij werkte Oxazepam 50 mg erg goed.
Kun je tegenwoordig bijna op iedere straathoek kopen...
En om lichamelijke ontwenningsverschijnselen tegen te gaan werkt clonidine, een bloeddruk verlagend middel, ook goed.

Maar ja, met 2 tot 3 dagen voel je je al weer een stuk beter, zonder al die middeltjes!
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik ben er bijna vanaf, eigenlijk ben ik er al vanaf maar af en toe gebruik ik nog 'per ongeluk' maar dan niet uit verslaving of vluchtgedrag maar gewoon voor het gevoel en daar zit meestal wel wat tijd tussen. en dan methadon ipv heroïne. dus ik reken mezelf nog niet helemaal clean maar ook niet meer als verslaafd. maar ik wil wel helemaal clean zijn, ik haat drugs man. het is allemaal nep.
g
going easyLid
01-01-2024, 00:00
#3
welkom bij de club (ik ben ervan af,ik ben herboren)hahahdas nou verslaafd zijn :wave:
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ook goed om van Heroiene af te kicken is Iboga.

Hier meer info: http://www.iboga.nl/IndxOne10.html

Tevens ook goed voor andere verslavingen.
a
armloadLid
01-01-2024, 00:00
#5
Information about using proxy servers for privacy, with socks and proxy lists: http://www.checkproxy.net
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Audio Scum zei:
Ook goed om van Heroiene af te kicken is Iboga.

Hier meer info: http://www.iboga.nl/IndxOne10.html

Tevens ook goed voor andere verslavingen.
Klik om te vergroten...

Yeah right; € 450,- voor een volledige kuur.
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#7
jaja zei:
Audio Scum zei:
Ook goed om van Heroiene af te kicken is Iboga.

Hier meer info: http://www.iboga.nl/IndxOne10.html

Tevens ook goed voor andere verslavingen.
Klik om te vergroten...

Yeah right; € 450,- voor een volledige kuur.
Klik om te vergroten...

Methadon is zeker gratis en helpt je van je verslafing af.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
hoe is het nu fnea en jaja?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Da's een goed bericht jaja. Krijg je verder nog medicatie? Knap dat je het zo volhoudt.

Ik heb zelf niet echt trek in bruin direct, maar meer in -iets- dat het dagelijks leven wat dragelijker maakt; speed en benzo's zijn het makkelijkst en goedkoopst. Toevallig ook mijn 2 favorieten.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jaja, ik leef nog :grin:

Heb nog wel gebruikt, 1x een beetje heroïne, was een buitenkansje, iemand had witte heroïne (nee geen coke of speed, ik heb het gerookt en het was echte H) en dat kon ik niet voorbij laten gaan want ik had tot nu toe alleen Turkse gebruikt bruine dus.

Spierwit was het, het was heroïne op verstrekking van de overheid dus hij zal 100% zuiver geweest zijn... was wel lastig te roken, zo'n klein beetje, maar shotten doe ik niet.

En methadon gekocht, en crack, wat ik opstraat oprookte (ik wou niet wachten) en ben toen opgepakt door een patrouille, die heel fijn mijn moeder over de situatie heeft geinformeerd en de methadon in beslag heeft genomen, het pakje witte heroïne was klein genoeg om hem in een speciaal vakje van m'n portomonnee te stoppen dus die hebben ze niet gevonden (helemaal gefouilleerd enzo) maar methadon was vloeibare in een busje dus dat kon ik niet zo gauw verbergen.

Dus ik was heel gefrustreerd, ook omdat ik nu 15 euro kwijt ben van bruine heroïne die nog zou komen terwijl de politie me weghaalde.

Das alweer een paar dagen geleden.

Het blijft geestelijk trekken............

Sinds het stoppen slaap ik heel slecht, en als ik slaap heb ik voortdurende nachtmerries of chaos, en maar 2-4 uur echte slaap per nacht, dus ik ben nog 'herstellende', maar geestelijk trekt het nog ENORM, ik denk eigenlijk nergens anders aan. Ik heb ook schokken in mn hoofd, op sommige momenten veel achter elkaar, alsof je uit je lichaam knalt en direct er weer in en dit heeft denk ik met het herstellingsproces te hebben (iets vergelijkends kan je hebben als je sterke koorts hebt, zo'n schok-gevoel).

Als ik bezig ben voor school, in de natuur wandel of fiets, of zit te gamen op de compu bv. dan heb ik nergens last van maar hoe langer ik me verveel hoe meer het gaat trekken.

Mensen die er ervaring mee hebben: HOE LANG DUURT DIT? Of moet ik gewoon zoveel dingen gaan plannen dat ik niet eens de kans heb om eraan te denken???

M'n geheugen komt iig al aardig terug, maar ik denk dat dat geheugenverlies waar ik last van had meer door valium en andere benzo's komt die ik gebruikte, zowel recreatief (vooral Xanax en Valium) als op voorschrift om af te kicken (Seresta en Valium).

Gelukkig heb ik gauw een afspraak weer bij de verslavingszorg want ik wil eigenlijk gewoon weer 'voor een keertje' basecoke/hero/methadon halen. Maar ik weet ook dat die drugs mn leven weer gaan verneuken en dat ik het eigenlijk niet kan betalen. Maarja als de rest van mijn leven alleen maar voorstelt een verlangen hebben naar dat middel en nergens anders aan kunnen denken... :/ Ik denk dat ik eraan moet werken, maar m'n gevoel is zo paradoxaal want ik wil gewoon gebruiken :hearteyes: ... ik denk dat ik 'eraan moet werken' en dan mbv hulp van de verslavingszorg maar die wachtlijsten zijn enorm er zitten weken tussen afspraken.

Mja, ik durf niet te beloven dat ik niet ga gebruiken aan iemand iig...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo,

Na een paar maanden heroïneverslaving heb ik zelf de stap naar de zorg gezet. Ik kon het niet meer betalen en moest hierdoor geld stelen van familie om aan m'n bruin te komen (sta ook op het randje van een verslaving aan crack), en dat was een reden voor mij om te stoppen. Nog een reden was, dat ik aan het roken niet meer genoeg had. Ik had een hele hoge tolerantie en vond het niet zo lekker meer als het begin, waardeerde het minder, en voelde er minder van... en had nog veel meer nodig ook, waardoor ik steeds meer geld moest gaan stelen... Doordat de flash EN de high nihil werden, en ik meer nodig had dus meer geld moest stelen, stond ik op het punt te gaan spuiten.

Maar ik ben in plaats daarvan naar de huisarts gegaan. Ik heb al vaak geprobeerd ermee te stoppen, maar ik kan het niet, het is onbegrijpelijk voor mensen die dit lezen en het middel en de verslaving ervan niet kennen, maar ik kon er niet mee stoppen, althans niet zonder hulp en medicijnen.

De huisarts is een goede man en wou me graag helpen, maar volgens de NL. wetgeving mocht hij geen methadon voorschrijven, dus ik moest het maar doen met oxazepam (10 mg). En hij verwees me ook door naar de verslavingszorg hier, waar ik vrijdag (morgen) een afspraak heb met m'n therapuit. Die zouden me dan ook methadon geven.

De oxazepam werkte natuurlijk echt niet genoeg om de 'craving', de drang, het verlangen, naar de heroïne, te onderdrukken. De eerste dag wel, maar daarna slikte ik er 8 op een dag en merkte haast niks. Ziek werd ik haast niet gelukkig van het stoppen deze keer: omdat ik al een paar dagen gestopt was, was ik al ziek geweest, maar ik kon het niet volhouden en ben toen toch weer gaan halen, de dag daarna was de dag dat ik naar de huisarts ging, na ongeveer de tiende poging om te stoppen besefde ik dat ik het niet alleen zelf kon.

Ik had weer heroïne gehaald, ik hield het niet vol, terwijl ik dacht definitief de kunnen stoppen met die medicatie. Ik belde de huisarts om zwaardere en hij gaf me diazepammetjes, 5 mg. Ik heb trouwens al ervaring met benzo's, heb veel alprazolam (Xanax) gebruikt vroeger (niet via de huisarts verkregen). Meer kon hij niet voorschrijven, en ik merkte al gauw dat de diazepam ook samen met oxazepam én alprazolam niet genoeg werkte om af te kunnen kicken voor mij. Dus ik belde naar de verslavingszorg of ik nou echt een week moest wachten op methadon, legde uit dat ik nu wou stoppen en zwaardere medicijnen nodig had, maar nee ik moest nog maar wachten op een arts, en dat zou minstens een week duren.

Ik dacht dat methadon krijgen om te stoppen een kwestie was van in een potje pissen, opiaten in je pis herkennen en een dosis krijgen... Misschien vroeger zo geweest, want zo heb ik het wel ergens gelezen.

M'n moeder (die ik alles had verteld nadat ik bij de huisarts was geweest) belde ook nog naar de verslavingszorg hier en drong echt aan op methadonverstrekking. Omdat we er zo veel druk op legden, zou ze het even overleggen met m'n therapeut (die ik pas morgen voor het eerst zie). Toen we later die middag in een café zaten werd ze op haar mobiel gebeld, ja we konden over een uur terecht, voor een spoed afspraak met die arts dus.

Ik vertelde de arts het hele verhaal, en hij heeft me buprenorfine voorgeschreven. Hij vertelde dat dit beter was dan methadon: het is een opiaat, dus in je hersens stimuleert het de delen zoals opiaten, maar dat doet hij op een speciale manier, zodat het wél voelt alsof je lekker bruin op heb (geen behoefte, daar ging het om) maar je wordt er niet high van. Het is niet licht, juist heel zwaar, maar het werkt op een iets andere manier. In Amerika en Frankrijk heeft het methadon al grotendeels vervangen, in Nederland ben ik geloof ik een van de eersten die dit krijgt i.p.v. methadon. Maarja, de dok zei dat dit beter was... ik ben benieuwd.

Ervaringen, reacties, vragen, adviezen, post maar, maar ga a.u.b. niet schelden van 'kankerjunk' enzo, dat wordt vaak gedaan, en ik weet heus wel dat het fout is om op deze manier drugs te gebruiken, maar er is een verslaving en die is heel sterk, maar ik vecht er tegen.

Groetjes
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben zelf heel erg benieuwd, zou je het erg vinden om hier je bevindingen met de stof te posten? Dan ga ik nog even wat informatie zoeken :).
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je nederlands is iniedergeval nog goed voor elkaar:P
Doet er verder helemaal niet toe, maar goed merk dat veel (ex)heroine verslaafden veel fouten maken met het typen van een tekst. Dat zal vast niet door de heroine komen, maar dat lijkt wel zo:P

Maar goed, nog steeds niet de drang gehad om weet met heroine te beginnen? Ik hoop voor je van niet! Veel sterkte!
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor de reacties!

Ik heb vanmorgen een gesprek gehad met iemand van de verslavingszorg en die heeft me ook wel aardig geholpen.

Bal0n, mijn bevindingen met het middel zijn als volgt. Ik heb dus zo'n afbouw schema gekregen voor ongeveer 10 dagen en vier maal daags neem ik het aantal tabletten dat erop staat, wat steeds minder wordt. Ik mag ze beslist niet doorslikken maar moet ze onder m'n tong laten oplossen (sublinguale inname heet dat als ik het goed heb), anders werken ze niet goed. Dat is best lastig en ik ben soms bang dat ik het fout doe, de pilletjes zijn namelijk heel erg klein en soms weet je dan niet meer of ze er zitten.

Ik krijg er zoals ik de werking beschreef dus geen kick, rush of high van, maar wordt er wel een beetje slaperig van. De eerste dag had ik nog trek in heroïne, die nacht heb ik ondragelijke drang ervaren, lag zwetend en vloekend onder m'n dekens, terwijl ik gewoon m'n dosis buprenorfine had genomen voor het slapen gaan en zelfs een valiumpje omdat ik me onrustig voelde (ik mag max. 10 mg diazepam per dag van de dokter maar soms neem ik stiekem wat meer hihi, maar dat moet ik afleren zei de verslavingszorger vanmorgen, om te verdoven).

Anyway ik kon me die avond niet slechter voelen, ik heb geprobeerd geld bij elkaar te zoeken in huis voor bruin maar er was niks in huis en het was ook al veel te laat om een dealer te bellen of er naar eentje toe te gaan. Ik kon mezelf toen echt niet meer bedwingen. Heb toen 1 mg alprazolam genomen en een kop warme melk met honing en ging niet op mijn kamer die nog vol ligt met crackpijpjes, zwartgeblakerd aluminiumfolie, lege gripzakjes, lege aanstekers en as van crack en heroïne liggen maar ik ging beneden liggen in de woonkamer op de bank. Toen ging het wel wat weter, ik weet niet of dat door de alprazolam (beter bekend als xanax) kwam of doordat ik mezelf probeerde te kalmeren door beneden te gaan zitten met warme melk en weg uit m'n kamer... Misschien had ik die avond per ongeluk de buprenorfinetabletjes niet goed ingenomen per ongeluk maar doorgeslikt? Dat is zo moeilijk te voelen maar nu begin ik er handigheid in de krijgen.

Ik voel me nu ook stukken beter en vandaag heb ik sinds het gesprek vanmorgen langzaam aan weer zin om terug te keren naar het echte leven, zonder vlucht naar een droomwereldje waaraan je uiteindelijk kapot gaat, maar met confrontaties, en dingen bereiken in je leven.

Komende dagen ga ik alleen maar leuke dingen doen, ik hoef dinsdag pas weer naar school... morgen een grote wandeling maken, ik denk aan 12 kilometer, ook nog naar een museum, misschien wat leuke foto's proberen te maken buiten, gewoon ff op pad.

Ik denk wel dat het lukt zo.

Bal0n dit waren dus tot nu toe mijn bevindingen met de stof, ik zit nu op dag 2, het is slecht gegaan vannacht maar nu weer goed... Achteraf kan ik pas oordelen, de kuur duurt ongeveer tien dagen.

En oja de bijwerkingen zijn natuurlijk zoals bij alle opiaten maar daar heb ik geen last van met m'n tolerantie natuurlijk.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat zijn normaal de bijwerkingen dan? Wordt iedere dopegebruiker daar al snel immuum voor?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja tegen alle opiaten (morfine, heroïne, thebaïne, buprenorfine, fentanyl, sufentanil, hydrocodone, codeïne, enz.) ontwikkelt je lichaam tolerantie (ik geloof een bepaalde stof in je bloed die de werking tegengaat).

Op Erowid's Heroin Vault staat een artikel genaamd 'Why Cold Turkey Is Molecular Murder' oid, daar staat er meer over in als je het wilt lezen.

O ja de normale bijwerkingen van opiaten zijn, even een paar uit m'n hoofd: droge bek, niet kunnen urineren, misselijkheid, soms zelfs kotsen... Opiaten zetten je lichaam een beetje op pauze ofzo... Als er te veel eten in je zit, wordt het er gewoon weer uit gegooid.

Misselijkheid/duizeligheid enzo kan ik nu wel goed tegen (paar maanden opiaatgebruik) maar dat je bv. niet kunt plassen dat is een blijvend bijverschijnsel, gelukkig is dat alleen bij hoge dosissen opiaten en kan ik nu gewoon alles met m'n afbouw-dosering... Kan me nog wel een paar keer herinneren bruin gerookt te hebben terwijl ik nodig moest pissen, ik dacht doe ik daarna wel, eerst ff lekker dit... Toen had ik nog weinig tolerantie dus was ik helemaal van de kaart van 1 hit en dacht ik ok ik ga nu plassen en ik ging voor de wc staan, richten... wachten... er gebeurde niks maar m'n blaas stond op springen... ik geloof dat ik me zo goed voelde in de hemel toen door de bruin dat ik ongeveer 30-40 minuten naar de mooie witte wc-tegeltjes heb gekeken en toen weer naar de computer ging (die tijd had ik totaal geen besef van, maar dat kon ik later afleiden uit een MSN Messenger-log toen ik weer nuchter was). lol.

Grz
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Veel mediciijnen is drugs(vind ik) alleen omdat het legaal is vinden mensen het ineens geen drugs meer :confused:

En dat van dat braken, is dat niet omdat je hele stofwisseling in de war wordt gebracht omdat organen als de lever(die normaal voedsel verteren en vetten enzo afbreken) bezig is met het verwerken van de stoffen in heroine? Dat lijkt mij de aanwijzing dat je lichaam van alle andere stoffen in je lichaam af moet, en plassen(poepen ook?) gaat dan ook niet omdat je nieren bezig zijn met de uitscheiding van de stoffen in heroine.

Dit lijkt mij overigens een van de redenen waarom opium niet echt gezond is en waarom het mij heleamaal niet waar lijkt dat je er 100 mee kan worden bij dagelijks gebruikt(of wacht is, op een gegeven moment ontwikkeld je lichaam natuurlijk intolerant, en kan je die stof best naast je normale stofwisselingsprocessen hebben, misschien helpt het zelfs?:P:P:P)
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fnea, het gaat toch nog wel goed met je?
Laat anders ff wat weten.
Goeten.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mja ik merk echt dat het vooral geestelijk is nog, m'n verslaving. Een gevolg van maandenlang vluchtgedrag... Nu heb ik een denkpatroon van problemen wegschuiven, heel erg op het moment gericht, niet echt 'leven'.

Vanmorgen had ik een heel goed humeur, ik zou alle leuke en interessante dingen in het leven weer kunnen doen, maar sinds vanmiddag voel ik me weer down omdat ik gewoon denk dat het helemaal niks wordt, niet mijn verslaving, niet ikzelf, maar gewoon alles in het algemeen, een heel kut wereldbeeld. Waar dat gevoel vandaan komt weet ik niet, ik hoop drugsgebruik want dan is het binnenkort over...

En wat betreft de buprenorfine. Ik voel me niet high als ik het neem maar wordt er wel een beetje moe van, soms lichtgeraakt en snel geirriteerd. Ik wil er eigenlijk mee stoppen, ik wil geen drugs meer in m'n lichaam! Ok het is wel een medicijn maar wel een OPIAAT!
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik vind het grootste gevaar van opium, dat het je maatschappelijke positie veranderd. zoals fneawognfkgln al vertelt, je gaat stelen en bedriegen om aan dope te komen.

lichamelijk EN geestelijk is het de minst schadelijke drug.

maar de neveneffecten van het gebruik van opium maakt dat het zo slecht is. stel jij wint de 10 miljoen en je hebt genoeg geld om te gebruiken, dan kan je er oud mee worden hoor.

@fneawognfkgln> heel veel sterkte met het afkicken, hou vol!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."