Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken met buprenorfine i.p.v. methadon

Afkicken met buprenorfine i.p.v. methadon

64 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
g
going easyLid
01-01-2024, 00:00
#1
welkom bij de club (ik ben ervan af,ik ben herboren)hahahdas nou verslaafd zijn :wave:
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ook goed om van Heroiene af te kicken is Iboga.

Hier meer info: http://www.iboga.nl/IndxOne10.html

Tevens ook goed voor andere verslavingen.
a
armloadLid
01-01-2024, 00:00
#3
Information about using proxy servers for privacy, with socks and proxy lists: http://www.checkproxy.net
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Audio Scum zei:
Ook goed om van Heroiene af te kicken is Iboga.

Hier meer info: http://www.iboga.nl/IndxOne10.html

Tevens ook goed voor andere verslavingen.
Klik om te vergroten...

Yeah right; € 450,- voor een volledige kuur.
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#5
jaja zei:
Audio Scum zei:
Ook goed om van Heroiene af te kicken is Iboga.

Hier meer info: http://www.iboga.nl/IndxOne10.html

Tevens ook goed voor andere verslavingen.
Klik om te vergroten...

Yeah right; € 450,- voor een volledige kuur.
Klik om te vergroten...

Methadon is zeker gratis en helpt je van je verslafing af.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
hoe is het nu fnea en jaja?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Da's een goed bericht jaja. Krijg je verder nog medicatie? Knap dat je het zo volhoudt.

Ik heb zelf niet echt trek in bruin direct, maar meer in -iets- dat het dagelijks leven wat dragelijker maakt; speed en benzo's zijn het makkelijkst en goedkoopst. Toevallig ook mijn 2 favorieten.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#8
SpacingBen zei:
hoe is het nu fnea en jaja?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik al een tijdje niks meer. Nog heel lang Rohypnol en Valium geslikt. Nou ruim een maand niet meer.

Niet dat het goed bevalt ofzo. Het spookt nog steeds de hele dag door m'n hoofd, benzodiazepines dan wel opiaten. Vraag me af wanneer dit over gaat... 't Is geen lolletje :( .
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben al weer een tijdje van de dope af en het bevalt me goed.
Af en toe een blowtje of een drankje en niet meer dagelijks achter de bruin aan; begin zelfs weer met studie!
Leven zonder bruin blijkt veel spannender.


Houdt vol fnea, het wordt iedere dag alleen maar beter!
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmm, je hebt in ieder geval je ritme dag-en-nacht ritme weer erg goed terug. KWart over tien op een zondagmorgen :openmouth: :P
Verder wens ik je erg veel succes met het afkicken. Je bent nu al wel zover dat je grote kans hebt dat het lukt lijkt me.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dankjewel.

Ik ben alleen bang dat de trek naar iets verdovends m'n hele leven blijft. :openmouth:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#12
fneawognfkgln zei:
Ik heb zelf niet echt trek in bruin direct, maar meer in -iets- dat het dagelijks leven wat dragelijker maakt.
Klik om te vergroten...

Dat was mijn probleem aanvankelijk ook, maar nadat ik door enkele sloppenwijken in Afrika had gelopen was ik wakker geschud; het bleek bij mij een soort van luxe-probleem. (klinkt als een cliché, maar toch is het de waarheid.)

Medicatie krijg ik al een tijd niet meer.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Audio Scum zei:
Ook goed om van Heroiene af te kicken is Iboga.

Methadon is zeker gratis en helpt je van je verslafing af.
Klik om te vergroten...

:smoke:

In mijn geval juist ja.

I.c.m. Iboga.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
jaja zei:
fneawognfkgln zei:
Ik heb zelf niet echt trek in bruin direct, maar meer in -iets- dat het dagelijks leven wat dragelijker maakt.
Klik om te vergroten...

Dat was mijn probleem aanvankelijk ook, maar nadat ik door enkele sloppenwijken in Afrika had gelopen was ik wakker geschud; het bleek bij mij een soort van luxe-probleem. (klinkt als een cliché, maar toch is het de waarheid.)

Medicatie krijg ik al een tijd niet meer.
Klik om te vergroten...

Kan ik me inderdaad voorstellen! Wat klagen wij hier eigenlijk altijd?

Enneh Fnea, wat doe jij zoal de hele dag?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik doe niet zo veel op m'n dagen helaas, gelukkig begint de school binnenkort weer. Kan ze niet zo goed invullen. Begin wel steeds gelukkiger te worden, en wat meer dingen te doen, bv. koken (leuk, aanrader). :) :grin:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#16
SpacingBen zei:
Kan ik me inderdaad voorstellen! Wat klagen wij hier eigenlijk altijd?
Klik om te vergroten...

Recht van klagen hebben we imo bijna allemaal.
Bij velen ontbreekt het alleen vaak aan een nodige dosis relativeringsvermogen, wat bij mij ook het geval bleek.

Groeten, en houdt gvd vol fnea.
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#17
fneawognfkgln zei:
Ik doe niet zo veel op m'n dagen helaas, gelukkig begint de school binnenkort weer. Kan ze niet zo goed invullen. Begin wel steeds gelukkiger te worden, en wat meer dingen te doen, bv. koken (leuk, aanrader). :) :grin:
Klik om te vergroten...

koken is idd best wel interessant om te doen! Beetje met verschillende smaken e.d. uitproberen. Vooral sausjes en groenten ontdekken die lekker smaken bij bepaald vlees! Paprika's zijn vooral goed.

Succes met alles fnea!
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#18
fneawognfkgln zei:
Hallo,

Na een paar maanden heroïneverslaving heb ik zelf de stap naar de zorg gezet. Ik kon het niet meer betalen en moest hierdoor geld stelen van familie om aan m'n bruin te komen (sta ook op het randje van een verslaving aan crack), en dat was een reden voor mij om te stoppen. Nog een reden was, dat ik aan het roken niet meer genoeg had. Ik had een hele hoge tolerantie en vond het niet zo lekker meer als het begin, waardeerde het minder, en voelde er minder van... en had nog veel meer nodig ook, waardoor ik steeds meer geld moest gaan stelen... Doordat de flash EN de high nihil werden, en ik meer nodig had dus meer geld moest stelen, stond ik op het punt te gaan spuiten.

Maar ik ben in plaats daarvan naar de huisarts gegaan. Ik heb al vaak geprobeerd ermee te stoppen, maar ik kan het niet, het is onbegrijpelijk voor mensen die dit lezen en het middel en de verslaving ervan niet kennen, maar ik kon er niet mee stoppen, althans niet zonder hulp en medicijnen.

De huisarts is een goede man en wou me graag helpen, maar volgens de NL. wetgeving mocht hij geen methadon voorschrijven, dus ik moest het maar doen met oxazepam (10 mg). En hij verwees me ook door naar de verslavingszorg hier, waar ik vrijdag (morgen) een afspraak heb met m'n therapuit. Die zouden me dan ook methadon geven.

De oxazepam werkte natuurlijk echt niet genoeg om de 'craving', de drang, het verlangen, naar de heroïne, te onderdrukken. De eerste dag wel, maar daarna slikte ik er 8 op een dag en merkte haast niks. Ziek werd ik haast niet gelukkig van het stoppen deze keer: omdat ik al een paar dagen gestopt was, was ik al ziek geweest, maar ik kon het niet volhouden en ben toen toch weer gaan halen, de dag daarna was de dag dat ik naar de huisarts ging, na ongeveer de tiende poging om te stoppen besefde ik dat ik het niet alleen zelf kon.

Ik had weer heroïne gehaald, ik hield het niet vol, terwijl ik dacht definitief de kunnen stoppen met die medicatie. Ik belde de huisarts om zwaardere en hij gaf me diazepammetjes, 5 mg. Ik heb trouwens al ervaring met benzo's, heb veel alprazolam (Xanax) gebruikt vroeger (niet via de huisarts verkregen). Meer kon hij niet voorschrijven, en ik merkte al gauw dat de diazepam ook samen met oxazepam én alprazolam niet genoeg werkte om af te kunnen kicken voor mij. Dus ik belde naar de verslavingszorg of ik nou echt een week moest wachten op methadon, legde uit dat ik nu wou stoppen en zwaardere medicijnen nodig had, maar nee ik moest nog maar wachten op een arts, en dat zou minstens een week duren.

Ik dacht dat methadon krijgen om te stoppen een kwestie was van in een potje pissen, opiaten in je pis herkennen en een dosis krijgen... Misschien vroeger zo geweest, want zo heb ik het wel ergens gelezen.

M'n moeder (die ik alles had verteld nadat ik bij de huisarts was geweest) belde ook nog naar de verslavingszorg hier en drong echt aan op methadonverstrekking. Omdat we er zo veel druk op legden, zou ze het even overleggen met m'n therapeut (die ik pas morgen voor het eerst zie). Toen we later die middag in een café zaten werd ze op haar mobiel gebeld, ja we konden over een uur terecht, voor een spoed afspraak met die arts dus.

Ik vertelde de arts het hele verhaal, en hij heeft me buprenorfine voorgeschreven. Hij vertelde dat dit beter was dan methadon: het is een opiaat, dus in je hersens stimuleert het de delen zoals opiaten, maar dat doet hij op een speciale manier, zodat het wél voelt alsof je lekker bruin op heb (geen behoefte, daar ging het om) maar je wordt er niet high van. Het is niet licht, juist heel zwaar, maar het werkt op een iets andere manier. In Amerika en Frankrijk heeft het methadon al grotendeels vervangen, in Nederland ben ik geloof ik een van de eersten die dit krijgt i.p.v. methadon. Maarja, de dok zei dat dit beter was... ik ben benieuwd.

Ervaringen, reacties, vragen, adviezen, post maar, maar ga a.u.b. niet schelden van 'kankerjunk' enzo, dat wordt vaak gedaan, en ik weet heus wel dat het fout is om op deze manier drugs te gebruiken, maar er is een verslaving en die is heel sterk, maar ik vecht er tegen.

Groetjes
Klik om te vergroten...
De grooste stap die je hebt kunnen zetten in je leven was de bewustwording naar jezelf toe dat je verslaafd bent ,kerel/meid veel respect je zit al een heel stuk op weg ,en idd ik snap dat je niet staat te wachten op stompzinnige praat (junkie-haters :het zal je kind maar wezen!!) by the way ik zelf zit nu gelukkig op de laatste druppel metha in een blind afbouw schema ik moet zeggen dat dit mij goed af gaat ,wat het medicijn aangaat wat jij krygt kan ik alleen maar zeggen hocus pocus wat is dat , ik heb er zelf nog nooit van gehoort ,wel heb ik zelf ook een tydje Nalorex(Naltrexon) geslikt werkt in die zin ook goed zolang je dit medicijn blijft slikken ,ik moet wel erbij vermelden dat je voor dit medicijn minimaal 14 dgn opiaat vrij moet zijn (i.vm. directe ontwenningsverschijnselen bij inname al dus onder invloed zijnde van dope )Werkt eigenlijk meer als eens soort neurotranssmitter blokker
in het gedeelte hersenen waar de dope normaal zijn werk doet , craving of te wel de zonoemde zucht naar die blow/base is er niet tot nihil, zou je toch gebruiken als dit je medicijn nuttigd merk je sowieso bij heroine gebruik helemaal totaal niets (demotiverend dus !!),het gevaar bestaat wel ,gebruik je al een hele tyd niet en en je zou bij een terugval je normale dosis pakken ,dat je een over dosis te pakken hebt ,de hersenen zeggen namelijk ""ik merk niets "",maar alle andere belangrijke organen dus wel ,DUS OOK JE HART. Ik weet niet of je hier iets aan zult hebben ,het belangrijkste is uiteindelijk dat je het gevecht bent aan gegaan ,keep on fighting groetjes Patrick(Hoofd omhoog ,borst voor uit,neem dat vaandel in handen en dan lopen blijven lopen ........)
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
jaja zei:
Dat is niet erg handig van je fnea.
Indien je een week voor je naltrexon inname, opiaten hebt gebruikt, heb je kans op redelijk heftige ontwenningsverschijnselen.
Ken dat uit eigen ervaring.
Dopegebruik heeft nu echter geen enkele zin, aangezien de receptoren voor opiaten in je hersens hier momenteel niet ontvankelijk voor zijn.
Dat duurt zo'n twee dagen.
Sterkte.

:smoke:

Naltrexon zuigt
Klik om te vergroten...
Yip klopt precies wat JaJa hier zegt ,kan zelfs heel gevaarlijk zijn ,althans hoe meer opiaten er aanwezig zijn des te groter de gevaren zijn bij inname van Nalorex/Naltrexon (denk maar bijv aan een acute hartsilstand )Andersom idem dito gebruik je een hele tyd Nalorex/Naltrexon en je zou heftig terug vallen is de kans op een o.d. heel groot aanwezig dit omdat het hele lichaam behalve je hersenen heroine registreren, dit geeft meestal de gebruiker het gevoel dat of de dope niet goed was ,of de portie te klein was met alle gevolgen van dien .
Zaak is sowieso je er goed bewust van te zijn dat Nalorex geen wondermiddel is het maakt je niet clean ,het kan wel met goeie begeleiding een tydelijke steun in de rug zijn voor mensen , de grote stappen zul je toch zelf moeten gaan leren maken .Beetje bij beetje kom je er wel uit ,alleen en misschien met goeie steun van buiten af .Zit je op de wip ,stuur mail ,praten helpt
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Klerezooi, weer gebruikt; hero + rohypnol + valium.

Dit na 4-8 weken (kut geheugen) sinds mijn recept voor Valium is verlopen, sinds ik dus clean ben, en 3 maanden nadat ik voor het laatst illegale zooi had gebruikt, vooral Rohypnol. Ben 3 maanden opgenomen (nog steeds, bijna met ontslag) in een jeugdpsychiatrische kliniek (open afdeling), hierover later meer...

Het fijne vind ik dat je van opiaten zo lekker wegdroomt zonder zorgen, van benzo's wordt ik rustig en van Ritalin / amfetaminen heb ik het gevoel echt mezelf te zijn en ben ik heel efficient bezig ook in m'n kop.

Ik ben bang dat een leven zonder drugs zo moeilijk is, ik hou zo veel van die drie middelen, zowel voor de lekkerheid als voor beter te functioneren, maar ik blijf doorvechten. :smilingimp:

Dus ik zit al een maandje of drie in een psychiatrisch centrum omdat alles klote ging. Heb een diagnose gehad, Syndroom van Asperger, een autistische stoornis gepaard met gemiddeld tot (zeer) hoge intelligentie. Krijg ruim een week weer medicijnen, een lage dosis Risperdal, oorspronkelijk een anti-psychoticum dus voor psychoses en schizofrenie maar het remt prikkels af en wordt derhalve veel bij autisme en vele andere doeleinden gebruikt, ben hier zeer tevreden over. Zal wel vragen of de dosis verhoogd kan worden, dan val ik misschien minder snel terug, misschien ook maar weer aan de Naltrexon.

Bedankt voor de reacties nog mensen :) :) :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."